Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste keer binnen en kweken White widow Autoflower

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Eerste keer binnen en kweken White widow Autoflower

Als je plantje niet zelf kan rechtstaan kan je hem een beetje dieper ingraven heb ik ergens gelezen. En maybe if possible de lamp lager hangen?
    Do not judge a fish by his ability to climb trees

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sekspyz View Post
      Als je plantje niet zelf kan rechtstaan kan je hem een beetje dieper ingraven heb ik ergens gelezen. En maybe if possible de lamp lager hangen?
      Ow maar das allang opgelost hoor! zitten nu aan een 5 tal lagen blaadjes, en de stokjes wil ik er nu niet uithalen om beschadiging te voorkomen. Lampen hangen op een 6 tot 12 centimeter boven de plantjes... toch bedankt voor je reactie

Comment

nematoden zijn hele kleine bacterien die de larven van de varenrauwmug te lijf gaan

maar qua kosten niet te doen voor zon klein kweekje
        Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

Comment

Mjah, ik heb een huis vol kamerplanten, palmen, cactussen etc.. dus als ik eens Nematoden bestel, krijgen die ook meteen allemaal een scheutje
          Maar alleen voor een paar plantjes is het wat duur, dan is een klein bakje met citroensap een alternatief.

Hoe staan de plantjes erbij Patan ?
          Ik zie een foto-tekortje
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post

Hoe staan de plantjes erbij Patan ?
            Ik zie een foto-tekortje
            Bij deze DSC00563.jpgDSC00564.jpg
            Gaat ineens hard de laatste week... Net de lampen op een 2 tal centimeter gehangen, vind ze toch nog teveel in de hoogte dan de breedte gaan. Maar ja das mijn mening

Comment

Ziet er erg netjes uit Patan! had wel even een vraagje, Ik doe precies het zelfde als jou! Spaarlamp en maar kijken waar het schip strandt. Ik heb 3 zaadjes in de grond gedaan vorig week(al ontkiemd) nu is er 1 plantje al uitgekomen! De stengel is ongeveer 4/6 cm lang. Maar er zitten nog geen bladeren op mijn plantje! Het is eigenlijk nog een beetje het zaadje met een stengel! weet iemand hoe dit kan en of de bladeren snel komen?
              Bong door je long!

Comment

Er is al het een en ander veranderd, zo zijn wij van een oude kast een kweek kast aan het maken, de ventilatoren heb ik net op gehaald 120MM 1 voor aan en 1 voor de afzuiging. Ook een filter moet er nog komen.

Ik heb wel op dit moment 3 lampen hangen waarvan 1 normale gloeilamp omdat het niet warmer werd dan 21 graden met de spaarlampen. Nu op het moment van schrijven zit het aan een luxe 26,5 graden, met een vochtigheid van 57%

Ik kreeg ook pas laat blaadjes maar dat was vooral omdat ik in het begin mijn lampjes te hoog had hangen, (zie eerder advies) de spaarlampen geven niet al te veel warmte af dus hang ze op een 5 cm en binnen een 2 tal dagen stopte ze met strekken en kwamen er blaadjes.

Succes!

Comment

En toen was het weer tijd voor een update

Goed de aanpassingen:
                  1 oude grootmoeders kast
                  Extra lamp 60 Watt (professionelere lamp gaat komen wanneer dit gelukt is)
                  2X 120MM 1 aan en 1 afzuig,
                  En een derde pot met ontkiemt zaadje
                  En uiteraard mag het dan niet ontbreken aan een foto of wat he!

Foto 1 de drie op een rij
                  Foto 2 tot nu de sterkste van de 2
                  Foto 3 De dame die bijna het loodje gelegd had, maar zo te zien haar best doet.

Temperatuur in de kast zit nu met licht aan op een 26 graden met een vochtigheid van 57% met licht uit 22 graden. Ik heb ze nog op 18/6 staan tot wanneer houd ik dit vol?
                  Attached Files

Comment

Zo een kleine update met een 2 tal picjes, en een vraag!

Ik zit toch te kijken naar een ietwat professionele oplossing voor de verlichting (mede de langere termijn)
                    Ik zie 2 opties (zie hier onder)

met:

of

Wat zou voor ons een aanrader zijn? Volgens jullie.

De kast waarin het moet komen is qua binnen afmetingen 1,70Meter hoog, 120CM breed en 60 Diep. Hier zitten nu 3 potten in met 3 autoflowers. Ventilatie is voorzien.

Zoals beloofd de picjes van de 2 grote dames (de kleine is nu 3 Centimeter maar is ook 6 weken later bij gekomen na we onze ruimte hebben uitgebreid!

Thanks!
                    Attached Files

Comment

EU Growshop. 400 watt lampenset met philipslamp hps spiegelkap of hamerslag en vsa 54 euro.
                      EUGardenCenter is het grootste tuincentrum van Europa. Laagste prijsgarantie & meest uitgebreide assortiment van Nederland! Snelle en discrete levering!

Zie mijn "kweekverslag 4x big bang autoflower (low budget)

Keep On Smoking!!!
                      Last edited by jaymiemac; 4 November 2012, 14:59.

Comment

Update tijd na 2 weekjes
                        Alles lijkt goed te gaan alhoewel de ene beter gaat dan de ander, maar goed niet alles kan hetzelfde zijn he!

Plaatjes mogen niet ontbreken in een update dus! de laatste is een aantal weekjes later bij gezet en heeft dus een achterstand van enkele weken.

Edit: de touwtjes zijn al weg en vervangen door een extra bamboe stok en daar gaat van het weekend een stuk gaas overheen komen, ook zijn de dames op gelijke hoogte gebracht ondertussen.
                        Attached Files
                        Last edited by patan; 22 November 2012, 16:54.

Comment

Ik zou ze nog wel ingraven tot de lobblaadjes (ronde blaadjes) dan krijgen ze meer wortel en ze staan gelijk steviger

Kweekverslag 4x big bang autoflower (low budget)

Comment

ja dat zou ik ook doen en mss kijken voor meer licht want ze zijn al redelijk gestrekt ofwel lamp dichter hangen gr

Comment

PEUKER!!!!!!!

Kweekverslag 4x big bang autoflower (low budget)

Comment

Lampen kunnen al niet meer dichterbij, vandaag zat er al een met zijn nieuwe bladeren rond de lamp....
                                Verder ingraven wil ik eigenlijk in deze status niet meer doen (bang voor beschadigingen) we zijn nu op een 1 dag van de 2 maanden verwijderd. Volgende keer (mits dit goed gaat) komt er een betere lamp te hangen.

Toch allemaal bedankt voor de reacties!

Comment

Bezig...
                                X