Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dutch passion autoflowers '7 think diffrent en 3 StarRyder zaden' eerste kweekverslag.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Dutch passion autoflowers '7 think diffrent en 3 StarRyder zaden' eerste kweekverslag.

Korting op 420shop
    Kweekverslag.

Beste mensen, ik ben nieuw op dit forum en heb al eerder een introductie gedaan. Dit word mijn eerste kweekverslag dus ik dacht laat ik 't maar meteen (naar horen zeggen) met de beste zaadjes proberen.

Voordat ik verderga wil ik meteen vermelden dat ik autoflowers indoors ga kweken. Yes. Binnen. Dit vanwege persoonlijke voorkeur en experimentele redenen :p

Nu heb ik 10 prachtige zaadjes gekocht van het merk Dutch passion. Deze heb ik 10 januari besteld en waren de 11de binnen dus uiterst tevreden over de levering. Ik nam ze voorzichtig aan en heb ze meteen in bad gestopt Ik heb 3 zaadjes besteld van 'StarRyder' en 7 zaadjes van 'Think Different' Alle 10 de zaden zijn autoflowers en 100% gefeminiseerd volgens de verpakking en volgens mij ook . Het thc gehalte van StarRyder moet zich tussen de 15-19% bevinden en dat van Think Different tussen de 16-18% Ik heb voor deze twee soorten gekozen omdat de recensies mij volledig overtuigen en op sommige foto's zien de planten eruit alsof ze bijna omvallen. Opbrengst moet zich dan ook flink onderscheiden van andere autoflowers. Maar nu, ik heb mijn zaadjes geplant en die laat ik ontkiemen in een kweekbakje van 20x40 cm met daarbij een transparante kap en een warmte matje zodat de temperatuur altijd rond de 26 graden is. Ik heb ronde tabletjes met daarin samengeperste aarde gebruikt om ze te laten ontkiemen. Er zit zo een handig gaatje in het midden waar je het zaadje in legt je geeft 't een paar druppels water en ff later is ie zoals op de foto. Ik leg ze een voor een in 't kweekbakje en besproei ze met afgezuurd water. Ik denk dat ik volgende week weer een klein stukje online zet met wat nieuwe foto's uiteraard. Alleen ik weet niet of ik dan op mijn eigen topic moet reageren? of dat ik dit bericht moet bewerken en alles onder elkaar plaats?? Maar goed nu is het afwachten of alles goed komt. Hier volgen de fototjes

(de drie planten in mn tentje achter de zaailingen zijn power haze van een lokale growshop gekocht paar maandjes terug onwijs goeie buds en een heerlijke geur)

IMG_2630.jpgIMG_2638.jpgIMG_2633.jpgIMG_2634.jpg
    Attached Files
    Last edited by Toppert; 13 January 2013, 16:14. Reden: Fototjes aangepast.

Re: Dutch passion autoflowers '7 think diffrent en 3 StarRyder zaden' eerste kweekverslag.

Kweekverslag

Beste mensen,

hier weer even een kleine update van de vorderingen.

Zoals ik al zei heb ik 10 x autoflowers besteld van het merk Dutch Passion.

3 x Starryder. http://www.dutch-passion.nl/en/zaden/product/starryder/
    7 x Think Different. http://www.dutch-passion.nl/en/seeds...ink-different/

De zaden zijn allemaal op 1tje na uitgekomen. Dit vond ik wel een beetje jammer aangezien dit de beste zaadjes van nl behoren te zijn en ik dus gemiddeld 10 euro per zaadje betaal. Maaar mij hoor je niet klagen
    We gaan dus verder met de resterende 9 zaadjes. De rest van de zaden zijn heel mooi ontkiemt in de tabletjes van aarde en doen het heel goed. Nadat de zaadjes al op 12/13 januari volledig ontkiemt waren in hun kweekbakje, had ik deze (tijdelijk) overgeplaatst naar mijn kweektentje van SecretJardin, afmetingen: 80x80x160 cm. Ik heb daar een 90 watt ufo led verlichting boven gehangen waar ik al heeel veell goede ervaring mee heb

