Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5x Big Bang follow me

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    5x Big Bang follow me

    Korting op 420shop
    Ik wil mijn kweekje vastleggen zodat ik tips en advies kan krijgen om beter te gaan kweken want ik ben nog maar een beginner.

    Dit is wat ik nu allemaal heb voor deze kweekje:

    5x big bang fem zaad
    Tent 120x120
    1x600w hps
    18ltr vierkante potten
    Rhino koolstoffilter 1000m2
    Softbox
    CO2 fles
    Fannetje
    Ec meter
    Ph meter
    Hygro meter (voor temp en luchtvochtigheid
    10ltr voedingsvat
    pippetjes

    Voedingen:
    Aptus starterspakket (Regulator, Startbooster, Super PK, CaMg Boost, K Boost, Top Booster)
    Canna basisvoeding 1 fles voor groeiperiode en 1 fles voor bloeiperiode
    Hypro sproeimix (bladvoeding)
    Ph- (om ph op 5.8 te houden)
    Plagron mix medium


    De kleintjes staan er nu precies 12 dagen bij vanaf dat ze ontkiemd zijn.
    En ziet er erg mooi uit

    Foto's komen eraan
    Last edited by apenootje; 16 April 2012, 17:06.

    #2
    Re: 5x Big Bang follow me

    veel succes!

    Comment


      #3
      Re: 5x Big Bang follow me

      ph 5.8 is ideaal voor cocco,s .op aarde houden de meesten hem op 6.0 of iets hoger.potten van 27 liter zouden nog beter zijn.gebruik zelf altijd minimaal 150 liter grond onder een 600 watt lamp,dan is je aarde buffer groter,en worden voedings fouten minder snel afgestraftga je zeker volgen.

      Comment


        #4
        Re: 5x Big Bang follow me

        Hieronder mijn voedingen
        IMG-20120112-00082.jpg

        Hieronder Ph en Ec meter en wat voedingen
        IMG-20120112-00076.jpg

        Hieronder CO2 fles en beetje van de softbox
        IMG-20120112-00077.jpg
        Hieronder fannetje met slangetje waar co2 uitkomt
        IMG-20120112-00080.jpg
        Hieronder 18ltrs met de kleintjes zijn vandaag getopt
        IMG-20120112-00078.jpg
        Hieronder temp en luchtvochtigheid
        IMG-20120112-00079.jpg
        Last edited by apenootje; 12 January 2012, 21:19.

        Comment


          #5
          Re: 5x Big Bang follow me

          Zou idd niet onder de 6 gaan zitten met je pH.
          Moet je trouwens die pH-meter niet nat bewaren ?

          Het ziet er veelbelovend uit. Succes.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: 5x Big Bang follow me

            Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
            Zou idd niet onder de 6 gaan zitten met je pH.
            Moet je trouwens die pH-meter niet nat bewaren ?

            Het ziet er veelbelovend uit. Succes.
            Ik ga morgen gelijk ph 6 aanhouden dan moet het goed komme

            Hmmm ph meter nat bewaren kzou het echt nie weten joh.

            Kheb daar niks van gehoord datie nat bewaard moe worden.

            Bewaar jij em nat?

            Comment


              #7
              Re: 5x Big Bang follow me

              je ph meter moet je bewaren in een dopje waar een klein stukje spons in zit,dat sponsje hou je nat met bewaar vloeistof.je heb veel ste veel toeters en belle bij je voeding.ik kweek zelf op cocco,s <zie me verslag> met alleen a en b voeding en topmax van biobizz omdat ik dat nog had.flesje pk 13 14 van een huis merk is iets van 7 pleuro tegenwordig verkopen ze losse p en k voor meer dan 20 pleuro stuk.maar vertel eens wat meer over je co2 fles want dat is nieuw voor de meeste hier.gaat ie op een timer? kun je het gehalte co2 instellen enz,erg cool ga je zeker volgen,en wat koste die co2 fles en meter?

              Comment


                #8
                Re: 5x Big Bang follow me

                Oorspronkelijk geplaatst door tumble trimmert View Post
                .maar vertel eens wat meer over je co2 fles want dat is nieuw voor de meeste hier.gaat ie op een timer? kun je het gehalte co2 instellen enz,erg cool ga je zeker volgen,en wat koste die co2 fles en meter?
                hier nog een die meer wilt weten over da flessie
                sigpic

                Comment


                  #9
                  Re: 5x Big Bang follow me

                  Yep, ik bewaar 'm nat. Tijdens de kweek in een klein potje met een laagje vloeistof erin, daar zet ik 'm in.
                  Als ik de meter langere tijd niet gebruik, giet ik het in de dop, en draai die dan op de meter.
                  Bewaarvloeistof kun je gewoon in de shop kopen, je kunt het ook zelf maken. Geen ijkvloeistof of water gebruiken.
                  Het kost zo'n 5-6 euro/100ml.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: 5x Big Bang follow me

