Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekverslag van mijn eerste twee pogingen tot kweken

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Kweekverslag van mijn eerste twee pogingen tot kweken

Korting op 420shop
    Hi all,

Ondertussen al drie jaar geleden, besloot ik om zelf een aantal plantjes te zetten voor eigen gebruik. De reden dat ik nu pas een kweekverslag maak, is omdat het de eerste keer niet helemaal als gepland ging. Ik ben van plan om opnieuw te kweken en met dit verslag hoop ik dat jullie me op mijn fouten kunnen wijzen en extra tips kunnen geven, zodat het de volgende keer wel optimaal loopt. Wanneer ik een nieuwe poging waag, staat nog niet vast, maar je kunt nooit fout doen met voldoende voorbereiding hé.

Ik zal hieronder heel mijn kweekervaring schrijven, van bij het allerbegin. Wees dus gewaarschuwd voor een aantal stommiteiten (die ik zelf al heb ingezien).
    Om te beginnen startte ik op een zolderkamertje met mijn kweek. Deze voorzag ik van lampen (met timers) en maakte ik volledig lichtdicht. Ik kocht potgrond en een aantal meststoffen aan waarvan ik wist dat ze geschikt waren voor de kweek (gevonden hier op het forum). Dan bestelde ik bij Sannie’s Shop 10 zaadjes van de Kolossus-soort en daarbij nog eens Spongepots voor optimale ontkieming. Ik bracht alle zaken in gereedheid en de kweek kon beginnen. Na een aantal dagen was er nog maar 1 zaadje ontkiemd en wist ik al dat er iets niet klopte. Na twee dagen was de kiem volledig verdord, en dit kwam niet omdat die niet genoeg vocht had. De lampen gaven te veel warmte en het emissiespectrum van deze lampen klopte ook niet (het waren immers geen kweeklampen, maar lampen die ik thuis had liggen en me wel geschikt leken voor de kweek). Daarnaast waren de verdere omstandigheden in de kweekruimte ook niet optimaal. Ik had bijvoorbeeld geen voorzieningen voor optimale luchtomstandigheden. De eerste poging werd dus niks.

Het gebrek aan voorzieningen en geld om te investeren in deze voorzieningen, brachten me op een nieuw idee. Wat als ik nu gewoon eens zou proberen te kweken zonder voorzieningen met behulp van zonlicht, gewoon lekker onder het raam. Vanwege mijn eerste mislukking besloot ik om deze keer voor goedkope zaadjes te gaan. Ik kocht deze gewoon op een bloemenmarkt in Amsterdam. Ik had vier zaadjes Skunk #1 en dan nog eens 50 zaadjes van een andere soort (geen idee de welke, ze waren gewoon super goedkoop, ik denk €3 voor het hele lot, en ik stond al zeer sceptisch ten opzichte van mezelf na de eerste mislukking). Bij de vier zaadjes Skunk #1 waren een soort van ontkiemingspotjes geleverd, met instructies hoe deze potjes te gebruiken. De overige 50 zaadjes waren gewoon los. Vervolgens kocht ik een soort van mini-serretje welke bevorderend zou moeten werken voor ontkieming en de groei van jonge plantjes. Met goede moed begon ik aan de nieuwe kweek. Het was op dat moment eind april. Tot mijn grote verbazing lukte het kiemen plots zeer goed. Bij de Skunk #1 had ik de potjes geprepareerd zoals omschreven in de handleiding, en deze dan op de vensterbank gezet. De vier zaadjes van de Skunk #1 waren allen ontkiemd. Van de andere 50 zaadjes had ik er 30 in het serretje gepland en ook op de vensterbank geplaatst. Hiervan kiemde ongeveer de helft. Ik had bij het planten van deze zaadjes wel de fout gemaakt ze te dicht bij elkaar te leggen, waardoor ik bij het verpotten van de jonge plantjes een aantal plantjes verloor.

Na het verpotten liep alles goed voor een aantal weken. De planten groeiden zoals het moet en alles leek goed te komen. In deze periode waren er wel een aantal planten kapot gegaan door onbekende redenen. Al de planten die dit lot troffen waren wel afkomstig uit het lot van de 50 zeer goedkope zaadjes. Ik vermoed dus dat deze soort niet bepaald een sterke soort was. De vier Skunk #1 planten deden het wel goed. Na een vijftal weken begonnen de geslachtsorganen van de planten duidelijk zichtbaar te worden en kon ik de mannelijke planten elimineren. Rond deze tijd achtte ik het nuttig om het geven van voeding voor een goede bloei. Deze voeding was specifiek bedoeld voor het bloemen van planten (maar niet specifiek voor hennep). Hier maakte ik een volgende cruciale fout in het verbouwen. Er werd op de verpakking van de meststof (voeding voor het bloemen) een bepaalde hoeveelheid vermeld, die te geven was per plant over een bepaalde periode. Ik had, met snel te zijn, de verpakking fout gelezen en voor ongeveer anderhalve week het zevenvoudige van de opgegeven hoeveelheid meststof aan de planten gegeven. Het zal u dan ook niet verbazen dat na deze periode van overbemesting alle planten dood gingen. Ook deze poging tot het verbouwen van marihuana mislukte dus. Een andere fout die ik bij deze laatste kweek maakte, is dat ik de planten bij het overpotten in te kleine potjes had geplant, waardoor de wortels niet genoeg steun aan de planten konden verlenen. Dit heb ik opgelost door de planten te voorzien van extra steunstokjes. Achteraf bekeken had ik de planten gewoon beter nog een keer verpot. De waterhuishouding van de planten kon ik dan weer wel op een deftige manier onderhouden op een zeer simpele manier. In de onderkanten van mijn potjes zaten gaten. Onder deze potjes heb ik dan gewoon schaaltjes geplaatst en met water gevuld. Wanneer de schaaltjes leeg kwamen te staan, moest ik ze gewoon bijvullen.
    In de bijlagen vind je nog een paar foto's van mijn plantjes toen.

Zo, dat waren mijn kweekervaringen met hennep tot hiertoe. Zoals ik in het begin van mijn verslag al vermelde, plan ik nogmaals een poging tot kweken. Ik zou terug opteren voor de ‘goedkope’ manier, en dus werken zonder externe hulpmiddelen/infrastructuur. Tips zijn zeer welkom.

Greets, Bananabeam
    Attached Files

Re: Kweekverslag van mijn eerste twee pogingen tot kweken

ik zou als ik jou was toch ffies wat meer geld aan je grond en zaadjes besteden.....en niet met hobby lampen aan t werk gaan maar gewoon eentje die bedoeld is voor wat ie moet doen

greets slither

goed begin is het halve werk

Comment

Watergeven onderin de schaaltjes is goed, maar je doet het als volgt : schaal vullen met water, 10 minuten laten trekken, overschot van water weggooien, zodat ze niet met natte wortels blijven staan.

Comment

lokes ,

vind ej zelf ni dat je plantjes beetje gestrekt zijn ??

als ik van u was zouw ik effe opnieuw beginne !! ( en plaats ze even onder een tl lamp ofzo )

dit gaat niveel veTs worden volgens mij !!

groetjes en gl
        Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

Comment

Straks ben je geld kwijt met proberen en heb je nog niks, verstandiger is om dit soort probeersels buiten in de zomer proberen.
          Als je het binnen in de winter wil doen, kun je beter wat geld uitgeven aan een kastje,lamp,afzuiger en filter.
          Dit word niks zo.!

Comment

Aan de foto's te zien is dit al enige tijd geleden aangezien er nog blad aan de bomen zit.

Comment

Arme dames

mobile message

Comment

Bezig...
              X