Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Roccolord's idiote idee - tropisch aquarium

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Roccolord's idiote idee - tropisch aquarium

Altijd weer moedig die vissebakkweekjes. Tot nu toe heb ik er echter nog geen geslaagde kweek in gezien, wel veel starts en voor de eerste weken zal dat best gaan. Daarna kom je echter wel in de problemen. Beter maak je een microhokje voor je dames en laat je die bak voor de vissen.

Comment

Bedankt flint, op welke problemen doel je? Misschien kan ik dan wat meer met je feedback, bvd.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Nog geen nieuwe zaadjes binnen, dus voor de liefhebbers nog een fotoshoot van mijn meiske:

20130430_174154.jpg20130430_174213.jpg
      I wanna puff puff, some of the Dutch green stuff

Comment

Vooral luchtcirculatie problemen en LV problemen, microclimaat, hoeken met stilstaande vochtige lucht. Verder absorbeert je glas enorm veel licht dat je dus kwijt bent.

Comment

Daar waren we al van op de hoogte, microklimaat blijf je hebben met dit soort ruimtes. Perfect zal het nooit zijn, je kunt het alleen optimaliseren.

Donderdag kwamen de zaadjes pas binnen ivm koninginnedag etc.
          Vrijdag had ik alle overige zaadjes geplant (5 AutoMary + 1 AK-Widow 47) in de spongepotjes.
          20130509_150052.jpg

Bij de spongepotjes zat een zakje Bacto (oplosbaar in water) met nuttige bodembacterien en schimmels, altijd handig.
          20130509_150110.jpg

Na maar liefst 12 uur keek het eerste plantje alweer boven de grond (erg snel in mijn ogen, maar was dit keer iets minder euforisch). Na 2 dagen waren echter alle zaadjes al ontpopt tot slungelige plantjes. Spongepotjes met bacto is in mijn ogen dus een echte aanrader voor ontkiemen en een groeispurt (nee ik ben geen verkoper).

Plantjes:
          6 auto mary + 1 ak widow (rechts)
          20130507_223828.jpg

Ben ik al in overtreding?

Comment

Dit ziet er erg leuk uit, succes met je kweek ik ga een stoel pakken en kijken hoe het gaat!

Grtsss
            Het is niet voor niets dat debiel en beleid uit dezelfde letters bestaan

Comment

Ze staan nat zat zo te zien.
              Rustig aan met water, of heb je er ook vissen in zitten ?
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Nieuwste aqua autoflowers
                Het is niet voor niets dat debiel en beleid uit dezelfde letters bestaan

Comment

Comment

@QnQ haha zou wat zijn met visse dr bij, stonede vissies. Foto was net na het sproeien (plantenspuit) genomen. Spuit mits het kan om de zoveel uur een beetje.
                    @Rollin nieuwste rage idd, WaterWiet...
                    @Flint weerkaatsing van het licht op mijn waterwiet

Zal zeker moete oppasse met veel water op de bladeren ivm verbranding?

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

nog wat funfoto's van de gekrege spullen:
                    20130509_150150.jpg20130509_150200.jpg

me voorraadje tips en vloei:
                    20130509_150209.jpg
                    Last edited by roccolord; 10 May 2013, 21:58.

Comment

Comment

Ze zwemmen nog prima, vorige week hebben ze A & B gehaald.

Comment

Helaas een iets late update, onze poes is pas overleden. Een mooi afscheid had voorrang! Rust zacht meiske!

================================================== =========================================

De plantjes doen het over het algemeen prima, zoals ik op een andere thread had gelezen heeft Auto Mary een langzame start. Maar vanaf een centimeter of 11-12 versnelt de groei.

Misschien komt dit ook omdat ik de binnenkant van het aquarium heb bekleed met (de doffe kant) van aluminiumfolie. Verder heb ik het beter lichtdicht gemaakt, aangezien hier en daar nog een openingetje zat.

Met het oudste vrouwtje (de grootste) heb ik geexperimenteerd, door wat voeding toe te dienen. Ongeveer 1/5 van de advies dosis.
                          Dit had een te verwachten uitwerking (een extra groeispurt, donkerdere, misvormde en scheefgetrokken bladeren, onsymmetrisch etc), kortom lelijk! Ik heb haar gedoopt tot "Ugly Betty".

20130530_153726.jpg Ugly Betty & aansteker. 20130530_153107 (1).jpg Eerste tekenen van bloei worden al zichtbaar bij Betty (beetje onduidelijk).

Ik had een aantal weekjes terug nog even contact gehad met Azarius. Met de vraag hoe groot dat de AK Widow 47 kon worden. Dit kan dus zijn tussen de 1 en 1,5 meter. 'Ietjes' te groot voor m'n 60cm aquarium.

De AK Widow 47:
                          20130530_152941.jpg Deze heb ik maar verpot om hem beter te kunnen verplaatsen als die te groot word.

20130530_152814.jpg Wellicht dat ik deze buiten kan zetten in een 20 liter pot met beter weer. Zonnetje help us ff mee plz?!

Nog wat AutoM's:
                          20130530_153649.jpg20130530_152820.jpg20130530_152827.jpg20130530_152836.jpg

Verder heb ik voor jullie alleen nog wat impressie / totaalfoto's:
                          20130530_152927.jpg20130530_153850.jpg20130530_153814.jpg
                          Last edited by roccolord; 30 May 2013, 21:19.

Comment

puff puff , plant op

__________________________________________________ ______________

When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.

sigpic

Comment

foto's van 1,5 week geleden (4 juni):

20130604_200258.jpg20130604_221031.jpgtotaal overzicht.
                              20130604_220902.jpg20130604_220917.jpg het viel me op dat de planten stress hadden (3 bladeren ipv 5). Ik dacht eerst dat er 's nachts te veel lichtinval was, maar na wat experimenteren lag het aan te weinig water geven.
                              my first grown bud.jpg20130604_220556.jpg wat opkomende topjes bij 'betty'.

Comment

ze hebben lichtstress. Is je setup wel lichtdicht? of kijk je te veel?

Comment

Bezig...
                                X