Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste keer, Secret Jardin 240W, 25x Bigbang

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste keer, Secret Jardin 240W, 25x Bigbang

    Korting op 420shop
    Beste mensen,

    ik ben van plan mijn aller eerste kweek te beginnen.. ik wil een goede oogst van een lekker wietje!
    De tent is al opgezet, deze week even de lampen aansluiten en ophangen!

    1 x Secret Jardin 240w ( 240 x 120 x 200 )
    3 x 600Watt
    3 x 600Watt Transformators
    3 x spiegelkapen
    1 x 1000m3 afzuiging
    1 x bij behorende filter
    1 x ventilator ( komt er nog 1 bij )
    1 x voorgroei bakje
    1 x Ph meter
    1 x Fancontroller
    1 x verdeler ( 4 x 600watt )


    deze spullen heb ik voor een mooie prijs kunnen overkopen van een vriend.
    De afzuiging zal niet genoeg zijn maar dat komt wel goed.

    Verder heb ik vandaag een bestelling geplaats bij http://www.eugrowshop.eu.
    Hieronder het lijstje van mijn bestelling!

    Voedingen heb ik al "Plagron" SETJE


    Ik heb gekozen voor de Bigbang zaadjes..
    Dus zodra ik de zaadjes heb ff tussen 2 vochtige doekjes plaatsen en afwachten...
    Zodra ze uitkomen in de potten plaatsen.. diepte enz. weet ik wel maar kan ik de zaadjes gelijk nadat ze zijn uitgekomen in de Plagron grow-mix plaatsen ? en dan....?



    Tips zijn altijd welkom!

    #2
    Re: Eerste keer, Secret Jardin 240W, 25x Bigbang

    zijn er wel veel. kan je tent met minder vullen als je de voorgroei meer tijd geeft maar beter eerst een weekje of iets meer in normaal onbemest potgrond ofzo. daarna overplaatsen in grotere pot en oude aarden geheel overplaatsen
    veel succes maak er wat moois van

    ---------- Post added at 14:48 ---------- Previous post was at 14:33 ----------

    nadat je zaadje is uitgekomen stop je het in de grond wacht je een weekje daarna mag je voorzichtig een paar druppels rhizotonic of groei voeding gaan geven maar echt niet meer dan druppels daarna zachtjes opbouwen in je vat met water
    na 2weken vanaf de ontkieming verpot je ze in de eindpot met je mix (tip:veel perliet)
    ondertussen zit je met de voeding op de max aangegeven hoeveelheid zou er niet overheen gaan
    geef ze dan nog zo`n 2-3weken groei daarna start je 12/12 dan begint de voorbloei die 2weken duurt de gehele tijd voeding blijven geven en je groei voeding door bloei voeding te vervangen je zit dan op 5weken dan nog zo`n 6tot9weken hangt van de kleur van je haartjes af
    Last edited by kneiterboy; 17 October 2011, 15:37.

    Comment


      #3
      Re: Eerste keer, Secret Jardin 240W, 25x Bigbang

      Wel een flinke investering voor een eerste kweek en dan nog big bang planten. Het ruikt wel aardig naar een commercieel kweekje. Mij boeit het niet, ik vind het allemaal interessant, maar wil je alvast waarschuwen mocht het zo zijn, het wrs voor korte duur zal zijn hier lijkt me, alhoewel sommige commercie kweken hier toch gedoogt worden. Beetje schijnheilig dus, je kunt het proberen.
      Succes ermee alvast.

      Comment


        #4
        Re: Eerste keer, Secret Jardin 240W, 25x Bigbang

        Das een volle bak, 30 plantjes. Ziet er interessant uit.

        Comment


          #5
          Re: Eerste keer, Secret Jardin 240W, 25x Bigbang

          ik vind 25 plantjes niet te veel.waarom kan dit geen hobby zijn?
          25 minderlang groeien dan 5 stuks .en daarna heb je dezelfde opbrengst welke zowieso teveel is!je mag immers maar 30 gram hebben,althans dat zegt de wet ook.dus waar praten we over?
          gast ,doe je ding.je hebt mijn support!!!
          grtz

          Comment


            #6
            Re: Eerste keer, Secret Jardin 240W, 25x Bigbang

            heaven sshhht man
            en succes joh, al lijkt me het allemaal wat hoog gegrepen voor eerst kweekje... de meeste beginners waaronder mezelf hebben het al moeilijk met 5 planten in de hand te houden..
            En 3 x 600 watt ga je gelijk ff op je lichtnet aansluiten? beter nog ff investeren in zekeringkastje met timer in enz....
            en vergeet de verhoging van je verbruik ni dat veel kans aangegeven gaat worden door je provider..

            Comment


              #7
              Re: Eerste keer, Secret Jardin 240W, 25x Bigbang

              beste mensen,

              bedankt voor jullie support en reacties!
              Ik wil als eerste even duidelijk maken dat het NIET gaat om een commerciele kweek! PUNT UIT!

