Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4x AMS

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    4x AMS

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal

    ik heb 4x AMS van GHS in mijn tentje staan, vanuit dat ik de zaadjes geplant heb is het 3 weken geleden.
    toen in denet bij mn baby's ging kijken schrok ik me dood, blaadjes bijna weg gewoon.. en ik snap niet hoe het komt..
    DSC_0066.jpgDSC_0068.jpgDSC_0071.jpgDSC_0072.jpg

    Graag als iemand weet wat het is Alles is welkom!
    Ook is het steeds maar veelste warm in me tentje soms wel tot 30 graden, zo nu en dan blijft zie schommelen tussen 28-30 graden, zou het liever tussen de 25-27 hebben.
    DSC_0060.jpgDSC_0067.jpg

    Voeding en Simulatoren kunnen jullie op de foto zien, Wat kan ik nu wel geven en wat nog niet, Alle tips zijn welkom.

    Het is echt de aller eerste keer dat ik iets grow maar vind het nog wel gaan. eerste kweek zal je t meeste leren en dus ook de meeste fouten maken.
    ik geef ze ongeveer 50 ml per dag water, en spray ik nevel achtig water over de bladeren heen.
    400W lamp. 275-350 afzuiger. Filter heb ik staan maar gebruik ik nog niet aangezien in nog een Cool Tube wil halen om de warmte tegen te gaan en dan sluit ik die daarop aan. nu stinken ze toch nog niet..
    DSC_0064.jpgDSC_0050.jpgDSC_0053.jpgDSC_0086.jpg

    Als er vragen zijn dan zal ik die zsm beantwoorden.

    Alvast bedankt voor mogelijke tips!

    Groete
    Last edited by x iTrustz; 8 October 2013, 23:55.
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...s/31333-4x-AMS

    #2
    Re: AMS - HELP HELP - Gele bladeren

    Poeh...

    Ik heb het vermoeden dat je een voedingstekort heb, ik denk stikstof (N). Dat zou pleite om nu voeding te gaan geven. Ik ben hier niet helemaal zeker van, hoor. Zou andere reacties ook even afwachten.

    Wat verder zou kunnen spelen is je ph waarde. Ik zie niet dat je Ph- hebt (op de foto dan). Dit zou ook problemen kunnen geven. Welke aarde gebruik je eigenlijk?

    Wat betreft de temperatuur zou ik me niet al te veel zorgen maken, 30 graden moeten ze opzich wel kunnen hebben. Een cooltube is natuurlijk een goed idee, dit scheelt wel wat in je opbrengst. Om je temp naar beneden te krijgen zou je nog een inlaat erbij kunnen doen. Je afzuiger iets harder laten draaien is ook een optie. Je kan eventueel ook een fan onder je lamp richten zodat deze de warmte daar gelijk weg haalt.
    Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

    Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

    Comment


      #3
      Re: AMS - HELP HELP - Gele bladeren

      Hee RollUp

      bedankt voor je reactie.
      ik wacht dan ook nog wel eventjes af.. ik heb inderdaad geen Ph- , op de foto is alles wat ik heb.
      Ik wilde dan bij mijn cooltube ook gelijk een 600W hps lamp erbij halen om zo wel op een redelijke opbrengst uit te komen. En ik zal dan kijken of dat de warmte een beetje weg houdt anders moet ik gaan kijken voor een inlaat. me zuiger staat nu al op volle 100% . en is dan een kleine fan met zn klip eraan een goed idee?
      ik gebruik trouwens Janeco light mix grond.

      lorenzo
      Last edited by x iTrustz; 3 September 2013, 22:21. Reden: iets vergeten
      http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...s/31333-4x-AMS

      Comment


        #4
        Re: AMS - HELP HELP - Gele bladeren

        Ze hebben niet super veel last van de warmte hoor. Ook geen voedingstekorten. Je aarde is te nat of er is iets grondig mis met de pH van je gietwater. Misschien moet je voor de zekerheid maar es overpotten.
        Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

