Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

10 x Big Bang Greenhouse, 2 x 600 watt

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    10 x Big Bang Greenhouse, 2 x 600 watt

    Korting op 420shop
    Hey Iedereen,
    Omdat ik maar 2 keer per jaar zou willen kweken heb ik er direkt 2 x 600 watt opgezet, ik heb de tent blijkbaar enkel wat groot gekocht ( 2x2x2 ). De plantjes werden 10 dagen voorgegroeid in een ander hokje onder TL lampen.
    De setup is als volgt :
    In de bloeitent heb ik een TT160 afzuigventilator, met 160dia greflex buizen, die zuigen de warme lucht in de groeitent. Als inblaas heb ik een bevochtiger die dient voor beide hokjes.
    In de bloeitent word het nu als de lampen aan zijn ongeveer 28graden, als lampen uit zijn staat er een kacheltje te draaien dat de boel op ongeveer 26 graden houd.
    Ik geef al voeding van dag 1, en heb hier blijkbaar niet veel slechts mee gedaan, kan iemand mij even wat feedback geven aan de hand van deze fotos ? ik vind ze er namelijk gezond uitzien, sommige hebben enkel wat lichtgroene plekjes, en wat geel ertussen, maar vind dit nog meevallen.
    Graag jullie reacties en tips, dit is men eerste kweek. ( heb een half jaar zitten lezen, en dit is het resultaat ).
    Plantjes zijn 27 oktober ontkiemd, en staan sinds zondag onder 2 x 600 watt. Heb wel VEEL problemen gehad met de overschakeling, namelijk met de lampen en VSA. Deze werkten eerst niet op mijn lampen, merk niet bekend, uiteindelijk toch even phillips gaan halen en probleem opgelost ! Heb mij krom gezocht naar de oorzaak, stroom tekort, vsa stuk, stekker te licht ...P1070152.jpgP1070161.jpgP1070160.jpgP1070159.jpgP1070158.jpgP1070157.jpgP1070156.jpgP1070155.jpgP1070154.jpgP1070153.jpgP1070162.jpg

    Bedankt !!

    grtz

    #2
    Re: 10 x Big Bang Greenhouse, 2 x 600 watt

    Niemand die mij feedback wil geven over de staat van de plantjes? :/
    Twijfel namelijk of het nu gaat over onder of overvoeding ??? stikstof tekort mssn?

    thx

    Comment


      #3
      Re: 10 x Big Bang Greenhouse, 2 x 600 watt

      Ik kan niet echt een tekort ontdekken. Wel zie ik dat je eerste ware blad wat gebobbeld is. Doorgaans komt dit doordat ze wat te nat hebben gestaan. Normaal gesproken bevat een growmix genoeg voeding voor de eerste drie weken en hoef je dus nog niet te voeden. Wat wortelstimulator kan wel. Vind ze wel gezond ogen kan geen verbranding van overvoeding zien en ook geen vergeling van ondervoeding.

      Comment


        #4
        Re: 10 x Big Bang Greenhouse, 2 x 600 watt

        gezien de ruimte in je hok en het feit dat je maar 2x per jaar mag kweken zou ik ze lekker lang laten voorgroeien. 5 weken ofzo. krijg je lekkere struiken

        Comment


          #5
          Re: 10 x Big Bang Greenhouse, 2 x 600 watt

          Tof dat jullie reageren !
          Ik ben gestart in zaai en stekgrond, vandaar de voeding zoals aangegeven op schema, hier in belgie vind je namelijk niet zomaar een growshop om de hoek .
          Ik mag wel meer kweken hoor, maar dit is de bedoeling ( nog ) niet, ik zou eerst alles onder de knie willen hebben vooraleer ik meer begin te kweken. Vandaar dat ik jullie hulp inroep!
          Het voorgroeien doe ik onder 6 x 36watt tl verlichting, maar ik had na 10 dagen een vliegje gemerkt, en dan heb ik uit voorzorg de plantjes overgepot in 11 liter bakken en ze dan 2 dagen op 24h licht gezet, en dan op 12/12.
          zijn er tips om deze kweek tot een goede oogst te leiden? ( toppen, fimmen of dieven ? ) heb dit allemaal doorgelezen, maar vraag mij af of dit wel de moeite allemaal is, en zeker nu het mijn eerste kweek nog maar is...

          Comment


            #6
            Re: 10 x Big Bang Greenhouse, 2 x 600 watt

            Ik zou tenminste 1 maal toppen om de planten laag te houden. Niet dat Big Bang zo de hoogte in gaat, maar toch: Te laag is beter dan te hoog. Doe dat zo snel mogelijk; als ze eenmaal echt in bloei zijn is het zonde om nog te toppen.

