Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Greenhouse Thai, gezaaid op 26 juli 2011

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Greenhouse Thai, gezaaid op 26 juli 2011

    Korting op 420shop
    De Thai is eigenlijk maar 1 van mijn vijf planten deze run. Drie andere zijn saaie Indica's. De vierde is een Amnesia, die richting Sativa gaat - maar de Thai is natuurlijk de uber-sativa. Volgens Greenhouse Seeds:

    Green House Thai is a very special strain that has been a personal favourite of Arjan for many years and has only just been made available to the public for 2010. It is one of the rare strains with Thai genetics which is hermaphrodite free. Green House Thai is a very tall plant with extremely long internodal length that does well either outdoors in a meditteranean or tropical climate or indeed indoors where it is made for SCROG set-ups. Green House recommend a 12 / 12 light / dark scheme indoors from the off.
    Green House Thai has a pronounced woody flavour, which is quite complex, and a powerful yet smooth introspective high. It is a big producer - up to 800g per plant.
    Green House Thai specifics:

    Cannabis genetics: Thai x Laos
    Type: Pure sativa
    Flowering: 13 - 15 weeks
    Harvest: December outdoors northern hemisphere, June in the southern hemisphere.
    Seeds in pack: available in packs of 5 and 10 feminised seeds.
    Green House Thai Feminised Seeds


    De 3 Indica's zijn na twee maanden bloei klaar. Nog een maandje later kan de Amnesia eruit, zodat alle ruimte overblijft voor een beest van een Thai die als een ADHD stuiterbal de kast rondgroeit.

    Technische gegevens:

    Kast: 80x100x190 centimeter
    Licht: 3x18W TL in voorgroei (2xwarmwhite, 1xcoolwhite)
    400W HPS in bloei
    Temperatuur: Overdag 25/27 graden; 's nachts 18/22 graden.
    Grond:
    B.A.C Lava/Aarde, 10 liter
    Water: Kraanwater pH 7.0, of afgezuurd tot 6/6.5 als ik er aan denk.
    Voeding: Bionova Soil Supermix 5 ml/l, ongeveer iedere 3 dagen.

    Plan voor toppen en scroggen:

    Ik heb bedacht de planten eerst tweemaal te toppen. Zogauw de stengel 2 internodes heeft knip ik de top eruit. Ik krijg dan 4 uitlopers. De bovenste 2 laat ik nog een keer splitsen, zodat ik 6 loten overhoud. Dat lijkt me een prettig aantal om mee te scroggen.

    Daarna leg ik laat de scrog erop. Ik laat de planten eerst een stuk omhoog groeien en druk dan de hele zwik plat onder een hekwerk, zodat ik meteen een gevulde scrog heb die over het hele vlak nieuwe sprieten kan vormen.

    Week 1:

    Op 26 juli 2011 ging het zaad in de grond, onder plastic en onder de groei-TL's. Schakelklok op 18/6. Vijf dagen later kwam het topje boven de grond:
    2_thai_001.jpg

    Week 2:

    Zo'n begin gaat toch langzaam. Eind week twee is het nog nauwelijks een kiemplantje:
    2_thai_002.jpg

    Week 3

    Eind week 3 heeft de steel 2 internodes en een heel klein topje - dat ik eraf hak.

    Week 4

    Amper twee dagen na het knippen is al te zien dat er 4 zijscheuten komen:

    2_thai_003.jpg

    Week 5

    De bovenste twee scheuten hebben hun eerste internodes, en dat kost ze meteen hun kop - maar daar groeien er twee voor terug:
    2_thai_004.jpg

    Week 6

    Verpot naar 10 liter pot. Verder geen nieuws: Planten groeien rustig verder.

    Week 7 / Bloei week 0

    De Thai heeft 3 dagen in het donker gestaan, naar een tip van Greenhouse die ik niet meer kan terugvinden. Ze ziet eruit als een vrouw met een uitgegroeide kleurspoeling:
    2_thai_005.jpg

    Uit het donker, en onder de HPS op 12/12. De plant mag een paar dagen bijkomen en krijgt dan z'n scrog voor haar kiezen:

    2_thai_006.jpg

    Week 8 / Bloei week 1

    De Indica's staan echt al toppen te maken, maar de Thai laat op zich wachten - zoals verwacht.

    Week 9 / Bloei week 2

    Het is ondertussen 2 oktober, en ja, ze bloeit! De 3-dagen-donker-truc heeft blijkbaar gewerkt:
    2_thai_007.jpg

    De scrog is ook netjes gevuld met toppen:
    2_thai_010.jpg

    De hoogte heb ik voorlopig in de hand:
    2_thai_008.jpg

    Ze heeft wel de neiging alle kanten op te groeien. Ik ben al aan het opbinden, vandaar de bamboe-staken. Maar ook dat was verwacht.

    Voorlopig is ze niet hoger dan mijn Indica's (Thai staat linksvoor) - maar wel totaal anders. Leuk!
    2_thai_009.jpg
    Last edited by Blani; 11 October 2011, 12:24. Reden: fouten in weeknummers verbeterd

    #2
    Re: Greenhouse Thai, gezaaid op 26 juli 2011

    Helemaal fantastich, sprakeloos

    Comment


      #3
      Re: Greenhouse Thai, gezaaid op 26 juli 2011

      Dat ziet er al prima uit. We kijken mee.

      Grtz

      Comment


        #4
        Re: Greenhouse Thai, gezaaid op 26 juli 2011

        mooi Blani
        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

        Comment


          #5
          Re: Greenhouse Thai, gezaaid op 26 juli 2011

          Ziet er idd nice uit, we volgen
          Eens een paffer, altijd een paffer........

