Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekverslag groeihok + bloeihok (tent)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Kweekverslag groeihok + bloeihok (tent)

Je gooit gewoon wattage weg, je verspilt elektriciteit. Met groen licht doen ze niks, ze voelen hun er ook niet slecht door.
    Je moet zoeken op echt koudwitte, 865, 965, allemaal die 65's. Natuurlijk werkt het gewoon onder die lampen, maar het zou nog beter kunnen De 4000°K's, die jij hebt, zijn dan weer alomtegenwoordig.
    "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

Comment

Goede lieden! We zijn weer een weekje verder. De JACK HERRER zaailingen bestaan nu een maand. Voor het overzicht heb ik een aantal foto's toegevoegd met daaronder een aantal vragen voor advies. Ook ongevraagd advies is welkom!

DSCN0660.jpgDSCN0661.jpgDSCN0662.jpgDSCN0663.jpgDSCN0664.jpgDSCN0665.jpgDSCN0666.jpg

Zoals je kunt zien heb ik de dames verpot. Heb nu de TL zo'n 20 CM boven de plantjes hangen. Als deze 9 Jack herrers een stukje groter zijn. (nog 2 weken) dan zet ik ze allemaal in de tent van 90-90-185 met een 600W lamp op 12-12.

Vragen:
      1. Wanneer is het het beste om de plantjes over te potten?
      2. Hoe zorg je ervoor dat de bovenkant van de grond niet zo hard wordt, zodat het watergeven makkelijker gaat.
      3. Is het goed om eerst nog een een week de 600W op 18-6 te zetten of maakt dat geen verschil?
      4. Voor me gevoel zijn die planten al zo breed en dik. Op die laatste foto kun je dat goed zien. Is dit normaal?
      5. Is het belangrijk om direct vanaf het begin te dieven? Of wat is daarvoor de juiste timing?

Hoop dat jullie het een mooi kweekje vinden, alle tips zijn welkom!

Comment

En hoe ver moeten de TL lampen boven de plantjes hangen?

Comment

1. Overpotten doe je als je 5-10-ofmeer wortelpuntjes door de gaatjes van het potje ziet, dan laat je 'm een dagje opdrogen, zodat de kluit heel blijft als je 'm er uit haalt.
          2. Je kunt de grond luchtig afdekken met plastic om overmatige verdamping te voorkomen in het begin. Later zorgen de bladeren ervoor dat er geen licht meer op komt.
          3. Yep, dat zal zeker verschil maken, en bij White widows kan dat geen kwaad, anders krijg je straks allemaal kleine plantjes. Meer groei = Grotere en sterkere planten.
          4. Ik zie niks bijzonders, dit is juist de goeie groei. Die strekkers die je overal ziet zijn niet goed.
          5. De onderste 2 kun je al weghalen zo te zien. Probeer het blaadje te laten zitten, alleen het takje wegknippen.

De Tl maximaal 10cm van de plantjes.

Heb je al een paar uur test-gedraaid met de tent dicht ?
          Hou je die wel onder de 30 graden ?
          Die bekertjes zijn overbodig, dat had Krasi al verteld

Grtz, Q.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Daar zijn we weer!!!!

Het gaat naar mijn inzicht goed met de JACK-HERRERS! En heb weer een aantal nieuwe foto's toegevoegd.
            Ik ga morgenochtend van mijn groeihok naar de bloeitent.
            In de foto's is mijn totale opstelling te zien. Als jullie dingen goed of minder goed vinden hoor ik dat heel graag.

DSCN0670.jpgDSCN0671.jpgDSCN0672.jpgDSCN0673.jpgDSCN0674.jpg

DSCN0675.jpg Dit Is mijn actieve inlaat. Is dit een normale / goede opstelling?

DSCN0676.jpg Dit is mijn passieve uitlaat.
            DSCN0677.jpgHier staat mijn kweektent en daarnaast een houden zelfgemaakte drooghok.
            DSCN0678.jpgDSCN0679.jpgDSCN0680.jpgIk heb een nieuwe kap aangeschaft. De Hortiline Northstar. Die kan 13 graden temprettuur lager geven dan bij een normaal 600W kap. Mooi ding. Ben benieuwd naar het resultaat.
            DSCN0681.jpgDSCN0682.jpgDSCN0683.jpgDSCN0684.jpgDSCN0685.jpgDSCN0686.jpg

Dit is de opstelling van mijn 2e kweek. Ik ben nog behoorlijk onervaren maar geniet van deze nieuwe hobby.
            Daarom ontvang ik ook graag alle goede dingen, mindere punten, tips etc.
            Dank je wel!

Comment

Prachtig hok, echt heel mooi gemaakt, ook een handige Harry jij !
              Alleen waar je starter en electro toekomt ziet er mij een beetje link uit.
              Grtz
              Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

Comment

Zeker mooi hok gemaakt zo! alleen zou ik net als wat Nik zegt, je electro even goed bekijken en kortere snoeren gebruiken daar waar het mogelijk is. (misschien kleine ventiator bij de electra.)

suc6

Prop.

