Kera seeds: El Plantos indoor adventure part 1

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Ronson
    Ultra Grower
    MemberLucky Member
    • Jul 2013
    • 2379

    #241
    Re: Kera seeds: El Plantos indoor adventure part 1

    Die is simpel 4 en 7 is voor je ph meter.
    die andere 2 zijn om je ec meter te kalibreren. praat je altijd in 1000 tallen

    Volgorde is altijd water, voeding, andere additieven dan pas afzuren. Schim zei het net ook al, meeste voeding zuurt ook af.

    Als je er ook nog een sampler en draai tafels bij heb staan heb je dezelfde hobbies als ik heb trouwens.

    Comment

    • El Plantos
      Super Grower
      MemberLucky Member
      • Jul 2013
      • 1609

      #242
      Re: Kera seeds: El Plantos indoor adventure part 1

      Cool, ik vind me muziekale maatjes hier nog wel eens!

      Bedoel je met afzuren: ph - of citroenzuur toevoegen tot ph 6,0??

      Ec staat niet op de cans, gewoon voeding toevoegen volgens etiket (of Iiets minder) dan meten op einde??
      Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

      Comment

      • DenSchimmige
        Advanced Grower
        MemberLucky Member
        • Sep 2013
        • 1132

        #243
        Re: Kera seeds: El Plantos indoor adventure part 1

        Oorspronkelijk geplaatst door DenSchimmige
        Maar wanneer men gaat afzuren. zorg eerst dat je de meststoffen/voeding bij je kraantjeswater gooit.
        En daarna pas met PH adjusters
        Niet de fout maken die ik maakte xD (eerst afzuren tot goede PH en dan voeding erbij (wat nog verder afzuurt)


        Oorspronkelijk geplaatst door El Plantos
        Eerst water op ph brengen en dan de 2 componenten voeding er bij lijkt me?


        Welke water leverancier heb je? Vitens? bekijk je leverancier haar website eens.. denk dat je daar wel wat info over je water ken vinden.

        Verder is het in het begin vaak aangeraden om alle 3 de PH waardes te calibreren.
        Daarna is 4 & 7 genoeg.

        En mmeh had Pioneer
        Kwijt nadat er ingebroken was

        En Ronson. het is niet het goedkoopste maar zeker ook weer niet het duurste.
        Gelige ding
        882512_594156713964502_601156290_o.jpg
        Last edited by DenSchimmige; 31 October 2013, 22:03.
        If life keeps putting you down, You better stay high

        Comment

        • El Plantos
          Super Grower
          MemberLucky Member
          • Jul 2013
          • 1609

          #244
          Re: Kera seeds: El Plantos indoor adventure part 1

          Heb bij leverancier gecheckt en bij 2 metingen in buurt was ph 7,2 & 7,8... Een wat hoog verschil om bij planten die Ph 6,0 water gewend zijn te gaan geven lijkt me?

          Sorry Schimmy dat van afzuren op einde had ik ff gemist, idd: , haha
          Last edited by El Plantos; 31 October 2013, 22:10.
          Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

          Comment

          • DenSchimmige
            Advanced Grower
            MemberLucky Member
            • Sep 2013
            • 1132

            #245
            Re: Kera seeds: El Plantos indoor adventure part 1

            Dat is een aardig hoge PH voor kraanwater :O
            en ja daarvoor is normaal ook het afzuren :p
            If life keeps putting you down, You better stay high

            Comment

            • Ronson
              Ultra Grower
              MemberLucky Member
              • Jul 2013
              • 2379

              #246
              Re: Kera seeds: El Plantos indoor adventure part 1

              Goed. wat ik altijd deed is het volgende.

              - ph meter uit de neutralisatie vloeistof halen en droog maken met een schone doek of keukenpapiertje.
              - Emmer met de hoeveelheid water vullen. (beter doe je dat een dag van te voren, komt je water op kamertemp)
              - Water meten met je ph-meter. (waarom, omdat je water ph redelijk stabiel is. je zal dus altijd de zelfde waarde moeten meten. Is dat niet zo gaat je meter afwijken)
              - voeding toevoegen goed roeren.
              - extra additieven toevoegen goed roeren.
              - Ec -meten en bij werken naar je gewilde ec-waardes
              - Nu weer je ph-meten.
              - Verder gaan afzuren naar 6.0 ph met ph- of citroenzuur. (goed roeren)

              Nou wil ik ff verder op het afzuren zelf in gaan. Gebruik een pipetje om het zuur bij te druppelen. PH min is ontzettend sterk een paar druppels is vaak al genoeg. Dat geld ook voor citroenzuur. Dan de keuze ph min of citroenzuur. PH min bij minerale voeding citroenzuur bij biologische voeding. Denk dat je hier wel mee aan de slag kan.
              verder ff goed de handleiding van je meters lezen hoe je ze moet kalibreren. Zijn vaak ook filpjes van te zien op youtube bv.

              succes iig.

              Dat water meten kan je ook met je ec meter doen trouwens.
              Last edited by Ronson; 31 October 2013, 22:16.

