Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

insignia's 1e kweek 5 x bubblegum kush en 1 x white widow

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    insignia's 1e kweek 5 x bubblegum kush en 1 x white widow

    Korting op 420shop
    High guys,


    ik ben insignia en zwerf al een paar weken hier rond, en heb ook laatst een topic gemaakt in bladproblemen.
    Daar kom ik straks op terug, nu ga ik even uitleggen wat ik heb staan, hoe lang en een status.
    Mn 6 plantjes zijn zaailingen die 1 a 2 weken onder 100 watt TL hebben voorgegroeid en nu een dikke 4 weken onder de HPS 600 watt aant groeien zijn.
    Plantjes zijn +- 50 cm groot en zijn zondag voor het 1st getopt, planten staan in 11 liter bakken.


    Even een overzicht van wat ik allemaal heb:

    http://www.desjop.nl/index.php?item=...=13189&lang=NL

    Daarbij heb ik de Darkstreet 120 II tent, Extra veilige schakelkast (Davin DV12)
    PH meter van adwa 100

    Heb de hele voedingslijn van Canna gekocht, maar heb ook een hoop produkten van Aptus meegeleverd gekregen bij de tentset.

    1e 4 weken heb ik alleen rhizotonic met kraanwater gegeven en sinds een week of 1.5 a 2 ben ik ook Terra Vega met cannazym aan het geven.
    2 weken geleden begonnen mn bladeren vergeling en verbranding te vertonen zie hier mn topic erover : http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...rande-bladeren
    Dat was alleen bij de onderste bladeren, maar het is nu ook naar de bladeren naar boven gegaan bij sommigen, zal vanavond wat fotos posten als mn vriendin er is want zij heeft zon blackberry geval waar ik dat goed mee kan doen
    DE aller onderste bladeren van bijna alle planten zijn nu ook compleet geel en gaan er ook elk moment vanaf vallen.
    ik denk dat ik een periode van 2 weken (waar de planten absurd gegroeid zijn) veel te weinig water heb gegeven, omdat 1 altijd heel erg "slap" hing..
    Daar ben ik vrijdag duidelijk achter gekomen toen ik van een feest afkwam en een uur of 6 te laat ze ging wateren (hingen allemaal slap en toename van vergeling in debladeren aan de onderkant.
    Nu ben ik ze 400-600 ml aan het geven (boven en onder) en zie duidelijk dat de bladeren naar het licht weer wijzen.
    Verder heb ik ook the claw op sommige planten, dat komt denk ik dat ik 4 weken geen afgezuurd water heb gegeven maar wel rhizotonic erbij wat dus zwaar PH verhoogt als ik het goed lees hier..
    Ik ga ergens deze week bij de intratuin grondph testers en magnesium/stikstof supplementen halen om eventueler verdere vergelingen tegen te gaan.
    Kan het ook zijn dat de vergeling/verbranding door te hoge temperatuur kan komen?
    Soms was het 31/32 graden in de tent, ondertussen niet meer sinds ik het goed onder controle heb.
    Verdere info:

    LV 40-70 schommelend (gewoon flink veel natte handdoeken ophangen)
    Temp night: 19 a 20
    Temp day: 25-28


    ik zie wel een dik verschil tussen de white widow en de bubbels want de white heeft al hele mooie zijtakken en 4 van d 5e bubbles hebben praktisch geen
    zal straks eens wat mugshots plaatsen....



    oh en, thanks for having me!!
    Met hasjies in je bloedbaan kan je steigeren als een alpha haan

    #2
    Re: insignia's 1e kweek 5 x bubblegum kush en 1 x white widow

    Ik wacht nog even op de foto's maar zo te horen heb je idd een blokade door veel te hoge bodem PH. Dat is dus wat je het eerste moet aanpakken. gl_soil_ph_table.jpg

    Comment


      #3
      Re: insignia's 1e kweek 5 x bubblegum kush en 1 x white widow

      4.jpg1.jpg2.jpg3.jpg


      fotos zijn vandaag genomen vlak voordat de lamp aan ging, vandaar de slappe houding

      Ik ga pitte

      ciao
      Met hasjies in je bloedbaan kan je steigeren als een alpha haan

      Comment


        #4
        Re: insignia's 1e kweek 5 x bubblegum kush en 1 x white widow

        Linksvoor die laat duidelijk haar bladranden omhoog staan, gevolg van gesloten huidmonden. Oorzaak kan zijn een te hoge temp te lage LV of op de tocht staan. De vergeling lijkt toch meer op een verbranding (water onttrekken door te hoge EC buiten de plant) Dit kan gebeuren door overvoeding maar kan ook het gevolg zijn van een blocade waardoor een deel van de voeding niet meer opneembaar is en zich gaat stapelen in het medium. Bodem Ph dus eerst op orde brengen . Je potten zien idd erg droog. Zie je niet vaak dat men te weinig water geeft. Het sluiten van de huidmonden kan ook nog hiervan een gevolg zijn de plant wil haar celdruk (turgor) niet verliezen en verwelken dus zo probeerd alle water vast te houden. Sluit haar huidmonden om verdamping te voorkomen. Hierdoor stagneert echter ook de fotosynthese.

