Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3x Northern Light binnenkweek (onder spaarlampen)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    3x Northern Light binnenkweek (onder spaarlampen)

    Korting op 420shop
    Hallo,
    Ik heb gister 3 northern light zaadjes gekocht en die liggen nu te ontkiemen tussen 2 schaaltjes en 8 laagjes wc papier op de verwarming, met natuurlijk veel water.
    liggen er nu 24 uur in, ik zie nog niks, maar ik heb geduld
    zaadjes.jpg
    Ik ben van plan om (morgen) een kweek kast te bouwen, en ze daar in op te laten groeien.
    het zijn helaas geen feminized, omdat ik daar te gierig voor was. Nu maar hopen op een of meerdere vrouwtjes.
    Ik heb er voor gekozen om onder spaarlampen te kweken omdat dit me veiliger lijkt en goedkoper (en omdat ik dr daar nog 3 van had liggen)
    Ik probeer van dit topic een kweekverslag te maken en om de dag een foto'tje neer te zetten.
    ben vandaag begonnen aan het dakje van mn kweekkastje:
    (ohja erstaan ook nog wat white widdow's op deachtergrondspaarlampen.jpg

    let op, dit is alleen het dak. hier ga ik de rest omheen bouwen.
    het dak is gemaakt van hout, met daarop aluminium folie (met de glimkant naar de lampen)
    en door het hout heen zitten de spaarlampen van 11=60 watt
    morgen zet ik er nog een spaarlamp bij. Zou dat genoeg zijn als ik de lampen op 5 cm afstand hang?

    morgen komt de volgende update.

    grt BamLokoo
    Last edited by bamlokoo; 22 September 2011, 23:27.
    BAM

    #2
    Re: 3x Northern Light binnenkweek (onder spaarlampen)

    Ontkiem update!

    Ben toch te bang dat er geen vrouwtjes bij zitten, dus heb nog 2 extra zaden laten ontkiemen. Die zijn wel een dag later dan de rest maarja.
    De eerste 3 zaadjes zijn vandaag in de loop van de dag ontkiemt! Was heel leuk, toen ik vanmorgen even gluurde was er nog niks te zien, en toen ik zonet keek zaten er aan alle 3 al echte worteltjes!
    ontkiemt.jpg
    Ik wacht met zaaien totdat de andere 2 ook een klein worteltje hebben. Ik hoop morgen al iets te zien.
    Zou het kwaad kunnen om die eerste 3 wat langer te laten ontkiemen? (ben bang voor rot)

    was vandaag erg ziek, dus ik ben nog niet aan mn kweekkastje begonnen. Heb er nog wel over nagedacht, en ik ga hem 120 hoog maken, zo'n 80 cm breed en zo'n 40 cm diep.

    morgen waarsch. weer een update!

    grt BamLokoo
    BAM

    Comment


      #3
      Re: 3x Northern Light binnenkweek (onder spaarlampen)

      Zo snel kan je het toch niet weten dat het vrouwtjes zijn??? Ik heb met een seedbox van Plagron gewerkt, en heb ook pas na een drie, viertal dagen resultaat gezien, denk dat je nog wat geduld moet hebben...

      Comment


        #4
        Re: 3x Northern Light binnenkweek (onder spaarlampen)

        Ja natuurlijk, maar ik dacht, hoe meer planten hoe meer kans op een vrouwtje
        BAM

        Comment


          #5
          Re: 3x Northern Light binnenkweek (onder spaarlampen)

          Plant update!

          Toen ik vanmorgen mn zaadjes checkte zag ik dat de eerste 3 ondertussen echt de grond in moesten. De andere 2 waren nog niet ontkiemt, maar ik zie wel het worteltje al komen.
          heb eerst 3 potten gevuld met eerst 5cm mest (goede rotte paardemest) en daarbovenop gewoon potgrond.
          toen een emmer water erover en gewacht tot het stopte met uit de onderkant lopen.

          in de potjes.jpg
          een stukje plastic erover heen en wachten maar. de zaadjes zitten 5mm diep en er zit een klein beetje grond overheen.
          Ik heb ze nu voor het raam gezet, omdat ik nog steeds mn kast niet afheb.
          zit nog te twijfelen om een echte kast te bouwen die ik vaker kan gebruiken, of gewoon even snel iets in elkaar flantsen.

          volgende update komt als ik bezig ben met mn kast.

          grt BamLokoo
          BAM

          Comment


            #6
            Re: 3x Northern Light binnenkweek (onder spaarlampen)

            Kun je al niet wat spaarlampen erboven hangen als ze boven komen?
            Zou zonde zijn als ze beginnen 'strekken'.
            Al is het een 'bureaulamp formatie', zodat je je kastje op het gemak kunt afwerken.
            IMG_0196.jpg

            Succes ermee!
            Grtz!

