Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1e kweek - 4x white widow en 1,5 special kush

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    1e kweek - 4x white widow en 1,5 special kush

    Korting op 420shop
    Beste mensen, zoals beloofd nog een kweekverslag. Door afspraken, werk en daar tussendoor nog wat lamzakkerij is t even blijven liggen en je wilt t natuurlijk niet afraffelen, maar hier dan alsnog. t Was allemaal een beetje informatie bij elkaar sprokkelen en gelukkig hebben forums zoals deze me daar prima bij geholpen. Maar iedere kweek is natuurlijk anders en het beste leer je in de praktijk. De reden dat ik zelf wou gaan kweken is uit hobbymatige interesse en bovendien weet je wat je rookt als je het zelf verbouwt, en verser kan het niet . Maar ook omdat ik een regelmatige en ervaren blower (ik blow nu ongeveer 13 jaar) ben en geen zin meer had om mijn geld naar de shop te brengen. Liever zelf de soort kiezen die je vervolgens zelf gaat kweken, dan zelf de soort kiezen die je in de shop gaat kopen. Ik had van tevoren de stroomkosten uitgezet tegen de gemiddelde opbrengst en wat dat me in de shop zou kosten en daaruit kwam ook dat het absoluut lonend was om het zelf te gaan doen.

    Spulleboel:
    SJ DR-120 120x120x200 cm tent
    Gavita 600w HPS met spiegelkap
    Gavita 600w Digistar Ballast
    Can-fan RK 125 met aparte fancontroller
    Can-filter 33cm
    Genoeg slangen om t allemaal aan te sluiten
    Davin relaiskast 600w met tijdschakelaar
    Hurricane ventilatortje voor in de tent
    Bio-green grow mix met perliet
    Bio-green light mix
    Grow producten van Canna:
    Terra Vega, Terra Flores, Cannazym, Cannaboost, Rhizotonic, Pk13/14, CannaCure, ARTS Toprot en kweekschema.

    Opbouwen van de tent en kijken of alles werkt. t Past allemaal maar net.

    IMAG0543.jpgIMAG0547.jpg


    Daarna kleine kiem potjes gevuld met light mix en zaadjes geplant. Wat betreft de aantallen in het topic - dat behoeft wat uitleg. Ik had eerst 5x white widow geplant maar daarvan kwam er 1 niet uit. Daarvoor 1 special kush in de plaats gezet, die kiemde wel. Vervolgens bij het overzetten in de grote potten met grow mix brak van die special kush de hoofdwortel... dat doe ik dus NOOIT meer en ik plant ze gewoon direct in de grow mix. Ik had m nog wel geplant maar heb toen na het overpotten gelijk nog een special kush zaadje geplant voor de zekerheid, deze keer gelijk in de grow mix. Maar t plantje met de gebroken hoofdwortel kwam later alsnog uit en ik vond t toen zonde om alsnog weg te halen In onderstaande foto zie je dat de pot in het midden twee plantjes heeft. Verderop in de kweek zou blijken dat deze plant wel enigszins overschaduwd werd door de rest omdat deze ook later kiemde. Maar ik besloot om gewoon eruit te halen wat er nog in zat.

    IMAG0767.jpgIMAG0577.jpgIMAG0591.jpgIMAG0599.jpgIMAG0618.jpg

    Links staat het voedingsschema wat ik hanteerde. Hier heb ik me zoveel mogelijk aan gehouden. Ik deed om de dag water en water+voeding geven. Aangezien dit een testkweek was besloot ik om niet teveel te gaan experimenteren t.b.v. het hebben van een baseline. Ik heb ze wel getopt zo rond de 6e internode, dit is op de 4e foto van rechts te zien. Volgens mij heb ik wel iets te lang voorgegroeid, ruim 4 weken. Ik zette ze pas in bloei toen ze zo'n 55-60 cm hoog waren. Ik had berekend dat ze ongeveer 90 cm hoog mochten worden en dat er nog ongeveer 30cm bij zou komen na de switch naar 12 uur licht/dag. Maar dat bleek uiteindelijk een kleine misrekening wat naar mijn idee weinig negatieve gevolgen heeft gehad. Hieronder de planten in de verschillende bloeifases met wat closeups. Sommige toppen begonnen om te vallen door het gewicht dus die moest ik met Hold-It koord ondersteunen. Ik had misschien beter een net kunnen kopen, maar da's voor de volgende keer.

    CIMG2837.jpgCIMG2838.jpgCIMG2885.jpgCIMG2926.jpgCIMG2927.jpgCIMG2928.jpgCIMG2930.jpgCIMG2933.jpgCIMG2936.jpg

    Ik werd er al eerder op geattendeerd dat er aan t einde van de bloeifase nog wel vrij veel groene bladeren te zien waren, volgens mij ben ik iets te lang doorgegaan met voeding geven. Vervolgens met de microscoop de trichomen gecheckt of er al amberkleurige tussen zaten. Ik heb hiervoor een trinoculaire microscoop gebruikt van het merk Novex met een usb camera erop gemonteerd. Ik heb microscopie al een hele tijd als hobby dus ik hoefde geen apart microscoopje te kopen. Onderstaande foto's zijn helderveld al of niet i.c.m. opvallend licht. Helderveld oftewel doorvallend licht is de meest gangbare vorm van verlichting. Ik vond dat ze wel oogstrijp waren. De planten zelf waren iets hoger uitgevallen dan de bedoeling was namelijk 90 tot 100 cm. Hierdoor heb ik er enkele om moeten buigen vanwege de minimum afstand van 60cm tot de lamp.

    t_euromex0005.jpgt_euromex0015.jpgt_euromex0016.jpgt_euromex0029.jpgt_euromex0031.jpg

    Met toepassing van fasecontrast microscopie is het mogelijk om het contrast op een bepaalde wijze op te voeren waardoor je meer details ziet. Het is verder niet echt nodig maar het levert leuke beelden op.

    t_euromex0002.jpg

    Voor het oogsten heb ik ze 48 uur in het donker gezet voor t verhogen van de thc productie. Wel een behoorlijke hoeveelheid werk dat oogsten als je t met de hand doet, vooral als je netjes wilt knippen! Ik heb van die latex handschoentjes gebruikt omdat ik geen zin had in loeiplakkerige vingers en gedoe. Hoef je je handen ook niet schoon te maken en een doos van 100 stuks kost minder dan een tientje. ik heb niet alle kleine blaadjes er toen al afgehaald omdat dat makkelijker is als de boel kurkdroog is.

    CIMG2950.jpg

    Netto opbrengst voor 5,5 plant zo'n 260g droog. Twee weken laten drogen en alles in zakjes gedaan. Deze doe ik een paar keer om de 2 dagen even open om echt al het vocht eruit te krijgen. Vervolgens ga ik alles in weckpotten doen. Ondertussen kan ik er al wel van roken want ik ben erg benieuwd Nou dat valt zeker niet tegen De wiet ruikt lekker zoet en pas als je met je vingers eraan zit gaat het echt loeihard rieken De smaak is verder ook prima. Sommige vrienden van mij lusten ook wel een rokertje en tot nu toe heb ik alleen positieve reacties. Tot zover is de testkweek geslaagd en het geleerde kan ik meenemen met de volgende kweek. Dan wil ik een net kopen, sowieso om de planten beter te ondersteunen want die hold-its zijn niet ideaal. En misschien scroggen
    Last edited by Harry Balls; 7 August 2013, 14:36.

    #2
    Re: 1e kweek - 4x white widow en 1,5 special kush

    Netjes!

    Comment

    Bezig...
    X