Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Groeien in een opbergrek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Groeien in een opbergrek

    Korting op 420shop
    Hallo cannabis fans,

    Wietefras hier om zich aan te melden als nieuw lid.

    Ik ben op zich eigenlijk niet zo'n blower, maar toen ik jong was wel wat meer. Elk weekend als we uitgingen gingen we even wat halen, maar dat is inmiddels al weer 20 jaar geleden

    Was bezig met het opkweken van tomatenplantjes en dergelijke voor in de moestuin. Die hadden wat extra licht nodig en zo kwam ik hier terecht voor tips over hoe die dingen te groeien onder een lamp.

    Heb door alle enthausiaste verhalen en alle geweldige tips hier op de site nu ook het wiet virus te pakken. Het plan is om buiten een paar wietplanten te laten groeien. Het opkweken doe ik dan in het Gamma opbergrek wat met een TL armatuur (2x18W) en wat laminaat onderfolie (lijkt net radiatorfolie maar dan veel goedkoper) omgebouwd is tot "grow box". Als ze wat groter zijn dan moeten ze de deur uit om hopelijk buiten te gaan bloeien.

    Dit is dus mijn eerste keer met wiet kweek. Heb gisteren drie reguliere zaadjes Cannalope van DNA Genetics in zaaigrond gestopt en die zijn verdomd vandaag ook alle drie opgekomen. Had ze lekker warm onder de lamp gezet in zo'n kweekbakje. Hoop dat er een vrouwtje tussen zit, dan kan die over een tijdje naar buiten.

    Had ook nog wat Indica zaadjes besteld, maar ik ben bang dat ik daar niet veel meer van ga horen. Heb geen zaadjes van ze ontvangen en krijg ook geen reacties op mijn mailtjs. Wilde graag Ketama zaadjes hebben, want dat rookten we vroeger ook en kon dat alleen maar bij een webshop in Enschede vinden.

    Paar fototjes erbij van de kast (in de zoldertroep) met de kweekbakjes, de hele "growbox" met op de lamp mijn geweldige reflectorkap van laminaatondervloer en stroomdraad en als laatste de 3 net ontkiemde guppen

    Kast.jpgKastTotaalMetKap.jpg3Guppies.jpg

    Je ziet, het wordt wel een beetje een low budget kweek

    Verbazingwekkend hoeveel dat folie trouwens scheelt kwa lichtopbrengst. Zeker aan de randen. Die reflectorkap scheelde nog het meest. In de hoeken had ik eerst 1600 lux (gewoon kaal de lamp in de kast zonder folie). Met de folie er om heen liep het op naar 2100 lux en met de reflectorkap door naar 3600 lux. In het midden zit het op 6600 lux en zonder enige vorm van folie was dat 5700 lux. In het midden scheelt het dus niet zoveel, maar het relatieve verschil tussen midden en de hoek is nu stukken minder groot.

    De plank waar de boel nu op staat kan eruit en dan kunnen ze een plank lager zodat ik ze ook nog kan houden als ze wat groter worden. Moet wel nog iets van die kettingen oid kopen zodat ik de hoogte van mijn lamp wat beter kan regelen en er zal vast ook wel wat ventilatie/circulatie nodig zijn. Misschien ook een druppelaar om de boel water te geven, maar moest eerst de boel maar even zien te ontkiemen. Het is ook wat krap, maar de moestuin plantjes kunnen er hopelijk vlot uit. Als het weer een beetje mee zit

    Heb al ontzettend veel gehad aan het forum hier en ga er vast nog veel meer plezier van hebben!
    Last edited by Wietefras; 1 June 2013, 16:05.

    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

    #2
    Re: Groeien in een opbergrek

    hoi wietefras welkom op het forum als je ze wil buiten zetten ben je wel iets te vroeg begonnen pas mei beginnen maar je hebt wel een voordeel zo op deze manier trage groei. Wel mooi opgesteld kastje wel hoeveel uur licht krijgen ze greets
    Topic:djw 4 buitenkweek bleuberry en nog wat andere planten

    Comment


      #3
      Re: Groeien in een opbergrek

      Bedankt.