            Verder ben je (zo te zien) prima bezig. Die sessie van 24 uur licht lijkt me overbodig, maar het zal geen kwaad doen. Gewoon lekker laten doorbloeien, twee maanden lang. Greenhouse Big Bang is een makkelijke plant met knoeperts van toppen. Ik heb er zelf een in mijn kast staan die bijna klaar is om te oogsten. Ik hoop er 70 gram of meer vanaf te halen - maar die plant is dan ook 6 weken voorgegroeid en gescrogged.

            Comment


              #7
              Re: 10 x Big Bang Greenhouse, 2 x 600 watt

              hier even een update: ik heb 2 plantjes proberen te fimmen ( binnenste groeiende scheut opengedaan, en dan het binnenste afgeknakt op 80%, zodat er nog ' iets ' overblijft helemaal binnenin. De andere ga ik morgen toppen. Bij 2 plantjes merk ik ergens aan de 2de internode 2 bladeren die een beetje geel worden, en een bruin vlekje hebben aan de top van het blad, morgen zal ik hier foto's van nemen, de lichten branden nu al.
              Ze staan nu 3 dagen in bloei, maar vertonen nog niets van de bloei uiteraard...
              Ben een perfectionist op en top, en vind die gelige blaadjes dan ook niet zo leuk.

              cheers

              Comment


                #8
                Re: 10 x Big Bang Greenhouse, 2 x 600 watt

                Om je even lekker te maken: Een paar plaatjes van mijn eigen Big Bang. Ze staat rechtsachter in mijn kast:
                bigbang_006.jpg
                Ze is stevig aan het vergelen, maar dat mag ook in week 8/9 van de bloei. Ze is bijna klaar.

                Prachtige dikke toppen:
                bigbang_008.jpg

                Niet supervet, maar dat hoeft ook niet, als ze maar lekker is:
                bigbang_007.jpg

                Ik hoop van die ene plant zeker 70 gram te oogsten.

                Mijn methode (lange voorgroei en scrog) is voor jouw planten een gepasseerd station - maar voor een volgende keer geef ik even een overview van mijn kweekmethode. Ik ben zelf ook nog een beginner (dit is mijn tweede kweek) maar toch: Wie weet doe ik iets goed.

                Twee tot 3 weken na het zaaien heb ik voor het eerst getopt. Hier is een foto een paar dagen na het toppen. Je ziet dat ik 2 internodes heb overgelaten die allebei weer uitlopen. Ze heeft nu dus 4 takken:
                bigbang_001.jpg

                Nog een week later heb ik de bovenste twee takken nog een keer getopt. Hier is weer een foto van een paar dagen later, waar je ziet hoe die bovenste twee takken zich weer splitsen zodat ik in totaal 6 takken over heb:
                bigbang_002.jpg

                Weer 4 weken later (dus in week zeven ondertussen) is ze verhuisd naar de groeikast, verpot en op 12/12 gezet:

                bigbang_003.jpg

                Daar mocht ze een paar dagen van bijkomen, en toen heb ik de scrog erop geknalt:

                bigbang_004.jpg

                Een paar dagen later hadden de toppen zich al weer opgericht:
                bigbang_005.jpg

                En de rest heb je gezien...

                Grond: B.A.C. Lava/Aarde
                Voeding: Terra Canna bio groei/bloei, met nu en dan wat extra PK13/14 en wat spoorelementen
                Licht: 400W HPS
                Temp: 27 met lamp aan, 15 graden met lamp uit.
                LV: 70% ofzo.

                Maar goed: Daar heb je niks aan. Dat was alleen om je even te laten kwijlen.

                Verder over je bladproblemen: Daar kan ik je zowiezo niet bij helpen - maar misschien kunnen anderen je beter helpen als je wat betere foto's kunt maken. Ze zijn allemaal een beetje overbelicht, waardoor het verschil tussen geel en groen nauwelijks zichtbaar is. Misschien heeft je camera een manier om 1 stop onder te belichten. Misschien moet je er iets verder van af gaan staan, zodat de flits niet te overweldigend is - of je kunt er een wit stuk papier bij fotograferen, zodat de camera een wat kortere sluitertijd kiest.

                Trouwens: Fotograaf jij als de lamp uit is? Je moet je lampen niet storen tijdens hun nacht! Lichtstress is funest! Je kan beter tijdens hun lichtperiode fotograferen, en de lamp gewoon even eruit trekken. Daar kunnen zowel de lamp als de planten best tegen.

