Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1ste kweek Lowryder 2, Early Misty

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    1ste kweek Lowryder 2, Early Misty

    Korting op 420shop
    Cheers,

    Bij deze zoals beloofd mijn verslagje. Laat het duidelijk wezen dat ik een absolute leek ben qua kweken, gewoon de doorsnee paffer denk ik.
    Anyways to the point.

    Kweekopstelling :

    400watt Soni-T plus lamp
    Zelfgebouwde kast : 50*50*130 cm (ik was van plan enkel lowryders te kweken, vandaar..)
    Koude en warme luchtventilator.
    Geen afzuiging.
    Standaardvoeding voor groei, en voor bloei. (naam onbekend, toegestopt gekregen van diezelfde maat)

    Ik heb via de Alien growshop 5 feminised Lowryder#2 zaadjes besteld, die, eens geleverd in een klein luchtdicht tubetje aankwamen vergezeld met een zakje van nog 6 zaadjes die er identiek uit zagen. Ik ga ervan uit dat dit non-feminised zaadjes waren.
    Daarnaast kreeg van een kwekende vriend nog eens een paar zaadjes Early Misty toegestopt.
    Van al dat zaad heb ik laten ontkiemen : 2 fem LR2 zaadjes, 3 zaadjes uit het zakje en de 2 early misty zaadjes.

    De early misty zaadjes, ontkiemde tegen alle verwachtingen in (je moet nl weten dat deze al een jaar ergens in een envelopje lagen in zijn kast) het snelst. Die kwamen er na een dag op de verwarming al door. De lowryders lieten nog een 5-tal dagen meer op zich wachten. 1tje is er niet ontkiemt.
    Uiteraard neem ik geen fotos van een pot aarde, dus beginnen de fotos pas wanneer de shit aan part is, een weekje later .

    De opstelling :




    De misty :




    De lowryder :





    het hele boeltje :











    Tot overmaat van ramp bleek de grootste van de 2 mistys dan ook nog eens mannelijk te zijn, heb ik die vlug afgeknipt, om dus met nog een plant minder te zitten. Uiteindelijk heb ik dan wat zaadjes nog laten ontkiemen (gezien deze ook direct op 12/12 mochten) om de kast weer wat bij te vullen, maar de eerste oogst zal in kwantiteit geen uitschieter zijn, hopelijk valt de kwaliteit dan wel mee :p. Ik ben van plan eens al de planten gegroeid en geoogst zijn over te schakelen naar een iets bredere kast om dan een SoG principe te hanteren.

    Deze fotos zijn van een paar dagen geleden ze tonen : De lowryder die er het eerst instond en het best hersteld is van de brandwonden. Deze beging nu mooie plukjes aan te maken. 1 andere lowryder die het overleeft heeft, maar wat moeten inboeten heeft qua groei, maar die is bezig aan een mooi inhaal manoevre. De tweede misty plant, met daarnast de stam van het afgesneden mannetje en tenslotte de nieuwe plantjes, allemaal lowryder.













    -

    Ik zal sebiet nog wat fotos nemen eens de lamp in de kast weer aangaat. Indien iemand me zou kunnen zeggen hoelang het naar schatting nog zou duren voor ik die grootste lowryder kan oogsten, zou dat heel erg geapprecieerd worden .

    Cheers

    Bart aKa L'herbalist
    Last edited by Herbalist; 17 November 2008, 18:36.

    #2
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


      #3
      Hehe ja, gaten voorzien hoor, er gaat voldoende lucht binnen en buiten . De geur gaat nie buiten de bureau, dus voorlopig kan ik het zo laten. Toch bedankt

      Cheers

      Comment


        #4
        Ziet er toch goed uit Herbalist
        [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

        Comment


          #5
          ziety er al goed hoor keep it up

          Comment


            #6
            Ziet er inderdaad weer beter uit. Een afzuiger zou wel handig zijn. Plantjes maken ook zuurstof die ze kwijt moeten en deze zuigt tevens de warmte en geurtjes weg. Maar als het zo wel goed zit volgens jou dan oke. Hoe warm is het nu dan? Je kon aan die gehavende plantjes beter het blad laten zitten dacht ik, nu ze eraf zijn geeft dat meer stress doordat ze de wond dicht moeten maken. Zeker weet ik dat niet, ben ook amateur

            Het gaat vast wel weer goedkomen met je plantjes die over zijn en succes met je nieuwe spruitjes. Ga deze volgen

            Greetzz

            Comment


              #7
              ------------------------- UPDATE --------------------------------

              Dus bijna weer een weekje verder, de grootste lowryder blijft mooi verderbloeien, bij de andere komen de eerste bloeiverschijnselen. De ene early misty doet nog steeds hard zen best, maar nog geen haartjes of zaadjes te zijn tot dusver. Ook de 4 nieuwe Lowryders zijn mooi op weg om daddy van een mooie opbrengst te voorzien. Een verslage is geen verslag zonder illustraties dus bij deze (in order of appearance : 2 van de nieuwelingen, de early misty, top van de grote lowryder, bovenaanzicht kast) :













              Tot de volgende !

              Comment


                #8
                Hangt dat net niet te hoog? succes verder.

                Comment


                  #9
                  Het net hangt op juiste hoogte, zo'n 40 cm van de lamp. Het enige probleem is dat de lowryder al aan het bloeien was toen het net er kwam, dus die kon ik niet meer toppen. Het hangt er vooral voor de nakomelingen.
                  Cheeers

                  Comment


                    #10

                    Comment


                      #11
                      Hehe, nee, ik bedoel wel degelijk 40 cm van lamp, want uiteindelijk is het niet de bedoeling dat de toppen erdoor groeien, maar er mooi tegen gaan groeien. Ik was jammergenoeg net te laat met men eerste lowryder, vandaar dat die kop er zo door zit, is eigenlijk mijn bedoeling niet

                      Comment

                      Bezig...
                      X