      Ik wil de plant buiten gaan verduisteren om te voorkomen dat de bloei te laat komt. Dus dan dacht ik om ook wat vroeger al te beginnen met de groei. Dan heb ik tenminste een beetje plant in mei als die naar buiten kan/moet en dan kan ik een paar maanden later gaan verduisteren. Althans dat was het plan

      Ben ook meer tomaten kweek gewend. Die gaan ook pas in mei naar buiten en dan zaai ik ze binnen zelfs al een paar weken eerder dan deze wiet plantjes. Bij tomaten heb je trouwens ook de ellende dat de oogst snel verrot door de regen en kou in de herfst. Daar begin ik dus ook zo vroeg mogelijk mee.

      Neem aan dat de groei onder een TL balkje ook wel wat trager zal gaan dan onder een echte lamp zoals jij hebt. Had wat kweekverslagen gezien onder TL en die planten zagen er hooguit een halve meter hoog uit na een maand of 2 a 2,5. Ik kan overigens ook nog wel wat groeien met mijn "grow box" (lol). Heb nog flink wat folie over en gebruik nu pas de helft van het opbergrek. Al wilde ik de onderkant van de kast eigenlijk gaan inrichten (folie erom en TL erin) voor een bloeivak voor de sexe bepaling van de stekjes.

      Eerlijk gezegd was ik zelf bang dat ik te laat was. Als ik eerst ruim 2 maanden moet wachten voordat ik stekken kan knippen en dan nog een paar weken tot een maand voordat ik weet wat de sexe van mijn planten is, dan ben ik dus een maand te laat om half mei naar buiten te kunnen.

      De kiemplantjes staan nu op 18/6 met een simpele tijdschakelklok.

      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

      Comment


        #4
        Re: Groeien in een opbergrek

        Welkom Mooi gedaan.

        Comment


          #5
          Re: Groeien in een opbergrek

          hoi wietefras

          van een plant kan je de sex herkennen als iet wat groot is dit nog altijd in de groeifase te beginnen aan de 4 de internoot zie foto

          2012-08-28-494.jpg
          hier zie je aan de internoot een bolletje zitten met 2 haartjes uit (deze staat wel in bloei maar het gaat om die kliertjes daar goed te kunnen laten zien) die duid om vrouwelijk, maar blijven ze gesloten en komt er geen haar uit dan en wordt het meer spitsvormig dan mannelijk.
          en je plant zal zeker al rond 7 a 8 internoot hebben wanneer dit proces begint maar nog in groeifase
          voor clones moet je al groot plantje hebben en breed om mooie baby's te maken en min 10 dagen in goede omgeving om wortel te schieten

          voila ik hoop dat deze info nuttig is greets
          Topic:djw 4 buitenkweek bleuberry en nog wat andere planten

          Comment


            #6
            Re: Groeien in een opbergrek

            OK, dus als ik mazzel heb kan ik het voor de echte bloei al zien en dan heb ik dat hele klonen+sex bepalen niet nodig? Dat zou wel schelen inderdaad.

            Maar goed, moet eerst nog maar eens zien of het wat wordt met een paar maanden onder TL

            Desnoods zet ik ze in mei alle drie buiten. Zeker nu ik maar 1 levering zaadjes heb gekregen kan ik ze alle drie wel kwijt. Zie ik dan wel welke mannetjes danwel vrouwtjes zijn.

            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

            Comment


              #7
              Re: Groeien in een opbergrek

              welkom en netjes gedaan

              Comment


                #8
                Re: Groeien in een opbergrek

                Plantjes begonnen kort na de ontkieming enorm te strekken. Zal toch wel te weinig licht zijn. Bovendien stonden ze toen nog wel wat ver van de lamp ook. Heb ze nu met hun blaadjes haast op de lamp staan. Hoop dat dat wat helpt, maar wellicht toch beter een zwaardere lamp.

                De tomaten, komkommers en artisjok doen het wel prima onder de TL (2x18W).