IMG_2657.jpgIMG_2667.jpg

Dit moest ff want mn andere tent stond nog vol met de vorige ronde white widows (niet autoflowers). Deze heb ik inmiddels geoogst en geknipt en leuke resultaten behaald

IMG_2589.jpgIMG_2677.jpgIMG_2672.jpg

Nadat ik mijn kweektentjes heb geruimd en schoongemaakt heb ik de 90 watt ufo verlichting overgeplaatst van de SecretJardin naar mijn Silverbox afmetingen 120 x 120 x 200 cm.
    Hier hing al een Spectrabox 120 watt led verlichting in en een 600 watt hps verlichting.

Ik heb twee zakken Batmix gekocht van plagron. allebei 50 liter zakken gevuld met heerlijke vleermuizen poep Daar zijn ze gek op

Deze plaats ik in mijn grootste hobby emmer van ongeveer 300 liter en begin de grond te mengen en alle harde stukjes te verpulveren (bijna niet nodig bij batmix) maar ik doe t evengoed. Dit doe ik omdat ik dit handig vind en ik werk graag schoon en overzichtelijk.

Vanuit de grote emmer begin ik al mijn 11 liter potten luchtig op te vullen met het verse aarde dit doe ik 9 x want ik heb dan ook maar 9 zaadjes dit keer
    Ik plaats al mijn zaailingen in hun permanente nieuwe potten en stop ze daarna allemaal in de Silverbox.

Owjah ook heb ik de worteltjes een beetje met pokon hormoontjes ingesmeerd.. Misschien dat iemand mij hier gaat verbeteren want heb eigenlijk geen idee of dit spul werkt ofniet.. Heb 't ooit gekocht met het idee dat ik nooit zaadjes zou ontkiemen maar altijd stekjes zou growen. Maar dat is dus niet meer het geval Heb goede ervaring met stekjes hoor daar niet van, heb vorig jaar zelfs m/n beste haze gekweekt in mn hokkie wat gewoon stekkies waren. (de beste haze die in een lokale coffeeshop te roken was bedoel ik hiermee)

Hier nog een fototje van hoe 't er nu bij staat en van daaruit gaan we verder

IMG_2681.jpgIMG_2683.jpgIMG_2688.jpg

Alweer de 3 grote planten op de achtergrond, deze zijn van power haze en had ik tegelijkertijd met mijn widows geplant. Maar zoals we allemaal weten duurt het met haze allemaal wat langer. Dus vandaar dat deze nog maximaal 2 weken in mijn gezelschap zijn.

Het licht in mijn tent heb ik op 14/10 gezet dit zodat mijn auto's gewoon groeien en zodat mijn haze planten nog steeds blijven doorbloeien maar dan met iets meer fotosynthese.
    Dit zal ongeveer de komende 2 weken zo blijven totdat ik ook die onder de schaar neem.

De twee rechtse haze zijn al bijna uitgebloeid en alle trichomen zijn melkachtig met hier en daar een amber kleurig trichoompje. De linkse haze is koppig geweest en wou perse het grootst worden. Nu zit hij met een achterstand in zijn bloemen te kampen.

Maarre jah dat was het wel weer zo een beetje voor nu.. nog bedankt voor alle feedback En tot volgende week!

Comment

Re: Dutch passion autoflowers '7 think diffrent en 3 StarRyder zaden' eerste kweekverslag.

Mooie oogst. En veel succes met je nieuwe kweekje.
      Foto 4: kom je even op de foto te staan door de reflectie in die bureaulamp :p Good thing you were not naked :p
      Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

Comment

Whaha jah inderdaad zeg Dat was me niet eens opgevallen maar thnx for the comment!!
        Gaat zeker goedkomen

Comment

Bezig...
        X