Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1e kweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: 1e kweek

    haha een vsa aansluiten is niet zo moeilijk hoor.je ziet op je vsa 6 aansluitingen zitten.3 gaan naar je armatuur groen geel (massa),bruin en blauw.en op de overige 3 sluit je je kabel aan die naar je stopcontact gaan (let the sun shine)als je t niet begrijpt zal ik wat pics maken en je deze doorsturen

    Comment


      #17
      Re: 1e kweek

      foto's.... heel graag
      heb overigens een rode, blauwe en bruine draad op de vsa zitten
      Zie binnenwiet kweken / kweek ruimte / voorschakelings apparaat, daar staat de vsa op

      Comment


        #18
        Re: 1e kweek

        foto komen er aan zal ze morgen even dr op zetten

        Comment


          #19
          Re: 1e kweek

          thnx

          Comment


            #20
            Re: 1e kweek

            tot mijn grote verbazing zag ik net dat er 2 plantjes dood waren
            en een stuk of 3 krijgen gele bladeren ....
            iemand een idee hoe dit kan ?

            Comment


              #21
              Re: 1e kweek

              teveel voeding voor een klein plantje
              Schutto In tha house

              Comment


                #22
                Re: 1e kweek

                Geef je die kleine spruiten voeding?( Zie het toch nergens staan )
                Je aarde ziet er erg nat uit, voel je eerst of de aarde droog is voordat je water geeft?
                Anders verzuip je mss je spruiten, gele bladeren kunnen daar ook van komen.

                Peace

                Comment


                  #23
                  hmm heb ze per ongeluk een keer voeding gegeven van de week,
                  wilde 1 plantje uit proberen maar had er geen erg meer in dat er voeding in het water zat toen ik de volgende dag ging sproeien.
                  Nog iets, Ik zie wel kleine zwarte vliegjes vliegen.... zou dit de varenrouwmug zijn ?

                  Comment


                    #24
                    Dat zou kunnen. Mss een foto proberen trekken?
                    Je kan alvast wat van die gele strips ophangen. (Waar ze aan blijven plakken)

                    Last edited by Smokey; 5 October 2008, 23:54.

                    Comment


                      #25
                      Die vliegjes kunnen gewoon fruitvliegjes zijn, en deze doen niks mis meen ik. Als je plantjes nog niet in bloei staan kan je gewoon wat insecticide spuiten, zo raak je normaal wel van de vliegjes verlost.
                      Check eens of er onderin je schaaltjes geen maden en cocons zitten, zoja: wortelvlieg!!
                      (Komt naar het schijnt niet echt veel voor hoor, maar heb er zelf last van gehad, vandaar...de larven vreten je wortels weg en dan gaat je plantje kapot. maar ook deze zijn te bestrijden met insecticide)
                      Misschien idd een fotootje posten, dan wordt het allemaal duidelijker.
                      ook eens kijken op het forum, er is zo'n topic met zowat de belangrijkste beestjes die op je planten kunnen komen.

                      Comment


                        #26
                        ik heb een aantal vliegjes gevangen op me plakstrips, alleen fotos zijn te wazig om het goed te zien, zal ze morgen wel ff op het forum zetten.
                        Het lijken in ieder geval wel mugjes met een slank lijfje

                        Comment


                          #27
                          heb nu alles volhangen met gele plakstickers.
                          6 van de 10 plantjes zijn al dood gegaan.
                          Heb vanmiddag nieuw zaad gehaald in de shop : Fruit Spirit royal queen seed
                          de overgebleven plantjes ga ik gewoon mee door nu onder de 400 Watter.
                          hou jullie op de hoogte

                          Comment


                            #28
                            ik zou denken dat je planten zwaar overvoed zijn wat voor aarde heb je gebruikt ?
                            hoeveel water heb je geven.


                            fotos zou beter zijn

                            mmar wel klote man

                            Comment


                              #29
                              heb ze gewoon in potgrond staan, water geef ik ze zodat de grond vochtig(niet klets nat) is. maar hier wat foto's

                              zo zagen de nu dode plantjes er 3 dagen terug uit de bladeren gingen al hangen


                              dan hier de plantjes die nog wel groeien





                              en de gele sticker vellen

                              Comment


                                #30
                                De lamp wordt ook te heet wat kan ik hier aan doen onder de lamp wordt het 30 graden heb nu een ventilator aangezet.
                                Verder zijn de achterblijvers nu ineens gaan groeien.
                                Op de gele plakkers heb ik inmiddels 16 mugjes gevangen
                                ging net de dode planten verwijderen, en inderdaad zaten allemaal kleine wormpjes op.

                                Comment

                                Bezig...
                                X