Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2x Herijuana SCROG in 11,6l-smartpot, 2x150W TNeon in DP90

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    2x Herijuana SCROG in 11,6l-smartpot, 2x150W TNeon in DP90

    Korting op 420shop
    Hey iedereen, hierbij open ik mijn Growstar Gold-kweekverslag.


    De laatste 4 maanden ben ik bezig geweest met een selectie van reguliere Herijuana-planten om een vrouwtje te selecteren die van de goede, late bloei-phenotype was, maar dat is helaas niet echt gelukt.
    De stekken die ik voor deze ronde heb gebruikt waren niet echt gelijk (had maar 2 stekken per moederplant <_< ), en ze toonden al redelijk snel voorbloei waardoor ze waarschijnlijk van het vroege phenotype zijn....
    Desondanks hoop ik op een mooie ronde en dat er wat mooie resultaten komen de komende maanden .


    De set-up is hetzelfde als de vorige keer, maar toch best anders.
    De planten staan nog steeds in de Secret Jardin Dark Propagator 90, met de maten 60x90 centimeter en 60cm hoog - omdat ik in de vorige ronde (hier) hoogteproblemen kreeg en de planten in de lamp bleven groeien en verbrandden ga ik nu echter scrog'en.
    Nu hangt er nog maar 1 set van 2x75W TNeon in, hier komt een 2e set bij in te hangen, die zet ik er vrijdag denk ik in.
    Er staan nu 2 PC-fans (op zo'n adapter die in te stellen is per 1,5V B) ) op het scrog-net, ik heb nog 2 fans voor actieve inlaat maar dat is nu met 1 set nog niet nodig.
    De potten zijn 2 smartpots van 11,6 liter gevuld met Plagron Light Mix met perliet.
    Ik heb nu ook een tensiometer wat erg handig is omdat ik vooral water via boven ga geven, via onder gaat voor mijn gevoel met smartpots wat moeilijker.


    De planten zijn dus 2 Herijuana-stekken die ik zelf heb gemaakt.
    Qua voeding ga ik Growstar Gold-voeding proberen, dit is een A/B/C-voeding (3-componenten?) waarvan de C-voeding een groei- en bloeistimulator is.
    Hier heb ik ook wortelstimulator bij die ik de hele tijd heb gebruikt tot ongeveer een week geleden, en ook Growstar Protector waar je een spray mee kan maken die een siliciumlaagje aanmaakt op je planten waardoor ze beter bestand zijn tegen hitte, kou en wat beter beschermd tegen ziektes.
    De pH en EC worden uiteraard weer gemeten en bijgehouden, maar tot nu toe gebruik ik alleen afgezuurd kraanwater.




    Voor zover de intro...
    Hier waren ze toen ze van de Sannie Stekpluggen in de potten werden gezet, 6 september:






    Die heb ik vervolgens laten voorgroeien en daarna pas het scrog-net erin gezet... Had ik beter meteen kunnen doen :rolleyes:
    28 september, 22 dagen na het overpoten dus, erg goed gegroeid (helaas geen overzichtfoto voor het scrognet).







    En vervolgens een foto van gisteravond, halve week later:




    Nou, iedereen mag even een gebedje aan de wietgoden voor mij doen.
    Ik update denk ik elke vrijdag, met hopelijk soms een dinsdag er tussendoor, maar dat ligt eraan of ik tijd heb.
    Last edited by Jointjedraaien; 12 October 2011, 15:37.

    #2
    Re: 2x Herijuana SCROG in 11,6l-smartpot, 2x150W TNeon in DP90

    Succes met de grow.

    Comment


      #3
      Re: 2x Herijuana SCROG in 11,6l-smartpot, 2x150W TNeon in DP90

      Succes met het verder scroggen hopelijk heb je plaats genoeg kan je de tent op rechtzetten zo heb je veel meer plaats?
      sigpic

      Comment


        #4
        Re: 2x Herijuana SCROG in 11,6l-smartpot, 2x150W TNeon in DP90

        Ja, de tent kan ik rechtop zetten al is dat qua ventilatie niet echt het handigste (dan zou ik de afzuiging van onderen moeten doen) en dan had ik eigenlijk net zo goed een DS60 kunnen kopen .
        Als het goed is moet het zo te doen zijn al heb ik het scrognet misschien iets te hoog gemaakt...
        De vorige ronde deed ik gewoon SOG met autoflowers maar die groeiden net wat teveel waardoor ze in de lamp groeiden en daar wat verbrandden, nu kan ik alles terugbinden.

        Bedankt voor de succeswensen .

        Comment


          #5
          Re: 2x Herijuana SCROG in 11,6l-smartpot, 2x150W TNeon in DP90

          Je hebt ze toch meteen op 12/12 gezet denk ik ?
          Sucses!
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: 2x Herijuana SCROG in 11,6l-smartpot, 2x150W TNeon in DP90

            Nee, ze staan nog op 18/6, het net lijkt wel redelijk vol maar dat komt omdat er ook redelijk wat van die grote fanleaves op het net liggen, de echte zijtakken moeten nog iets meer opkomen en dan zo'n 3/4 van het net vullen.
            Daarnaast moet ik nog een keer de takken goed naar beneden binden, daarna doe ik denk ik 12/12 zodat ze weer wat naar boven groeien en de toppen kunnen aanmaken.
            Dit is mijn eerste scrog dus kan het zijn dat ik wat fouten maak, tips en advies stel ik natuurlijk op prijs .

