Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Winterweelde 13 - 14 LG speelde met eigen zaad.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Winterweelde 13 - 14 LG speelde met eigen zaad.

yeah !
    Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
    Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

ik weet ik weet .. vandaag zou ik een update hebben gedaan .. maar ..

geen foto's genomen vandaag (doe ik normaal steeds op woensdag) dus de derde in de rij om te vergelijken ontbreekt nog even ..

ik beloof plechtig, morgen staat hier een vervolg !

Comment

grtz Budha

Comment

belofte maakt schuld .. echter ik ga door met de killing berries .. en niet met de rasabrinas .. die zijn voor een volgende keer.

de laatste foto's in dit verslag dateren van 19november.. op die dag stonden 6 plantjes voor te groeien in de fameuze koelkast, sommige planten waren onderhevig aan TMV (mea culpa), ik besloot 4planten onder mijn 250w spaarlamp te gaan afbloeien. op dat moment stonden de rasah's al een tijd in mijn bloeihok. ik besloot om een extra lamp te installeren op de daarvoor voorziene plek maar was één ding vergeten. meer lampen, meer licht, meer warmtestromen .. dit resulteerde al snel in een zogenaamde foxtail met bijhorende last-minut banaantjes (zeer waardevolle les) alleen was dat niet het enige probleem .. pas na een week had ik echt door wat er aan de hand was en die bananen op de rasah top waren niet mijn grootste probleem. banaantjes in de laatste bloeiweek .. who cares, right?
          de warmte stroom rondom en meer bepaald rechtstreeks op één van mijn nieuwe bloeiertjes resulteerden in een quasi zekere dood van één van mijn planten .. als bij toeval had ik 4 vrouwtjes, vier van de zes dus .. alleen gaf die ene zowat de geest. teneinde haar te redden heb ik ze uit het scrognet gepeuterd (niet makkelijk als ze al op het punt van bloeien staan, echter ook niet zo heel erg moeilijk aangezien het een wel zeer slappe vod was geworden ..

12december 2013

19 december 2013

een nieuwe plant doet het een stuk beter door toevoeging van een fan. die warme luchtstroom is inmiddels gestabiliseerd en goed twee weken later zie ik dat ook het nieuwe plantje een vrouwtje blijkt te zijn

7 januari 2014

15 januari 2014

22 januari 2014

op 22 januari stond de plant reeds 44 dagen onder 12/12 en had reeds 24 dagen effectieve bloei, nog een maandje en wat.

29 januari 2014

de eerste keer dat ik een paar rondes op een netje span, gaat gepaard met een diefmomentje, waarschijnlijk moet je dit doen voor de bloei begint maar ik waagde het er toch nog op ..
          van twee planten deed ik alles onder het net weg .. zullen er bananen ontstaan door de stress, zal de groei en bloei achterblijven .. time will tell .. zonder testen ben ik geen EL ..

vandaag 6 februari 2014

na een weekje nog niks 'abnormaal' gemerkt .. de plantjes zijn uitgerekend voor 1 maart .. dus nog een drietal weekjes geduld ..

overigens deze ronde zal bepalen of ik twintig van deze reguliere door mezelf gekruiste zaden zal indienen bij de ondertussen alom gekende toto ..
          voorlopig ziet alles er mooi uit, deze planten zijn getopt geweest, hebben TMV opgelopen maar zijn er over gegroeid, en hebben even met een banaan in contact gekomen ..
          voor als nog blijven deze zaden mooie plantentopjes creeëren onder mijn spaarlampje ..
          een volgende ronde van deze soort zal onder hps gezet worden (over een aantal maanden) en dan zal ik ook het grote verschil kennen.

morgen post ik een update over de lapisthesias die nog in de koelkast staan alsook de lapisthesias die onder hps staan af te bloeien.
          de vorige keer beloofde rasabrina's maken een wat moeilijke tijd door maar ook dat is weer bewust .. ik wil nml weten wat mijn zaad waard is ..

cheers

Comment

En die ronde van de toto ga ik natuurlijk winnen .

