Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2x Green-O-Matic Autoflower (indoor, onder spaarlampen)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    2x Green-O-Matic Autoflower (indoor, onder spaarlampen)

    Korting op 420shop
    Goeie morgen beste mensen,

    Ik ben een beginneling, maar heb reeds heel wat informatie gelezen over het indoor kweken van wietplantjes.
    In mijn eerste kweek zal ik 2 Green-O-Matic Autoflowers in m'n kast zetten onder 4 spaarlampen van 20W. (Over de set-up straks meer.)

    De gefeminiseerde zaadjes heb ik besteld bij DHS en ik ben vol lof over de levering en verpakking.

    G_green-o-matic-feminized-autoflower_sd842-1.jpg

    Via dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=uPu-uLRVSks, heb ik de 2 zaadjes vrijdag 11 mei om 10u in een glas water op kamertemperatuur gezet. Met een handdoek erover heb ik dat glas achter m'n frigo'tje gezet waar het altijd
    wel zo'n 20-25 graden is (belangerijk!). Zondag 13 mei om 10u (na 48u in het water) waren beide zaadjes al wat aan het openkraken en toen heb ik ze in potje tussen wat vochtig keukenpapier gelegd, voor nog eens 2 dagen. Beide zaadjes
    hebben nu echter al een stengeltje dus ik wacht nog 1 dag tot dat worteltje groot genoeg is.

    Ik studeer nog een huur een studentenkamer op het 3de (hoogste) verdiep. Mijn kleerkast is zo'n grote meter van hoogte en uit de laden heb ik de bodemplank telkens verwijderd. Het geheel heb ik voor m'n raam gezet (waar muggengaas inzit en die waarschijnlijk vaak zal openstaan komende weken) en heb er langs achteren een soort van koker aan bevestigd zodat de lucht alleen maar langs het raam naar buiten kan, weliswaar niet gefilterd. In m'n kast zit een fan die
    op de plantjes zal blazen en een grotere ventilator voor de luchtverversing. De kast heb ik behuisd met zwart-witte reflectiefolie en er hangen 4 spaarlampen (20W). Een foto van de set-up volgt nog, samen met de ontkiemde zaadjes die ik dan zal potten. Voor de groeifase heb ik een blauwe 20W spaarlamp (de andere zijn gewoon warm/cold/white) en voor de bloeifase een rode 20W spaarlamp. Ik ben nogal low budget dus we zullen zien wat het geeft.

    Nu heb ik een eerste vraagje: Ik heb een zak zaai-en-stekgrond van de winkel, en ook een zak Green Label Total Mix. Ik zal 2 potten van 7 liter gebruiken.
    Plant ik best van de eerste keer de zaadjes in mn groeigrond in de grote potten? Of misschien een putje maken in de groeigrond en daar dan wat zaaigrond in doen, of gewoon eerste 2 kleine potjes met zaaigrond?

    De eerste weken zal ik 18-6 lichtgeven, daarna 12-12. Ik heb ook een fles voeding, een ph-testkitje, een PH- fles, en zal regenwater trachten te verdampen in de kast voor de luchtvochtigheid.

    Bedankt voor het lezen, hopelijk wordt dit een leuk verslag!
    Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

    #2
    2012-05-17 00.13.24.jpg

    Hier het 2de plantje een paar dagen oud:

    2012-05-20 19.39.47.jpg

    Tot dan toe gaf ik ze enkel water met een ph waarde van rond de 6. Na een week heb ik ze overgeplant in potten van 6.5 liter met growshopgrond.

    Hier is het eerste plantje ongeveer een week oud:

    20120524151312.jpg

    Ze zitten altijd op 18 uur licht, 6 uur donker. Ik denk dat ik het zo zal laten tot op het einde.

    20120528191756.jpg
    fef.jpg

    Ik heb ze al een paar keer milde groen thee gegeven, of het echt helpt weet ik niet, maar het doet alleszins geen kwaad lijkt me. Ik geef ze om de 2-3 dagen water.
    Hier zijn ze zo'n 3 weken oud, ze bloeien al wat en ruiken ook goed. De kast staat voor het raam, dus met een ventilator kan ik als het nodig is de geur naar buiten afzuigen.

    p16176338c8593b833450ea0dfb98b7acbb60c124.jpggegege.jpg

    En een laaste foto van vandaag: ze zijn hier zo'n 24 dagen oud. Ik heb een klein beetje lst geprobeerd, zien wat dat heeft :p

    2012-06-06 18.06.40.jpg

    Blijkbaar is deze soort in 8 weken klaar. Ik denk dat ik redelijk goed op schema zit om dit te halen. Denken jullie dat ik met deze 2 plantjes 20 gram kan halen? Dat zou echt de max zijn aangezien ik maar zo'n 80 watt aan spaarlampen erop schijnen heb :p

    Groetjes...
    Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

    Comment


      #3
      Re: 2x Green-O-Matic Autoflower (indoor, onder spaarlampen)

      26 dagen oud:

      2012-06-08 14.57.05.jpg

      Vreemd hoe de eerste plant een heel wat groter is, minder bebost wel,
      2de plant is redelijk bebost en staat mooi in bloei, binnen een paar dagen zal ik ze bloeivoeding van plagron geven, want dan is de voeding in de growmix op (voeding voor 4 weken)

      Het zou fijn zijn mocht iemand wat feedback kunnen geven...

