Hey iedereen,
omdat ik niet langer kon wachten tot de lente om buiten te kweken en toch een tentje kon lenen van een vriend heb ik besloten om toch eerst nog een kweekje binnen te doen.
Van de zaadjes zijn er 3 van de 4 ontkiemd binnen de 48 uur.
Eentje heb ik na een week met een mes voorzichtig zelf opengesneden en ook maar in de aarde gedaan omdat ik gelezen had dat op deze manier het zaadje met wat geluk toch nog ontkiemd.
Hij staat nu 2 dagen in de aarde en er komt nog niks boven de grond uit.
De andere drie zijn goed aan het groeien, hier enkele foto's...
DSCF1946.jpgDSCF1947.jpg
Over ééntje maak ik mij echter wat zorgen, namelijk het plantje helemaal rechts op de foto.
De blaadjes krullen naar binnen en de structuur van het blad is niet zo mooi.
Misschien is het iets te warm geworden in het tentje ? Ik denk niet dat het aan teveel water ligt want bij metingen stond de vochtmeter niet overdreven hoog.
De omstandigheden in de tent zijn de volgende :
de grond is universele potgrond, geschikt voor groentenkweek
temperatuur overdag tussen de 26 en de 30 graden.
temperatuur 's nachts tussen de 16 en 21 graden.
ze krijgen 18 uur licht per dag
afstand lamp 40 cm
250 watt hps
koolstoffilter en afzuiging
luchtvochtigheid was nogal laag: tussen de 20% en 40%
sinds vandaag heb ik deze wat kunnen opdrijven tot 80%
Een ventilator staat er nog niet bij, deze is besteld en zal hier tegen het einde van de week zijn.
omdat ik niet langer kon wachten tot de lente om buiten te kweken en toch een tentje kon lenen van een vriend heb ik besloten om toch eerst nog een kweekje binnen te doen.
Van de zaadjes zijn er 3 van de 4 ontkiemd binnen de 48 uur.
Eentje heb ik na een week met een mes voorzichtig zelf opengesneden en ook maar in de aarde gedaan omdat ik gelezen had dat op deze manier het zaadje met wat geluk toch nog ontkiemd.
Hij staat nu 2 dagen in de aarde en er komt nog niks boven de grond uit.
De andere drie zijn goed aan het groeien, hier enkele foto's...
DSCF1946.jpgDSCF1947.jpg
Over ééntje maak ik mij echter wat zorgen, namelijk het plantje helemaal rechts op de foto.
De blaadjes krullen naar binnen en de structuur van het blad is niet zo mooi.
Misschien is het iets te warm geworden in het tentje ? Ik denk niet dat het aan teveel water ligt want bij metingen stond de vochtmeter niet overdreven hoog.
De omstandigheden in de tent zijn de volgende :
de grond is universele potgrond, geschikt voor groentenkweek
temperatuur overdag tussen de 26 en de 30 graden.
temperatuur 's nachts tussen de 16 en 21 graden.
ze krijgen 18 uur licht per dag
afstand lamp 40 cm
250 watt hps
koolstoffilter en afzuiging
luchtvochtigheid was nogal laag: tussen de 20% en 40%
sinds vandaag heb ik deze wat kunnen opdrijven tot 80%
Een ventilator staat er nog niet bij, deze is besteld en zal hier tegen het einde van de week zijn.

maar was het niet beter idee om te scroggen? nu zijn ze behoorlijk gaan strekken..
Comment