Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Shivaman's Amnesia scrogg-je

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Shivaman's Amnesia scrogg-je

    Thanks ! en ben idd bang dat ze nog wel wat gaan strekken.. hoewel het de afgelopen paar dagen wel meevalt.. maandag 2 weken bloei, ik hoop dat de ergste groeispurt geweest is..
    Shivaman-s-Amnesia-scrogg

    Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
    (running)

    Comment


      #17
      Re: Shivaman's Amnesia scrogg-je

      Oorspronkelijk geplaatst door berry ryder View Post
      Idd blijven snoeien. Alles onder het net heeft geen functie meer.
      Die energie gaat nu lekker naar boven naar die lekkere toppen.
      Ik lees dat nu pas, vandaar de late reactie.
      Blad onder het net heeft natuurlijk een functie, nog steeds als voorraadkamertje zolang ze groen zijn, en als signaal-gever mocht er eens een tekortje optreden.
      Bovendien kost een blad geen energie, maar zorgt ze voor energie.
      Ik dief de uitlopers onder het net, maar ik laat ook altijd een aantal grote gezonde bladeren zitten.
      Ik zie een tekortje liever wat lager op de plant verschijnen, in plaats van meteen tussen de topjes
      Je kan natuurlijk alles wegdieven, da's een keuze, geen probleem verder.

      Plantjes zien er goed uit.
      Zou wel heel goed onder het blad blijven kijken met een loepje ivm mogelijke beestjes.
      Tja, Amnesia, als je een echte hebt dan kan die nog wel 5 weken langzaam doorgroeien
      Ben benieuwd.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #18
        Re: Shivaman's Amnesia scrogg-je

        Update ! morgen staan ze 3 weken in bloei ... gister hebben ze voor de laatste maal power-roots gekregen en vandaag ben ik begonnen met Green Sensation toe te voegen aan de bloeivoeding.. (ec-waarde 2.0) Ik heb onder het net idd wat grote bladeren laten zitten omdat ik ook al dacht dat deze als buffertje zouden dienen..

        20131110_214557.jpg hier dus...

        Ik denk al met al dat ze het aardig doen zo.. Het is blijkbaar de eerste keer dat ik echt goed gebonden heb, want vorige keren zag het er lang niet zo gelijkmatig uit
        van de week hier en daar maar een touwtje spannen om de toppen niet tegen elkaar aan te laten groeien.. Het lijkt me aardig toprot-gevoelig als ze tegen elkaar aan gaan kleffen...

        voor de rest..... FOTO'S !!

        20131110_214524.jpg

        20131110_214539.jpg

        20131110_214549.jpg 20131110_214552.jpg
        Shivaman-s-Amnesia-scrogg

        Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
        (running)

        Comment


          #19
          Re: Shivaman's Amnesia scrogg-je

          Toppie!
          Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

          Comment


            #20
            Re: Shivaman's Amnesia scrogg-je

            Ziet er super uit, ben benieuwd naar de afloop, succes ik ga ervoor zitten.

            Comment


              #21
              Re: Shivaman's Amnesia scrogg-je

              Update !! Gisteren 4 weken bloei ... Het ziet er allemaal wel pluis uit geloof ik... ze zijn gelukkig wel aardig gestopt met de hoogte in te groeien..
              Wel heb ik onder het net al wat vergeling, maar dat had ik vorige keer al na 2,5 week.. 1x een beetje groeivoeding gegeven, maar dat helpt niet (meer) .. Zou ik dan toch aan grotere potten moeten.. of naast de voeding die al in de aarde zit toch wat meer groeivoeding meegeven volgende keer..

              voor de rest.. de foto's !!

              20131119_214531.jpg

              20131119_214616.jpg

              20131119_214549.jpg
              Shivaman-s-Amnesia-scrogg

              Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
              (running)

              Comment


                #22
                Re: Shivaman's Amnesia scrogg-je

                Blad wat afsterft is redelijk normaal, er komt immer nog nieuw blad voor aan.
                Echter te veel gele bladeren is weer niet goed en een reden om te kijken of er geen p-k 13-14 bij zou moeten...

                Verder vind ik zie nie "pluisig" er uit zien, ook het aanmaken van de compacte toppen duurt ofc wel ff
                Ziet er mooi uit, zet mn stoel dr bij

                Comment


                  #23
                  Re: Shivaman's Amnesia scrogg-je

                  Veel geel blad = pk13/14 toevoegen ?
                  Sorry hoor...hier haak ik even af.

