Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4 x Bubblegum 120 x 120 x 200 400 Watt HPS

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 4 x Bubblegum 120 x 120 x 200 400 Watt HPS

Net terug van een check-up en ze zijn allemaal grondig gestegen 7cm tot 4.5cm (ong en dikke cm per plantje).
    MAAR

De minimum temp krijg ik nu wat onder controle dmv een verwarming, maar ga der ook morgen een ventilator in zetten.
    Onderstaande spreekt voor zich:

TEMP: 18.0/31.6
    LV: 22/42

Geen foto's vandaag, nogal een hectische dag.

Ook nog nieuws: er zijn er nog 5 over.

Greetz

S.
    (in een slechte bui )

Comment

Met een LV22/42 heb je een serieus probleem. Echter, LV22 dat is wel uitzonderlijk laag. Klopt je meter wel?

Comment

31,6°C word ik ook niet vrolijk van anders

Comment

Inderdaad, de metingen zijn helaas juist.
          Kan het zijn dat de verwarming teveel droge lucht aanmaakt?
          Ook gaat er nu een ventilator in staan die koude lucht zal blazen, dit om die extreem hoge pieken te vermijden.
          BTW: Heb 2 emmers aan elkaar verbonden via communicerende vaten om zo een waterreservoir van 25L te creëren, zonder al teveel plaats in te nemen.

Dus, hoe krik ik die verdomde LV op en hoeveel is ideaal?

Zéér bezorgde groeten

S.

Comment

Als je koude lucht aanzuigt, die nadien wordt opgewarmd gaat de rv omlaag. Immers, warme lucht kan meer water bevatten dan koude lucht. Als het me goed voor de geest staat: bij 10 graden opwarmen halveert de rv en bij 10 graden afkoelen verdubbelt de rv.

Comment

Dus de extreem lage LV is dus hoogst waarschijnlijk gelinkt aan de extreem hoge temperatuur, right?
              Indien ik er in slaag de temp op min.:20° en max.: 25° te houden zal de LV dus respectievelijk 40% a 50% zijn hé?

Alvast bedankt voor je hulp Xtreme

Beter gehumeurde groeten

S.

Comment

Bekijk voor de lol eens het topic in dit forum van Racker. Daarin is een link naar de VPD-calculator (Vapor Pressure Deficit) opgenomen. Daarvan word je beslist wijzer (ik althans wel).
                Last edited by Xtreme; 5 January 2012, 19:42.

Comment

Hmm, de link werkt niet (als je een link wou toevoegen?)

Comment

Toets eens in in de zoekbalk van Google: VPD, dan komen diverse calculators op je scherm.

Comment

Inderdaad zééééér interessant.
                      Ik leg me hier volledig op toe.
                      Lijkt me een beslissende factor en zal voortaan een grote invloed hebben op mijn methoden.
                      Pas jij deze toe?
                      Heb het topic van racker gevonden btw

Thanks & greetz

S.

---------- Post added at 21:57 ---------- Previous post was at 17:32 ----------

Net terug van een weer heel teleurstellende check-up...

TEMP: 16.6/32.6
                      LV: 19/47

De plantjes beginnen héél licht verkleuring te tonen, maar zien nog groen hoor, alleen niet donkergroen, en das niet goed
                      Mijn theorie is dat ze worden verstikt door een te hoge temp, is dit juist?
                      De groei is gestagneerd, ze zijn nu allemaal op hetzelfde level aan het komen. 7cm, 6cm, 6cm, 5.5cm, 5cm.
                      Wél heb ik de indruk dat ze nu meer focussen op bladvorming. Heb al 4 mooie blaadjes (+2 van het ontkiemen, dus 6 totaal) op 2 van de 5. (Hulk en Moss Giant)

Wat heb ik gedaan om dit probleem op te lossen:

- Een ventilator gezet die lucht nét onder de lamp blaast, voelt al véél frisser, temp. daalde vrijwel meteen van 27° naar een stabiele 21.5°. De ventilator draait non-stop. De plantjes hebben nu ook hun haartjes in de wind, dus zal positief zijn voor de stengels, deze zetten dan wat breder toch?
                      - Afzuiging niet uit-aan wanneer licht uit is. draait nu ook non-stop.
                      - Doorweekte handdoek in het midden gelegd, onder de lamp.
                      - flesje water in de tent gezet.

Toen ik de kast achterliet was ze 21.7° en LV: 40% dus 1.6 kPa, wat redelijk is.
                      Extreme, is 1 de maximum of meer een richtlijn? Er staat geschreven dat 1 de ideale temp. is maar is dit strikt op te volgen?

Indien dit zo verdergaat zie ik me verplicht een verdamper aan te schaffen die de LV dan op 60% houd.