                    Intressant kweekje met je Co2 , suc6 met je ronde volg het ook even mee Gr. B

                    Comment


                      #11
                      Re: 5x Big Bang follow me

                      Oorspronkelijk geplaatst door tumble trimmert View Post
                      je ph meter moet je bewaren in een dopje waar een klein stukje spons in zit,dat sponsje hou je nat met bewaar vloeistof.je heb veel ste veel toeters en belle bij je voeding.ik kweek zelf op cocco,s <zie me verslag> met alleen a en b voeding en topmax van biobizz omdat ik dat nog had.flesje pk 13 14 van een huis merk is iets van 7 pleuro tegenwordig verkopen ze losse p en k voor meer dan 20 pleuro stuk.maar vertel eens wat meer over je co2 fles want dat is nieuw voor de meeste hier.gaat ie op een timer? kun je het gehalte co2 instellen enz,erg cool ga je zeker volgen,en wat koste die co2 fles en meter?
                      Hahah ja heb inderdaad een hoop toeters en bellen maar ik dacht gewoon dan heb ik alles alvast bij de hand. En kan ik veel testen dit is voor mij ook allemaal nieuw.

                      Mijn co2 fles heb ik gekocht bij een visspeciaal zaak rond 200 euro INCL voetsteun, drukklep om meer of minder co2 te spuiten, en gewoon alle toebehoren om veiling ermee te kunnen werken.

                      Ik heb em op een timer gezet zo ingesteld datie pas aangaat als lamp aangaat want plant neemt co2 alleen op tijdens lichtcyclus. In de 18uur gaat de co2 30min spuiten gewoon rustig neveltje en dan 60min uit en dat word dan herhaald tot lichten uitgaan.

                      Ik ga door tot eind van mijn kweekje dus ook in de bloei spuiten maar wel meer inspuiten.

                      Ben zelf erg benieuwd hoe het word.

                      Ik ga zo ff nieuwe foto's maken hoe ze er vandaag bij staan zo kan iedereen zien dat er dagelijks verschil te zien is.

                      En alle tips en advies is welkom ( ben maar beginner)

                      peace

                      Comment


                        #12
                        Re: 5x Big Bang follow me

                        Dag 13 (vanaf ontkieming)

                        Heb vandaag basis groeivoeding, regulator en strartbooster gegeven ph op 6 gedaan.

                        Ec heb ik laag gehouden omdat ik nog nie helemaal uit ben met hoeveel ec ik start. ( 0.6)


                        Kan iemand mij informeren hoe hoog ec kan aanhouden en met hoeveel ophogen elke week?

                        En verder staan de kleintjes er mooi bij, donker groene bladeren. Ze hangen niet ze krullen niet dus so far so good.

                        IMG-20120113-00084.jpg

                        IMG-20120113-00086.jpg

                        Kan iemand verklaren waarom sommige steeltjes rood/paarsachtig zijn (zie hieronder foto)
                        IMG-20120113-00085.jpg

                        Comment


                          #13
                          Re: 5x Big Bang follow me

                          ik zeg fosfor tekort maar wacht maar af wat de de andere mensen er een deskundig oordeel over hebben

                          Comment


                            #14
                            Re: 5x Big Bang follow me

                            Tekorten kan nog niet, of je pH moet helemaal ontspoort zijn.
                            't Zal waarschijnlijk door het toppen komen.
                            Daardoor hebben ze altijd een paar daagjes stress.

                            Tel je de EC van je kraanwater er ook bij ? (dat is hier al 0.3)
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment


                              #15
                              Re: 5x Big Bang follow me

                              Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                              Tekorten kan nog niet, of je pH moet helemaal ontspoort zijn.
                              't Zal waarschijnlijk door het toppen komen.
                              Daardoor hebben ze altijd een paar daagjes stress.

                              Tel je de EC van je kraanwater er ook bij ? (dat is hier al 0.3)
                              Hey,

                              ph is denk ik nie ontspoort. Heb in het begin 5.8 aangehouden en de grond was net onder de ph 7.

                              Voor dat ik de zaadjes erin heb gedaan heb ik ervoor gezorgd dat ph op orde is.

                              maar ik ga vandaag voor de zekerheid eens testen.

                              Zelf denk ik inderdaad dat het door het toppen komt, gewoon ff aantal dagen goed in de gaten houden.

                              @QnQ dus ik heb eigenlijk 0.9ec gedaan? Ik heb voedingsvat aangemaakt en was 0.6 dus +kraanwater 0.3 =0.9

                              Moet ik dat zo zien en nog een vraagje tot hoever kan ik ec opschroeven in gehele kweek? Dacht zelf tot1.9

                              Thanks voor de info

                              Comment

                              Bezig...
                              X