Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1ste kweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Thx StevOOOhh. Het is wel zo dat de gebreken soms dicht bij elkaar liggen kwa symptonen. Het lijkt mij dan eerder een magnesium-tekort dan een ijzer-tekort. Dan zou de oorzaak inderdaad een voedingstekort moeten zijn, aangezien mijn pH waarde 6 is. Ik denk toch niet dat dit te hoog is. Afzuren doe ik met Bio Nova ph- (fosforzuuroplossing).

    Heb de laatste dagen lichtjes wat voeding toegevoegd. Ik gebruik nu nog wat voeding voor kamerplanten (met spoorelementen NPK - 6.4.5) in afwachting tot mijn plagron voeding aankomt. Voorlopig is er nog niet veel verandering. De plant die er het ergst aan toe was heb ik nu overgepot in een grotere pot met normalen potgrond (ze stonden in potgrond voor zaaien en stekken).
    Ik heb wel wat gesukkeld en zo een deel wortels afgebroken, met name de lange wortels die al tot onder in de pot groeiden Aangezien ik er nog geen ervaring mee had, had ik niet verwacht dat ze zo vlug tot volledig onderaan ging gegroeid zijn. Nuja, ik hoop dat hij er door komt.
    In de potgrond heb ik dan ook beendermeel, een beetje bloedmeel en wat hydrokorrels gemengd. Voorlopig heb ik gewoon water gegeven (zonder voeding). Ik zal eerst kijken hoe het gaat met deze plant, en daarna zal ik de andere ook overplanten. Zal ik wel wat voorzichtiger te werk moeten gaan

    De andere planten groeien momenteel nie zozeer meer de hoogte in. Ze zijn vollop bezig met breder komen en nieuwe vertakkingen te maken (op de andere vertakkingen). Er komen behoorlijk veel nieuwe blaadjes aan
    Aan de top zelf zijn nu 7-vingerige blaadjes in aanmaak.

    Ik stop er nog enkele foto bij.
    De eerste foto opnieuw een overzicht van allemaal. De tweede foto van de zijvertakking waar die nu aan bezig zijn. En tot slot een derde foto van de slecht-uitziende plant, vandaag zag ik dat hij zijn bovenste blaadjes wat krulde, nochthans hebben ze geen water tekort. Ik dacht eerder dat ik water teveel gegeven had in de eerste week. Dat is mijn tweede reden dat ik ze wil overpotten, aangezien ik geen wortelrot wil







    ***edit***

    De voeding is net aangekomen Om ff terug te komen op het voedingstekort (magnesium), is nu aanwezig in de voeding. De andere voeding waar ik in het begin van deze post over sprak bevatte dit niet.

    Ik heb ook "Plagron Preventief" besteld (vitaliteitsproduct op basis van melkzuurbacterien". Heeft iemand enige ervaring met deze stof. Mag je dit dan toedienen aan het voedingswater, of mag je die enkel gebruiken om te vernevelen over de plant?
    Het volgende staat op de fles: "Melkzuurbacterien produceren melkzuren. Dit gaat net zo lang door totdat de vloeistof een zeer lage pH-waarde (2.3 - 2.8) heeft bereikt. Door deze lage pH-waarde in Preventief concentraat is dit preparaat dan ook zeer geschikt om de zuurtegraad in uw voedingswater te verlagen. "
    Aangezien dit dus de ph blijft verlagen, is er dan geen risico dat je water veel te zuur wordt?

    Ook heb ik nogmaals CO2 tabs besteld van No Mercy Supply (omdat ik er alleen maar had voor in de visvijver ). In de bijsluiter staat ook iets interessants: "De tabletten zijn aangelengd met een direct opneembaar magnesiumsulfaat, eea om magnesiumtekorten door extra groeisnelheid, voor te blijven.
    Last edited by Painkiller; 12 November 2008, 15:51.
    Greetzz

    Comment


      #32
      ziet er nice uit!

      zeker ff een abonnement hier op nemen

      Grtz Reub

      Comment


        #33
        hey, ik ga nog ff een update maken. Het is al een goeie week geleden
        Ondertussen is er al veel meer blad bijgekomen. Ze zijn voorlopig nog niet zo zeer in de hoogte gegroeid, maar wel in de breedte Ze zijn vollop bezig met de zijvertakkingen (met daaraan nog wat zijvertakkingen) en een hoop nieuwe blaadjes.
        Ik heb er ook nog enkele overgepot, de rest volgt in de volgende dagen. Ik heb deze keer voorzichtiger te werk gegaan en geen enkele wortel afgeknapt Er waren duidelijk al veel meer wortels aanwezig zowel helemaal boven de aarde, als helemaal onder de aarde.
        Ik geef nu ook al een anderhalve week voeding (Plagron grow) mee, alsook wat co2 tabletten. Nu en dan vernevel ik water water met visemulsie.
        Sinds woendsdag geef ik nu ook vloeibaar bitterzout mee in de voeding, en denk toch al wat resultaat te zien. De bruine (of eigenlijk al redelijk gele) vlekjes zijn er nog, maar het is niet echt meer verergerd. Ik had ook een uitgedroogde bladpunt maar ook hier zijn er nog geen van bijgekomen. Ik heb ook de indruk dat mijn vlekjesplant wat meer bladgroen aanmaakt, maar het is moeilijk uit te maken met al die bladeren
        Persoonlijk vind ik da mijn Sour Jacks er beter uitzien dan mijn Big bangs. Misschien is dit wel omdat ik er hier eerder bij was met voeding of andere additieven. Maar het valt gewoon op dat die Sour Jacks voorlopig nog van niets last hebben

