Dag cannafielen
En welkom bij me nieuwe topic
we gaan deze keer voor 100% bio kweek en dat gaan we doen met de volgende opstelling;
Substraat is van Canna de Prof. aarde dat gaat in bakken van 90L (die stiekum 75L zijn want meer water krijg ik er toch echt niet in
) Zit alleen te twijfelen hoe ik de bakken het beste neer kan zetten zoals op de foto of een kwartslag gedraaid misschien heeft iemand een idee.....
Hier kan je ook het luchtverdeel systeem zien.
Door de aarde komt 20gr/bak Endo mycorrhiza schimmeltjes en daarboven op komen buffertabs 6 st./bak en voor het water geven gaan we gebruik maken van blumat druppelaars
en die wordt gevoed door een groot vat van wel 10L
dan staat de voeding niet te lang in het vat en de kans op rotting is dan ook minimaal. Er komt deze keer ook een plantenspuit van 5L in huis om er voor te zorgen dat we goed het anti-spint spullentje kunnen spuiten ook onderop het blad.
Het onderkomen is als volgt
Groei;
Zelfbouw hokje van 90x45x90cm (lxbxh)
verlichting: 5x 18W TL coolwhite
Voorgroeien in 4x 4L potjes
Afzuiging via het grote hok
De lichtbak ligt nog op de werkbank want ze hadden geen TL buisjes meer bij de bouwmarkt dus als het goed is komt het morgen binnen dan kan ik het afmaken en in het groeihokje hangen
Bloei;
Zelfbouw hok 1.20x1.20x1.90m (lxbxh)
Verlichting: 600w Lumatek dimmable met 600w Grolux bulb.
Voor-,afbloei in 90L bakken
Afzuiging is een 500m3 home-made softbox met coolwing en 500m3 filter.
Inblaas is 350m3 home-made box met luchtverdeel systeem
Voeding;
Metrop voedinglijn
MR1
MR2
Amino Root
Amino Bloom
CalGreen
Het is de soort Critical Jack Herrer geworden van HY-seeds daar gaan we er 4 van opgroeien en afbloeien. Het is deze keer de bedoeling om er een uitgebreid verslag van te maken en alles bij te houden wat ik doe.
We gaan over een week of 3 รก 4 beginnen met kiemen want ik heb nog niet alle spulletjes binnen, we gaan de zaden straks laten ontkiemen in Easy-plugs die hebben van zichzelf een PH van 5.8 en heeft een EC van 0.9 om er voor te zorgen dat ze de eerste week een snabbeltje hebben. En het is de vorige ronde ook goed bevallen om daarin te kiemen.
Verder heb ik wat kleine aanpassingen gemaakt in het grote hok om er voor te zorgen dat de afstand tussen filter en afzuiger nog iets kleiner is geworden wat weer opleverd dat ze beter afzuigt
. De afzuigbox gaan we straks nog ff uit elkaar halen en goed de naden afkitten zodat die niet meer lekt want die blies aan alle kanten lucht eruit.... en nu is het wachten op de rest van de spullen 
Foto's zullen nog volgen
Groetels
En welkom bij me nieuwe topic
Substraat is van Canna de Prof. aarde dat gaat in bakken van 90L (die stiekum 75L zijn want meer water krijg ik er toch echt niet in
Hier kan je ook het luchtverdeel systeem zien.
Door de aarde komt 20gr/bak Endo mycorrhiza schimmeltjes en daarboven op komen buffertabs 6 st./bak en voor het water geven gaan we gebruik maken van blumat druppelaars
Het onderkomen is als volgt
Groei;
Zelfbouw hokje van 90x45x90cm (lxbxh)
verlichting: 5x 18W TL coolwhite
Voorgroeien in 4x 4L potjes
Afzuiging via het grote hok
De lichtbak ligt nog op de werkbank want ze hadden geen TL buisjes meer bij de bouwmarkt dus als het goed is komt het morgen binnen dan kan ik het afmaken en in het groeihokje hangen
Bloei;
Zelfbouw hok 1.20x1.20x1.90m (lxbxh)
Verlichting: 600w Lumatek dimmable met 600w Grolux bulb.
Voor-,afbloei in 90L bakken
Afzuiging is een 500m3 home-made softbox met coolwing en 500m3 filter.
Inblaas is 350m3 home-made box met luchtverdeel systeem
Voeding;
Metrop voedinglijn
MR1
MR2
Amino Root
Amino Bloom
CalGreen
Het is de soort Critical Jack Herrer geworden van HY-seeds daar gaan we er 4 van opgroeien en afbloeien. Het is deze keer de bedoeling om er een uitgebreid verslag van te maken en alles bij te houden wat ik doe.
We gaan over een week of 3 รก 4 beginnen met kiemen want ik heb nog niet alle spulletjes binnen, we gaan de zaden straks laten ontkiemen in Easy-plugs die hebben van zichzelf een PH van 5.8 en heeft een EC van 0.9 om er voor te zorgen dat ze de eerste week een snabbeltje hebben. En het is de vorige ronde ook goed bevallen om daarin te kiemen.
Verder heb ik wat kleine aanpassingen gemaakt in het grote hok om er voor te zorgen dat de afstand tussen filter en afzuiger nog iets kleiner is geworden wat weer opleverd dat ze beter afzuigt
Foto's zullen nog volgen

Groetels

Comment