Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

    Zo, man!! Lange staart die zaadjes!! Ik zou ze gelijk in het water stoppen, voor het te laat is.

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    Kop naar boven, wortel in het water.
    Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

    Comment


      Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

      Lol, ja ik had ze er alleen even kort uitgehaald voor een foto. Deze dingen drijven op het water. Heb er nog twee in liggen.

      Had trouwens gisteren ook nog wat zaadjes tussen de kleikorrels gestoken. Kijken of dat werkt.

      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

      Comment


        Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

        Okay, gelukkig maar. Ik ben ook uitproberen of het gelijk lukt met een zaadjes, alleen is het deze keer wel een tomaat zaadje, haha.

        Ik heb een klein stukjes geknipt van zo witte vet filter voor de afzuigkap boven het fornuis en dat tussen de kleikorrels gelegd in een potje netpotje en dat natuurlijk weer in potjes met water. Zo'n filter heeft best wel een open structuur, vandaar dus.
        Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

        Comment


          Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

          Ja, je zou toch zeggen dat het enige waarvoor je moet zorgen is dat ze niet wegspoelen of omvallen oid. Zat zelf te denken aan ontkiemen in perliet of een klein stukje steenwol, maar een stukje filter lijkt me inderdaad ook een goeie. Of misschien toch gewoon een keer in van die steenwol blokjes proberen.

          Vraag me ook af of het nog scheelt of je aeroponics of DWC gebruikt. De "aarde naar hydro" en "ontkiemen in neopreen" voorbeelden die ik gezien had gebruikten allemaal zo'n aeroponics cloner met sproeiers. Dat is misschien toch net weer wat anders dan de DWC die ik gebruik.

          Het opkweken uit zaad duurt nu in ieder geval wel stukken langer dan in potgrond. Ben al 6 dagen bezig en er staat nog niets boven de grond (neopreen).

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment


            Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

            Als het zaadje zo in het schuim vast zit dan kunnen de lobblaadjes zich niet openvouwen en groeit er niets behalve de wortel.

            Als je de wortel nu pakt en deze tussen het schuim klemt zodat het zaadjhoesje net boven het schuim zit, dan groeit er een zaailing.

            zo bedoel ik.
            Wietefras.jpg

            Comment


              Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

              Ja, daar zit wat in, maar ik had dus wat threads gezien waar het zaadje onderin het schuim werd gestoken (puntje omlaag) en dan kwamen de lobblaadjes er toch boven uit. Die gast had zo'n hele cloner vol gestoken met zaadjes en had een 100% ratio. Kan alleen natuurlijk nu de thread niet meer vinden ...

              Zoals ik al eerder zei, die nieuwe schuimkraagjes (die ronde) die zijn wel veel minder stug dan degene die ik zelf ergens uit een verpakking had gehaald. Ben eigenlijk ook nog op zoek naar van die "zwembad noodles". Die lijken me nog wat meer open en zachter. Beetje meer zoals in deze thread (ook hier gaan de zaadjes onderin overigens)

              Anyway, ik zal inderdaad eens een paar van die ontkiemde zaadjes bovenin het schuim steken.

              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

              Comment


                Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

                ah handig linkje.

                Ik denk dat het bij jou mislukt is omdat er niets is om tegendruk te geven.
                Het zaadje had in het midden of aan de bovenkant met de wortel naar onder gemoeten waarschijnlijk, zo komt de wortel tegen het schuim aan en is er tegendruk.

                Comment


                  Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

                  Ja, dat laatste was ik ook bang voor, maar in die link steekt de onderkant van het zaadje toch ook uit het schuim. Al is dat dus wel meer open schuim. Meer zoals van die noedels denk ik dan. Het lijkt me ook niet de bedoeling om die dingen te verplekken als ze wortels krijgen. Wel balen dat ik die andere thread nou weer niet kan vinden. Ben wel benieuwd of hij toch iets anders gedaan had. Dat waren een stuk of dertig van die cloner schuimpjes, zaadjes erin en dan kwamen er zonder moeite een zooi planten uit.

                  Heb nou twee zaadjes bovenin het schuim geklemd en bij eentje viel het helmpje er al direct vanaf. Die had er duidelijk zin an

                  Ik had bij het "zaaien" trouwens als test ook nog een paar zaadjes met de punt naar boven in het schuim gestoken. Die wortel was omhoog gegroeid en vervolgens omgekeerd op weg naar beneden. Dat kunnen ze dan weer wel. Zelfs in dat hele stugge neopreen.

                  Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                  Comment


                    Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

                    Ctrl + H?
                    Misschien kan je daar je website vinden
                    sigpic

                    Comment


                      Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

                      Ja, ben de geschiedenis ook al door geweest. Kan het niet vinden

                      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                      Comment


                        Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

                        De DWC zaailingen die bovenop het schuim gezet zijn (zoals Cookaap tekende) hebben inmiddels hun lobbladeren open gevouwen:
                        20140213_Kopjes.jpg

                        Van de andere zaadjes zie ik nog niets boven komen. Het gebruikte schuim zal dus toch te stug zijn om direct in te zaaien. Jammer, maar zo kan het ook wel.

                        Misschien later nog eens een keer apart proberen om zaadjes te ontkiemen. Deze bak is daar toch niet echt handig voor. Zal ook eerst zo'n zwembad noedel op de kop moeten tikken.

                        Grootste probleem wat ik trouwens heb met deze opstelling is dat de lucht zo droog is. Zonder potten met natte aarde in het hok komt er natuurlijk geen enkel vocht vrij. De luchtvochtigheid hangt zo rond de 33%. Zo droog is wellicht ook niet bevorderlijk voor die kleine plantjes.
                        Last edited by Wietefras; 13 February 2014, 12:36.

                        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                        Comment


                          Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

                          Whowie..

                          Ik heb nog nooit zulke mooie gezonde zaailingen gezien, lekker dik steeltje, geen beschadiging..

                          kortom,
                          Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                          Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                          Comment


                            Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

                            De foto vergroot de boel wel wat hoor. Daardoor lijkt de steel misschien wat dikker. De lobblaadjes zijn nog nauwelijks groter dan een zaadje (zo uitgevouwen uit de zaadhuls). Al waren dit wel flink grote zaadjes.

                            Vraag me af wanneer ze zullen gaan strekken. De lamp hangt vrij hoog voor die andere planten die ernaast staan. Vooralsnog blijven ze echter vrij klein.

                            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                            Comment


                              Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon



                              Ach,klein maar.......
                              Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                              Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                              Comment


                                Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

                                Mooi dat mn verwachting klopte, ze zaten gewoon klem.

                                Hopen dat je plan nu wel lukt

                                Comment

                                Bezig...
                                X