            Comment


              #7
              Nou, jawel
              Ik zal ze zometeen onder 2 spaarlampjes hangen.
              Ik zit er ook nog over te twijfelen of ik wel een kast moet maken.
              Voor mij is het niet erg om ze alleen onder lampen te houden, de geur maakt ook niet uit (ze staan toch in de schuur, waar wel verwarming is)
              is er een reden om ze wel in een kast te houden? niemand zal last hebben van het licht...

              bedankt!
              grt BamLokoo

              lampen-update!
              onder de lampjes.jpg

              heb de potjes onder de lampjes gezet. de lampjes gaan om 5 uur 's ochtens aan en om 11 uur savonds uit.
              Heb heel snel een kastje in elkaar geflantst, maar ben van plan binnekort een grote verhuisdoos te gaan kopen om daar in verder te kweken. Ik vind dit kastje niks...
              volgende update als de 2 laatste plantjes ontkiemt zijn of als deze plantjes uit de grond komen

              grt BamLokoo
              Last edited by ceBep; 21 September 2011, 21:00. Reden: dubbelposten, gebruik de bewerk bericht functie a.u.b.
              BAM

              Comment


                #8
                Re: 3x Northern Light binnenkweek (onder spaarlampen)

                Weer een ontkiem-update.
                De laatste zaadjes zijn ondertussen ook ontkiemt. Zien er ook heel goed uit!
                Die gaan zometeen bij de anderen in mn kastje.
                Vanavond even langs de praxis om een of 2 extra fittingen voor extra spaarlampen, en misschien om een hele grote verhuisdoos.
                er zijn nog geen plantjes boven de grond.

                grt BamLokoo
                BAM

                Comment


                  #9
                  Re: 3x Northern Light binnenkweek (onder spaarlampen)

                  yooooo,

                  zeg kan jij mij zeggen of ik tweeslachtige planten kan scheiden van elkaar???
                  laat mij iets weten aub.
                  grtz smoke it

                  Comment


                    #10
                    Re: 3x Northern Light binnenkweek (onder spaarlampen)

                    Ik begrijp je vraag niet goed, stoney.
                    Bedoel je of dit kan vanuit naar een zaadje te kijken? <- nee dus
                    Of zijn je planten in bloei aan het gaan? Of heb je het over herma's? <- Dan zou ik het eens vragen aan een ervaren member, met pics

                    Grtz!

                    Comment


                      #11
                      Re: 3x Northern Light binnenkweek (onder spaarlampen)

                      Zonet een paar lampjes erbij gehangen. De grote dozen waren er niet meer bij de praxis. nouja, dan maar met dit kastje.
                      4 lampjes.jpg
                      Nja, veel hoef ik er niet over te zeggen denk ik tijdklok zit er ook al tussen... die 2 lampen die ik er bij heb gehangen zijn wel behoorlijke lampen! 25 watt spaarlampen, de zwaarste die ze hadden

                      Ik zie ook al 1 plantje net boven de grond, maar nog niet boeiend genoeg om er een foto van te maken

                      grt BamLokoo
                      BAM

                      Comment


                        #12
                        Re: 3x Northern Light binnenkweek (onder spaarlampen)

                        Gelukkig haddenze geen dozen meer. Kweken in een doos is NOT DONE!!!!

                        Comment


                          #13
                          Re: 3x Northern Light binnenkweek (onder spaarlampen)

                          Ik had het dan ook geen doos gelaten, een frame in gebouwt en aan de binnenkant geverfd, mja ze waren en niet dus hoeven we ook niet meer over te discuseren
                          grt BamLokoo
                          BAM

                          Comment


                            #14
                            Re: 3x Northern Light binnenkweek (onder spaarlampen)

                            alles uit de grond.jpg
                            Nou daar zijn ze dan, stuk voor stuk uit de grond gekomen.
                            toch wel een groot verschil, de drie rechter zijn slechts 1 dag ouder dan de 2 linker. maar wel 2cm langer
                            ze staan nu lekker van het zonnetje te genieten, want zolang die er is laat ik mn spaarlampen lekker uit. (natuurlijk krijgen ze wel gewoon 18 uur licht en 6 uur slaap)
                            En nu maar hopen op een (of liever meerdere) vrouwtje
                            volgende update waarsch. overmorgen

                            grt BamLokoo
                            BAM

                            Comment


                              #15
                              Re: 3x Northern Light binnenkweek (onder spaarlampen)

                              dag 8 update (ja vandaag is het dag 9, maar deze update is voor gister
                              dag 8.jpg
                              BAM

                              Comment

                              Bezig...
                              X