      Dank!
      Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

      Comment


        #4
        Re: 2x Green-O-Matic Autoflower (indoor, onder spaarlampen)

        Staan er goed bij toch ?
        Die 8 weken ga je niet halen, zo te zien moeten ze nog wel 8 weken
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: 2x Green-O-Matic Autoflower (indoor, onder spaarlampen)

          Nou ik hoop alvast van niet. Afgaande van dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=j7TPg...feature=fvwrel ben ik redelijk goed mee en lijken die 60 dagen
          toch te kloppen :p

          Groetjes
          Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

          Comment


            #6
            Re: 2x Green-O-Matic Autoflower (indoor, onder spaarlampen)

            is normaal bove de ene hangt een lampje en de andere niet dus die ene is gewoon wat gestrekt maar zou er geen zorgen over maken al
            is een lampje er boven niet slecht!


            voor de rest netjes en doe zo verder en rechtstreeks je fan op plantje vinden ze niet fijn beter er naast ventilatie is belangrijk
            maar in de trek staan is alles behalven leuk
            veel succes nog en doe zo verder!

            Comment


              #7
              Re: 2x Green-O-Matic Autoflower (indoor, onder spaarlampen)

              Oorspronkelijk geplaatst door mister frank View Post
              is normaal bove de ene hangt een lampje en de andere niet dus die ene is gewoon wat gestrekt maar zou er geen zorgen over maken al
              is een lampje er boven niet slecht!


              voor de rest netjes en doe zo verder en rechtstreeks je fan op plantje vinden ze niet fijn beter er naast ventilatie is belangrijk
              maar in de trek staan is alles behalven leuk
              veel succes nog en doe zo verder!
              Er hangt een lamp (ook 20watt) boven die andere; maar je ziet hem toevallig niet op de foto.

              Op dit moment hangt er boven elk plantje een 20watt warm white; er tussen langs boven een 20watt cold white
              en er tussen langs onder een 20w warm white; misschien dat ik er ergens nog 1 lamp bijdoe.

              Ook; kzal 1 fan er tussen zetten, niet rechtstreeks erop. En de andere mss als soort van afzuiging naar buiten toe. We'll see. Bedankt; foto volgt.
              Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

              Comment


                #8
                Re: 2x Green-O-Matic Autoflower (indoor, onder spaarlampen)

                Hallo iedereen, we zijn nu exact 4 weken verder en alles lijkt goed te gaan.
                Alleen neemt de geur wel behoorlijk de bovenhand, ook al staat mn kast voor het raam, ik doe er toch best aan om een koolstoffilter te kopen.
                Ik heb vandaag ook voor de eerste maal bloeivoeding gegeven, een aantal ml plagron bloei, hopelijk reageren ze er goed op!

                Vraagje: kan ik met dit: http://www.easy-growshop-namur.be/da...7d9f635a2f.jpg en een computerfan iets maken dat redelijk werkt? als tussentijdse oplossing. Ik koop dan later wel eens een bijhorende afzuiger.

                Foto's :

                plantje 1:
                2012-06-10 19.59.12.jpg

                plantje 2:

                2012-06-10 19.59.28.jpg

                Grtz
                Last edited by Rodigan; 10 June 2012, 20:54.
                Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

                Comment


                  #9
                  Re: 2x Green-O-Matic Autoflower (indoor, onder spaarlampen)

                  Hoi, alweer een kleine update: 29 dagen ver nu:

                  plantje 1:
                  2012-06-11 15.46.11.jpg2012-06-11 15.46.21.jpg

                  plantje 2:
                  2012-06-11 15.45.47.jpg2012-06-11 15.46.32.jpg

                  Grtz
                  Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

                  Comment


                    #10
                    Re: 2x Green-O-Matic Autoflower (indoor, onder spaarlampen)

                    Ziet er goed uit!

                    Ben benieuwd hoeveel je hier af gaat halen onder die spaalampjes.

                    grtz, Bart

                    Comment


                      #11
                      Re: 2x Green-O-Matic Autoflower (indoor, onder spaarlampen)

                      !
                      vind alleen wel die stopcontacten er erg gevaarlijk bij hangen daar !!
                      zou dat wel even aanpassen !
                      Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

                      Comment


                        #12
                        Re: 2x Green-O-Matic Autoflower (indoor, onder spaarlampen)

                        Oke, gelijk heb je. Zal er iets aan doen, bedankt voor de opmerking
                        Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

                        Comment


                          #13
                          Re: 2x Green-O-Matic Autoflower (indoor, onder spaarlampen)

                          goed bezig !
                          Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

                          Comment


                            #14
                            Re: 2x Green-O-Matic Autoflower (indoor, onder spaarlampen)

                            2012-06-12 15.03.39.jpg

                            Hopelijk groeit ie m'n kast niet uit :p
                            Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

                            Comment


                              #15
                              Re: 2x Green-O-Matic Autoflower (indoor, onder spaarlampen)

                              miss toch beter lst moeten volhouden ? anders had scrog een goede optie voor je geweest denk ik
                              Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

                              Comment

                              Bezig...
                              X