5X PP 1x1x2,5m 400watt

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Budah_lova
    Retired
    • Dec 2008
    • 16

    #1

    5X PP 1x1x2,5m 400watt

    Korting op 420shop
    Hallo Iedereen,
    Ik heb eerst een tijd dit forum doorgelezen en informatie opgezocht en sinds zaterdag heb ik 5 stekks pp.
    Dus hierbij mij 1e kweek
    Mijn ruimte is 1x1x2,5m met zwart wit folie
    verder heb ik een HPS 400watt lamp
    5x 27L bakken gevuld met plagron growmix with perlite
    Buisventilator RVK 365m3
    can koolstoffilter 250m3/uur 125mm
    De vloer zit vijverfolie op.
    Verder heb ik nog weinig verstand van het kweken en gaat het volgens mij niet goed met me plantjes.
    dit is de 1e foto dag 1 van de 5 steks PP

    nu zal ik ff elk plantje laten zien.
    dame1

    dame2

    dame3

    dame4

    dame5


    ik heb ze hier alleen besproeid omdat ik ergens gelezen had geen water te geven. als ze nog zo klein zijn.
    Ik gebruik nog geen voeding..Verder gebruik ik kraanwater voor watergeven uit een sproeier.
    Ik heb de afzuiger nog niet aangemaakt omdat ik nog geen dimmer heb, nog niet ruikt en ik denk dat het nog niet nodig is.
    verder heb ik nog een kleine ventilator die ik voor circulatie in de ruimte kan stoppen maar ik denk dat het nu nog geen zin heeft.
    hieronder een foto van de dame waar ik me zorgen over maak


    Op de 2e dag heb me bedacht over dat alleen besproeien en heb ik wat water gegeven. Niet teveel.
    hieronder een groepsfoto van de dames 5x PP

    dame1

    dame2

    dame3

    dame4

    dame5

    hieronder een aantal foto's van de zieke dame. ik heb haar verplaatst wat meer rechtstreek onder licht.

    en

    wat vinden jullie van de dames.. ik maak me namelijk ernstig zorgen over de dames. ze zien er niet goed uit!
    sorry voor de vele foto's!
    maar als de dames wat lekkerder lopen zal ik wat minder posten
    Last edited by Budah_lova; 15 December 2008, 18:51. Reden: nog een poging
  • Budah_lova
    Retired
    • Dec 2008
    • 16

    #2
    Sorry voor de grote foto's hoe krijg ik die kleiner?

    Comment

    • Zeemlapje
      Retired
      • Oct 2008
      • 165

      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Budah_lova
      Sorry voor de grote foto's hoe krijg ik die kleiner?
      Met een programma waarmee je foto's kunt bewerken. Zoals MS Paint of GIMP als je het nog gratis wil houden.
      Je kunt ook je plaatjes via www.imageshack.us uploaden, dan kun je er voor kiezen om de plaatjes te verkleinen.

      Comment

      • Robba
        Senior Grower
        MemberLucky Member
        • May 2008
        • 809

        #4
        Volgens mij hebben je plantjes dorst.

        Comment

        • markster
          Ultra Grower
          MemberLucky Member
          • Jul 2008
          • 2151

          #5
          yow budha leuk soortje pp!
          ik zou over dat stekje wat zo hangt een boterhamzakje heen zetten voor de lv.
          en robba heeft gelijk ze lijken dorstig.
          had je de potgrond eerst in gewatert voor jeje plantjes plante?want anders kan je grond je stekplug leegzuigen!
          mzzl

          Comment

          • Budah_lova
            Retired
            • Dec 2008
            • 16

            #6
            water

            Ik had mijn potgrond geen watergegeven voordat ik de stekjes erin deed.

            het licht is om 20.15 aangegaan.

            ik heb om 21.15 extra veel water gegeven om een beetje te compenseten.

            1L per plant ongeveer.

            en ik heb dat hangende dame gestalkt met een tie-rip

            dag 1 hing de lamp op 100cm

            dag2 op ongeveer 85

            dag3 vandaag op ongeveer 60 cm

            nog tips? of op -aan merkingen?
            Last edited by Budah_lova; 15 December 2008, 20:24.