        Comment


          #5
          Re: AMS - HELP HELP - Gele bladeren

          Is goed dan pot ik ze morgen over in grotere potten met nieuw grond hopelijk gaat het dan wat beter! Bedankt!
          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...s/31333-4x-AMS

          Comment


            #6
            Re: AMS - HELP HELP - Gele bladeren

            Ik ben ook geen super ervaren kweker maar geef vooral niet teveel water ! Toen mijn plantjes zo klein waren gaf ik ze 50ml om de 3 a 4 dagen... Laat ze liever iets te droog staan dan te nat, zo gaan de wortels zoeken naar water. Ik heb nooit geen problemen gehad. Ik ken je voeding niet, maar volgens mij mag je al root stimulator geven en enzyms als je die hebt of iets in die aard.

            Zoals al gezegd is de Ph van je water zeer belangrijk. Probeer tussen de 5.8 en 6.3 te zitten, anders kan je lockout krijgen van bepaalde voedingstoffen.
            ph-waarde-voeding.jpg

            Een simpele Ph meter kan je krijgen voor ongeveer 40euro ofzo bij een growshop. Zorg ook voor calibreervloeistoffen (Ph 4 - ph7) om je meter regelmatig goed te calibreren. Als je van plan bent voeding te geven eerst de voeding door je water mengen en daarna a afzuren met Ph - .


            Hopelijk heb ik je iets geholpen

            Grtz en veel geluk, hopelijk "genezen" ze snel !

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            Ik weet niet als ik links uit een ander forum mag posten, maar hier kan je goed de gevolgen zien van teveel water .
            http://www.wiet-zaden.nl/forum/viewtopic.php?f=8&t=4928

            grtz
            Last edited by Dope82; 4 September 2013, 00:15.

            Comment


              #7
              Re: AMS - HELP HELP - Gele bladeren

              Ja bedankt, ik ga zeker maar is naar de growshop bij mij en daar ook ff goed na vragen dan zal het wel helemaal goed komen, in ieder geval bedankt!
              http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...s/31333-4x-AMS

              Comment


                #8
                Re: AMS - HELP HELP - Gele bladeren

                Staan duidelijk te nat...
                Dit is goed te zien aan de bladeren op de derde en vierde foto.

                Ook het feit dat je vertelt 50ml water daags te geven voor zo'n kleine planten op zo'n kleine potten bevestigt dit alleen maar.
                Snel voor grotere potten en minder water zorgen.

                Vragen stel je trouwens beter hier => http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...nenwiet-kweken
                Last edited by Gamm; 4 September 2013, 09:36.
                sigpic
                100% BIO Indoor autoflower enthusiast

                Comment


                  #9
                  Re: AMS - HELP HELP - Gele bladeren

                  Plantjes strekken, dus het licht hangt te hoog. De temperatuur regel je niet met de lamphoogte.
                  Die ventilator is leuk, maar plantjes kunnen niet goed tegen tocht, niet op de plantjes richten dus, maar schuin naar boven ofzo.

                  Als je een cooltube ophangt, zul je ook een extra afzuiger nodig hebben, omdat je het met deze al niet red.
                  Dan gaat het ook niet lukken als je daar nog een cooltube aanhangt, dan hou je helemaal geen capaciteit over.

                  Ik zie in alle wanden raampjes zitten. Die kun je omhoog rollen, zodat je een grotere inlaat hebt.
                  Alleen die slang als inlaat is niet genoeg. (Die slang is toch je inlaat he, je zuigt af bovenin de tent toch ?)

                  Als de kamer waar je tentje staat erg opwarmt, moet je de uitgeblazen lucht of de ingeblazen lucht naar/van een andere kamer of van buiten halen, anders wordt het steeds warmer.
                  Als de verse lucht al warm is, wordt die alleen maar warmer als het door je tentje gaat.

