Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5x autoflower in smartpotten

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    5x autoflower in smartpotten

    Korting op 420shop
    Autoflowers kweek:

    Ik heb net 1x nefertiti, 2x monsterbud, 1x powerafghaan en 1x mazar besteld allemaal autofems
    Ik wil ze in smartpotten zetten van 11,6 liter, gelijk na het ontkiemen. Ik wil proberen zoveel mogelijk gebruik
    te maken van het zonlicht, maar heb ook een 90 watt lamp er boven hangen (geen idee wat voor), deze gebruik ik heel af en toe voor me plantjes.
    De planten zet ik dus achter het raam waar bijna de hele dag de volle zon op staat, het raam zet ik eigenlijk de hele dag open als de zon mooi schijnt, en als het warm is gebruik ik nog een ventilator voor wat extra luchtcirculatie in de kamer.

    Maar zo zit ik nog met enkele dingen, is het mogelijk om groeivoeding dus voor de groei te geven aan autoflowers? Want ze gaan natuurlijk na 2-4 weken al bloeien? en kan ik gewoon Terra Bloom en Green Sensation gebruiken?

    Mijn plan was om de 5x autoflowers in universele potgrond te zetten in smarpotten, terra grow, terra bloom en greensensation te gebruiken al las ik ook dat er speciale autoflower voeding is?

    Ik heb trouwens ook nog twee plantjes staan Nefertiti en Critical jack, maar beide krijgen allemaal bruine vlekjes op de bladeren? een vriend van me zei dat ik ze heel erg moest uitdrogen en pas als de bladeren gaan hangen en bijna doodgaan pas weer een beetje water geven, beide zijn autoflowers en denk dat het licht geen probleem is, de vlekken worden steeds meer maar het gaat heel langzaam

    Alvast bedankt voor de tips!

    Dutchdane

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    btw de 90 watt is 2700K en wil nog een 125watt bloei spaarlamp bestellen. zal zo even fotos van de bruine vlekken proberen up te loaden

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    IMG-20130805-WA011.jpgIMG-20130805-WA012.jpg

    #2
    Re: 5x autoflower in smartpotten

    vandaag de zaden ontvangen van GC, heb 2x monsterbud alvast te kiemen gelegd. ook enkele smartpotten en terra bloom ontvangen, helaas waren ze vergeten alle bestelden smartpotten op te sturen, dus een deel komt later. ook maar ff een microscoop besteld

    Comment


      #3
      Re: 5x autoflower in smartpotten

      Rare mening van die vriend dan.. potten lichtjes laten droogtrekken is prima en zelfs goed voor de wortels, maar tegen de tijd dat je plant gaat hangen heb je toch echt te lang gewacht met opnieuw wateren. Ik zie dat je met kleine potten werkt = weinig buffer. Met je grotere potten zal je watergift straks ook makkelijker worden. succes!

      Comment


        #4
        Re: 5x autoflower in smartpotten

        Bedankt voor je reactie! Heb bij beide planten enkele blaadjes verwijderd en voor de eerste keer een klein beetje terra bloom gegeven en een klein beetje verse grond erbij, ze lijken het nu vrij goed te doen.

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        Links de oude Nefertiti auto, in de oranje pot Criticaljack auto, en in de smartpot zit een monsterbud autofem.
        IMG-20130807-WA004.jpg

        Nefertiti
        IMG-20130807-WA000.jpg
        Nefertiti
        IMG-20130807-WA002.jpg

        Nefertiti
        IMG-20130807-WA000.jpg

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        P.S: Kleine verandering, 2 planten komen in smartpotten 11,6 liter, en 2 komen in smartpotten van 15 liter.

        Comment


          #5
          Re: 5x autoflower in smartpotten

          voor dat raam istoch niet relaxed hoor.
          kan je ze niet gewoon buiten zetten?
          of in de dakgoot ofzo.
          als je de andere verslagen ziet van die soorten dan zijn ze al veel grotere en voller.
          zonlicht is toch anders door het raam, bijgelicht of niet

          Comment


            #6
            Re: 5x autoflower in smartpotten

            Glas filtert inderdaad een hoop direct zonlicht weg zoals 010 zegt. Heb je geen balkon?

            Comment


              #7
              Re: 5x autoflower in smartpotten

              bedankt voor jullie reacties. Heb helaas geen balkon, en buiten zetten tja het regent hier de laatste week alleen maar. raam staat de laatste tijd altijd open weer of geen weer, en licht ze een beetje bij is nog wachten op de 125watt bloeilamp.

              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

              had trouwens wel buitenplanten, maar die werden steeds opgegeten door slakken, vandaar dat ik nu exprimenteer om binnen te gaan kweken.

              Comment


                #8
                Re: 5x autoflower in smartpotten

                Hang dan een bak buiten het raam van die ouwe wijven bloemenbakken.
                Dat werkt perfect.
                Binnen achter het raam is echt janken en een spaarlamp al helemaal.
                Of buiten of in een tent maar in ieder geval proberen om de meest ideale omstandigheden
                Na te bootsen.
                Anders kan je er net zo goed een paar kaarsen naasr zetten dan hebben ze ook licht

                Comment


                  #9
                  Re: 5x autoflower in smartpotten

                  Ik zou geen blad weghalen.
                  Blad = energie = sterkere plant = grotere toppen.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: 5x autoflower in smartpotten

                    bedankt voor jullie tips, zal voortaan geen blad meer weghalen. Wat voor bloeilamp zou dan wel geschikt weze? liefst wil ik wel een beetje zuinige lamp

                    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                    1 van de zaadjes al in de grond gestopt, het andere monsterbud zaadje ligt nog tussen keukenpapier en daar komt net een steeltje uit.

                    Comment


                      #11
                      Re: 5x autoflower in smartpotten

                      Ik zou ze persoonlijk in een kastje steken samen met je spaarlampen, dan werkt alles al een pak beter. Je moet eens rondkijken in het micro-kweek forum Daar wordt er veel gewerkt met spaarlampen, oa omwille van de lage hitte die ze uitzenden.
                      Energiezuinige lampen bestaan niet, het aantal watt dat je erin steekt, bepaalt je opbrengst. Energievretende lampen bestaan dan weer wel: Een gloeilamp zendt veel licht uit in het spectrum (veel te veel infrarood) dat de plant niet gebruikt.
                      "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

                      Comment

                      Bezig...
                      X