                  Geel blad is niet normaal en ook niet nodig bij Cannabis. Het heeft altijd een reden.
                  De scrog ziet er vrij dicht uit, dus ze krijgen minimaal licht onderop. + Ze hebben geen/weinig groeivoeding gekregen.
                  Samen zorgt dat voor vergelend blad.

                  Ik lees nergens welke aarde je precies gebruikt, je hebt het over twee-weken-voeding, dus dat zal lightmix zijn misschien ?
                  Op lightmix begin ik vaak al na een weekje licht bij te voeden. Vanaf het begin geef ik ook af en toe een lichte bladvoeding (Vital + Fishmix)
                  7.5L potten kan misschien net voor 9-10 weken bloeiers, misschien is dat nog een optie om te upgraden naar 11L of meer volgende keer.

                  Het zal best goed komen, zo erg is het nou ook weer niet. Bovenop zie ik geen geel blad.
                  Ik zie wel een verdord blaadje onder tegen het gaas op de foto, die zou ik wel even weghalen, geen dooie blaadjes bij de toppen in de buurt.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #24
                    Re: Shivaman's Amnesia scrogg-je

                    Ok QnQ, in ieder geval bedankt voor die uitleg. Bij mij is dit wel toegevoegd, moet zegge dat het geluk dan bij de dommen kan zijn: maar heb dit tot een
                    leuk eind weten te maken. De tweede is inmiddels afgerond, waardoor ik pas nieuw jaar weer ga kweken. Ik heb hier nog wel foto's van, althans net voordat
                    de dames ten onder gingen.

                    Ben in ieder geval blij met je uitleg, en zou graag weten of er ( op een ph meter na ) nog mogelijkheden zijn om dit te voorkomen.
                    Als de voeding niet goed opgenomen kan worden, dan is een PH meter denk ik geen overbodige luxe ( al zijn ze erg prijzig )?
                    Ik denk dat ik dit meet instrument erg onderschat, en zal vandaag zeker de tijd nemen om me daar meer in te gaan verdiepen.

                    Nogmaals bedankt QnQ!!

                    Comment


                      #25
                      Re: Shivaman's Amnesia scrogg-je

                      De aarde die ik gebruik is Mills topmix... de Plagron lightmix was niet meer te krijgen... Vorige run met beide gedraaid, en er was geen verschil te zien.. Ik denk dat ik die week voor de bloei gewoon wat groeivoeding mee moet geven.. Maar omdat ze er zo donkergroen uit zagen was ik bang voor overvoeding..
                      Bij de vorige ronde had ik hier ook al last van, alleen al na 3 weken bloei... Volgende run maar eens voor grotere potten kijken, en wat groeivoeding meegeven...

                      PH-metertje (en EC-) overigens voor 15 euro bij vijverwebshop.nl voor dat geld is 1 levensjaar genoeg toch ..
                      Shivaman-s-Amnesia-scrogg

                      Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
                      (running)

                      Comment


                        #26
                        Re: Shivaman's Amnesia scrogg-je

                        en weer een week verder .. vandaag 5 weken bloei.. ze gaan hun gangetje... ik bespeur hier en daar wat kleine verbrande puntjes.. even proberen te corrigeren deze week..

                        20131125_214511.jpg

                        20131125_214456.jpg

                        20131125_214530.jpg

                        20131125_214521.jpg rotte blaadje is weg hoor !
                        Shivaman-s-Amnesia-scrogg

                        Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
                        (running)

                        Comment


                          #27
                          Re: Shivaman's Amnesia scrogg-je

                          Hier ook een geslaagde scrog Nu nog een week of 7 ? :p
                          Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

                          Comment


                            #28
                            Re: Shivaman's Amnesia scrogg-je

                            Oorspronkelijk geplaatst door Rodigan View Post
                            Hier ook een geslaagde scrog Nu nog een week of 7 ? :p

                            week of 4/5 denk... ik hoop te knippen met kerst
                            Shivaman-s-Amnesia-scrogg

                            Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
                            (running)

                            Comment


                              #29
                              Re: Shivaman's Amnesia scrogg-je

                              Update: ruim 6 weken bloei !

                              20131204_214519.jpg20131204_214530.jpg20131204_214602.jpg20131204_214649.jpg
                              Shivaman-s-Amnesia-scrogg

                              Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
                              (running)

                              Comment


                                #30
                                Re: Shivaman's Amnesia scrogg-je

                                ik kijk soms alleen ff snel fototjes
                                maar vind het er goed uitzien
                                nog ff.....
                                HOE MOET IK ONTKIEMEN
                                JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

                                Comment

                                Bezig...
                                X