Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

9 x Super Lemon Haze

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    9 x Super Lemon Haze

    Korting op 420shop
    Hoi,

    Dit is mijn eerste kweek en kan af en toe wat hulp gebruiken.
    Ik zal zo nu en dan wat foto's maken en laten weten als er wat te melden valt.

    Ik ga 9 gefeminiseerde Super Lemon Haze van de Greenhouse kweken.
    Het gaat bio, met aarde van Plagron.
    Gebruik een 400 watt HPS lamp voor het bloeien en groeien.
    En mijn ruimte is 120 x 120 x 200, met potten van 12 liter.

    Nou heb ik een vraag over het elektriciteit. Er kan 3200 watt per huishouden worden verbruikt, heb ik gehoord.
    En dat delen door het aantal groepen. Bij mij is dit 600 watt per groep.

    Hoe kan ik nu een 400 watt lamp, een afzuiging 200W en kachel 2000W aanlsuiten op 1 groep?

    Van de week volgen foto's.

    #2

    Comment


      #3
      Re: 9 x Super Lemon Haze

      Als ik me niet vergis kan je 1600W op 1 groep van 16A hebben. Ook bij mij geld het zelfde als lange....ik weet ook niet zoveel van elektra.
      Maar ik vind die 1.20m2 wel een beetje groot voor 1x 400W, dan kan je beter 1x 600W nemen denk.

      Succes met je kweekje!!!

      Grtz

      Comment


        #4


        ---------- Post added at 00:47 ---------- Previous post was at 00:44 ----------

        Op 16 Amp

        Smookse

        Comment


          #5
          Re: 9 x Super Lemon Haze

          3600 eenmaal, 3600 andermaal...

          Flierefluiter heeft gelijk. Je heb 230 volt, daar kan je 16 ampere uit trekken, dais het vermogen 230*16 = 3680 watt. Neem een veiligheidsmarge, en je komt op 3600 of 3500.

          Je huis heeft ook een hoofdstop, en als je al je groepen braaf op 3500 belast, dan slaat je hoofdstop eruit. De meeste huishoudens hebben een hoofdstop van 35 ampere, wat neerkomt op een kleine 7000 watt. Zorg dat je daaronder blijft.

          Anyway: Dat hele spul van jou kan op 1 groep.

          Comment


            #6
            Re: 9 x Super Lemon Haze

            hee nederlandwordgroener, veel succes alvast met je 1e kweekje wel een gewaagde keus gelijk die haze maar dat moet wel goed komen, ik raad je aan om te gaan toppen/fimmen 2a3keren om de groei te beperken, en een 400watt is wel iets te zwak voor jou grote hok, ik gebruik een 400w in me hok van 70x70x1,20 , ik heb nog 2 complete sets van 600watt liggen van 2jaar oud die maar 1kweek zijn gebruikt, eventueel te ruil voor je 400watt!!

            Comment


              #7
              Re: 9 x Super Lemon Haze

              Bedankt allemaal voor jullie reacties, nu al. Dat vind ik nou zo fijn aan dit forum, je staat er nooit helemaal alleen voor.
              Ik heb heb zelf dus de verkeerde informatie opgenomen qua de stroomgroepen, dacht zelf dat er 3200 ( 3600 W dus) per huishouden kan worden verbruikt.
              Maar dit is dus per stroomgroep, in de growshop is mij namelijk verteld, dat ik het schakelbord en de kachel beter niet op een groep kon aansluiten.
              Na jullie reacties,. is het me wel duidelijk.

              - Kachel 2000 W
              - Lamp 400 W
              - Afzuiging 200 W
              - 2 Ventilators 30 W

              Moet makkelijk lukken dus, ik wil de zoveel mogelijk besparen qua energie kosten en heb daarom gekozen voor een 400 Watt lamp.
              Zelf ging ik er van uit, dat 1.20m bij 1.20m wel geschikt is voor een 400 watt. Aangezien er maar 9 planten op staan.
              Maar het worden best grote planten, zal ik er dan maar 6 plaatsen ipv. 9?

              De zaadjes zijn aan het ontkiemen, slechts 4 waarvan er een klein wit worteltje uitkomt.
              De andere 5 is niets van te zien, kan ik ze er gewoon nog uit halen?

              Comment


                #8
                Re: 9 x Super Lemon Haze

                Dat oppervlak krijg je met 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, of 9 plantjes vol.
                Alleen een 400W lamp kan die 1.20 x 1.20 niet effectief belichten. (zoals eerder opgemerkt)

                (...) ik wil de zoveel mogelijk besparen qua energie kosten (...)
                Je had ook wel met een 500W kachel afgekund waarschijnlijk.
                Met een 600W lamp erbij was je dan zuiniger geweest en had je meer wiet overgehouden.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: 9 x Super Lemon Haze

                  Ik heb toch maar een 600 watt besteld en nieuwe Super Lemon Haze zaadjes, want deze waren al verpest.

                  Is dit een goede lamp? Hij ziet er anders uit als de lamp die ik nu heb staan.
                  En zit er op deze gewoon een stekker?

                  http://www.eugrowshop.eu/nl/verlicht...n-philipslamp/

                  IMG-20111218-00040.jpgIMG-20111216-00037.jpgIMG-20111216-00036.jpgIMG-20111216-00035.jpgIMG-20111216-00039.jpg

                  Helpt een geluidsdemper nou echt om het wat stiller te maken? Want zoveel verschil merkte ik niet.
                  En is dit een juiste voedingspakket?

                  Comment


                    #10
                    Re: 9 x Super Lemon Haze

                    Yep, prima setje. Even een snoer tussen de evsa en de lamp, stekker erin en draaien.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      Re: 9 x Super Lemon Haze

                      Erg lang voorgekiemd kerel, als dat maar goed komt.

                      Comment


                        #12
                        Re: 9 x Super Lemon Haze

                        hoop dat dit je oude zaadjes zijn op de foto,anders heb ie ze weer verkloot.de ontkiemde zaadjes poten in de lightmix als de pikkies 3 a4 mm zijnje voedins pakket is meer voor een expert en niet voor een beginner.heb je wel een ph en ec meter?

                        Comment


                          #13
                          Re: 9 x Super Lemon Haze

                          Deze foto is van de oude zaadjes, die liggen inmiddels in de prullenbak. Ik heb nieuwe besteld met de lamp.
                          Ik dacht dat je de zaadjes gewoon in de aarde moet stoppen als 3 a 4 mm zijn.

                          Er zit een voedingschema bij, het ziet er niet echt moeilijk uit.
                          Ik heb een PH en EC meter. Hoe moet de PH waarde zijn?
                          Vochtigheid op 60%, is dat goed?

                          Moet er nou tussen de lamp en de stekker een vsa? Want zoals ik volgens mij op de foto zie, zit er al een stekker aan de lamp.
                          En zit er niet zo een VSA ingebouwd ofso? Want naast de lamp zit nog een blok ofzo.

                          Comment


                            #14
                            Re: 9 x Super Lemon Haze

                            Het is een complete set inclusief (e)vsa. Ik zou de lamp wel over een relais (schakelpaneel) laten lopen en niet rechtstreeks over een timer. Door de hoge opstartpiek kunnen de contacten van de timer met elkaar versmelten. Dan blijft je lamp gewoon branden.

                            Comment


                              #15
                              Re: 9 x Super Lemon Haze

                              Ik heb wel een schakelbord, die 4 x 600 watt aan kan, is dat wat je bedoelt met schakelpaneel?

                              Hoelang moet de Super Lemon Haze eigenlijk groeien en bloeien?

                              Comment

                              Bezig...
                              X