Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lemon Kush onder Led

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Lemon Kush onder Led

Korting op 420shop
    hallo daar,
    ik had jullie een kweekverslag beloofd die ietwat up to date is.

hoe ik voordien werkte: toch niet zo secuur achteraf bekeken...

Zoals eerder vermeld heb ik dus besloten om te schakelen van HPS naar Led. Eerst zou ik gewoon de soort lamp veranderen maar bij nader inzien vertoonde mijn bestaande kweekruimte véél tekortkomingen, het was gewoon in mijn schuurtje opgetrokken en één wand grensde aan een (koude) buitenmuur. Er waren ook lichtlekken en (te veel) kieren. Daarom besloten de ganse hap af te breken en te starten van scratch.

Overwogen en erin gevlogen...
    Een tentje is voor mij geen optie omdat mijn schuurtje niet verwarmd wordt.
    Mijn kweekkast is 120 op 120 cm en 21O hoog. Alle wanden zijn dubbel en opgevuld met (brandwerend) piepschuim van 4cm. De deur plooit naar buiten en plooit
    vervolgens dubbel waardoor ik veel ruimte kon besparen, ook deze is dubbelwandig en voorzien van piepschuim. De binnenwanden zijn bekleed met radiatorfolie van 4mm. De bodem is bekleed met stevige vijverfolie die 10 cm omhoog de wand opgaat. De luchtsluis zit achteraan en haalt zijn inblaaslucht direct van de bodem want het geheel staat op wielen en zo 'n 15 cm van de grond. Mijn uitblaasfan van 300M3 hangt net onder het plafond, bevestigd met rubber spanbanden en elastieken. Niets vibratie! De luchtinlaat moest eindigen op een blowbitch maar (na montage) bleek dat de bitch kapot was, die moet nog worden vernieuwd.
    Voor de fan zit een actieve koolfilter van eigen constructie voorzien van 4 liter verse kool. Er staat een thermostaatkacheltje die ingrijpt onder de 16 graden. Het geheel wordt geventileerd met (voorlopig) één vaste ventilator.
    De pluim in het gat is de led lamp met groei en bloei stand van 250 watt (lfg pro II)

Voor deze kweek heb ik lemon kush gekozen beetje op advies van de zadenboer ja maar hij kent er wel wat van snap je...
    dit is het verloop

11 september: ingezaaid op kleine aarden plugjes in plastic containertjes, ingegoten met bacto en onder tl geplaatst in kweekbakje op 18u.

14 september: 4 gekiemde zaadjes

15 september: alle plantjes staan boven en krijgen lobblaadjes

16 september: plantjes krijgen eerste echte blaadjes, de tl vervangen door led met groeispectrum (3 van de 9 rijen leds branden), de temperatuur boven de planten is 22°, het kapje zit nog op het kweekbakje maar met verluchting

18 september: de kiemen worden stevig, kap van kweekbak

20 september: worteltjes groeien uit plug, verpot in zaai en stekgrond die is ingegoten met wortelsimulator in kwartliter potjes

tot de volgende keer dan volgen de foto 's van de baby 's

hier wat fototjes

DSC00224.jpgL1000048.jpgL1000049.jpgL1000043.jpgL1000047.jpg

de lichtsluis , plantjes vandaag, het kweekhok, de lamp, afzuiging

22 september: zelfgebouwde co2 generator uit petfles: gevuld met gist1/2 pakje (verse), 300 g suiker en water; je ziet de co2 belletjes aan de oppervlakte.

L1000052.jpg

en zo zien ze eruit 24u na het inpotten:L1000050.jpgL1000051.jpg
    Attached Files
    Last edited by elazif; 22 September 2011, 19:44. Reden: update

Re: Lemon Kush onder Led

Hey leuk verslagje Elazif! Ben benieuwd naar de pics!

Grtz

Comment

Yoo Elazif
      Goed overnagedacht zo te lezen ben beniwud naar de fotos van je hok en plantjes.

Succes deze ronde!
      Eens een paffer, altijd een paffer........

Comment

Hey,

Leuke foto's van je luxehok Elazif, die lichtsluis heb je toch wel heel knap gemaakt! Plantjes zien er goed uit!!! Sta jij nu op 18/6 of 12/12?

Grtz,

John007

Comment

18 uur

Comment

Hoe gaat het met de plantjes daar onder die led ?

grtz....
            Led's grow !

Comment

Bezig...
            X