Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn 1e kweek LED

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Mijn 1e kweek LED

    Die "600watt" lamp is dus echt maar 220, en de fabrikant bevestigt dat!? Wat een wereld... Hou ons op de hoogte!

    Comment


      #32
      Re: Mijn 1e kweek LED

      misschien net als bij spaarlampen ? deze 11 watt lampen geven voor 120 watt licht ?
      Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

      Comment


        #33
        Re: Mijn 1e kweek LED

        ik heb de 2e reactie binnen..

        We often receive this question via email or phone. If you test our 600w grow light for the amount of power it draws from your wall, it varies from neighborhood to neighborhood. All of our lights wattage is based on the amount of electrical output, not input, and they do put out what is advertised. It is also important to note that power draw can vary depending on your "line purity". In a lot of older neighborhoods the line purity is reduced and can affect the amount of power electrical devices draw from your wall. There is also a misconception that the more wattage a light draws from your wall, the more light it is going to put out. Please watch our video explaining this http://www.youtube.com/watch?v=Uvn_Px_xCjg&feature=plcp
        ik snap er nog steeds niks van..

        Comment


          #34
          Mijn 1e kweek LED

          Soms heb je 220 of 230 input idd, maar mij maak je niet wijs dat die 10v een verschil kan opleveren tussen 220watt en 600watt... Volgens mij ben je genaaid, heb je voor 600 betaald, maar voor 200 gekregen, het enige wet je nog is kan doen is bij iemand anders ( een vriend ofzo) eens dezelfde meting doen en kijken wat het daar geeft...

          Comment


            #35
            Re: Mijn 1e kweek LED

            ga j topic volgen man, led is mijn interresse maar heb mijn led lamp geannuleerd duurde te lang en heb nu hps 400watt voor 1 plantje, ff kijken naar de fouten die ik maak en dan steeds verder opbouwen

            Comment


              #36
              Re: Mijn 1e kweek LED

              Oorspronkelijk geplaatst door BudMoorley View Post
              ik heb de 2e reactie binnen..

              All of our lights wattage is based on the amount of electrical output, not input

              ik snap er nog steeds niks van..
              Hij geeft aan dat de 600w het vermogen aan licht is en niet het afgenomen vermogen aan het stopcontact.
              Elke 600w hps neemt 600w aan stroom af aan het stopcontact, ook al kan je door lamp verschillen meer of minder licht hebben.
              Als je gemeten waardes kloppen en dit verschil bij alle lampen het geval is dan klopt het wel dat er nooit mensen 1:1 halen met een led...
              Je hebt totaal 870w aan lampen hangen die (volgens je meter) werkelijk maar 364w afnemen dus als je daar dan 364gr van afhaalt draai je 1:1

              Comment


                #37
                Re: Mijn 1e kweek LED

                @rola ik denk ook dat het onzin is..
                die 400w kachel verbruikt 402w en mijn 2000w stofzuiger 1950w.
                lijkt me stug dat het bijna 400w scheelt.
                en ach. zolang de plantjes het nog goed doen voel ik me nog niet genaaid.
                we zien het allemaal wel.



                @ikkedus ja toch! succes ermee!

                @Ayrton S (ja in bepaalde gevallen gebruik ik hoofdletters) dus jij denkt dat het geen leugen is?

                ff een update..

                de plantjes staan nu een week op 12/12
                even wat fotos.. 9.jpg10.jpg11.jpg12.jpg13.jpg

                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                hmmm.. ik kijk op hun youtube kanaal en ze reageren gewoon op alle reacties.
                het lijkt erop dat ze er echt eerlijk over zijn.
                maar dan nogmaals.. ik heb er de balle verstand van.

