Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kera seeds: El Plantos indoor adventure part 1

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Kera seeds: El Plantos indoor adventure part 1

    Ze zijn bijna niet te zien en dan al zoveel reacties

    Dat legt de lat wel hoog...

    Suc6
    Veel gestelde vragen over het forum
    JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
    420Shop.NL
    "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

    Comment


      #32
      Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
      Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

      Comment


        #33
        Re: Kera seeds: El Plantos indoor adventure part 1

        @ Dylero: thanks man!

        @ Silas: Ja er wordt idd al goed gereageerd, altijd leuk als je een kweekverslag maakt, dat het ook gelezen wordt door mensen... De lat ligt hoog, hoop dat ik erbij kan

        @ Escargot: Nou was niet op zoek naar gratis zaad hoor, dat heb jij mij nergens zien schrijven... Was op zoek naar goede witte soorten. Kera had enkele leuke witte soorten en zag de sponsor samenwerking wel zitten. Vind Kera een jong en fris merk en heb er nog niks dan goeds over gehoord. Dus had ik op eens een sponsor: Ik blij, Kera blij.... Er zijn wel meer hier met gesponsorde zaden. Denk aan de Spliff verslagen bijvoorbeeld.
        Mijn ronde nu is met gekochte Kera zaden. De volgende wordt een sponsor ronde. Waarschijnlijk de Burmese Kush.

        Los groetos, El Plantos!
        Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

        Comment


          #34
          Re: Kera seeds: El Plantos indoor adventure part 1

          hahahaha

          Was gewoon ff steken joh

          Neem mij gewoon nooit serieus, op het moment dat ik serieus begin te worden ben ik boos en dat ben ik niet.

          Zeker niet op jou.

          Nog sterker, ik vind het alleen maar een geweldige uitdaging voor je.

          Een plezier voor jou en voor ons allemaal, zo hebben we er een mooi kweekverslag bij.
          Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
          Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

          Comment


            #35
            Re: Kera seeds: El Plantos indoor adventure part 1

            Thanks Escargot!

            Ga me best doen er een zo duidelijk mogelijk kweekverslag van te maken.
            Hoe meer zieltjes, stoeltjes, smoeltjes, bankjes, pro's en beginners, hoe leuker en leerzamer!
            Zorg ik voor bier, pinda's en slappe moppen!

            Los groetos, El Plantos
            Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

            Comment


              #36
              Re: Kera seeds: El Plantos indoor adventure part 1

              El Plantos, ik wens je veel succes met ontkiemen, maar dat ga je vast niet nodig hebben.
              White Widow is een goede keuze.
              Zaai en stekgrond zit te weinig in voor de eerste weken, zou ook light mix gebruiken.


              Veel kweekplezier deze ronde.

              Blowsterke
              Last edited by blowsterke; 27 September 2013, 11:31.
              Enjoy life, it is to short.

              Comment


                #37
                Re: Kera seeds: El Plantos indoor adventure part 1

                Thanks Blowsterke!

                Leuk dat je ook even komt kijken! Hoe meer zielen, hoe meer vreugd

                Ja die zaai en stekgrond leek mij ook al te schraal. Het wordt light mix en dan later bij het overpotten naar de definitieve 16 liter Smartpots, komen ze in de all mix met 1 a 2 buffer tabs extra.

                Groetjes El Plantos!

                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                Update: net ff gekeken en de eerste witte weduwe kwam met haar helm boven de spongepot uit....

                Spuiten jullie die spongepots af en toe nat met de plantenspuit?

                Groetjes El Plantos
                Attached Files
                Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

                Comment


                  #38
                  Re: Kera seeds: El Plantos indoor adventure part 1

                  Als je genoeg water onder de korrels heb zitten zou die vanzelf het vocht op moeten zuigen. Maar om zeker te spelen zou ik wel ff elke dag ff voelen.

                  Succes kerel met de spruitjes.

                  Comment


                    #39
                    Re: Kera seeds: El Plantos indoor adventure part 1

                    @ CannaRebel: De hydrokorrels hou ik goed nat. En contoleer het ook zeker 2 keer per dag. Thanks voor je reactie...

                    Van de 10 zijn er nog maar 2 boven komen kijken... Dus to be safe nog maar 10 zaden te kiem gelegd. Wil geen ronde met maar 2 plantjes.

                    De 10 nieuwste zaden heb ik direct tussen de keukenrol met bacto water gedaan en dan weer tussen 2 borden. Ik doe toch niks verkeerd lijkt me??

                    De eerste dame is al naar mini potje verhuisd; haar penwortel kwam al ruim 3 cm onder het spongepotje vandaan. Nu kon ik haar nog zonder schade overzetten....