            Comment


              #7
              Re: 2x Herijuana SCROG in 11,6l-smartpot, 2x150W TNeon in DP90

              Over scroggen is wel genoeg te vinden denk ik.
              Als je er maar rekening mee houdt, dat ze eerst nog een week of 2 doorgroeien nadat je ze op 12/12 gezet hebt.
              Ze worden in die tijd ongeveer 2x zo groot.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: 2x Herijuana SCROG in 11,6l-smartpot, 2x150W TNeon in DP90

                Ja, ik heb al veel verslagen gelezen en informatie over scrog enzo, maar Herijuana is een indica waarvoor meestal wordt aangegeven om het scrognet zo'n 3/4 vol te hebben, 2 keer zo groot lijkt me wel heel veel
                Ik zal kijken in ieder geval, bedankt.

                Comment


                  #9
                  Re: 2x Herijuana SCROG in 11,6l-smartpot, 2x150W TNeon in DP90

                  Okidoki, we gaan het zien.
                  Bij mij werden ze zeker 2x zo groot.
                  heriklaar.jpg

                  Ik ben benieuwd hoe de Heri's het nu doen.
                  Ik kijk met je mee. popcorn3.gif
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    sigpic

                    Comment


                      #11
                      Last edited by MarcoPM; 6 October 2011, 23:17.

                      Comment


                        #12
                        Re: 2x Herijuana SCROG in 11,6l-smartpot, 2x150W TNeon in DP90

                        Gaat goed daar, Heri van Motarebel is prima voor SKROG hoor. Zeker zo'n klein rekje als jij hebt.
                        Een hint. Om op het rek te binden gebruik ik ringen die ik maak door koper wikkeldraad (maar elk draad van +/- 0,8 - 1,0 wil denk ik) om een 16 mm buisje te draaien en dan deze spoel door te knippen. Dan heb ik in no time weer een paar honderd ringen

                        Ik heb op mijn grote rek in het begin wat extra N nodig, maar jij niet denk ik. Als het rek vol is kan de klok om.

                        Succes, HJM
                        http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                        Comment


                          #13
                          Re: 2x Herijuana SCROG in 11,6l-smartpot, 2x150W TNeon in DP90

                          Leuke kweek, hopelijk kom je niet in de problemen met je hoogte.
                          Ik blijf je volgen want mijn setup lijkt hier wel een beetje op.
                          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

                          Comment


                            #14
                            Re: 2x Herijuana SCROG in 11,6l-smartpot, 2x150W TNeon in DP90

                            Hey HJM,
                            Ik gebruik van dat dunne binddraad met zo'n mesje op de verpakking, ik heb ook van die bind-dingen die op de laatste foto wel goed te zien zijn vooraan, maar die vind ik niet zo handig, dat binddraad werkt perfect.
                            Bedankt voor de tip in ieder geval, ik zal eens kijken of er veel verschil zit tussen de twee draden.
                            Het net zit in ieder geval al erg vol rechts, links zou het wat beter kunnen, maar als 1e scrog-poging is het misschien wel handig om te kijken wat handiger is.

                            Hey Cleargreen,
                            Ik hoop het ook, de vorige ronde is helaas door de beperkte hoogte wat mislukt, daarom hoop ik dat scrog voor mij de geweldige oplossing is .



                            Dag 5 op 12/12, nog geen zichtbare bloei, wel redelijk wat groei dat ik weer op het net heb gebonden.
                            Ik heb ze helaas wat te droog laten trekken omdat ik vergeten was water te geven op vrijdag, en zaterdag ging ik om 16u weg en om 20u gaan de lampen pas aan, dus hebben ze 48 uur te droog gestaan...
                            Hopelijk dat het nu nog niet teveel problemen geeft, in de bloei moet ik het echt proberen te voorkomen volgens een Herijuana-kenner .
                            Ik heb niet echt goede foto's kunnen maken van de groei in het tentje, hopelijk donderdag of vrijdag wat foto's van de eerste bloeiverschijnselen.

                            Comment


                              #15
                              Re: 2x Herijuana SCROG in 11,6l-smartpot, 2x150W TNeon in DP90

                              Hey iedereen, hierbij weer een update, had er even geen tijd voor maar nu dus wat extra foto-momenten .


                              13-10, dag 8 op 12/12, nog geen duidelijke bloei.








                              16-10, dag 11 op 12/12, bloei




                              18-10, dag 13 op 12/12, het begint nu mooi.





                              Helaas niet heel duidelijk, fotocamera is uitgeleend, maar scroll even naar boven en je ziet het verschil.


                              Ik heb de planten best wel slecht gescrogd, links is het redelijk kaal en rechts veel te vol, komt omdat het scrognet er te laat op ging, maar daar is nu niks meer aan te doen.
                              De volgende keer begin ik al met het net erin waardoor het wel beter moet gaan, dan heb ik ook weer wat extra ruimte voor de toppen :rolleyes: .
                              Ik geef ze nu elke dag 750ml water, tot nu toe alleen afgezuurd maar ik begin morgen met de Growstar Gold ABC-voeding.

                              Comment

                              Bezig...
                              X