                Umol is 1350 at that distance. Actual average power draw is in the 300 range. The 2w LED's consume about 135% that of a 1w. As you know the wattage draw keeps getting more efficient as time goes on. (See the video we put up of 2 90w units one pulled 90w and the other pulled 64w) the light from last year pulled 90w) turns out that the one pulling 64w put out more umol PAR than the 90w unit
                begrijp ik hier nou uit dat de lampen na verloop van tijd meer gaan verbruiken en minder licht afgeven?

                ook meet hij hier de 600w lamp..
                jullie hebben vast meer verstand van die licht waardes...
                is dat een beetje goed voor een 600w (220w) lamp?
                http://www.youtube.com/watch?v=WVr-hXoljSA
                Attached Files

                Comment


                  #38
                  Re: Mijn 1e kweek LED

                  Waarom is donderdag zuiniger dan koffie?
                  Oftewel: Sommige onzin valt niet te ontrafelen, laat staan te beantwoorden.

                  Een 3-watt LED is een ding waar je 3 watt aan energie in kunt stampen voordat 'ie kapot gaat. Je kunt er prima 1 watt doorheen sturen, maar dan komt er niet veel licht uit en had je net zo goed een goedkopere 1-watt LED kunnen gebruiken.
                  Ik gok dat ze dat gedaan hebben: In een 200-watt unit alle 1-watt LEDS vervangen door 3-watters, maar zonder de voeding en de fans aan te passen. Wat je dan krijgt is een 600 watt unit die permanent gedimd is tot 200 watt, oftewel een 200-watt unit.

                  Erg leuk dat ze units met elkaar vergelijken, om aan te tonen dat hun apparaten beter zijn dan de allerslechtste chinese units - big deal. Ze hadden beter hun lampen kunnen vergelijken met een HPS of spaarlamp, of nog liever met een gecalibreerde referentie - maar dan zouden hun resultaten waarschijnlijk erg tegenvallen.

                  Met "600watt" bedoelen ze blijkbaar zoiets als "drie keer zoveel licht als met de allerslechtste flop". Als ze dat bedoelen moeten ze het zeggen. Zoals ze het nu doen is hun 600watt pure oplichterij.

                  Comment


                    #39
                    Re: Mijn 1e kweek LED

                    Oorspronkelijk geplaatst door BudMoorley View Post

                    @Ayrton S (ja in bepaalde gevallen gebruik ik hoofdletters) dus jij denkt dat het geen leugen is?



                    begrijp ik hier nou uit dat de lampen na verloop van tijd meer gaan verbruiken en minder licht afgeven?

                    Vergeet al die watts en Umol fabrikant verkoop praatjes.
                    Het gaat om de par waarde, dat is het effectieve licht dat een plant gebruikt voor de groei.
                    Zelfs als je dat kon meten is het nog niet alles zeggend want iedere plant doet het beter bij andere waardes.
                    Kijk naar je lage verbruik van 364 watt en kijk of je daarmee een redelijke opbrengst kan halen.

                    Oorspronkelijk geplaatst door BudMoorley View Post

                    begrijp ik hier nou uit dat de lampen na verloop van tijd meer gaan verbruiken en minder licht afgeven?
                    Ik denk dat het gaat om een nieuwer model, waarmee ze willen aangeven dat er elk jaar verbeteringen zijn die de lampen beter maken als voorheen.
                    Weer een beetje verkoop praat misschien.

                    Comment


                      #40
                      Re: Mijn 1e kweek LED

                      ok, dat klinkt wel logisch die theorie van jou.. maar wat denk je van die waardes? waarmee kan je dat vergelijken?
                      hij had 25.000 gemeten op 25 inch.. welke waarde is dit?
                      en hoeveel planten zou je eronder kunnen zetten?

                      bedankt voor het meedenken

                      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Ayrton S View Post
                      Vergeet al die watts en Umol fabrikant verkoop praatjes.
                      Het gaat om de par waarde, dat is het effectieve licht dat een plant gebruikt voor de groei.
                      Zelfs als je dat kon meten is het nog niet alles zeggend want iedere plant doet het beter bij andere waardes.
                      Kijk naar je lage verbruik van 364 watt en kijk of je daarmee een redelijke opbrengst kan halen.



