Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Okay, dan weet ik genoeg en ga ik geen buisafzuiger bijkopen.
Foto's van ontkiemen etc. volgen binnenkort.
Heeft iemand hier ervaring met voeding van Biobizz? Zit er aan te denken om er te kopen.
Heb nu een gratis set 50ML flesjes van Aptus.
Ik las ergens dat die luchtbevochtiger enkel effect zal hebben als de afzuigventilator afstaat tijdens de eerste twee weken groei. Maar dan zal het toch veel te warm worden?
Weet nu even niet meer hoe ik dat ga aanpakken..
Tips aub?
Ik las ergens dat die luchtbevochtiger enkel effect zal hebben als de afzuigventilator afstaat tijdens de eerste twee weken groei. Maar dan zal het toch veel te warm worden?
Weet nu even niet meer hoe ik dat ga aanpakken..
Tips aub?
Je kweekt uit zaad en niet uit stekken dus een hoge luchtvochtigheid is niet perse nodig, ik zelf zou de bevochtiger achterwege laten.
Op zaterdagochtend 15/06 heb ik de zaadjes in een germinator gedaan, elk op een stuk cocopeat.
Vandaag hadden ze al een wortel van ongeveer 1 a 2 cm, dus ik heb ze in de 11L rootpouches gedaan.
De temperatuur blijft op 26 C° en de LV op 85-90%. Boven enkele plantjes heb ik een stuk colafles geplaatst.
Je kweekt uit zaad en niet uit stekken dus een hoge luchtvochtigheid is niet perse nodig, ik zelf zou de bevochtiger achterwege laten.
Ik had op enkele sites gelezen dat ook uit zaad een hoge LV beter is voor de ontwikkeling van de plant..
Nu, je kan gelijk hebben, maar ik laat voorlopig de bevochtiger staan om te zien wat het doet. De tent draait nu zo'n 4 uren.
Een stolp over de plantjes, én een mistmaker ? Die logica snap ik niet.
Die stolp zou ik weghalen, voegt niets toe en hindert alleen het licht.
Bij een constant hoge LV hebben de plantjes niet zo'n noodzaak om de worteltjes hard te ontwikkelen, omdat ze met het blad veel sneller vocht kunnen opnemen.
Voila, we zijn van start, gefeliciteerd met het kweekvirus.
Een stolp over de plantjes, én een mistmaker ? Die logica snap ik niet.
Die stolp zou ik weghalen, voegt niets toe en hindert alleen het licht.
Bij een constant hoge LV hebben de plantjes niet zo'n noodzaak om de worteltjes hard te ontwikkelen, omdat ze met het blad veel sneller vocht kunnen opnemen.
Voila, we zijn van start, gefeliciteerd met het kweekvirus.
Ik had in de zijkanten van die flessen een gat gemaakt zodat de verneveling onder het plastik kon. Ik had schrik dat de net uitgekomen blaadjes zouden verschroeien.
Nu de LV goed blijft heb ik ze weggehaald, zie er inderdaad niet veel nut van in.
2 White Rhino's willen niet zo goed mee..
De plantjes staan nu op een halve dag na een week onder de 400Watt, in de tent.
2 White rhino's zijn niet blijven ontkiemen en groeien dus die heb ik weggegooid, en in de plaats daarvan een Auto-NL zaadje geplant. (en een aardbeiplant )
Op de enkele hete voorbije dagen liep het op tot 28 C°.
Ik heb een elektronische thermometer met sensorkabeltje die ik nog had gebruikt om te zien hoe warm het was bij de stengel van de plant en dat was 30 C°, dus de lamp een 10cm hoger gehangen en de temp. bij de stengel is nu 26 ,5 C°. De lamp hangt nu op ongeveer 45cm hoogte vanaf de bodem van de potten of pouches.
Comment