Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opstelling tentje

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Opstelling tentje

Korting op 420shop
    Hallo iedereen,

Mijn eerste kweek. Hier de opstelling, indien er iemand verbetering ziet op bepaalde vlakken mag je gerust zeggen..

Tent 200 op 200 op 200cm
    2 x 600 watt Philips master Son t pia plus
    1 x buisventilator 460 kubiekemeter(denk ik) en can light mini filter. De buisventilator is aangesloten op een fancontroller met thermostaat.
    2 x ultrasone luchtbevochtiger
    3 x inlaat buizen gelegd waar 1 ervan met buisventilator met filter voor beestjes van buiten is dit verstandig om de verse lucht van buiten te halen?? Nu het koud begint te worden buiten?

En natuurlijk alle veiligheidsmaterialen zoals brandblusser,..

Van aarde en potten heb ik plagron bat mix genomen en 9 ltr potten, is dit ok?
    Voeding heb ik plagron bloei gekocht die ik vanaf de 5 de week ga bijgeven en power roots vanaf het begin samen met de vitarace beide de eerste 5 weken enden begin ik vanaf de 5 de week met greensensation. Allemaal van plagron.
    De schatjes die erin komen zijn gefeminiseerde ak's van kera seeds, iemand hier al van gehoord? Heb ze bij een seedbank gekocht in Amsterdam voor 2 euro het stuk, maar vind er niets van terug bij kera seeds ze kwamen ook niet in verpakking. De eigenaar beweerd dat niet alles op het internet staat van het gamma en ze wel degelijk van kera seeds zijn. Het is te hopen dat het maar op iets trekt.

Als iemand fouten ziet ofzo gelieve dat te vertellen dan aub
    alvast bedankt!!

Re: Opstelling tentje

Om te beginnen welkom.Je afzuig is wel laag.Je filter moet zeker net zoveel kuub kunnen hebben iets meer zeg 10% is het beste.1000 af en 1100 filter.Voor je planten zou ik een grotere pot nemen althans als eind pot.Met 2 600watters minimaal 25 liter potten.Als je dit niet rond kunt krijgen.Doe je bv 9 in 25 liter onder 1 600 watter.Succes

Comment

zoals hier boven vermeld !! afzuig moet groter !!

tevens als je uit zaad kweekt is die bevochtiger overbodig

ivm aanvoer , kan je deze niet nemen van ergens binnen in huis , in de winter gaat het anders te koud worden !!

ivm je pot , mja best tog een iets grotere pot nemen , of je moest ej tentje willen vol duwen met kleine potjes

groetjes en gl
      Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

Comment

Met 9L potten worden dat dan 64 plantjes ofzo ?
        Dan is je forumkeuze al mis.

Buiten dat, is starten met een onzekere factor (de zaden) iets voor n00bs.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bedankt voor de aanvulling zo is het inderdaad compleet.
          Aan de slag er mee dan komt het goed en bijval genoeg voor een goede afloop.
          Succes

Comment

Leuke opzet, de aanvulling zijn al gegeven.

Hoeveel rondes wil je per jaar gaan doen?
            Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

Comment

Zou je is een foto van die zaden willen plaatsen.
              Ben wel benieuwd by the MWay hoef ze er uit zien.
              En als je er genoeg hebt want neem aan dat je er voor die 2 euro een paar extra heeft aangeschaf,doe je er 1 in een glas water laten zinken..
              Wil die niet gaan zinken na 24 uur word het al vaak niets en ontkiemd die op een plek met veel licht eventueel van buiten en op een warme plaats in huis en kijk of deze opkomt.Beter een paar dagen teleurstelling dan weken.
              Om gelijk op zeker te gaan kun je ook ergens nieuwe zaden kopen en die je nu hebt 1 of 2 mee laten doen als test.

Comment

@ mway en K1 hartelijk bedankt voor de info!!
                @ rollup ik hoop er 3 te doen.. Moet wel haalbaar zijn.
                @ qnq zoals vermeld in de topic ben ik een noob daar moet je me niet opwijzen, en heb de zaden van een bekende seedbank gekocht dus had daar niet bij stil gestaan of deze mensen er over zouden liegen snap je. Heb ook dutch passion en splifseeds seeds erbij genomen maar wou wat info over de zogezegde ak van keraseeds.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

image.jpgDe zogezegde keraseeds
                kan je van het uiterlijk iets afleiden mway?

Comment

Die met die zwarte streepjes erop komt bij mij goed over maar hoe oud is tie en hoe is tie bewaard telt wel allemaal mee.
                  En ook belangrijk waar komt ie vandaan.
                  Hoe heet de seedshop?

Comment

Goed bewaard waren ze wel waar hij ze uit haalde.. Ze komen van bij crazyseeds in Rotterdam bij growshop de kast.

Comment

Ken ik niet.
                      Maar ja ze proberen kan altijd,zou alleen zonde zijn van je tijd als het niet goed zou gaan.
                      Zou voor de eerste keer op zeker gaan.
                      BV met zaden van Spliffseeds niet duur en makkelijke soorten bv bubblegum.
                      Staan hier ook een paar leuke en goede verslagen van het begin tot einde en ook onder 600watt.
                      En dan probeer je 2/3 zaden die je hebt uit.
                      Ga je toch wat meer op zeker.
                      En koop je zaden bij de breeder zelf via google zo gevonden of die verwijzen je dan door naar een goed verkooppunt.
                      Groeten

Comment

Hier ben ik weer, alle 5 zaadjes zijn uitgekomen en staan in de tent. Ze zijn nu ongeveer een 2 cm lang, wanneer kan ik het licht aanzetten? Ik heb er gewoon een 600 watt hps lamp inhangen..

Alvast bedankt!

Greetz tommeke

Comment

Die kun je wel aanzetten,doe zelf niets anders dan hps,Zorg alleen er voor dat ze niet te warm staan even temperatuur meten.
                          Hang de lamp op 60 cm van je plantjes althans bij een gewone kap.
                          En niet uitlaten drogen maar ook niet te nat.
                          En waar zijn de foto`s.
                          Succes

Comment

Foto's volgen van de week er valt nog niets te zien.. enkel 2 blaadjes eraan die nog moeten opengaan, ben je zeker dat die al klaar zijn om onder het licht te zetten mway?

Grtz tom

Comment

Er valt altijd wel wat te zien.......

Comment

Bezig...
                              X