        Wel is mij 1 ding opgevallen. De eerste blaadjes (met 1 vinger) zijn van velen al geel gekomen en beginnen af te vallen. Er zit ook 1 plant tussen waarbij dit gebeurd met het tweede blad (3 vingers). Is dit normaal of is iets anders aan de hand.









        Ik vind dat je ook duidelijk het verschil tussen de twee soorten ziet aan de hand van het blad. De eerste foto is van de big bang, de tweede van de sour jack. Big bang heeft eerder langwerpige bladeren, niet te breed, redelijk diep gekarteld.
        De Sour Jack dan weer heeft wat kortere bladeren, maar wat breder, en de kartelingen zijn iets minder ingesneden.





        Tenslotte nog een foto van een Sour Jack die nog wat jonger is dan de rest. Ik vind het mooi om zien omdat alles zo dicht op elkaar groeit

        Greetzz

        Comment


          #34
          ziet er goed uit hoor man lekker bossig daaro

          Comment


            #35
            Nog ff een update plaatsten. Ik ben van plan morgen mijn andere lamp in te draaien, en dan naar het einde van de week over te schakelen naar 12/12. Nu is dus ideaal om vlug wat foto's te trekken onder wit licht.
            Dit omdat ik vrees dat sommige big bangs anders te groot zullen komen. Ik heb geen idee hoeveel groter ze nog zullen komen in de bloei. Er zijn nog een paar Sour Jacks die nog redelijk klein zijn, omdat ze al wat jonger zijn en omdat ik ze waarschijnlijk te laat heb overgepot.
            De enige problemen die ik voorlopig heb zijn wat bladproblemen (zie http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...kje-t2417.html) en de vliegjes die waarschijnlijk dus varenrouwmug is (zie http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...jes-t2316.html).
            De plant met de meeste problemen is de grootste plant (alias de vlekjesplant ). Bij sommige bladeren durven de bladpunten zelf uit te drogen (zie 3de foto)

            De onderste blaadjes doen soms wel raar. Die verwelken. Bij 1 plant is dit zelf al doorgedrongen naar de eerste tak (zie laatste foto). Bij die ene plant merk ik ook dat de nieuwste blaadjes lichter van kleur zijn als de rest van de bladeren. Kan dit wijzen op een N-tekort?







            Greetzz

            Comment


              #36
              Nice, ik zou het niet kunnen wat jij kan mijn felicitaties
              Witte Weduwe toch, waarom ben je zo hemels?

              Comment


                #37
                ziet er goed uit , ga ik volgen !!!

                Comment


                  #38
                  ziet er lekker groen uit

                  mooie bladderen alleen 1 plantje heeft miss bladvoeding nodig (weet het niet zeker)
                  bladvoeding kan je ook sproeien op de bladderen dan neemt het sneller op
                  2 joints in the morning, 2 joints in the afternoon
                  http://i21.photobucket.com/albums/b2...r/bazecopy.png

                  Comment


                    #39
                    Nog ff tijd voor een update het is al een tijdje geleden.

                    Mijn planten staan nu 2 weken in bloei. Jammer genoeg heb ik 2 Sour Jacks moeten verwijderen omdat deze mannetjes waren. Nu hou ik dus nog 4 x Big bang en 2 x Sour jack over.

                    Op de volgende foto, staan de big bangs aan de buitenkant, de 2 sour jacks in het midden. Zoals je kunt zien is er 1 sour jack die vrij hoog groeit zonder veel zijvertakkingen. Ik dacht dus eerst dat het een mannetje ging zijn, maar ik heb verkeerd gedacht. Nu moet ik mijn lamp net voor de plant meermaals per week hoger hangen, en dan staat hij nog dicht bij de lamp. Wel vind ik dat de hoofdtop sneller groeit dan de andere, maar ik veronderstel dat dit komt omdat hij minder zijtoppen moet groeien.
                    Een big bang (links boven, aan ventilator) blijft dan weer kleiner dan de rest.
                    Verder moet ik toevoegen dat niet alle blaadjes even mooi zijn, maar dat ben ik ondertussen al wat gewoon



                    Hier dus de lange plant:



                    en de top van de lange plant:



                    Hier volgt een foto van de top van de big bang, is duidelijk wat drukker:



                    en hier wat zijtoppen:



                    nog een big bang top:



                    Meer foto's volgen spoedig

                    greetzz
                    Greetzz

                    Comment


                      #40
                      Ik lees er misschien over maar hoe is het nog met dat bladprobleempje van je afgelopen Pain? Hopelijk is alles goedgekomen want het ziet er heel fraai uit!
                      Veel succes!

