Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5x Sweet 'N Sour , Ronsons 4th Run

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 5x Sweet 'N Sour , Ronsons 4th Run

Aantal kweekdagen: 13.
    Aantal dagen 18-6: 8.
    Groeiweek: 2.

Zo de eerste week groei zit er weer op, tijd voor een update. De tijd vliegt weer en we gaan de 2e week van de groei periode in. Het gaat in mijn ogen nog steeds voorspoedig. De strek heb ik gestabiliseerd en de kleuters zijn hard bezig met de tweede internode. De derde is ook onderweg. De kleuters beginnen lekker op kleur komen, op 1 na die nog wat lichtjes van kleur is maar ook die geeft tekenen dat ze aan het bij kleuren is. Het bodem leven zal nu dus al redelijk opgang zijn gekomen. Vanochtend weer ff wat vochtige handdoeken neergelegd om de LV wat om hoog te krikken. Deze waren opgedroogd waardoor me LV naar de 40% was gezakt. Na plaatsing steeg me LV gelijk weer 10 - 15%. Bij mijn volgende ronde zit ik ook te denken om een lucht bevochtigingsapparaatje aan te gaan schaffen als verbetering van me setup dan. Goed nu nog ff op de ouwerwetse methode. Temperaturen liggen ook op een stabiel niveau tussen de max 30 en min 20 graden. Temp 20 cm onder de lamp ligt tussen de 30 - 32 graden als hij aan staat. Temperatuur is wel wat hoger dan normaal, heeft ook te maken met me ventilator in de tent die nu nog uit staat.

Het Blumat systeem

Het Blumat bewateringssysteem is de afgelopen dagen langzaam in werking getreden. Ben ook enorm blij met de tensiometers die tot nu toe ontzettend goed hun werk doen. Wat is mijn constatering van de GV (grondvochtigheidsgraad) toen de druppellaars begonnen te lopen. Alle vijf de druppellaars begonnen te druppelen bij een GV tussen de 110 en 120 mbar (vanaf gem 60mbar toen ze geplaatst werden). Dat is voor de groei periode nog net iets te nat. Mijn beoogde niveau ligt rond de 150 mbar. Heb de druppelaars dus weer een streepje dichter gedraaid. Op het moment staan 3 smartpots op een GV van 150 mbar en de druppellaars staan stil. Als ik vandaag de 160 mbar meet en ze lopen nog niet zal ik ze lichtjes opendraaien zodat ze zullen gaan druppelen. Dus dat wordt er boven op zitten vandaag. De aankomende dagen zal ik waarschijnlijk nog wel ff bezig wezen met de fine tuning van de druppelaars om me GV niveau stabiel op de 150mbar te houden. Maar het systeem is tot leven gekomen en daar ben ik op dit moment heel erg tevreden over.

De foto's van vandaag;

DSC00655.jpgDSC00656.jpgDSC00657.jpgDSC00658.jpg
    DSC00659.jpgDSC00660.jpgDSC00661.jpgDSC00662.jpg

Nou dat was het weer voor vandaag en ik zal zeggen, Till next time
    Last edited by Ronson; 19 October 2013, 12:46.

Comment

De kleine schatten staan er mooi bij! die hebben t wel naar hun zin in joun tentje

Mooi dat je blumat systeem ook opgang komt. Het was voor mij ook even paar dagen pielen om te ontdekken hoe er mee om te gaan. Ik zie dat je verschillende opstellingen gebruikt wbt de plaatsing van de tensio en blumat, vooral de afstand tussen die twee. Merk je daar ook verschillen in meet waardes? Mijzelf was opgevallen dat ik de tensio te diep heb geplaatst ten opzichte van de blumat- kegel dus als mijn blumat dan gedruppeld heeft duurt t wat langer voordat de tensio het ook meet. Vraag me ook af of je er goed aan doet om zo dicht bij t stammetje te laten druppelen.. Zou t niet beter zijn iets verder er vanaf te gaan zitten zodat de wortels ook nog beetje gaan zoeken naar water?

succes en enjoy! Greetzz Mafferd.

Comment

Ziet er goed uit Ron!

Zou nog wel proberen je temperatuur wat te laten zakken. Misschien kan je wel een fan onder je lamp doen zodat die hitte weggaat. Als de plantjes maar niet op de tocht staan. Wat mafferd zegt over de plaatsing van de druppelaar viel mij ook al op. Ik denk dat nu je stammetje te nat gaat worden, geeft ook weer problemen.

