Mededeling

Collapse
No announcement yet.

6 x Amnesia, medi-wietkweek op zolder (laatste ronde)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

6 x Amnesia, medi-wietkweek op zolder (laatste ronde)

Korting op 420shop
    Gappies ..., het is zover ..., de derde en laatste ronde ...

Hierna las ik een break in tot eind augustus waarna ik weer een serie van drie rondjes wil draaien.

De nieuwe meiden hebben na vijf weken de UFO verlaten en zijn vandaag in hun nieuwe onderkomen ondergebracht. De grond is vers en gelijk aan de vorige ronde ..., de voeding blijft gelijk ..., zelfde strain ...., alleen ga ik deze ronde met cooltubes draaien ... zal mij benieuwen wat het wordt ...

Na het overpoten heb ik de plantjes ieder een halve liter water gegeven met wortelstimulator en fulfine. De PH-waarde heb ik aangezuurd naar 6,5 met PH-min-groei. Daarna heb ik de potten afgedekt met reflecterend folie om te voorkomen dat het water snel verdampt. De temperatuur ligt rond de 26 graden ..., de luchtvochtigheid moet nog op peil komen ..., de mistmaker staat voorlopig continu aan zolang de lamp brandt. Voor de zesde pot moet ik nog een extra waterslang aansluiten ..., omdat de kachel en de slang van de luchtbevochtiger nu zijn verdwenen kan ik 6 kuipen in de kweekruimte kwijt.

Ik heb wat veranderingen aan de luchtstroom doorgevoerd ... De kachel staat nu in de achterste ruimte van waaruit de warme lucht in de kweekruimte en het tentje wordt aangezogen. De slang van de luchtbevochtiger heb ik vervangen door platte buis en deze zuigt de koude lucht van zolder - vermengd met waterdamp - nu hoog in de kweekruimte in. De cooltubes zuigen koude lucht van zolder en blazen warme lucht af in de achterste ruimte.

Het tentje wordt afgezogen door twee slangen aangesloten op een broekstuk, deze slangen zitten aan de twee buitenste inlaten onderaan de kweekruimte bevestigt. Het tentje staat licht hol dus er wordt aan getrokken ..., de luchtinlaat van het tentje is aan de achterste ruimte bevestigd. De actieve inblaas vanuit de lager gelegen verdieping is ook aangesloten op de achterste ruimte. De 500 cub softbox kan eventueel bij voldoende warmte worden aangezet maar staat nu uit ..., de inlaat heb ik afgesloten met een draai-roostertje omdat ik nu vooral warmte wil in de achterste ruimte. Deze ruimte functioneert als lucht-buffer en zorgt ervoor dat ik geen koude lucht-stroom op de meiden krijg.

Ik hoop dat ik de nacht-temperatuur zo rond de 20 graden kan houden want dan hoeft de kachel niet meer in de kweekruimte te staan.

Oké ..., eerst maar wat foto's van het overpotten en de moeder van het jonge grut ..., wat is ze toch mooi ....
    Attached Files

Re: 6 x Amnesia, medi-wietkweek op zolder (laatste ronde)

En .... nog wat foto's van de aanpassingen in de kweekruimte.

Owja ..., ik heb ook de ventilators beter opgehangen en de kettingen van de lamp over katrollen laten lopen. De twee langwerpige koolstoffilters laat ik hangen ..., als ik in april en mei extra afzuig-capaciteit nodig heb kan ik de slangen van de cooltubes hierop aansluiten ..., ik heb dan tevens twee hoge inlaten in de kweekruimte extra voor meer frisse lucht.

Laterzzz
    Attached Files
    Last edited by Mohawk; 31 January 2012, 01:31.

Comment

`ze kennen wel tellen,maar niet telennu sta je heel erg zwak ivm ontdekking.beter 5 in 65 of 90 liter potten.ziet er wel heel strak uit.

Comment

Haha ..., ja het is natuurlijk wel een gok om er 6 neer te zetten in plaats van 5 maar ach ..., er staat ook een moeder en op bepaalde momenten ook een aantal stekjes in de voorgroei dus ik ga toch al over het randje.

Of het ook kan is de vraag ... Vannacht is het 14 graden geweest in de kweekruimte ..., er moet dus toch een kachel bij. Ik ga straks even kijken of ik er een plekje voor kan vinden en toch 6 kuipen kan laten staan. Mocht dat niet kunnen ga ik met 5 planten verder ...

Grtzzz

.... Ik heb meteen maar actie ondernomen en jawel ...., de kachel kan erbij dus we gaan verder met zes planten ...
        Attached Files
        Last edited by Mohawk; 31 January 2012, 15:26.

Comment

Yow peeps ...,

Ik heb een illustratie gemaakt om duidelijk te maken hoe de luchtstroom geregeld is.

Enjoy ...
          Attached Files
          Last edited by Mohawk; 2 February 2012, 22:33.

Comment

Ziet er weer goed uit. Dat het even goed gaat als de vorige ronde.

Wat betreft die 6planten of meer. Volgens mij is de wet (of beleid) veranderd en is ook 5 planten binnen in deze opstelling gewoon aan te merken als professionele kweek. Dus 5 of 6 maakt dan niet meer uit. Maar ik ben geen jurist, dus weet niet hoe het precies in mekaar steekt.