              3 x 600watt is ook teveel voor een beginner! maar ik ga er gewoon voor met hulp van een vriend die goed met elektra is ! zekeringkastje enz. is ook aanwezig! Tijdschakelaar is ook gezekerd ( standaard )

              Wat ik nu dus alleen nog niet begrijp zijn het volgende :

              Zodra ik me zaadjes binnen heb stop ik ze tussen 2 vochtige doekjes en wacht tot ze volledig ontkiemd zijn.
              Dan stop ik ze in de 12L potten waar de growmix van plagron in zit..... en vanaf hier loop ik een beetje leeg zegmaar..

              ik heb trouwens ook een vat van 200liter.. deze ga ik gebruiken voor het neutraal ( alleen water ) besproeien van de planten met de juiste PH waarde ( ? ) en temperatuur ( ? )..

              en ik heb zo een lijstje van plagron waarop staat aangegeven wanneer/welke voeding ik moet gebruiken..

              Comment


                #8
                Re: Eerste keer, Secret Jardin 240W, 25x Bigbang

                Volgens mij kan je ze het beste eerst in kleine potjes doen, en dan later pas overpotten in de grote potten. Je moet ze dan tot bijna bij de onderste blaadjes ingraven zodat ze goed stevig staan.

                De rest houd ik beter mijn mond over

                Comment


                  #9
                  Re: Eerste keer, Secret Jardin 240W, 25x Bigbang

                  Doe de eerste keer in pot met LIGHTmix of zaai en stekgrond (nog beter zelfs) gewoon te koop in het tuincentrum
                  daarin zet je al je plantjes en eens je uit elk gaatje in het potje wortels tevoorschijn ziet komen (of na 2 weken what ever comes first) ga je ze verpotten in grotere pot, je laat de kluit lightmix eraan zitten en zet ze in je growmix,
                  daarna kijk je op je zak growmix voor hoelang daar voeding in zit... die periode geef je nog geen voeding (laatste week wel planten in het oog houden da ze geen tekorten hebben, ze durven wel is overdrijven die fabricanten) vanaf dan begin je je voeding op te bouwen volgens schema, wil je een korte groei met eigen voeding blijf je gewoon bij zaai en stekgrond of je lightmix

                  ps tip: hier rechtsboven de zoekfunctie, typ daar 'sticky' in en je krijgt gelijk alle belangrijke topics ivm growen

                  Comment


                    #10
                    Re: Eerste keer, Secret Jardin 240W, 25x Bigbang

                    dus zodra de zaadjes zijn ontkiemd ( 25 stuks ) stop ik ze allemaal apart in kleine potjes waar zaai & stekgrond in zit ?, en dan plaats ik deze in mijn tent met licht op hoeveel cm afstand en hoeveel uur?

                    Comment


                      #11
                      Re: Eerste keer, Secret Jardin 240W, 25x Bigbang

                      voorlopig ni teveel licht geven, beter paar TL balkjes bovenhangen voor de eerste week.... die hang je dan gewoon zo goed als tegen de kopjes om strekking te voorkomen
                      HPS kan ook maar met zaailingen zou ik toch zeker 40 cm tussenlaten (maar kan me vergissen hoor, ik werk enkel met 250 en 400)

                      en ik heb ze gelijk in de lightmix geduwt omdat deze ook heel weinig voeding bevat lukte da ook wel bij mij....
                      trial and error jonguh... try and u shall learn!!
                      vandaar da 25 plantjes voor beginneling wat veel is ma ... het ga je goed

                      Comment


                        #12
                        Re: Eerste keer, Secret Jardin 240W, 25x Bigbang

                        ik heb light-mix besteld met 30 kleine potten en 30 grotere potten en 30 bigbang zaadjes!
                        wat ik dus van plan ben is om de zaden in de kleine potten met light-mix te douwen en dan in de tent plaatsen en 1 lamp ( 600watt ) aanzetten en op een hoogte van ..cm?? zetten... voor een periode van 2 weekjes??

                        welke voeding moet ik hierbij toevoegen in de 2weeken groei? of gewoon de plagron schema aanhouden?

                        groetjes

                        Comment


                          #13
                          Re: Eerste keer, Secret Jardin 240W, 25x Bigbang

                          Ik zou je 600 watt ongeveer op 50-60 cm hangen, omdat je grond anders ook snel uitdroogt en de worteltjes nog niet zo groot zijn.
                          Ik weet niet of je het al weet maar in de groei periode moet je je lamp 18 uur per dag laten branden. 18/6 dus.

                          Comment


                            #14
                            Re: Eerste keer, Secret Jardin 240W, 25x Bigbang

                            of de gaslantaarntechniek gebruiken (zoek het ff op met de zoekfunctie) dat is dacht ek 12 licht, 5 donker 2 licht 5 donker ofzo...
                            met als bedoeling de bloeivorming te onderbreken door tijdens de nacht nog een tijdje licht te geven.
                            Heb het zelf geprobeerd en ze gingen er zeker ni mee in bloei...

                            Comment


                              #15
                              Re: Eerste keer, Secret Jardin 240W, 25x Bigbang

                              Die is voor mij ook nieuw. Maar wat heeft dat voor nut? 18/6 lijkt me een stuk minder stress gevend voor de plantjes.

                              Comment

                              Bezig...
                              X