                      Ik denk dat het gaat om een nieuwer model, waarmee ze willen aangeven dat er elk jaar verbeteringen zijn die de lampen beter maken als voorheen.
                      Weer een beetje verkoop praat misschien.
                      tja ik denk ook dat wij er hier niet uit gaan komen..
                      beste zal zijn afwachten.. maar het gaat best aardig toch?

                      Comment


                        #41
                        Re: Mijn 1e kweek LED

                        Los van alle verkooppraat wil je graag 600 watt (aan INPUT) per vierkante meter, aangenomen dat LEDs ongeveer opwegen tegen HPS. Als die LEDs zo geweldig zijn als ze beweren dan moeten ze ongeveer net zo veel produceren als HPS. Op meer zou ik niet rekenen.

                        Comment


                          #42
                          Re: Mijn 1e kweek LED

                          Nogmaals laat die waardes voor wat ze zijn
                          Stel dat die 364 watt van jou vergelijkbaar zijn met 400 watt hps dan zou je daar 0,7meter effectief mee kunnen belichten.
                          Ik zou misschien een paar plantjes weg halen en de wat kleinere laten staan.
                          In de bloei kan je dan beter gebruik maken van je licht.

                          Comment


                            #43
                            Re: Mijn 1e kweek LED

                            Oorspronkelijk geplaatst door Blani View Post
                            Los van alle verkooppraat wil je graag 600 watt (aan INPUT) per vierkante meter, aangenomen dat LEDs ongeveer opwegen tegen HPS. Als die LEDs zo geweldig zijn als ze beweren dan moeten ze ongeveer net zo veel produceren als HPS. Op meer zou ik niet rekenen.
                            eigenlijk hou ik rekening met een paar honderd gram spaceboter
                            dan kan het altijd meevallen.
                            maar max dus die 350 gram..
                            we wachten het af

                            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Ayrton S View Post
                            Nogmaals laat die waardes voor wat ze zijn
                            Stel dat die 364 watt van jou vergelijkbaar zijn met 400 watt hps dan zou je daar 0,7meter effectief mee kunnen belichten.
                            Ik zou misschien een paar plantjes weg halen en de wat kleinere laten staan.
                            In de bloei kan je dan beter gebruik maken van je licht.
                            mja ik wou 4 haze onder die ''600w'' lamp houden en 2 diesels onder die ''180w''
                            dan is er nog 1 ny diesel in een kleine 5 liter pot (geloof ik, ik had maar 7 grote) en 1 debiel haze plantje over die wou ik onder de ufo houden om een beetje te experimenteren.
                            ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om die 2 mooie lange dames om te leggen.
                            maar volgende keer gaan ze zeker eerder in de bloei.

                            Comment


                              #44
                              Re: Mijn 1e kweek LED

                              Dan zal het uiteindelijk ook langer moeten staan en van mindere kwaliteit zijn.
                              Daardoor heb je ook meer kans op ziektes.
                              Ik denk dat door max 1m2 te belichten, je het beste resultaat zal behalen.

                              Comment


                                #45
                                Re: Mijn 1e kweek LED

                                - A: Beste verkoper: Mag ik alsjeblieft 1 liter cola?
                                - B: Alstublieft meneer.
                                - A: Maar: Die fles is half leeg!
                                - B: Klopt, maar het is wel een echte literfles.
                                - A: Ja maar, ik wil een liter cola. Die fles interesseert me niet.
                                - B: Cola is anders wel 3 keer zo bruin als fanta, dus eigenlijk is die halve liter een 1.5-liter-fanta-equivalent.
                                - A: Leuk, maar ik wil geen fanta-equivalent. Ik wil een liter cola.
                                - B: In China zijn literflessen cola waar nog minder uitkomt hoor!
                                - A: Zal best, maar bij de buurtsuper komt er een hele liter cola uit een fles. Ik ga even verder kijken, okee?

                                Wat we uiteindelijk verwachten van een wietkweek is een opbrengst. Lumen, pars, moderne chips en equivalenten zijn leuk, maar zolang die LEDs niet boven de gram-per-watt komen is het allemaal gebakken lucht.

                                Comment

                                Bezig...
                                X