De foto's zijn daarnet genomen en zien er beter uit dan wat ik lijk te zeggen maar het is zo trust me

Greetz

S.
                      Attached Files
                      Last edited by Stickie; 5 January 2012, 22:18.

Comment

Af en toe heb ik met wat materiaal, dat door een bevriende kweker ter beschikking werd gesteld wat geëxperimenteerd. (niet in mijn huis trouwens, omdat allerlei instanties mijn woning -een rijksmonument- mogen betreden en inspecteren). Die bevriende kweker pakte de zaken wat grootser aan, maar wilde eerst klein proefdraaien, waarbij geld geen belemmering was. Net op het moment dat we een bescheiden proefopstelling met de "dimlux-serie" wilden gaan opstarten kreeg hij bezoek van de "blauwe brigade". De eerste 4 of 5 jaar hoeft hij zich niet meer druk te maken over proefopstellingen. Mogelijk pak ik het zelf op bescheiden schaal met 2 lampen op. Mijn limiet is daarbij 2000 euro. Immers, met een HPS-lampje van 400 watt, kweek ik meer dan ik ooit kan wegpaffen. Ambitie om wiet op de markt te zetten heb ik nooit gehad.
                        Destijds wilden we aan de hand van de info van Racker wat verder experimenteren. Racker ontleent zijn kennis aan de tuinbouw waar in de kas met C-3 planten wordt gewerkt. Cannabis is evenwel een C-4 plant. Bij een C-3 plant kan lichtverzadiging optreden en bij een C-4 plant (in ieder geval tot 130000 lux/m2) niet. Wat evenwel niet wegneemt dat de uitgangspunten van Racker een compleet nieuwe visie opleveren. In zijn topic in het "Wietforum" haalde Racker 1 gram/watt zonder CO2 toevoeging. Voor een eerste ronde met de VPD als uitgangspunt vind ik dat een deftig resultaat. Ga maar na hoe we 30 jaar geleden met dikke rijen tl's begonnen en een halve gram per watt als uiterst succesvol werd beschouwd.
                        Last edited by Xtreme; 6 January 2012, 09:49.

Comment

De optimale temperatuur voor C3-planten is 15 tot 25 °C en voor C4-planten 25 tot 35 °C. Bij C3-planten treedt lichtverzadiging op in half tot vol zonlicht. Bij C4-planten treedt geen lichtverzadiging op in vol zonlicht. De maximale opbrengst per hectare is dan ook - onder ideale omstandigheden - bij C4-planten aanzienlijk hoger: bijna de dubbele opbrengst aan droge stof per hectare per jaar.

Dus als ik de temp op ong. 25 hou en RV op 68% dan zou ik 1.01 kPa moeten bekomen wat dus ideaal is right?

GReetz

S.

Comment

Met een kpa van omstreeks 100 zit je dus goed. En wat je stelt met het percentage droge stof snijdt eveneens hout. Soms, als je van die doorgeschoten "fluffy-toppen" droogt houdt je droog minder dan 20 % over. Dat noemen we "waterwiet". Kleinere en compacte toppen leveren 25 % of meer droog op. Veel wiet onder leds levert ook nog steeds rare toppen op. Je moet van de grote fluffy toppen kleine toppen gaan "ritsen" en die minitopjes knippen. Tot dat soort apenwerk ben ik niet bereid: ik spuit er gewoon een paar spuitbussen nlg door (dat doe ik ook bij kaswiet, wat ik zelf wel in eigen tuin kweek): maar dan houd je van 500 gram droog slechts 50 tot 70 ml residu over. Voor nog zuiverder materie moet je onder labaratoriumomstandigheden gaan werken. Maar mijn medeblowers liggen toch meestentijds na een joint op apegapen: waarom je longen verpesten met 5 of 10 joints, terwijl 1 op zich al voldoende kan zijn?

Comment

nlg? sorry dat ken ik nog niet

Anyway, Xtreme I think you're on to something big.
                              Ik rijd vanavond effe naar Alien om de nodige verdamper te gaan halen en dit zal de rest van men kweekjes de rode draad worden.
                              En racker is een WF-member dan?
                              Ben daar al actief sinds 2005

Greetz

S.

Comment

NLG= natural liquid gaz. Gewoon een paar bussen aanstekergas, die 2 keer niks kosten, door je wiet spuiten via een pvc-pijp met aan de onderkant een stukje panty in een pyrex-schaaltje. Het residu is nagenoeg zuivere olie. Niet roken als je zoiets doet en liefst buiten of in een open goed geventileerde ruimte. Dat gas gaat namelijk koken (verdampen) met een zeker risico-profiel. Een verblijf in een brandwondencentrum lijkt me ook niet zo prettig.

Comment

Bezig...
                                X