        Comment


          #5
          Re: insignia's 1e kweek 5 x bubblegum kush en 1 x white widow

          Linksvoor die laat duidelijk haar bladranden omhoog staan, gevolg van gesloten huidmonden, Oorzaak kan zijn een te hoge temp te lage LV of op de tocht staan.
          Ok, dat is ook de White Widow en die staat ook momenteel bij de luchtinvoer, toen ik vanmorgen keek stonden de bladranden weer normaal dus misschien omdat ze weer lekker gedronken heeft vannacht dat het allemaal weer ok was.

          De vergeling lijkt toch meer op een verbranding (water onttrekken door te hoge EC buiten de plant) Dit kan gebeuren door overvoeding maar kan ook het gevolg zijn van een blocade waardoor een deel van de voeding niet meer opneembaar is en zich gaat stapelen in het medium.
          Denk dat dat het dan zijn door een blokkade is, aangezien de eerste verschijnselen van de vergeling optraden toen ik nog niet actief mn drinkwater deed voeden.
          Maar heb ook de planten in Special Gold mix staan en aangezien ik de eerste 3-4 weken geen afgezuurd water met rhizo gaf zal er een blokkade ontstaan zijn als gevolg van de te hoge bodem ph.
          Als dat zo blijkt, dan zal ik mn voedingswater even extra afzuren.
          Zal ik evengoed stikstof/magnesium supplementen aanschaffen, of trekt het allemaal weer recht zodra mn bodem ph weer op peil is?


          Je potten zien idd erg droog. Het sluiten van de huidmonden kan ook nog hiervan een gevolg zijn de plant wil haar celdruk (turgor) niet verliezen en verwelken dus zo probeerd alle water vast te houden. Sluit haar huidmonden om verdamping te voorkomen. Hierdoor stagneert echter ook de fotosynthese.

          Is dit alleen opmerkelijk in de groei of zal ook een soortgelijke dit een stijgende lijn in de bloei zijn?


          Zie je niet vaak dat men te weinig water geeft.
          Ja ik heb hier eerst heel veel gelezen, en door alle opmerkingen dat de grootste beginnersfout overbewatering was ben ik misschien TE voorzichtig geweest met wateren.

          Gister hebben ze samen 4 liter gekregen en vanmorgen wezen de bladpunten van 4 planten goed richting het licht, en het medium was lekker vochtig.
          Kijken hoe ze er vanavond bij staan.
          Ben benieuwd, Vrijdag gaan ze in de bloei in.
          Kijken wat voor verassingen we dan voor staan!
          Met hasjies in je bloedbaan kan je steigeren als een alpha haan

          Comment


            #6
            Re: insignia's 1e kweek 5 x bubblegum kush en 1 x white widow

            Ik zou eerst zorgen dat de bodem PH weer netjes tussen de 6,2 en 6,4 komt. Als het hier om een blokkade gaat door te hoge bodem PH dan is die Mg en Ca wel aanwezig maar kan slecht opgenomen worden er blijft dan een bloel aan voedingszouten achter in je medium wat de bodem EC niet ten goede komt. Er ontstaat een onbalans on de onderlingen voudingszouten verhouding.

            Alle voedingsstoffen moeten zoveel mogelijk in de juiste verhouding tot elkaar gegeven worden anders ontstaat er weer een beperkte factor dat wij met een moeilijk woord "antagonisme'' noemen. Dit is in het nederlands ''verdringing'' Het ene hogere aanwezige voedingselement verdringt het andere lagere voedingselement, en is hierdoor niet meer opneembaar voor de plant. Zo geeft een overmaat aan K = kali een remmende werking bij de opname van C= calcium, maar bij ‘n overdaad aan calcium kunnen grotere problemen ontstaan doordat calcium haast alle voedingselementen verdringt op stikstof na. Door deze verdringingen ontstaan meestal de gebrek en overmaat verschijnselen.

            Ook zijn er voedingstoffen die elkaars opname bevorderen zoals magnesium en fosfor. Dan zijn er nog voedingelementen die een verbinding aangaan zoals natrium en chloor, ( dit zijn negatieve ballast stoffen die in de meeste minerale meststoffen veel voorkomen) dit word n.l. keuken zout. En geloof me te veel keuken zout is puur gif, als je een vaatje keukenzout op eet ga je daar echt van dood, dus bij te veel negatieve zouten zullen onze planten heel slecht groeien en zijn ze vatbaarder voor ziekten en plagen. Zo gaat Calcium ook een verbinding aan met Magnesium en vorm zo gips.

