Hello
volg het hier al enkele maanden en heb besloten om zelf ook een kweekske op te starten.
Eerst een houten skelet gemaakt op maat van OSB-platen 244x60.
Een rechthoekig kot, 120bx180lx200h.
Buitenbekleding osb, langs binnen isolatie met aluminiumfolie tegen.
Vloer is ook geisoleerd met daarop een OSB 18mm dik en daarop vijverfolie.
Verder is er een afzuiginstallatie met thermostaat/regelaar, ventilator en 1 rooster voor lucht binnen te brengen.
Ook staat er een luchtbevochtiger die 24/7 aanstaat, net zoals de afzuiginstallatie.
Als het nacht is, gaat de electrische kachel 750w met ventilator aan, zodat de temperatuur in het kot min. 22° blijft...zo is het verschil op dit moment (na veel fijntunen) tss dag/nacht ongeveer 5-7) verschil. Nacht: 22° Dag : 25-27°. Ideaal? Tell me
Voor de "veiligheid" heb ik er ook een webcam geplaatst, normaal wireless,maar door de goede isolatie krijg ik als ik in de ruimte sta geen signaal, en ook niet op GSM.
Goede isolatie...dus maar een ethernetkabel getrokken.
Die camera maakt ook elk uur een foto en zo kan ik de evolutie volgen.
Verder nog een EC-meter, pH-meter en de klassieke t°+vochtigheidmeter.
Buiten het kot heb ik de electra gehangen. De VSA,schakelkast en stopcontacten, met bovenaan een rookmelder en automatische brandblusser. Aan de deur hangt nog een brandblusser,die we hopelijk nooit zullen moeten gebruiken.
De plantjes nu.
Momenteel staan er 4 plantjes: 1 Skunk, 1 Big Bud en 1 Special Kush allen in Batmix grond.
De Skunk was er als eerste uit, dan volgden Kush en als laatst stak Bud zijn hoofd boven.
Momenteel ben ik week 3 ingegaan, en ondanks men zegt dat 2 weken groei voldoende is, vind ik dat de plantjes nog niet zijn wat ze moeten zijn.
Of ben ik verkeerd?
Uren zijn 18/6 onder een 600W HPS lamp. Deze hing wel redelijk hoog (+1m) aangezien de temperatuur makkelijk opliep tot 32-35°, dit was wel zonder afzuiging. Maar dan nog, als ik de afzuiging opzet, draait ie op de hoogste toeren (met beetje lawaai) en blijft de temperatuur rond de 25°.
Wat de grootte betreft, na 18 dagen sinds de ontkieming zijn ze 7cm(skunk),5cm/5,5cm(kush) en 5cm groot (bud).
Ik had ze groter verwacht. Wat vinden jullie?
Hier is een link, foto's in video gezet, begonnen op 8 maart tot en met 14 maart.
Groei 8/3 - 14/3
Na deze week zet ik ze op 12/12.
-----------------------------------------
Cijfers tot nu toe:
------------------------------------------
FOTO 1: electra
FOTO 2: Begin kweek (2 zaadjes kwamen niet naar boven 1 bud en 1 skunk)
FOTO 3: donderdag 8 maart 2012
FOTO 4: woensdag 14 maart 2012
Linksboven = Skunk
Rechtsboven = Bud
Onder beide = Kush
IMG_2311.jpgIMG_2312.jpg20120308_211749_00.jpg20120314_200101_00.jpg
volg het hier al enkele maanden en heb besloten om zelf ook een kweekske op te starten.
Eerst een houten skelet gemaakt op maat van OSB-platen 244x60.
Een rechthoekig kot, 120bx180lx200h.
Buitenbekleding osb, langs binnen isolatie met aluminiumfolie tegen.
Vloer is ook geisoleerd met daarop een OSB 18mm dik en daarop vijverfolie.
Verder is er een afzuiginstallatie met thermostaat/regelaar, ventilator en 1 rooster voor lucht binnen te brengen.
Ook staat er een luchtbevochtiger die 24/7 aanstaat, net zoals de afzuiginstallatie.
Als het nacht is, gaat de electrische kachel 750w met ventilator aan, zodat de temperatuur in het kot min. 22° blijft...zo is het verschil op dit moment (na veel fijntunen) tss dag/nacht ongeveer 5-7) verschil. Nacht: 22° Dag : 25-27°. Ideaal? Tell me
Voor de "veiligheid" heb ik er ook een webcam geplaatst, normaal wireless,maar door de goede isolatie krijg ik als ik in de ruimte sta geen signaal, en ook niet op GSM.
Die camera maakt ook elk uur een foto en zo kan ik de evolutie volgen.
Verder nog een EC-meter, pH-meter en de klassieke t°+vochtigheidmeter.
Buiten het kot heb ik de electra gehangen. De VSA,schakelkast en stopcontacten, met bovenaan een rookmelder en automatische brandblusser. Aan de deur hangt nog een brandblusser,die we hopelijk nooit zullen moeten gebruiken.
De plantjes nu.
Momenteel staan er 4 plantjes: 1 Skunk, 1 Big Bud en 1 Special Kush allen in Batmix grond.
De Skunk was er als eerste uit, dan volgden Kush en als laatst stak Bud zijn hoofd boven.
Momenteel ben ik week 3 ingegaan, en ondanks men zegt dat 2 weken groei voldoende is, vind ik dat de plantjes nog niet zijn wat ze moeten zijn.
Of ben ik verkeerd?
Uren zijn 18/6 onder een 600W HPS lamp. Deze hing wel redelijk hoog (+1m) aangezien de temperatuur makkelijk opliep tot 32-35°, dit was wel zonder afzuiging. Maar dan nog, als ik de afzuiging opzet, draait ie op de hoogste toeren (met beetje lawaai) en blijft de temperatuur rond de 25°.
Wat de grootte betreft, na 18 dagen sinds de ontkieming zijn ze 7cm(skunk),5cm/5,5cm(kush) en 5cm groot (bud).
Ik had ze groter verwacht. Wat vinden jullie?
Hier is een link, foto's in video gezet, begonnen op 8 maart tot en met 14 maart.
Groei 8/3 - 14/3
Na deze week zet ik ze op 12/12.
Cijfers tot nu toe:
| S1 | K1 | K2 | B1 | |
| zondag 26 februari 2012 | PLANT | PLANT | PLANT | PLANT |
| woensdag 29 februari 2012 | 1,7 | |||
| vrijdag 2 maart 2012 | 4 | 1 | 1 | |
| maandag 5 maart 2012 | 5,4 | 2,5 | 2,5 | 2,5 |
| woensdag 7 maart 2012 | 6 | 4 | 3,5 | 4 |
| zondag 11 maart 2012 | 6,5 | 5,5 | 5 | 4,5 |
FOTO 1: electra
FOTO 2: Begin kweek (2 zaadjes kwamen niet naar boven 1 bud en 1 skunk)
FOTO 3: donderdag 8 maart 2012
FOTO 4: woensdag 14 maart 2012
Linksboven = Skunk
Rechtsboven = Bud
Onder beide = Kush
IMG_2311.jpgIMG_2312.jpg20120308_211749_00.jpg20120314_200101_00.jpg

Comment