Ik vraag me sowieso af hoe de verdere verdeling van het water in de pot is met zo'n systeem. Ik blijf toch overtuigd dat je pot droge cluster aarde gaat krijgen en andere cluster wel weer nat. Dat lijkt mij ook niet ideaal.

Misschien een idee voor een volgende kweek; 2 potten met blumat en tensio, 1 pot met tensio + handmatig wateren, 2 potten zonder tensio + handmatig wateren. Kijken wat de verschillen in opbrengst en kwaliteit zijn

Je ziet, ik ben nog niet zo overtuigd als jij. Zit nog in de onderzoeksfase
        Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

Comment

Serieus verslag dit, dan bedoel ik dat je het professioneel neer zet, erg goed.
          Wat betreft de temperatuur, zolang je planten er geen last van hebben is het geen probleem, de bladeren ogen rustig, no worries.
          Later, wanneer de planten groter zijn met meer blad en dus meer gaan verdampen, gaan de planten zelf actief mee koelen en kan ook fan tussen je lamp en gewas gaan blazen, in de bloei is het belangrijker dat de planten het niet TE warm hebben.
          Nogmaals, je planten geven zelf wel aan of ze het waarderen of niet.

Comment

Mafferd en Rolly, thx zoals jullie zien ben ik ook nog een beetje zoekende qua plaatsing etc etc. Heb geen verschillen opgemerkt qua plaatsing van de druppellaars en meters. Althans nog niet. Houd dit wel in me achter hoofd. De plaatsing heb ik nu ingericht op bereikbaarheid en instelbaarheid van het systeem over de gehele lengte van de kweek. Ik wil er nu goed bij kunnen om gevoel met die dingen te krijgen. Mochten er dan problemen ontstaan bij het stammetje met evt. schimmels is dat een goede les om ze de volgende keer wat verder weg te zetten.

Wat betreft de verdeling van de waterhuishouding in me medium. Tsjaa zal kunnen denk dat die dingen daar wel op zijn getest. De meters staan dieper dan de sensoren van de druppelaars. Op de waardes van de dieper gelegen meters stel ik de druppellaars af. Dus weet ik dat het GV dan goed is op een dieper niveau. De hoger gelegen gedeeltes zullen dan wel iets vochtiger zijn waarschijnlijk. Denk dat het water ook de tijd heeft om in de drogere grond in de omgeving te worden gezogen. Maar ben net bezig dus we zullen wel gaan zien wat er zich gaat ontvouwen in de toekomst. Voorlopig ben ik wel tevreden nu.

Krasi, bedankt betekent veel voor me komende van jou. Wees maar gerust ik laat me niet zomaar gek maken, zit gewoon relax aan een dikke toeter te leurken hierro.
            Ik zie dat de kleuters het nog naar hun zin hebben dus ik maak me ook niet zo druk over die temps. Ik zit idd ook te wachten dat het wat voller wordt dan hoeft de afzuig fan ook geen overuren meer te maken.

Comment

Net je hele verslag gelezen en het is heel uitgebreid, erg leuk om te lezen ook hoe je alles heb gedaan. En snap niet dat ik deze nog niet gezien had

Je plantjes zien er goed uit, en alles ziet er zeer verzorgt uit, mijn complimenten.

Maar zijn die blumat-jes niet te klein voor die smartpots?? hoeveel liter zijn die? Want die kleine blumats zijn voor potjes tot en liter of 11 9of een cm of 25 hoog) als je groter gaat met je potten in liters dan moet je de langere blumats hebben omdat die dieper meten en dus ook beter je GV beter houden want je tensio is meet nu niet de juiste GV zoals mafferd al gezegd heeft...
              Last edited by THC Dude; 19 October 2013, 21:19.

Comment

Ik zit net op de limiet Canna. Dit zijn smartpotjes van 11 liter. Leuk dat je ook mee kijkt

Comment

Om je lv goed te houden doen mensen toch ook wel is halve fles op het plantje? Of kan je dat al niet meer doen? of beter gezecht heeft dat wel nut binnen?
                  sigpic

Comment

Dat kan wel ja Smokin. Heb het zelf nooit gedaan. Zaailingen hebben inmiddels al wortels en zullen dus al meer via hun wortels gaan regelen. Bij stekjes wordt het wel aangeraden omdat die geen of bijna nog geen wortel systeem hebben. Die moeten dus ook in een hoge LV worden geplaatst om ze te laten overleven tot dat ze worteltjes hebben aangemaakt. Bij zaailingen is dat eigenlijk dus niet echt nodig.