            Ik zou dus eerst zorgen dat die bodem PH en EC op orde zijn voordat ik met extra supplementen aan de slag zou gaan.
            Daarom kunnen in principe A en B voedingen nooit in 1 bak gemend worden, omdat in voeding A in principe N+P+K en calcium hoort te zitten en in voeding B in principe N+P+K en magnesium (en ja dan krijg je weer gips).

            Voor de hobby kweker is het raadzaam om de ene keer een A voeding te geven en de keer erop de B voeding met extra magnesium.
            Dat ze veel meer drinken heeft te maken met verdamping. Een plant verdamp ook weer tot 90 % van het opgenomen water. De rest is bouwstof. Hoe meer blad een plant heeft hoe meer ze kan verdampen hoe meer ze zal drinken. In de bloei zal ze geen nieuw blad meer aanmaken en zal de wateropname dus ook niet veel hoger meer worden mids de Lv en temp constand zijn. Op het einde van de bloei gaat ze zelfs beduidend minder drinken en in haar laatste week drink ze kaum nog.

            Comment


              #7
              Re: insignia's 1e kweek 5 x bubblegum kush en 1 x white widow

              Bedankt voor je grondige uitleg monty, heb volgens mij wat vids op de tube gezien van jou. (knakken etc.)

              Dus even om een lang verhaal kort te maken, als ik mn bodem PH weer op peil heb (als die te hoog was) dan zal al het voedingsopname weer gelijkmatig verlopen en dan zal de balans weer terug komen.
              als niet, hoe weet ik dan welke supplementen ik nodig zou hebben? Kopen, toevoegen en afwachten maar?
              En inderdaad teveel keukenzout is gif, heb als kleuter ooit een eetlepel zout in 1 x naar binnen gewerkt, vraag me niet waarom, maar ik werd er doodziek van..
              Met hasjies in je bloedbaan kan je steigeren als een alpha haan

              Comment


                #8
                Re: insignia's 1e kweek 5 x bubblegum kush en 1 x white widow

                Er heeft zich iets raars voorgedaan op een van mn planten

                Kan iemand een kijkje in een ander topic geven en hopelijk een antwoord geven?

                http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-bult-op-plant


                Er wordt niet bepaald snel gereageerd in het hulp gedeelte


                Thanks!

                ---------- Post added at 15:50 ---------- Previous post was at 11:28 ----------

                Oorspronkelijk geplaatst door monty View Post
                Linksvoor die laat duidelijk haar bladranden omhoog staan, gevolg van gesloten huidmonden. Oorzaak kan zijn een te hoge temp te lage LV of op de tocht staan. De vergeling lijkt toch meer op een verbranding (water onttrekken door te hoge EC buiten de plant) Dit kan gebeuren door overvoeding maar kan ook het gevolg zijn van een blocade waardoor een deel van de voeding niet meer opneembaar is en zich gaat stapelen in het medium. Bodem Ph dus eerst op orde brengen . Je potten zien idd erg droog. Zie je niet vaak dat men te weinig water geeft. Het sluiten van de huidmonden kan ook nog hiervan een gevolg zijn de plant wil haar celdruk (turgor) niet verliezen en verwelken dus zo probeerd alle water vast te houden. Sluit haar huidmonden om verdamping te voorkomen. Hierdoor stagneert echter ook de fotosynthese.
                ik ben er in ieder geval achter dat ik teveel water heb gegeven en ben nu een paar weken (bijna 3e week bloei) veel water aant geven (ongeveer 1 liter per plant)
                Maar merk nu door de hoge verdamping van al dat water dat mn LV absurd hoog is, gister stond die op 99% toen ze wakker werden.
                en lager als 70% gaan ze niet als de lamp aan staat.
                Ik ventileer goed, maar het is ook supernat weer de laatste tijd buiten, misschein dat het daaraan ligt.
                Verder vind ik veel natte vlekken op mn bladeren voornamelijk op plekken waar een ander blad er boven hangt/hing.
                Kan het zijn dat de huidmondjes het water recht op de bovenkant van het blad eronder verdampt en dat het dan condenseert?
                ik denk dat ik maar flink wat vochtvreters moet aanschaffen voordat de toppen groter worden.
                Met hasjies in je bloedbaan kan je steigeren als een alpha haan

                Comment


                  #9
                  absolute

                  Comment


                    #10
                    Re: insignia's 1e kweek 5 x bubblegum kush en 1 x white widow

                    Ik heb mn afzuiger altijd op 50% staan als ik hem hoger zet dan gaat mn tent vaccuum trekken.
                    Met hasjies in je bloedbaan kan je steigeren als een alpha haan

                    Comment

                    Bezig...
                    X