                Comment


                  #9
                  Re: 10 x Big Bang Greenhouse, 2 x 600 watt

                  dit ziet er idd lekker uit !!
                  Ik heb ze zojuist nog getopt, het is nog niet te laat ( staan nog maar 3 dagen in bloei ... )
                  Ik neem men foto's 5min voordat de lampen aangaan, dus geen stress ..
                  Ik neem deze week nog uitgebreid wat foto's, zodat we allemaal eens even alles kunnen bekijken...

                  bedankt voor de reactie !

                  grtz

                  Comment


                    #10
                    Re: 10 x Big Bang Greenhouse, 2 x 600 watt

                    10 planten, 2 keer 600 watt en na 2 weken al op 12/12? Zonde van de 2de lamp en van de ruimte. Zoals al eerder vermeld, 4 weken groeien, toppen, nog 2 weken groei en dan in bloei zetten.

                    Comment


                      #11
                      Re: 10 x Big Bang Greenhouse, 2 x 600 watt

                      ah ! leuke en correcte opmerking, als ik dit dus had geweten, dan ... als als als.. moet dit ook leren he er stond in dit forum : gouden regel = 2 weken voorgroeien, dan in bloei. Dus heb ik ernaar geluisterd. Heb dit dus ook gemerkt, en heb er 10 nieuwe laten ontkiemen, wil het proberen tot het goed is !...
                      Deze 10 ga ik zeker 6 weken laten groeien onder tl, maar nu is men vraag: groeien onder tl, of groeien onder 400watt hps ???

                      grtz

                      Comment


                        #12
                        Re: 10 x Big Bang Greenhouse, 2 x 600 watt

                        Beowulf heeft wel gelijk... maar wat is er nog aan te doen? De planten staan in grote potten, dus ze passen niet meer onder 1 lamp. Misschien is verpotten naar kleinere potten een optie - een plant die na 2 weken op 12/12 gaat moet toch in 2-liter kunnen? HJM doet het toch zelfs in 1-liter potten?

                        't Is een judgement-call. Met verpotten kan je stroom uitsparen (een euro of honderd over 2 maanden bloei) maar je moet ook niet te veel rotzooien met je planten.

                        Je zou ook terug kunnen gaan naar groei, door je planten botweg weer onder 16/8 of 20/4 te zetten. Ook dat valt onder rotzooien. Dat zou mijn keus zijn (als ik nu bijvoorbeeld 5 van die planten cadeau kreeg). Ik zou ze nog lekker een maand laten groeien, en dan onder 12/12 zetten en scroggen.

                        Maar, als gezegd, het is aan jezelf...

                        Aanvulling: Ik zie net dat je een nieuwe post hebt gemaakt. Daar wil ik ook nog op reageren.
                        Het was nog niet direct nodig om 10 nieuwe te laten ontkiemen, er was nog niks verloren. Maar okee, verder met de nieuwe ronde... Gooi de oude niet weg. Zet ze naar kleinere potten, en laat ze rustig staan onder 1 HPS. Onder de andere kun je dan de nieuwe ronde voorgroeien. Tegen de tijd dat die je tent uitgroeien is de eerste ronde er al uit. Het wordt een beetje schipperen, maar met een beetje geluk heb je over twee maanden een oogst, en een maand later nog een.

                        Ikzelf groei voor onder TL, maar er zijn ook kwekers die het onder HPS doen.
                        Last edited by Blani; 10 November 2011, 20:09.

                        Comment


                          #13
                          Re: 10 x Big Bang Greenhouse, 2 x 600 watt

                          Zet ik ze terug in de groei dan ? hiermee bedoel je dus enkel het 12/12 veranderen in 18/6, lampen blijven hangen op deze hoogte ?? graag snel reactie!!!

                          Comment


                            #14
                            Re: 10 x Big Bang Greenhouse, 2 x 600 watt

                            Klopt: De planten gaan dan terug in de groei (voor zover ze al in bloei waren). Lamp blijft op dezelfde hoogte.

                            Comment


                              #15
                              Re: 10 x Big Bang Greenhouse, 2 x 600 watt

                              ok, de lampen zijn aan van 20h, dus dan laat ik ze branden tot 14h morgen, dan pas ik men timers aan... Dan nog een week of 4 in de groei ??? dan zet ik de andere 10 er gewoon bij. Volgende kweek word een andere soort, maar dan neem ik er maar 5, vind 10 teveel, en 20 al zeker, heb mij ook daar een beetje in miskeken ... Dan heb ik vanaf morgen dus 20 plantjes in de groei staan onder 2 x 600 watt, op 60 cm hoogte ??? morgen zal ik foto's nemen en ff alles updaten hier ...
                              ps: ze terug in groei zetten, gaat dit geen slechte effecten geven op de planten ? moet ik mij voorbereiden op iets speciaals???

                              bedankt voor de info !!
                              grtz

                              Comment

                              Bezig...
                              X