Gr. JFF
            Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

Comment

yo mo success deze laatste ronde blijf je volgen mate. grt vapo

Comment

Dat gaat weer helemaal goed komen hier.
                Ziet er allemaal weer strak uit .
                Succes met de laatste ronde .

grtz..
                Led's grow !

Comment

Yow ..., update ...

De nieuwe meiden zijn goed aangeslagen en inmiddels voor de tweede keer getopt. Ze reageren er nogal verschillend op ..., het plantje in het midden achteraan blijft mooi laag en maakt dikke zijvertakkingen aan terwijl de anderen als een raket de lucht in gaan. Ik kijk het nog even aan maar ik denk dat ik al weet welk plantje de nieuwe moeder wordt.

Het lijkt erop dat de plantjes wat meer strekken dan bij de vorige ronde, ze staan nu één week onder 600 watt, ik zal ze morgen is meten ...

De folie heb ik voor een paar dagen van de potten gehaald om de grond niet te verstikken. De bovenlaag word nu wel erg droog maar de wortels hebben ook zuurstof nodig. Vanaf morgen dek ik de potten weer voor enkele dagen af om de grond voldoende vochtig te houden, daarna moeten de bladeren voor de schaduw zorgen.

Deze ronde ga ik co2 toevoegen d.m.v. een emmertje met compost. Hierin steek je een elektrisch pompje dat je laat werken als het licht aan is. Het emmertje geeft 60 dagen lang co2 af en kan nooit een overdosis genereren. Het is een nieuw product dus ik ben benieuwd ...Ik moet nog even een plankje maken naast de inlaat van de luchtbevochtiger waar het emmertje op kan staan. De ventilator die daar hangt dient dan om de co2 optimaal door de ruimte te verspreiden. Omdat het emmertje maar 60 dagen werkt zet ik deze pas in als de klok op 12/12 overgaat. Het zou kunnen dat de meiden deze keer het dak uitschieten dus misschien kan ik beter wat eerder overschakelen naar 12/12. Bij de vorige ronde heb ik drie weken voorgroei aangehouden.

Ik weet het effe niet ..., iemand ervaring met co2 toevoegen ...? Wat doet dat met de groei ...?

Oké ..., nog effe wat foto's ...

Laterzzz
                  Attached Files

Comment

Yohow ..., het co2 emmertje heb ik in de kweekruimte geplaatst ..., zodra het licht aan gaat begin ik met het toedienen van co2 ...

Het pompje schakel ik met een apart tijdklokje zodat ik de dosering eventueel kan minderen door het pompje gedurende de lichtperiode om het half uur aan en uit te schakelen. Er zit ook een schakelaartje op het pompje met de keuze HI en LOW, vooralsnog begin ik maar op LOW.

Het slangetje heb ik verzwaard met een stukje PVC-pijp en in het midden boven de plantjes gehangen. De ventilators worden om en om ingeschakeld en verspreiden de co2 door de ruimte.

Vanaf morgen ga ik de hoofdafzuiger af laten blazen in de achterste ruimte, het ventilatie-systeem is dan volledig gesloten, alle afgezogen lucht uit de kweekruimte wordt dan via het tentje weer aangezogen door de kweekruimte. Op de ondergelegen verdieping kan ik de toevoer van verse lucht regelen met een draairooster.

Zodra ik de cooltubes in ga zetten moet ik de luchtcirculatie opnieuw bezien. Alles is makkelijk te sturen door de inlaten af te sluiten of te openen. De lucht die door de cooltubes wordt gezogen blaas ik af in de schoorsteen ..., of als het erg koud is op zolder.

De meiden heb ik vandaag opgemeten, de plantjes aan de buitenkant zijn gemiddeld 32 cm terwijl de plantjes in het midden zo'n 22 cm hoog zijn. Ik vermoed dat dit komt door een co2 tekort in het midden van de ruimte dus als het goed is gaan ze nu aan een inhaalspurt beginnen.

Laterzzz
                    Attached Files

Comment

mooi man kblijf je volgen
                      LED there be light and fotosyhnteses was born

Comment

Mooi zeg.
                        Ik vond die emmer al interessant, maar nu ik weet wat die kost (WTF?) wil ik absoluut weten of er zichtbaar verschil is
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Hé Q ..., ik heb 100 euro voor het emmertje betaald (+pompje) en denk dat het een betaalbare methode is om extra co2 toe te dienen. Bovendien is de reststof die overblijft na 90 dagen een goede fertilizer om door de grond te mengen voor de volgende ronde en kun je nieuwe emmertjes los kopen, dus zonder pompje.

De hoofdafzuiger blaast sinds vandaag af in de achterste ruimte, daarmee is het ventilatie-systeem gesloten. Ik heb er foto's van genomen om het te verduidelijken. De temperatuur voer ik vanaf vandaag op naar ± 30 graden, de luchtvochtigheid hou ik op gemiddeld 50%.

Grtzzz
                          Attached Files

Comment

dan ben jij de eerste die die zooi door ze grond gaat gooienleen een co2 meter van iemand en kijk dan wat je ppm doetemmertjes kosten eerst 170 pleuro

Comment

Zeer zo'n afzuiging is je zolder ook geisoleerd?
                              Ziet weer goed uit, zo als altijd.
                              Suc6 ik ga weer volgen.

Comment

Bezig...
                              X