Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4x Super Skunk (Sensi) onder 250 watt HPS

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 4x Super Skunk (Sensi) onder 250 watt HPS

Omdat ik denk ik klaar ben met studeren voor het examen van morgen en ik eventjes tijd heb, heb ik een resumé gemaakt van de fouten die ik in dit kweekje gemaakt heb.
    Deskundigen (^^) hebben mij telkens wel kunnen zeggen wat er precies scheelde en wat de oorzaak ervan was. Aan mij om me niet in de volgende run tegen dezelfde steen te stoten! En dat anderen hier misschien ook iets uit kunnen leren.

1. Zaailingen heb ik laten strekken (spaarlampen in het begin). Lamp niet dicht genoeg. 'Opgelost' door ze tot aan de lobblaadjes over te potten.

2. Zaailingen: Heb ze niet lang genoeg in de zaai-en-stekgrond gelaten (amper 5 dagen). Volgende keer wachten tot het potje goed volgeworteld is en ik de kluit makkelijk kan overpotten.
    Nu bij het overpotten waren de worteltjes nog veel te fragiel en heb ik ze van alle 4 lichtjes tot heel veel (enkel penwortel bleef over) beschadigd. Dit leidde tot een kleine week stagnatie.

2. Medium: Medium was totaal niet luchtig. Volgende keer stop ik er zeker kleikorrels (en eventueel perliet bij). Heb m'n potten ook niet tot de rand aangevuld. Meer aarde = meer buffer
    Ook het medium van te voren inwateren zodat het vochtig is (maar niet té nat) en ik niet meteen hoef water te geven de eerste dagen na het overpotten.

3. Na het overpotten gingen de lobblaadjes en de eerste blaadjes snel naar de kloten. Mogelijke reden: Gaf na het overpotten elk zaailingetje een halve liter water, dus té nat. Of / en de zaailingen konden de aanwezige voeding in het medium
    nog niet helemaal aan.

4. Ik koop nu absoluut een vochtmeter, heb vaak te veel geschommeld tussen een paar dagen niet, dan een grote slok water toen ze slap hingen...

5. Vermoedelijk magnesiumtekort in een wat later stadium: .
    Blokkade lijkt me onwaarschijnlijk omdat de PH wel altijd goed zat. Het kan dus eerder door te weinig voeding in de grond zijn. De NoMercy grond is maar voor 2 weken bemest en daarna hebben ze een hele tijd geen voeding gehad.
    Ook in het voeden was ik te onstabiel.

6. Over het algemeen bleef m'n medium in het begin van de bloei te nat. Ik gaf bijna elke dag water omdat de plantjes het nodig leken te hebben (ze hingen telkens wat slap). Maar aangezien de grond totaal niet luchtig was, zorgde dit voor verstikkende wortels. Eerste symptoom echter : Ijzertekort door een te nat medium (kan ook voorkomen als de pH te hoog is)

Gaf toen enkele dagen geen water en het ijzertekort trok weg, daarna echter de apocalyps:

Vermoedelijk als gevolg van overbewatering (voor het weekend) => wortelverstikking en mogelijks wortelrot. Die wortelrot kan ik bevestigen, want toen ik de kluiten na de oogst inspecteerde, zagen die er alles behalve goed uit op sommige plaatsen.

7. Daarna kreeg ik schrik om nog te wateren. Deed het maar om de 3 dagen, als de plantjes echt slap hingen. Dat zorgt echter voor een verhoging van de bodem EC met als gevolg gele bladpunten. Ik dacht dat dat kwam door overvoeding en dus gaf ik opnieuw weinig tot geen groei- of bloeivoeding.

Nieuw gevolg : plantjes ontnemen mobiele stoffen uit hun bladeren, bladeren vergelen heel snel en ik dacht nog altijd dat het lag aan overvoeding of eventueel de wortelrot. De toppen zijn daardoor zo'n 2-3 weken bijna niet gegroeid.

De oplossing om het vergevorderde magnesium en stikstofgebrek weg te werken wat dan toch om terug aardig beginnen bij te voeden. Zachtjes opbouwen en daarna volle gas. Het vergelen nam niet meer toe en uiteindelijk werd het toch nog wat...

Zo, dat was het ongeveer. Ik laat volgende week nog weten wat ik eraan overgehouden heb!

Goeie avond!
    Last edited by Rodigan; 10 January 2013, 20:26.
    Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

Comment

leuk en duidelijk naverslag rodigan! en geniet ze straks!!

Comment

Results are in.

p1 : 15 g
        p2 : 15 g
        p3 : 12 g
        p4 : 10 g

Sommetje: 52 grammies.

Al bij al nog een mooi hoopje aan over gehouden. De topjes zien er picobello uit maar ruiken (stinken) wel nog niet al te lekker. Dat komt misschien wel nog nu ze in een pot zitten.

Bedankt allen voor de hulp en feedback. Bless!
        Last edited by Rodigan; 14 January 2013, 18:46.
        Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

Comment

netjes man voor wat ze mee hebben gemaakt laat het u smaken

laters

Comment

lekker hoor !! dat wordt genieten....
            Shivaman-s-Amnesia-scrogg

Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
            (running)

Comment

geniet ervan makker

tot de volgende

grtz

Comment

Ziet er netjes uit. Enjoy.
                Heeft het drogen in een kartone doos geen negatieve invloed op de smaak?

Comment

Bedankt. Ik droog aan touwtjes hoor Grtz

Comment

Het laatste topje verdwijnt straks in de grinder.
                    Lekker soortje. Ik schrijf nog wel eens een kort rookverslagje!

2013-04-25 19.58.41.jpg

Comment

Laat maar komen dat verslag

Coole grinder trouwens
                      sigpic

Comment

Bezig...
                      X