                  Ze lijken me niet te nat staan nu, maar dat kun je zelf het best zien. Wellicht hebben ze een tijdje terug wel wat nat gestaan.
                  Als je gaat overpotten, graaf ze zo diep mogelijk in, tot de eerste blaadjes. Al die stengel is nergens goed voor.

                  Vragen over bladproblemen, ziektes en beestjes stel je bij de helpdesk
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: AMS - HELP HELP - Gele bladeren

                    Je jonge spruitjes staan ind te nat.

                    Je medium p.h wil je je op 6.3 a 6.4krijgen.
                    Op die waarde nemen de wortels alles optimaal op!

                    Dat betekend in de praktijk,dat je voedings water op een p.h 5.8-a5.9 moet uitkomen.
                    Om de waarde van 6.3 a 6.4 in het medium te bereiken.

                    Probeer je aarde vochtig te houden,en absoluut niet overdreven nat.
                    Pas een minimale hoeveelheid wortelsim mee,want je p.h rijkt makkelijk over de 7.5 nu uit.
                    Zonder afzuren,dit gaat ook weer voor blokkades zorgen.

                    Staff
                    Ps schaf een p.h en e.c meter aan dit kan niet missen binnen.

                    Comment


                      #11
                      Re: AMS - HELP HELP - Gele bladeren

                      Richt je inlaat ook wat meer naar beneden. Het lijkt er nu op dat de verse lucht net boven de plantjes komt en waarschijnlijk naar boven word afgezogen.

                      En misschien is het onzin
                      Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

                      Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

                      Comment


                        #12
                        Re: AMS - HELP HELP - Gele bladeren

                        ik heb ze denet overgepot op 11 liter potten, de volgende blaadjes beginnen ook al geel te worden.. ( foto komt vanavond ) . helaas heb ik nog steeds geen inlaat, heb me afzuiger nu wel boven hangen, maar ik dacht als ik nou die warmte wegzuig onder die lamp vandaan misschien helpt dat. maar ik luister naar jullie is beter haha. ik kan van een vriend van mij ph- krijgen en iets om de ph te meten. hij is een ervaren grower en heeft echt de beste wiet die ik ooit gerookt heb.. echt zoveel beter dan bij de shops. ( kan ik ook wel een foto van plaatsen van een grow van hem ) . verder geef ik nu even geen water, aangezien de grond nog erg nat was, laat het liever echt een beetje droog worden, ik gebruik wel wortelsim en de wortels zagen er ook mooi uit! heb ook me fan naar boven gedaan en iets zachter gezet. de afgezogen lucht gaat naar buiten, de ingezogen lucht kan ik altijd ook van buiten halen maar dan moet ik even langs de growshop om een extra afzuiger te halen en die dan gebruiken voor inlaat, ik laat vanavond misschien nog wat meer weten.
                        http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...s/31333-4x-AMS

                        Comment


                          #13
                          Re: AMS - HELP HELP - Gele bladeren

                          Je hebt ze overgepot in erg natte grond? Zucht.
                          Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

                          Comment


                            #14
                            Re: AMS - HELP HELP - Gele bladeren

                            neee dat niet, maar grond die al in die andere potjes zat was nog erg nat, dus heb deze nieuwe grond bij het overpotten niet erg nat gemaakt, eigenlijk heel droog gehouden
                            http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...s/31333-4x-AMS

                            Comment


                              #15
                              Re: AMS - HELP HELP - Gele bladeren

                              Oorspronkelijk geplaatst door x iTrustz View Post
                              neee dat niet, maar grond die al in die andere potjes zat was nog erg nat, dus heb deze nieuwe grond bij het overpotten niet erg nat gemaakt, eigenlijk heel droog gehouden
                              Oeps, sorry dan. De vergeling zou nu snel moeten stoppen. Welke grond heb je gebruikt?
                              Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

                              Comment

                              Bezig...
                              X