                      Comment


                        #41
                        Ik krijg hier en daar nog wel wat plekjes bij, maar het gaat niet meer zo vlug zoals het eerst was en het is ook zo erg niet meer Ik heb het vooral op de grote bladen, in het midden van de plant. De blaadjes dit hebben zullen er niet van herstellen, maar ik laat ze wel hangen.
                        Op de foto's kun je het niet zo goed zien, het gele licht camoufleert het maar als je bij de planten staat zie je het wel duidelijk.

                        Calcium heb ik trouwens nog altijd niet toegevoegd, omdat de koerierdienst op zich laat wachten Verleden week was nochthans een normale werkweek. Wel had ik al wat ziewierkalk over de aarde gestrooid en wat ingewaterd, dus ik hoop dat het toch iets van effect heeft gehad.

                        Bobo zei ook van terug voeding te geven. Dat heb ik dus gedaan, afwisselend: voeding geven, water geven, voeding.... Nu denk ik toch mijn mengsel minder sterk te maken. Als ik voeding geef (aangegeven hoeveelheid) dan zie ik dat de bladpuntjes wat verbranden, ik neem aan dat te veel voeding hier dan weer de oorzaak is.

                        Wat ik ook heb vergeten te zeggen, je kent nog wel mijn vlekjesplant deze die al van het begin rare blaadjes had. Het is vreemd, de nieuwe bladen hebben dit plots niet meer

                        Ik probeer momenteel ook de LV omlaag te krijgen, mits ik (nog) niet over een afzuiging beschik doe ik het maar met vochtvreters, en af en toe wat verse lucht de kamer laten instromen. Maar ik zal nog een heel deel vochtvreters moeten bijzetten Ze zijn al halfvol maar men vochtigheid stijgt te vlug als de lampen weer aangaan. Plantjes blijken redelijk wat te verdampen

                        Ik vind het alvast mooi om de haartjes te zien komen, net sterretjes in de planten
                        Greetzz

                        Comment


                          #42
                          Doet me van langs om meer denken dat het om een Mg-tekort gaat hoor. In het midden van de plant, was bij mij ook het geval. En ze kunnen hier niet van herstellen, de wonde groeit gewoon in. Zie het als een litteken. Als het zich niet meer in het blad verspreidt dan betekent dat je het opgelost hebt . En het klinkt alsof het probleem van de baan is dus. Nu kunnen je planten zich fixeren op de bloei, en nu kan ook Vlekkie meedoen .
                          Mede door de problemen die je had met die plant volg ik je kweek op de voet!

                          Greetzzz
                          Jona

                          Comment


                            #43
                            De symptomen die ik nu nog lichtjes heb komen inderdaad overeen met een Mg-tekort. Hier en daar zo wat van die licht-bruine puntjes op de blaadjes (op de 1 wat meer of de andere). Voorlopig geef ik telkens een beetje vloeibaar bitterzout mee in het water als ik er geen voeding in doe. Ik denk dit voorlopig een tijdje te doen.

                            Ik illustreer met enkele foto's waar alles het duidelijkst zichtbaar is

                            Hier 2 foto's over de lichte symptonen, wat niet meer drastisch erger wordt





                            Hier 2 foto's van hetgene ik had uit de eerste week bloei, is niet meer vergerd. Maar is natuurlijk niet mooi om te zien schrik niet





                            Maar er mag natuurlijk ook nog 2 positieve foto's bij he



                            Greetzz

                            Comment


                              #44
                              Ja, inderdaad, zeg maar dat ik gelijk heb . Lol
                              Je moet geen schrik hebben van nog te blijven Magnesium toe te dienen. Ik zit nu in week 6 bloei en kap nog ruimschoots Mg in m'n water. Want denk wel dat fotosynthese vrij belangrijk is kwestie van energie te kunnen produceren voor de aanmaak van de toppen. 1 week voor de planten afgebloeid gaan zijn ga'k stoppen met alle toevoegingen kwestie dat het de smaak van de wiet niet verpest. Weet niet hoe het zit met Mg maar zou dan wel stoppen met toevoegen. Till then: keep adding the shit .

                              Greetzzz

                              Jona

                              Comment


                                #45
                                Ondertussen is week 4 van de bloei voorbij, dus ik dacht nog wat foto's te posten
                                Ze krijgen nu al een week "plagron green sensation". Om de twee dagen doe ik voeding in het water. Ik dien nog altijd magnesium toe aan de planten.

                                Hoofdtop van een Big Bang:



                                een zijtop ervan:



                                en nog de kleine zijtopjes:



                                Nog een Big Bang hoofdtop



                                Zo ziet men ene Sour Jack plant eruit:



                                dezelfde Sour Jack, de kristalvorming is begonnen:



                                Dit is de andere Sour Jack, de langste plant:



                                dit was het voorlopig
                                Greetzz

                                Comment

                                Bezig...
                                X