Comment

Hee Progreen,

groene vingers is idd een geweldige hobby geniet er zelf ook nog elke dag van.
                  Wat bombadil zegt over tl klopt heb zelf in het begin de zelfde fout begaan ben overgestapt op cool white en dit ging merkbaar beter.
                  Het is belangrijk dat je de tl lamp niet meer dan 10 cm van de plant hangt omdat anders het aantal lumen sterk verminderd.
                  Een 600 watt hps moet je 50 cm van de plant hangen voor de ideale lichtopbrengst.
                  Omdat je een kleine ruimte hebt kun je er voor kiezen om je planten te toppen en te scroggen. Gebruik zelf ook deze Methode en ben er erg tevrede over.
                  Het voordeel van scroggen is dat je elk stukje in de ruimte benut en dat elk stukje van de plant even veel licht krijgt.
                  Heb zelf 4 wwtjes in een hokje van 60 bij 80 met een 400 watt hps.
                  Wat erg vet is is dat je een net krijgt wat helemaal vol met toppen hangt.
                  Bij intresse kan ik wel een foto sturen.

hoop dat je wat met de info kan, ga je in elk geval volgen.
                  suc6!!!

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Bdw kijk deze filmpjes kun je veel info uit halen heb er zelf erg veel aan gehad
                  http://www.youtube.com/watch?v=KTH9XUfhonE

Greets

Comment

100_1941.jpg100_1942.jpg100_1943.jpg100_1946.jpg

Zo gaat het wel, dit is wat ik bedoel.

Comment

Mijn volgende ok ga ik ook het dieven, toppen en scroggen aanleren. Op dit moment wil ik eerst een volledige draai kijken hoe alles gaat.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Daar zijn ze weer. 8 Jack Herrers in een 90cm bij 90cm tent. De dames zitten nu in de 2e week van de bloeifase.
                      Ik heb een aantal foto's toegevoegd om een overzicht te hebben over de plantjes.

DSCN0707.jpgDSCN0708.jpgDSCN0709.jpgDSCN0710.jpgDSCN0711.jpg

DSCN0712.jpgZoals je bij dit blad kunt zien, zijn de puntjes van de bladeren geel/dood? Wat is er precies aan de hand met deze plant?

* Zoals je op deze foto's kunt zien wordt het een behoorlijke bladerpartij.
                      Op welke momenten kun je bladeren verwijderen zodat de planten meer ruimte hebben, of is dit niet nodig?

* Ik heb de Hanna EC/PH meter aangeschaft om de juiste ph en voedingswaarden van de grond te meten. Heb er nog niet mee gewerkt, maar ben van plan om dit komende week te gaan doen.

* Doordat mijn kweektent stond aangesloten op een digitale tijdschakelaar is die tijdens 2 storingen op 0.00 gesprongen. Hierdoor is er wat onregelmatigheid ontstaan. De planten hebben ipv 12/12 een keer 15/9 (15 uur licht) en 7/17 (7 uur licht). Dit is 2 dagen achter elkaar gebeurd. Nu heb ik een andere tijdschakelaar en draait de tent weer op 12/12. Levert dit problemen op?

Groeten,

Progreen

Comment

Hopelijk gaan ze niet reveggen. Zou zonde zijn van zo'n mooie planten.
                        Tijd zal het uitwijzen.

Let op met overvoeding. Die bladpunten zijn daarvan een duidelijk teken.

Veel succes!
                        sigpic
                        100% BIO Indoor autoflower enthusiast

Comment

Wat is reveggen? En hoe kan ik dat voorkomen?

Comment

Reveggen <= Klik

Voorkom je door niet te doen wat net gebeurd is
                            sigpic
                            100% BIO Indoor autoflower enthusiast

Comment

Hallloo allemaaall! Hier weer een update van mijn Jack Herrers!
                              Naar mijn inzicht gaat het goed! Ze zitten nu in de 3e bloeiweek. Ik heb een overzichtje gemaakt van hoe de tent er nu uitziet.

DSCN0724.jpgOverzichtsfoto: 2 hortiline clipvans (waar ik erg tevreden over ben)
                              DSCN0725.jpgOverzichtje, waar de foto er donker uit ziet.
                              DSCN0726.jpgFoto van de bovenkant van een bloem. Naar mijn inzicht ziet de bloem er erg goed uit.
                              DSCN0727.jpg Nog een overzichtje met de hortiline nortstar kap. Erg fijne kap, zorgt voor een goede temperatuur in de tent.

Ben zelf erg tevreden over het verloop van deze ronde. De temperatuur is als laagste 18 graden geweest en als hoogste 31 graden. De laatste week hebben de dames constant tussen de 20 en 29 graden vertoeft.

* Wat is belangrijk om nu in de gaten te houden zodat ik goede rendementen kan halen?
                              * Welke bladeren dien je te verwijderen? Alleen de gele, of ook de jonge scheuten onderaan de plant? Of anders?
                              * Ik gaf eerst altijd elke dag voeding, blijkbaar waren mijn planten een beetje overvoed. Dit was te zien aan de planten die gele puntjes op de bladeren kregen.
                              * Nu geef ik om de 3 dagen voeding. Heb ook een EC en PH meter gekocht om dit proces beter bij de houden? Tips?

Ik vind zelf kweken echt de leukste hobby die er is! Hoop ook veel te leren, want wil echt graag een pro worden.
                              Wil zelf ook wiet-olie gaan maken op termijn. Wordt gezien als een van de beste medicijnen tegen kanker. Maar zal daar wel eens een ander verslag van doen.
                              Dit was hem weer! De groeten!

Progreen

Comment

Staan er gezond bij! Keep them green!
                                Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

Comment

Bezig...
                                X