              Comment

              • El Plantos
                Super Grower
                MemberLucky Member
                • Jul 2013
                • 1609

                #247
                Re: Kera seeds: El Plantos indoor adventure part 1

                Thanks boys, sorry dat het hier en daar met de berichtjes wat langs elkaar heen liep bij mij

                Kan hier ff goed mee aan de gang... Thanks!!! Ik draai er nog een dikke jetser, lees het nog eens goed en zal morgen nuchter er eens mee bezig

                Greetz!
                Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

                Comment

                • x iTrustz
                  Chronic Stoner
                  MemberLucky Member
                  • Aug 2013
                  • 174

                  #248
                  Re: Kera seeds: El Plantos indoor adventure part 1

                  staan er mooi bij El plantos !
                  http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...s/31333-4x-AMS

                  Comment

                  • El Plantos
                    Super Grower
                    MemberLucky Member
                    • Jul 2013
                    • 1609

                    #249
                    Re: Kera seeds: El Plantos indoor adventure part 1

                    Thanks iTrustz! Leuk dat je ook komt kijken! Take a seat!

                    Zat net label op voeding nog eens te bekijken, ze hebben het over (ec 1,4 groei &) EC 1,8 in de bloei zag ik net...

                    hele dag jonko's smoken wordt je niet scherper van

                    Bedoel je zoiets Ronson? :p
                    Attached Files
                    Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

                    Comment

                    • DenSchimmige
                      Advanced Grower
                      MemberLucky Member
                      • Sep 2013
                      • 1132

                      #250
                      Re: Kera seeds: El Plantos indoor adventure part 1

                      Sweet vinyl <3
                      If life keeps putting you down, You better stay high

                      Comment

                      • El Plantos
                        Super Grower
                        MemberLucky Member
                        • Jul 2013
                        • 1609

                        #251
                        Re: Kera seeds: El Plantos indoor adventure part 1

                        Ja ik ben nog van de vinyl generatie, al moet ik zeggen dat ik met het draaien op het moment niks doe, meer productie werk...

                        Hardstyle & Rawstyle, en early style hardcore , alleen wil me computer ff niet (blijft crashen en vastlopen) wil binnenkort nieuwe laten samenstellen...


                        Greetz
                        Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

                        Comment

                        • x iTrustz
                          Chronic Stoner
                          MemberLucky Member
                          • Aug 2013
                          • 174

                          #252
                          Re: Kera seeds: El Plantos indoor adventure part 1

                          Oorspronkelijk geplaatst door El Plantos
                          Hardstyle & Rawstyle, en early style hardcore
                          heb je iets wat we kunnen horen
                          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...s/31333-4x-AMS

                          Comment

                          • El Plantos
                            Super Grower
                            MemberLucky Member
                            • Jul 2013
                            • 1609

                            #253
                            Re: Kera seeds: El Plantos indoor adventure part 1

                            Nope, haha, hobby he!
                            Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

                            Comment

                            • DenSchimmige
                              Advanced Grower
                              MemberLucky Member
                              • Sep 2013
                              • 1132

                              #254
                              Re: Kera seeds: El Plantos indoor adventure part 1

                              Heb je iets wat we kunnen roken? of ook hobby? :p

                              En Vinyl blijft zoiezo het vetste.
                              Vind persoonlijk dat systeem van Traktor ook geniaal. Daarbij gebruik je je laptop.. maar laad je je nummers in op 2 traktor vinyl platen.

                              En ja I wish dat ik me er eens toe kon zetten om weer met FL te beginnen kutten.
                              Maja dan moet ik eerst rustiger in me kop worden :p
                              If life keeps putting you down, You better stay high

                              Comment

                              • Ronson
                                Ultra Grower
                                MemberLucky Member
                                • Jul 2013
                                • 2379

                                #255
                                Re: Kera seeds: El Plantos indoor adventure part 1

                                Yep Plantos zoiets. Laten we zeggen 2 sl1200 mkII's, 2 Denon DN-1000, Pioneer DJM 800, Akai S2000, Yamaha CS1-x. Die laatste 2 staan al weer 10 jaar ongebruikt voor de sier in de kast. Draaien doe ik nog wel eens maar dan nog voor de lol. Vroeger veel opgetreden, heb ook een jaar bij Lotus-Pantera gewerkt. (Rave the city, Trip 2 Dreamland, Mystery Land) Parties opgebouwd en het geluid ingeregeld. Lotus is later samen gegaan met ID&T. Leuke tijd gehad maar ik zou het nu niet meer kunnen trekken. Hahaha ik wordt oud. Ben daarna nog een hele tijd met wat bandjes in omgeving den haag bezich geweest met de PA etc. etc. Nu heb ik daar ff geen zin meer in. Sinds ik me eigen plantjes aan het kweken ben, heb ik geen tijd meer. Maar leuk om ook weer een mede Brother in Arms te mogen ontmoeten. Heb altijd wel veel lol gehad in die scene.
                                DSC00391.jpg

                                Comment

                                Bezig...