Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1ste kweekje met greenhouse seeds.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    1ste kweekje met greenhouse seeds.

    Korting op 420shop
    Ben al kleine 3 maand bezig met dit kweekje .
    Gaat om feminized zaad dus van Greenhouse .

    Heb een Withe Widow staan :


    2 Bigbangs :

    Deze staat iets minder dan de andere .



    je ziet merkelijk het verschil he

    Dan nog een TrainWreck, die staat enorm geel ...


    tot zover mijn fotokes
    Voledig verslag kan ik moeilijk geven doordat deze ronde al bijna op haar einde loopt .
    Er staan nu 6 nieuwe plantjes onder 12/12 . Zonder groei . Dit omdat ik nog geen groeiruimte heb . De bloeiruimte ging voor . Als ik maar mijn medicijn heb he
    Zal in de loop van de week een nieuw topic openen met mijn 6 nieuwtjes .

    Smoke ze

    #2
    Zuurtegraad te hoog volgens mij, ik zie naar beneden gekrulde topjes. Als je kraantjeswater gebruikt (pH = 7 meestal) moet je hem afzuren.
    Die gele blaadjes hebben iets te maken met voeding, geef je iets van voeding? zoja, welke concentratie?

    Comment


      #3
      De aarde waarin deze 4 staan is feitelijk niet goed genoeg ... dit door weinig kennis van de plant . Ze staan in universele potgrond ... die naar het schijnt veel te zuur zou zijn . het water dat ik geef is feitelijk ook veel te zuur 8.0 minimum , stadswater he . Enige wat ik heb gegeven is topactivator van plagron .dit de eerste 4 weken van hun bloei periode . verder alleen water .

      ben van plan om iedere kweek iets bij te kopen zoals bv een PH-meter .
      Momenteel is het hier low budget kweken .

      Comment


        #4
        pH 8, die is VEEL te hoog. Als ik zeg 'veel' dan betekent dat ook dat je er iets gaat moeten aan doen. Ik raad je aan van gewoon wat pH Min te kopen, kost misschien 5euro en je kan er zeker een hele kweek mee doen. Het is wel broodnodig want water geef je constant he. Je gaat toch zeker moeten afzuren tot 5 om die wat naar beneden te trekken, je potgrond dan. Weet dat als je zuurtegraad niet okee is je planten moeite gaan hebben met de regulering van de opname van voedingsstoffen. Het is zoals bij mensen: als je mond toegenaaid is kan je niet meer eten en ga je ten slotte ook dood...
        Dus ingrijpen is hier wel noodzakelijk anders kan je er maar beter mee stoppen, ze zien er alles behalve gezond uit... Low budget of niet, ingrijpen moet je!

        Greetzzz

        Jona

        Comment


          #5
          Oke zal es winkelen water afzuren. mss toch best PH metertje aanschaffen en afzuren naar 6.2 d8 ik ?

          Comment


            #6
            pH metertje kost misschien ook 5tal euro's. Valt best mee, en je haalt het er ZEKER uit! Daar wil ik me kop op verwedden! Maar je pH in je grond is nu te hoog dus moet je maken dat het gemiddelde naar 5.8 - 6.2 gaat, daarom zeg ik dat je best iets meer moet afzuren dan nodig zou zijn normaal, je zit immers met een te hoge pH... Komt wel in orde, maar zou gewoon niet te lang meer wachten... Kan een tijdje duren eer het in orde is met die verkeerde pH waardes, spreek uit ervaring. Dat er iets fout was kon je dus zien aan de kleuren, omgekrulde toppen maar ook aan de hoeveelheid vingers van je bladeren! Ik zie veel 3vingerige bladeren... Dat zou op zijn minst toch 7 moeten zijn! Dus hieruit kan je enkel maar leren, wat dan weer heel positief is. Fouten zijn enkel goed als je eruit leert!

            Greetzzz

            Jona

            Comment


              #7
              ik denk ideaal voor de bloei 6.8

              ideaal voor groei 6.3

              Comment


                #8
                Hier staan ook 4 big bangs van greenhouse. ff abonnement nemen

                Jona, waar haal jij die goedkope ph metertjes? Ik ben van plan ook 1tje aan te schaffen. Ik gebruik nu zo'n test met druppeltjes 5 ml water / 7 druppeltjes van bijgeleverde vloeistof en kijken naar het kleur. Zo'n meter is veel handiger, maar nogal prijzig bij growshops.
                Greetzz

                Comment


                  #9
                  Je kan die ph metertjes kopen bij de avve boerenbond.
                  grtz
                  420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
                  Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                  Comment


                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door westport View Post
                    Je kan die ph metertjes kopen bij de avve boerenbond.
                    grtz
                    Kun je me de prijs vertellen ? Ben graag voorbereid als ik ga winkelen

                    Comment


                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Painkiller View Post
                      Jona, waar haal jij die goedkope ph metertjes? Ik ben van plan ook 1tje aan te schaffen. Ik gebruik nu zo'n test met druppeltjes 5 ml water / 7 druppeltjes van bijgeleverde vloeistof en kijken naar het kleur. Zo'n meter is veel handiger, maar nogal prijzig bij growshops.
                      Ik had het ook over zo'n setje met van die druppeltjes hoor Maar het kan vreemd klinken maar ik vertrouw die gewoon meer. Ook al zijn ze niet zo precies, ze meten telkes betrouwbaar, wat van die electrische niet zo kan gezegd worden meen ik verstaan. Die electrode gaat achteruit enzo... Nuja, ik hoorde ook dat je van die speciale stof hebt om ze in te leggen dus dat doet mijn opmerking dan weer teniet natuurlijk. Maar voor 5eu heb je zo'n druppelsetje en je doet er, in mijn geval, tot 80 metingen mee. Genomen dat je voor een echte pH meter snel 40euro neertelt kan je dus makkelijk een pak druppelsetjes kopen... Het is maar wat je zelf denkt dat het beste is he...
                      @ westport: inderdaad, daar kan je die krijgen of ook in tuincentra, hobbywinkels, dierenwinkels, etc... Je moet effe zoeken Painkiller
                      @Growingslow: kosten misschien 5euro, 10 euro op zijn max, maar we zeggen nog steeds: METEN = WETEN en daar voeg ik aan toe: WETEN = MEER WEGEN

                      Greetzzz

                      Jona

                      Comment


                        #12
                        Vandaag inkopen gaan doen en mij een PH tester aan geschaft van Sera . Dit is voor de aquaria , maar PH is PH

                        Heel precies kan je niet meten maar ik weet al iets he ondertussen .
                        Mijn kraantjeswater (stadswater) heeft een waarde aan van 8.0 zoals ik al d8 . Dit was het water dat ik gaf aan de plantjes .
                        Mijn regenwater is merkelijk zachter ... de test heeft een waarde aan tussen de 6.0 en 6.5 .
                        Vanaf vandaag heef ik ze alleen nog regenwater . Indien nodig doe ik er nog PH Minus bij , na het meten vam mijn water samen met voeding die mss moet gegeven worden.
                        Is dezelfde test denk ik als Painkiller .

                        Comment

                        Bezig...
                        X