Comment

Ah oke, bedankt! Weet ik dat ook weer^^
                      sigpic

Comment

Aantal kweekdagen: 15.
                        Aantal dagen 18-6: 10.
                        Groeiweek: 2.

Weer twee dagen verder, tijd voor een kleine update. De kleuters zijn al weer een stukkie groter geworden. De derde internode is al aangemaakt en staat op het punt te gaan ontvouwen. In mijn optiek hebben ze het prima naar hun zin in me tentje. Gisteren had ik wel een klein calamiteitje rondom me huis, waardoor ik letterlijk de stoppen uit met systeem moest trekken om niet het haasje te zijn. Schade de tent heeft 3 kwartier uitgestaan. Dit viel ook weer samen met me instel werkzaamheden aan me Blumat systeem. waardoor 1 pot veel ste ver is doorgelopen omdat ik er ff niet bij kon zijn. Heb zo snel mogelijk weer alles opgestart en die ene sensor van die doorgelopen druppellaar dicht gedraaid. Naar mijn mening hebben ze hier niet te grote tik van gehad, maar nood brak gisteren alle wetten. Ik wil er verder niet zo over uitbreiden. Verder heb ik me lamp weer iets verhoogd een paar kleuters bleven iets teveel naar de lamp trekken in mijn optiek. Door het verhogen hebben ze een hoger punt om op te richten. Dit heeft al een heel stuk verholpen en deze plantjes zijn hun ruggetjes weer een beetje aan het rechten.

Inregelen Blumat systeem

Het gehannes rond om het inregelen van de Blumat druppellaars is toch wat uitdagender dan ik dacht. Heerlijk, ik hou daar wel van. Probleem om mijn beoogde niveau van rondom de 150mbar te verkrijgen. Het is of net te veel of net te weinig. Nou licht het grootste probleem denk ik bij mijzelf. Ik controleer met een te hoge frequentie waardoor ik te snel corrigeer. Ik ga me frequentie nu verlagen kijken op welk niveau de druppellaars de GV houdt op de huidige instelling over een langere periode. Dit blijf ik ff monitoren dan pas ik pas naar boven of naar beneden aan. Dan werk ik geleidelijker naar mijn beoogde niveau toe. Ik heb alle waardes die ik vanmorgen heb gemeten ook mee gefotografeerd dan zien jullie ook dat ik lekker aan het hannesen ben. Denk zelf dat ik er nog wel een weekje of 2 mee aan het stoeien zal zijn om die dingen echt in de vingers te hebben zitten.

De foto's van vandaag;
                        DSC00664.jpgDSC00666.jpgDSC00667.jpgDSC00668.jpg
                        DSC00669.jpgDSC00670.jpgDSC00672.jpgDSC00674.jpg

Ik zal zeggen Shoot! en Till next time.
                        Last edited by Ronson; 21 October 2013, 12:31.

Comment

Zozo je plantjes worden wel verwend hoor
                          Mooi op maat gemaakt zeiltje.

Die blumats schieten soms wel eens door ja. Als je het vaker hebt dan kun je om te controleren even het slangetje wat naar achter trekken.
                          Het kan zijn dat er iets vast zit tussen het slangetje en het draaidopje.

Comment

Oh..Goede tip Cook bedankt. Daar was ik zelf echt niet op gekomen, ga ik eens proberen.

Comment

Als de blumat droogtrekt loopt het ook door.
                              Oplossing: de blumat opnieuw vullen zodat er geen lucht meer in zit.
                              Voor de rest gaat het wel lekker toch.
                              Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
                              Spliff Strawberry in scrogg, klaar

sigpic

Comment

Ik denk nog niet dat ze droog zijn getrokken Berry. Maar ook dit is een goede tip thx Ben ook niet ontevreden vind het wel lekker gaan. Daarbij een beetje kloot violen met die dingen. Dat maakt je hobby gelijk weer een stuk leuker zo.

Comment

Bezig...
                                X