Comment

gisteren een verslag geschreven en net voor het afdrukken op de verkeerde knop gedrukt .. weg verslag .. vandaag poging twee.

ik heb drie soorten staan .. drie soorten uit 'eigen gekweekt zaad'.
              soort 1: genaamd 'killing berries'

zie vorige post
              __________________________________________________ ______
              soort 2: genaamd 'lapisthesia'

onder hps staan 6 vrouwtjes al een tijd te bloeien: dit is voor een volgende keer ze verdienen een aparte post en ik wil die kwijl in jullie mond nog ff laten opkomen

in voorgroei had ik nog een 8 tal achter de hand. twee daarvan bleven even verder groeien onder TL om daarna onder de vrijgekomen 250w spaarlamp te komen.

20 december 2013, tien dagen nadat de andere 'lapisthesia'planten onder hps zijn gegaan.

ik had nog een duo 'restplantjes' van de killingberries soort en dus besloot ik rond de jaarswisseling alle restplantjes samen te zetten onder de 250w spaarlamp.
              als je goed kijkt zie je bij die berries sm praktijken die je liever niet tegenkomt ..
              eigen fout, ik was veel te enthousiast in het naar beneden binden van de takken dat ze gewoon splitsten van de stam ..
              enkel serieuze bondage kon ze redden .. en jawel ze kwamen er door

helaas bleek zeer snel dat de twee restplantjes uit de lapisthesia ronde ballen hadden.

in de koelkast met 250w groei-spaarlamp heb ik de laatste zes overgebleven lapisthesia plantjes staan, ik probeer wat uit met een netje per plant omdat één scrognet voor vele planten mij niet zo goed uitkomt, ik klooi nml met regulier zaad .. hoewel deze lapisthesias uiterst geschikt zijn om lang voor te groeien doe ik het dus toch even anders. de ronde is opgesplitst in een hps én een spaarlampen ronde met meer voorgroei .. later zal blijken dat de keuze niet goed uitdraait maar hier toch een blik op wat ik deed.

22 januari 2014

detail 22 januari 2014, na 9weken voorgroei

(hier zie je duidelijk wat traag zaad teweeg brengt, deze zes plantjes waren de kleinste en laatst uitgekomen zaden uit deze ronde, normaal ga je hier niet mee door, deze plantjes zijn te energie intensief om er wat uit te halen, deze ronde ga ik er mee door omdat ik nu eenmaal aan een reeks proefondervindelijke methodewerkingen begonnen ben .. werken of beter niet werken met traag zaad is daar slechts één van .. )

29 januari 2014

respectievelijke ballen op 29januari2014 __________________________________________________ ______6februari2014 ..

ook 6 februari 2014

deze soort kan mij dus wel een hoop werk en grondstoffen besparen als ik ze maar lang genoeg voorgroei .. die raad was me al gegeven maar zoals ik al zei .. ik ben aan iets bezig en ik werk het af .. volgende rondes met lapisthesias zullen anders verlopen ..
              blijkbaar heeft deze soort de eigenschap na een 7 tot 10 weken voorgroei ballen te gaan vertonen indien mannelijk .. wat mij in het bloeihok meer zekerheid kan geven. e
              en goede planten planning is een must dus als ik hier rekening mee ga houden komt dat mijn 'systematische kweek' enkel tengoede ..

ziehier van de laatste 8 lapisthesias hou ik slechts 2 dames over

ze zijn klein dus ik speel wat met hps-licht versus spaarlampen-licht .. er staan 6 planten onder mijn hps lampen er is nog een minimum aan plaats om deze wat extra te laten bijgroeien, eens ze groot genoeg is gaat ze afbloeien onder de spaarlamp .. waar nu dus enkel het killingberrie duo staat. ook dat duo heeft enkele weken een hps kuur gekregen om iets voller te groeien .. ik wil immer wat oogsten als ik klaar ben .. ook al zijn dit 'maar' restplantjes .. ze blijven waardevolle bronnen van informatie ..

laatst vroeg ik op de chat: 'wat doet het met een plantje als het eerst een paar weken onder hps staat en daarna verder gaat onder spaarlampen-licht?'

niemand kon met zekerheid zeggen wat het zou doen maar er was ergens wel een consensus over de mogelijkheden, planten die genieten van een natuurlijke zon hebben ook niet alle dagen exact de zelfde licht/-warmte en -diepte op hun bladerdek (ik wil hier geenszins een verglijking maken tussen onze lampjes en de zon maar het idee deed me verwonderen)

er staan rondes gepland .. zaaien en voorgroeien in functie van het vullen van plaatsen onder de lampen / drie lampen / drie hokjes / drie plaatsen .. hoe vul ik dat alles optimaal etc
              mijn duo killingberries hebben een dikke groeischeut gekregen en die plantjes staan nu alweer een weekje onder de spaarlampen en ik moet zeggen dat ze niet verkeerd reageren ..
              dus voor mij komt dit 'experiment' alvast als geslaagd in de boeken.

