Broodje aap verhaal?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • mathias
    Stekje
    Nieuw Lid
    • Jan 2013
    • 7

    #1

    Broodje aap verhaal?

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    sorry dat ik jullie moet lastig vallen met deze vraag(en) maar ik heb geen idee waar ik ze anders moet stellen dus het moet maar. Onlangs ben ik een vriend gaan helpen met kweken en helaas gaat natuurlijk niet alles als gepland, op een moment was het maar liefst 51 graden in de ruimte waar het werd gekweekt en dit heeft schade opgeleverd volgens deze vriend van mij. De schade werd eerst geschat op zo'n 600 euro, enige tijd later zegt hij echter dat het kweekproces 3 tot 4 weken langer duurt om zo de gemaakte schade te herstellen.

    Ik ben geen expert in kweken, maar van het herstellen van schade door het bloeiproces met 3 tot 4 weken te verlengen heb ik nog nooit gehoord, is dit mogelijk of is dit een broodje aap verhaal?

    (de schade was te zien aan sporen van uitdroging, plekken bij de plant die ruw aanvoelden en meer geneigd waren om oranje te kleuren, vooral op de bladeren onderaan de plant was het zichtbaar)
  • Cookaap
    Elite Grower
    • Dec 2011
    • 2730

    #2
    Re: Broodje aap verhaal?

    Ik zou niet weten hoe je schade van een plant in geld kan uitdrukken.
    Is een plant op het begin X aantal waard ofzo?

    Comment

    • QnQ
      Godlike Grower
      Lucky Member
      • Sep 2010
      • 26093

      #3
      Re: Broodje aap verhaal?

      Zonder foto's kan zelfs een aap hier weinig van zeggen.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment

      • Escargot
        Amazing Grower
        MemberLucky Member
        • Jun 2013
        • 4984

        #4
        Re: Broodje aap verhaal?

        Als een plant in waarde uigedrukt wordt, gaat het volgens mij niet om eigen gebruik.

        Dus dan zoeken het maar lekker zelf uit.
        Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
        Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

        Comment

        • angel777
          Cronic Grower
          • Mar 2010
          • 3409

          #5
          Re: Broodje aap verhaal?

          schade 600 euro is 'broodkwekerstaal' en ga ik niet op reageren
          HOE MOET IK ONTKIEMEN
          JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

          Comment

          • belladonna
            Guru of all Growers
            Lucky Member
            • Aug 2008
            • 10674

            #6
            Re: Broodje aap verhaal?

            Broodje AAP
            God was never on your side..

            Comment

            • MWay
              Amazing Grower
              MemberLucky Member
              • Sep 2012
              • 4999

              #7
              Re: Broodje aap verhaal?

              Broodjeaapkwekers.

              Comment

              • Wietefras
                Amazing Grower
                MemberLucky Member
                • Mar 2013
                • 4374

                #8
                Re: Broodje aap verhaal?

                Van je vrienden moet je het hebben

                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                Comment

                • THC Dude
                  Ultra Grower
                  MemberLucky Member
                  • Mar 2010
                  • 2405

                  #9
                  Re: Broodje aap verhaal?

                  Denk dat je maar beter andere "vrienden" moet gaan zoeken.....want die probeerdt gewoon zijn kosten op jouw te verhalen...

                  Comment

                  • krasi
                    Senior Grower
                    MemberLucky Member
                    • Sep 2008
                    • 789

                    #10
                    Re: Broodje aap verhaal?

                    Uitbuiters!!!....weg blijven daar!!!

                    Comment

                    • moreweed
                      Exquisite Grower
                      MemberLucky Member
                      • Dec 2009
                      • 5939

                      #11
                      Re: Broodje aap verhaal?

                      het behalen van 51graden in je kweekruimte levert een kostenpost op van 600 euro, of 3-4 weken langer kweken.

                      Dat klinkt net zoals de ontnemingsvordering : 10K dokken of 1,5 jaar zitten.
                      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                      Comment

                      • RollUp
                        Expert Grower
                        MemberLucky Member
                        • Jul 2011
                        • 1445

                        #12
                        Re: Broodje aap verhaal?

                        Als eerste preventief;

                        - Help alleen een vriend die voor de hobby kweekt (voor zichzelf)
                        - Zorg dat je die vriend zelf verantwoordelijk houdt voor zijn kweek. Hij betaald alles, en doet alles jij geeft alleen advies. Je kan geen garanties geven over een goede oogst.
                        - Moedig aan om een kweekverslag te laten maken door die vriend op dit forum. Andere kunnen dan ook reageren en advies geven.
                        - Laat die vriend zoveel mogelijk uitvogelen via internet en hou een oogje in het zeil...

                        Maar daar heb je nu werkelijk niets aan...

                        Als die zogenaamde vriend nu 600 euro eist heb je zeker te maken met commerciƫle teelt. Zover ik weer is dat hier niet toegestaan. Ik heb zelf ook geen ervaring met dit soort zaken, dus kan je weinig advies geven. Je zit in een lastig parket, schat ik zo.

                        Succes en wijsheid!
                        Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

                        Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

                        Comment

                        • Escargot
                          Amazing Grower
                          MemberLucky Member
                          • Jun 2013
                          • 4984

                          #13
                          Re: Broodje aap verhaal?

                          Nee hoor gewoon niet dokken.
                          Een thuiskweker praat over een stommiteit, niet over een schadepost.

                          Gewoon zeggen dat hij een andere verzekeringsmaatschappij zoekt.
                          Dat in de huidige dekking, stommiteiten niet vergoed worden.
                          Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                          Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                          Comment

                          • MWay
                            Amazing Grower
                            MemberLucky Member
                            • Sep 2012
                            • 4999

                            #14
                            Re: Broodje aap verhaal?

                            Maar hoe krijg je het nou 51 graden heeft ie de kachel aan en geen afzuiging en 3 x 1000W.vertel vertel

                            Comment

                            • QnQ
                              Godlike Grower
                              Lucky Member
                              • Sep 2010
                              • 26093

                              #15
                              Re: Broodje aap verhaal?

                              Mathias stop er gewoon mee kerel.
                              Je bent gezwicht voor het zogenaamde makkelijke geld van het groene goud.
                              Jij mag alle zooi kopen, en je maat zal wel even zorgen dat er een kilo wiet afkomt.
                              Forget it, met 400W erboven pak je misschien 250 gram 's zomers.
                              En als je bezoek krijgt ben jij de sigaar en mag je op een bankje in het park gaan slapen.

                              Op deze manier worden bijstandsmoedertjes ook vaak geronseld, een tentje op zolder, of 3-4 lampjes in een slaapkamertje.
                              Eerste kweekje is voor de "helper" en de volgende mag je zelf de "winst".
                              En de derde keer wordt je gepakt en heb je de poppen aan het dansen. Je zgn. maat loopt geen risico.

                              Trap er niet in.

                              btw. dit is een hobbysite.
                              We kweken plantjes voor onszelf.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment

                              Bezig...