                    Hoe lang kan ik 24/24 licht aanhouden bij deze mini plantjes alvorens naar 18/6 te gaan????

                    Los Groetos, El Plantos.

                    Foto:
                    Attached Files
                    Last edited by El Plantos; 28 September 2013, 09:22. Reden: edit junkie....
                    Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

                    Comment


                      #40
                      Re: Kera seeds: El Plantos indoor adventure part 1

                      Goedemorgen allemaal!

                      Hopelijk allemaal een goed weekend gehad, lekker !?!

                      Op de autoflowers na is alles verhuisd naar de eerste kleine potjes. Heb de 2e propagator in gebruik genomen en ik heb de hydrokorrels vervangen door perliet. Potjes/ wortels maken beter contact met het fijne perliet dan met de grove hydrokorrels vandaar. De aarde is een 50/50 mix van lightmix met zaai- & stekgrond. Dit om verbranding van de tere/ verse worteltjes te voorkomen. Ze krijgen als de potjes droog aanvoelen met de plantenspuit wat water met bacto.

                      Mensen: kom gerust met commentaar of tips, ben een beginner en ben hier mede om te leren..... Dus schroom niet!

                      Groet El Plantos
                      Attached Files
                      Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

                      Comment


                        #41
                        Re: Kera seeds: El Plantos indoor adventure part 1

                        Vandaag een licht- & luchtdichte mdf bak gemaakt voor voor het raam. Staat al in de grondverf. Straks mat zwart er over en dan achter rolgordijn geplaatst!

                        Project to b continued! (Zie foto)

                        Gegroet
                        Attached Files
                        Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

                        Comment


                          #42
                          Re: Kera seeds: El Plantos indoor adventure part 1

                          Netjes hoever hangt je lamp van je kleine spruiten?
                          Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

                          Comment


                            #43
                            Re: Kera seeds: El Plantos indoor adventure part 1

                            Ik heb ooit een keer ontkiemt in spongepots, nooit meer.
                            12 uur in de zeer natte watten of in een glaasje water, dan is het zaadje als het gezond is als volgezogen met water.
                            Daarna doe ik het direct in de light mix, die goed is ingewaterd, een op voorhand al op temperatuur is gemaakt en broeierig.
                            Dan plaats ik de zaadjes er in, besproei de propagator en zet deze direct onder de TL.
                            Ik doe de propagator pas weer open als het eerste plantje zichtbaar is, daarop volgen meestal direct de anderen ook.
                            Soms heb je een lui zaadje en doet die er wat langer over. Langer als een week wacht ik zeker niet.
                            Als je de worteltjes ook maar met een vinger aanraakt bij het ter aarde doen, kan je het vergeten dat er een plantje uitkomt. Dan is t afgelopen. En zal het zaadje verder niks meer doen. Zelf gebruik ik altijd een pincet om het zaadje in de aarde te leggen, en leg het er bijna bovenop.
                            Ik duim voor je dat de andere ook nog uit gaan komen.
                            Succes met knutselen.
                            Enjoy life, it is to short.

                            Comment


                              #44
                              Re: Kera seeds: El Plantos indoor adventure part 1

                              Zo de kist voor bij het raam is zwart. Even goed opdrogen nu. Morgen wordt hij geplaatst en kan ik gaan testen met de Gravita Digistar 600 in combi met adjust-a-wing! Cheer eindelijk... Dan draai alles

                              Update: 1 oktober 2013:

                              11 van de 20 zaden van de White widow zijn boven. Ook al sommige van kiemdatum 28 september... Deze zijn erg snel, waar sommige andere weer niet zullen ontkiemen? Maar niet kiemende zaden worden bij Kera kosteloos vervangen dus ik treur niet! Bovendien volgen er vast nog een paar (de dromers, haha)
                              Van de 4 lowryder 2 zaden zijn er 2 boven.
                              Alle 3 Mayday Express ontkiemt, en inmiddels in de grond

                              Misschien heb ik straks wel meer dan de 9 of 12 geplande white widows, en 4 autoflowers (voor in de voorgroeikast)... Oeps

                              Foto a.s.a.p. uploaden lukt niet...

                              Groetjes El Plantos
                              Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

                              Comment


                                #45
                                Re: Kera seeds: El Plantos indoor adventure part 1

                                Ontkiemen kan tot 10 dagen duren he. Zou na 2 dagen nog weinig zeggen of ze nog gaan komen of niet.

                                Heb geduld!
                                Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

                                Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

                                Comment

                                Bezig...
                                X