                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                Comment


                  #9
                  Re: Groeien in een opbergrek

                  hoi wietefras maak een kweekverslag dan kunnen meer personen je ook helpen probeer deze topic te laten verplaatsen naar kweekverslagen greets
                  Topic:djw 4 buitenkweek bleuberry en nog wat andere planten

                  Comment


                    #10
                    Re: Groeien in een opbergrek

                    Zou ook kunnen. Ben nog een beetje aan het zweven wat ik uberhaupt ga doen. Wil mensen niet vervelen met een kweekverslag wat nergens toe leidt. Ik zie mijn beginnersfouten ook wel weer terug in de kweekverslagen van andere mensen

                    Viel me wel op dat het maximale licht wat ik dicht op die TL meet op 12.000 lux komt. Dat is minder dan ik door het raam kreeg (op een doorsnee bewolkte dag als vandaag). Als de zon even doorbrak was het zelfs veel meer buiten. Ga dus maandag maar een turbo neon bestellen ergens. HPS gaat me (nog) net even te ver.

                    Heb de moestuinplanten maar uit de kast gezet. Die hangen nu aan het zolderraam. Staan op een plank opgehangen met wat touw aan het tuimelraam Daar hebben ze dan dus meer licht dan van die TL. Alleen voor de wietplant heb ik daar weinig aan omdat het buiten nu minder dan 12 uur licht is.

                    De wietplantjes hebben nu wel lekker de ruimte, staan dicht op de TL en hebben wat minder water. Het strekken is in ieder geval opgehouden.

                    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                    Comment


                      #11
                      Re: Groeien in een opbergrek

                      @djw4

                      Ik zie nu inderdaad iets wat volgens mij pistils zijn op mijn kleinste plant. Een van de twee grootste planten is denk ik een mannetje (zie balletjes) en de andere is nog een twijfel geval. Zie wel de voorbloei knopjes en het lijkt of er wat uit groeit, maar weet het niet zeker. De planten zijn pas een maand oud en de grootste is pas 38cm, dus het is ook nog wat vroeg.

                      Deze lijkt me wel zeker een dame:
                      EersteDame_cleaned.jpg

                      Ze mag zich wel eens scheren trouwens
                      Last edited by Wietefras; 22 April 2013, 23:49.

                      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                      Comment


                        #12
                        Re: Groeien in een opbergrek

                        yes dat is en dame hier niet nodig om scheren greets
                        Topic:djw 4 buitenkweek bleuberry en nog wat andere planten

                        Comment


                          #13
                          Re: Groeien in een opbergrek

                          Het lijkt erop dat het alle drie dames zijn. Die "balletjes" op de anderen groeien inmiddels draadjes uit denk ik. Het is allemaal nog zo klein. Met het blote ook gun je het nauwelijks zien. Met die tele macro wel natuurlijk, maar goed even wachten en dan is het zo ook wel zichtbaar.

                          Had eigenlijk wel gehoopt op ook een mannetje zodat ik wat zaad kon maken. Beetje zaad waar ik wat mee kan experimenteren. Dat dure gekochte zaad is me toch net even te duur om dingen te gaan proberen.

                          Je had ook weer gelijk dat ik wellicht te vroeg begonnen ben. Wat groeien die dingen absurd snel zeg! Komt elke dag iets van 2 a 3 cm bij. 3 dagen terug nog 38cm nu 47cm. Heb nog 10cm over dus met een paar dagen groeien ze uit mijn hok. Dan moeten ze naar buiten of ik moet er nog een plank bij gaan pakken in mijn opbergrek. Zoals het weer nu is kunnen ze wel naar buiten, maar dat kan hier toch altijd zo snel omslaan. Durf mijn tomaten ook nog niet buiten te zetten, laat staan mijn geliefde wietplanten

                          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                          Comment


                            #14
                            Re: Groeien in een opbergrek

                            ziet er super uit zo dat kastje

                            succes met de tomaatjes

                            grt
                            sigpic

                            Comment


                              #15
                              Re: Groeien in een opbergrek

                              Bedankt. De tomaten zijn inmiddels verbannen naar het dakraam . Hebben ze zo te zien nu ook wel genoeg aan (worden flinkerds). Ik had dit jaar voor het eerst mais, maar dat grooit echt als een dolle. Nog sneller dan die wietplanten

                              Begin nou een beetje koude voeten te krijgen. De buren zaten gisteren te klagen over een andere buurman dat het een "pothead" is. Weet niet of het dan zo'n goed idee is om bij mij in de tuin een stel sativa's te gaan houden. Aan de andere kant, ze zijn veel te groot om in de kast te houden en afbloeien onder een TL zal het toch ook niet echt gaan doen. Grr.

                              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                              Comment

                              Bezig...
                              X