Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eindelijk eerste keer Shackzilla's in mn nieuwe zelfgemaakte kast :p

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    eindelijk eerste keer Shackzilla's in mn nieuwe zelfgemaakte kast :p

    Korting op 420shop
    Hehe, hallo iedereen!!

    vandaag ben ik eindelijk om mijn op maat gezaagde mdf planken geweest voor mn kast! 1x1x1,70
    aanvankelijk ging ik gewoon zo in mn kelder kweken. Maar dacht na wat lezen dat dit misschien toch niet zo slim zou zijn. Althans dat dit de kwaliteit allesinds niet zou bevorder hebben aangezien je licht niet optimaal benut wordt en je ook maar weinig invloed hebt op het klimaat rond je plantjes ed.

    Zodus maak ik nu mijn eigen, bescheiden kweekkast. Ze is maar 1m70 hoog omdat mn kelder maar zo hoog is . Maar ik ben van plan om te scroggen en zo de hoogte wat te compenseren.


    Ik heb ze vndaag geprimerd, morgen ze ik ze in elkaar en geef ik de binnenkant nog een laag met mn primer. Aan de buitenkant breng ik een glanslak verflaag aan. Als ze af is post ik zeker wat foto's!!!

    Ik ga hier 9 Shackzilla's in 11L smarpotten in neerzetten en dit onder een 600w philips GREEN POWER. Ik ga mn planten onmiddelijk onder deze lamp zetten op 12/12 omdat ze anders nogal groot worden (heb ik gelezen).

    Voor de voeding heb ik me laten adviseren door Sannie. Ik gebruik zijn BOI starters pakket met buffertableten, Sannie's bacto, Symbiosis mycorrhiza en BAC bloeivoeding. Ook al is dit volgens Sannie genoeg voor een mooie oogst, ik heb er toch nog wat Biochar+ bijgekocht om mn light aarde mooi vol leven te stoppen voor mn kweek. Ik twijfel ook of ik niet nog wat pk booster en B.A.C. final solution moet bijkopen ???

    In mn kast hang ik bovenin mn afzuiging en filter (CAN2600 koolstoffilter 160 kub 125 mm & ventilator-Fan RVK Lti 125mm 225m3). Aan de zijkanten onderaan heb ik 6x 10cm2 uit laten uitzagen voor passieve inlaat. Ik ga er natuurlijk lichtdichte roostertjes of een slakkkenhuis voorhangen
    Eigenlijk wou ik er maar drie aan de tegenovergestelde kant van mijn luchtafvoer. maar ik vrees dat mn bouwplan niet duidelijk was voor de mens in de doe het zelf! Ik vroeg me af, doe ik er drie terug dicht?? of is dit zeker niet erg om zo 6x10cm2 te hebben onderaan???

    Bovenaan zit ook een gat te veel vn 10op10. Hier zou ik een actieve inlaat willen installeren. Doe ik daar goed aan? Kan dat eventueel met zo een elektrisch ventilator die je in de bakkamer gebruikt? Of koop ik die beter ook in de growshop?

    Verder gebruik ik een Davin DV 12 Relaiskast voor 2 lampen (3lampen zou wat veel zijn voor mn hokie ) en een Davin DV11T II Fancontroller+ thermostaat voor 2 fans. Ik vraag me af of ik zoin duurdere EC en PH meter moet kopen? IS zo'n goeikope van de tuinwinkel die je in je aarde zet ook zo goed? En ik las ook dat als je BOI kweekt hier minder rekening moet mee houden?
    Ik heb dan natuurlijk ook een min/max hygro-thermometer.

    Ik kijk er al volledig naar uit! Nu nog wachten op mn zaadjes van Sannie! Ik denk ze ten laatste donderdag te hebben! Als mn kast klaar is post ik zeker foto's. Verder hou ik jullie van alles op de hoogte! Zo hoop ik met jullie raad een mooie 1e kweek te hebben!!
    Hou jullie zeker ook niet in met tips en advies over mn voorbereiding en verder verloop! Alle raad is welkom! Moesten jullie antwoorden hebben op de vragen die ik hier stelde, bij voorbaat bedankt!

    Tot snel!
    GRTZ Jelle

    #2
    Re: eindelijk eerste keer Shackzilla's in mn nieuwe zelfgemaakte kast :p

    Je bent toch al goed begonnen

    Hopelijk komen je zaden snel binnen , kben ook in volle verwachting van je eerste fotos van je kweekkast .
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...Critical-seeds

    sigpic

    Comment


      #3
      Re: eindelijk eerste keer Shackzilla's in mn nieuwe zelfgemaakte kast :p

      klinkt goed. kelders zijn super.
      nu nog wat pics om de boel op te fleuren en het is compleet.

      Comment


        #4
        Re: eindelijk eerste keer Shackzilla's in mn nieuwe zelfgemaakte kast :p

        Zou even een paar uurtjes testdraaien om te zien of de temperatuur ruim onder de 30 blijft.
        Ik vind je afzuiging wat krap, maar misschien valt het mee.

        Zonder kast in een kelder gaat trouwens prima hoor
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: eindelijk eerste keer Shackzilla's in mn nieuwe zelfgemaakte kast :p

          Voor te scroggen zal je toch minstens 3-4 weken groei nodig hebben. Daar is het de bedoeling dat je je planten topt om het net vol te krijgen. Dat gaat niet als je ze onmiddellijk op 12/12 zet. Ik heb een meter 70 en geef mijn planten gewoon 3 tot 6 weken groei. Zolang je geen pure sativa's kweekt kan dat allemaal.

          Comment

          Bezig...
          X