          Comment


            #6
            Re: Greenhouse Thai, gezaaid op 26 juli 2011

            TE gek, ik ben groot liever hebber van thai wiet, ook mooi laag gehouden, ik heb nu Hawai in mijn tentje staan dat is een beetje te vergelijken.
            Ga je volgen suc6!!

            Comment


              #7
              Re: Greenhouse Thai, gezaaid op 26 juli 2011

              Drie dagen geleden vroeg ik me nog af of het echt wel een vrouwtje was. Nou, ondertussen zou er zelfs voor een Opstelten geen twijfel meer bestaan. Dat gaat hard opeens. En staat dit topje niet schattig naast mijn White Widow? Sativa en Indica, als zusters zij aan zij.

              2_thai_011.jpg

              Comment


                #8
                Re: Greenhouse Thai, gezaaid op 26 juli 2011

                Gaan prachtig zeg ook mooi het verschil tussen sativa en indica invloed te zien, nice.

                Comment


                  #9
                  Re: Greenhouse Thai, gezaaid op 26 juli 2011

                  Ziet er goed uit, ben erg benieuwd hoe die Thai gaat worden, zijn idd erg lekkere wietjes. Vind alleen de bloeitijd van 15 weken te lang. Dus respect voor je geduld!!!!

                  Ga je zeker volgen deze ronde.

                  Veel succes verder

                  Grtz

                  Comment


                    #10
                    Re: Greenhouse Thai, gezaaid op 26 juli 2011

                    Geduld? Och... Ik heb 5 jaar geleden voor het laatst lekkere thai gerookt, dus deze 15 weekjes, die kunnen er ook nog wel bij...


                    Week 10 / Bloei week 3


                    Ik zag dat er fouten in mijn eerste post zaten. Ik dacht dat ik al aan week 12 zat, maar ik zit nog maar in week 10, en amper in bloeiweek 3. Ik heb de fouten verbeterd. Met excuses.

                    Ik dacht dat het bij Sativa's soms een maand duurt voordat er bloeiverschijnselen zichtbaar worden, maar ik heb het dus in krap twee weken voor elkaar gekregen. Ze is nog steeds niet gestopt met groeien, maar staat er ook braaf topjes bij te maken:

                    2_thai_013.jpg

                    De hoogte gaat nog steeds prima. Er zijn een paar uitschieters die boven het maaiveld uitsteken, maar het grootste deel is nog steeds kleiner dan mijn Indica's. Daarom staat de pot wat hoger, op bakstenen. (Thai staat links op de foto)

                    2_thai_012.jpg

                    Die bakstenen gaan er nu onderuit. Het blijft een beetje schipperen, tussen uitschieters die verbranden of de rest van de plant die licht tekort krijgt.

                    Comment


                      #11
                      Re: Greenhouse Thai, gezaaid op 26 juli 2011

                      ziet er goed uit

                      Comment


                        #12
                        Re: Greenhouse Thai, gezaaid op 26 juli 2011

                        Die bakstenen gaan er nu onderuit. Het blijft een beetje schipperen, tussen uitschieters die verbranden of de rest van de plant die licht tekort krijgt.
                        Of ze knakken die groei is er nog lang niet uit. wel ne mooie taise zeg, dehm mooi sativa blad in de top. Je foto's mogen er ook wezen, ga zo door.

                        Comment


                          #13
                          Re: Greenhouse Thai, gezaaid op 26 juli 2011

                          mooi verslag, vooral zo doorgaan.

                          als indica lover zien ze er prachtig uit en wat zal dat lekker roken zeg, mag ook wel na al die moeite

                          even een vraagje: je zegt 15 weken totaan het einde v/d plant. Beetje veel lijkt mij??

                          ik heb nu Cream Caramel en Mohan Ram staan, maar die heb ik langer laten voorgroeien. met als resultaat een dicht bladerdek. zoveel dat je echt bladeren moet verwijderen om licht op de toppen te laten komen.

                          mij valt het op dat je nogal klein blad hebt, heb je daar wat aan gedaan?

                          Suc6
                          Veel gestelde vragen over het forum
                          JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                          420Shop.NL
                          "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

                          Comment


                            #14
                            Re: Greenhouse Thai, gezaaid op 26 juli 2011

                            @Monty: Over dat knakken moet ik even nadenken. Als de plant ongeknakt nog een maandje binnen de perken blijft, dan zijn de Indica's eruit en kan ik de Thai veel breder uitspreiden; knakken zou dan niet nodig zijn.
                            Als je zou knakken, zou je dat dan onderaan de stengels doen? De toppen compleet platleggen?

                            @Silas: Het gaat hier om een Sativa, en die bloeien lang. Twaalf tot vijftien weken bloei is echt niet zo vreemd.

                            Hoezo kleine bladen!? Onderaan de plant zijn de bladen groot zat. Bovenaan zijn de bladen vooral smal, maar dat hoort voor een Sativa.

                            Ik verwijder nu en dan een enkel blaadje als een mooie top in de schaduw komt te staan van de fan-bladen van een andere top. In mijn kast wordt niet gevochten om ruimte: Ieder krijgt wat hem toekomt - en wat ieder toekomt, dat bepaal ik. Strikte dictatuur.

                            Comment


                              #15
                              Re: Greenhouse Thai, gezaaid op 26 juli 2011

                              Mijn fout. Ik dacht dat het over indica's ging, had je topic beter moeten lezen.

                              suc6
                              Veel gestelde vragen over het forum
                              JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                              420Shop.NL
                              "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

                              Comment

                              Bezig...
                              X