Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kamikaze kweek ;)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    kamikaze kweek ;)

    Korting op 420shop
    Hoi

    *Eerst maar ff mijn opstelling

    secret jardin darkroom 150x150x200
    Adjust A Wings kap
    philips vsa 600 watt
    son-t pia plus 600 watt
    afzuiger zuigt af met 140m3/h
    inlaat blaast in zodat de tent net hol trekt (met t-stuk/dubbele inlaat)
    2 boneco 7131W luchtbevochtigers
    1 staande zwenkventilator (plaats er later nog 1 bij)

    Ik ben begonnen met deze kweek waarmee ik mezelf voorzie van mediwiet waarvan ik wel blij wordt. Wel moet ik hierbij vermelden dat ik de stekken uit zaad in de bloei kreeg en deze waren nog niet groot genoeg. Ook zat er echte meeldauw op. Om het met deze stekken nog te proberen vond ik eigenlijk niet zo erg want in het slechtste geval kon ik er op elk moment nog altijd mee stoppen en overnieuw beginnen.

    Wat heb ik gedaan..

    Tegen de meeldauw heb ik gesproeid met silinal, dit is een biologisch product en voor mij de eerste keer. Dit sproeien heb ik niet volgens de instructies die op de verpakking staan gedaan maar met 1 extra nabehandeling endus in totaal 3 keer totaal met tussenpoos van 7 dagen per bespuiting.

    in het begin heb ik ze 34 uur non stop licht gegeven. Daarna heb ik de klok op 18 uur gezet, en dit 7 dagen zo gelaten hopend dat ik de bloei er uitkreeg. Wel merkte ik een vrij trage groei ook nog tijdens de eerste 2 bloeiweken 12/12 daarna. Waarschijnlijk speelde de te lage ph waarde van mijn potgrond daar ook in mee.

    Ik heb me hierdoor niet laten ontmoedigen en had er nog wel ff zin in om af te wachten wat er nog van zou komen. Dat de meeldauw compleet stilstond was voor mij al genoeg reden om er weer wat bij te leren.

    op dit moment zit ik in de derde week van de bloei en heb mijn veel te lage ph waarde van de potgrond binnen een aantal weken vanaf nu hopelijk opgelost door het toevoegen van kalk. Ook heb ik in plaats van afzuren juist de ph van het gietwater omhooggebracht naar ph 7.0 d.m.v. extra wortelstimulator om dit proces een beetje te bespoedigen.

    De plantjes reageren er goed op, en ik zie ze nu nog dagelijk groeien. unbelievable!!

    Ook het blad is weer mooi groen aan het worden, tja water geven is ook een kunst op zich, en ondanks alles om zie ik toch nog een redelijke topontwikkeling gezien ze nog maar 18 dagen in de bloei staan.

    nu nog ff over de lampenkap met heat spreader die ik voor het eerst gebruik/test Adjust A Wings.

    dit is het schema wat daar bij hoort uitgaande van een 600 watter;

    http://www.infinitygreen.nl/Adjust-A-Wings.118.0.html

    *heb ik me dan ook niet aan gehouden, gewoon naar de plant kijken bevalt me het beste endus heb ik het schema (lager hangen van de lamp, verstellen van de fitting in hoogte en de stand van de kap alles 1 week eerder gedaan. Op dit moment hangt ie dus op 35cm van de planten met kap op de wijdste stand en fitting op de hoogste stand. oftwel conform schema maar dan week 4 i.p.v. 3

    Dit was het dan tot zover, foto's maak ik wanneer ik batterijen heb voor mn camera en dan hoop ik dat jullie niet beginnen over een raar blaadje en foto's tot nu toe heb ik helaas niet gemaakt. daar zou ik nie echt blij van worden om dat weer te zien

    als er vragen of opmerkingen zijn dan hoor ik het wel..

    greetz,

    Sens

    #2
    zozo dit klinkt heel erg interesant

    ik zal deze zeker volgen

    Comment


      #3
      Toppie!

      gezien het aantal reacties concludeer ik dat deze topic nog niet zo "spannend" is.
      Dit terwijl ik alles al een keer fout heb gedaan, vraag me niet hoe ik het voor elkaar kreeg LOL gelukkig doe ik het alleen voor eigen gebruik.

      Zou er namelijk niet aan moeten denken om van deze geweldige hobby stress te hebben. Tuurlijk is het sneu wanneer er iets tegenzit maar dat is dan een typisch voorbeeld van momentopname.

      vanmorgen ging mn kacheltje niet aan, 16 graden toen ik er was.. beetje stress is echter niet altijd slecht. Je kan ze namelijk ook zo enorm vertroetelen zodat wanneer er eens wat fout gaat ze er aan onderdoor gaan. Zijn misschien verschillende gedachten over maar zo zie ik het wel.

      Hoe de start van deze kleine kweek ging was slecht, maar ik heb het ook vaak andersom meegemaakt. Dan gaat het als een trein en in week 7 dramarama

      greetz,
      Sens
      Last edited by knockie; 2 November 2008, 18:33.

      Comment


        #4
        Ik wacht vol spanning af op de fotos. Naar de planten zelf kijken is de beste manier om te zien wat er fout gaat. Daar doe je goed aan, zo leer je het meest .

        Grtz

        Comment


          #5
          Mooie opstelling, ben ook benieuwd naar de foto's. Apparte reflector heb je daar, tof dingetje
          [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

          Comment


            #6
            thnx weedy en bevalt erg goed ook

            trouwens helemaal vergeten te vermelden wat voor soortjes ik dit keer heb staan

            merendeel is ICE
            en een paar Hollands Hope (eigenlijk een buitensoortje)

            foto's komen er deze week bij

            greetz,
            Sens

            edit: sjo ook nog ff spint bij de dames gehad... :@
            binnen nu en 2 dagen van mn lowryders hahahaha

            greetz

            en hier is dag 21 van de bloei (12/12) , helaas wat overbelicht LOOOOL
            Last edited by knockie; 5 November 2008, 15:03. Reden: foto's

            Comment


              #7
              Ziet er toch allemaal netjes uit, niet teveel piekeren.
              Succes met de verdere kweek.

              Comment


                #8
                thnx VDB

                owwww klopt maar dat piekeren was meer over het ontkiemen

                greetz,
                Sens

                Comment


                  #9
                  heb wel even een vraagje hoe hoog staat jouw lamp ten aanzichte van je planten ??

                  Comment


                    #10
                    Mooie opstelling sensie.
                    grtzzz


                    420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
                    Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                    Comment


                      #11
                      @ westport thnx , ze doen hun best wel ja

                      @darkies mijn lamp zit 25 cm van de planten

                      greetz
                      Last edited by knockie; 3 November 2008, 18:20.

                      Comment


                        #12
                        dat is veels te dichtbij je moet ze zowiso 40 cm boven je planten houden je bladeren gaa geheid verbranden

                        Comment


                          #13
                          http://www.adjustawings.com/adjustawings-main.htm
                          http://www.infinitygreen.nl/Adjust-A-Wings.118.0.html
                          Last edited by knockie; 5 November 2008, 15:03. Reden: onderste linkje = lamphoogte schema met 600 watter

                          Comment

                          Bezig...
                          X