            Comment

            • Robba
              Senior Grower
              MemberLucky Member
              • May 2008
              • 809

              #7
              Niet gelijk teveel geven man
              Ik heb nu nog 6 planten staan in 6,5 liter potten die krijgen met zijn zessen ongeveer 2 liter.

              Grtz.

              Comment

              • Jona
                Retired
                • Jun 2008
                • 2797

                #8
                Yo Budah Lova!
                Ik heet je effe welkom op het forum bij deze .
                Ik zag dat je een PP kweekje aan het doen bent en ik zeg, ik ga even kijken . Ben namelijk ook aan een dergelijk kweekje bezig met ongeveer dezelfde opstelling.
                Ik volg je dan ook vanaf nu! Mocht je eventueel interesse hebben in mijn Powerplantkweekje, we zitten nu in de 5de week vd bloei:
                http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...eek-t2513.html

                Veel succes en ons weten hoe het vordert!!

                Greetzzz

                Jona

                Comment

                • PITcrew
                  Big Bongmaster
                  MemberLucky Member
                  • Dec 2008
                  • 378

                  #9
                  ja ik denk vooral dat uw plantjes dorst hebben .

                  en ik zou er toch ventilatie is zetten voor de frisse en gezonde lucht er inte laten komen . zodat uw plantjes ook meer kracht krijgen .

                  uw opstelling ziet er mooi uit en probeer ze neem nu een half uurtje voor dat de lichten uitgaan water te geven?

                  persoonlijk zou ik de potten in het begin iets kleiner houden omdat he gemakkelijker is om water te geven.en later overpotten

                  Greetz

                  mooie plantjes btw
                  Last edited by PITcrew; 15 December 2008, 21:00.
                  Wat jezelf doet , Doe je meestal beter!!! xD
                  Why drink and drive when you can Blow And Fly!!!!!

                  sigpic

                  Comment

                  • Jona
                    Retired
                    • Jun 2008
                    • 2797

                    #10
                    Zou ze eerlijk gezegd water geven als de dag voor hen begint, anders staan ze een hele nacht nat, wat zeker niet goed is. 'S nachts gewoon goed vochtige bodem en aan het begin van de dag gewoon es goed water geven en de hoofdpijn zal snel overwaaien .

                    Greetzzz

                    Jona

                    Comment

                    • Budah_lova
                      Retired
                      • Dec 2008
                      • 16

                      #11
                      dank je wel voor de tips/advies heren.

                      ik hoop dat ze er morgen wat vrolijker bijstaan vanwege dat extra water.

                      ik heb vandaag al wat nieuwe foto's genomen zal ze morgen posten.

                      gr

                      Comment

                      • Robba
                        Senior Grower
                        MemberLucky Member
                        • May 2008
                        • 809

                        #12
                        En budah hoe gaat het er mee?
                        Ben zeer benieuwd.

                        Grtz.

                        Comment

                        • Budah_lova
                          Retired
                          • Dec 2008
                          • 16

                          #13
                          Hoi,

                          Lamp gaat vandaag 20.15 aan voor de 4e keer, ik heb de lamp net op 40cm gehangen.
                          heb een paar donkere foto's met flits genomen van de dames.

                          Ik zal de foto's vanavond/morgen posten.

                          Verder ben ik jarig en krijg ik vandaag een ph meter. dan kan ik vanaf morgen ook de ph van het water in de gaten houden.

                          en dit weekend koop ik een LV meter en een Temp meter.

                          groeten

                          ok als 1e hier een foto gisteren 3 uren zo na het watergeven. nog ff besproeid voor de foto


                          En nu de foto's van vanmiddag in het donker.
                          dame1


                          dame2 gestalked met een tie-rippie


                          dame3


                          dame4


                          dame5


                          Als na het watergeven vandaag 1 uur nadat het licht is aangegeven. zal ik nog wat foto's maken.
                          nog tips of suggesties?
                          Last edited by Budah_lova; 16 December 2008, 18:28. Reden: foto's toegevoegd

                          Comment

                          • Robba
                            Senior Grower
                            MemberLucky Member
                            • May 2008
                            • 809

                            #14
                            Ziet er nog erg droog uit , ph meter heb je niet erg nodig als je op aarde kweekt.

                            Comment

                            • Vdb
                              Big Bongmaster
                              MemberLucky Member
                              • Aug 2008
                              • 368

                              #15
                              zien er al wat beter uit

                              Comment

                              Bezig...