__________________________________________________ ___________
              soort 3: rasabrina

hier wil ik ook een hoop met testen, hoe toppen, wat zeker niet te doen!

op 9 januari ..(ontkiemd vanaf 25december) dus na twee weken voorgroei onder TL

tellend vanaf node 1 de lobblaadjes, node 2 scheuten verwijderd, node drie behouden, node vier getopt.
              de eerste node blijken steeds traag groeiende schriele takken met weinig top te worden (bij zowat alle soortvariaties die ik in de afgelopen maanden kweekte) dus bij deze wil ik extreem gaan toppen en dieven om te zien waar wat goed is voor mijn systeem. de 8 grootste blijven vanaf nu samen ongeacht het vervolg.

9januari 2014

begonnen met 24 zaden / 22 kwamen uit binnen de anderhalve week / de twee laatste heb ik moedwillig geplukt/ van de twintig die onder TL gingen viel één exemplaar flauw werden 11 stuks extreem getopt zoals op de eerste foto (8+3) en de overige werden bij node 5 getopt .. nog wat later vielen de drie kleinste uit die 'overige' weggegooid. ja hoor .. ik 'selecteer'

15 januari 2014

15 januari 2014

ik heb dus 8 extreem getopte in voorgroei staan onder TL en 6 (3extreem + 3node5 getopte planten) in de vrijgekomen koelkast met 250w spaarlamp staan.
              die onder TL moeten nog een drietal weken geduld hebben alvorens ze onder de HPS geslacht kunnen bepalen alvorens ze onder een spaarlamp zullen afbloeien
              die in de koelkast mogen daar nog een vijftal weken resideren alvorens ook onder een spaarlamp te gaan afbloeien.

15 januari 2014

amper een week nadat de extreem getopte planten een eerste keer waren getopt waren de uitlopers een vijftal cm gegroeid dus ik besloot gelijk die uitlopers te toppen zodat ik per plant van 2 naar vier takken ging. achteraf gezien bleek dit veel te enthousiast .. er volgde een complete stilstand, gedurende een hele week zag ik letterlijk geen beweging in de planten. de bladeren begonnen alle kleuren uit te slaan (door voedingstekorten) en de beoogde vier takken per plant bleven geheel uit.

big mistake 22januari 2014

22 januari 2014

de 3+3 in de koelkast dik twee weken later:

de 8 extreem getopte, na een tweetal weken beginnen de vier uitlopers per plant eindelijk te schieten .. zucht volgende keer geen twee toppings op twee weken !!

6 februari 2014

..

Comment

Dikke mik , goed voor elkaar , blijf hier komen , Grtz Budha

Comment

eindelijk is het zover: de beloofde update over mijn eerste HPS kweekje..

zes keer 'LG Lapisthesia':

ik vreesde voor een herma, die vrees was ongegrond .. mijn lodderig oog zag wat en wat het zag was phenoverschillen. vorige zomer had ik een ouderpaar samen gezet in de tuin om zaden te kweken. toen dacht ik dat het twee planten van de zelfde pheno waren .. dit blijkt echter bedrog, enfin wat ik zei klopte niet.. dat merk ik nu.
                  op de eerste foto's zal je merken dat er (minstens) twee verschillende soorten te zien zijn .. na wat vergelijkend fotografisch werk (terug te vinden op google) zie ik nu meer en meer dat ik twee behoorlijk zuivere soorten heb in één zakje zaad én ik denk ook dat er een combinatie van die twee soorten genen in sommige van mijn zaden zitten, want (oh oh ik wil het zo graag) ik denk een derde pheno te zien ..

de soorten die ik bij een vergelijkende studie vond zijn (niet zo verwonderlijk maar toch) anesthesia en lemon thai .. ik ben vrij zeker dat mijn vrouwtje van vorig jaar een thaise was .. dus mijn mannetje van vorig jaar was vast een inslaapdoktor .. (tot zover mijn kennis vorig jaar haha)

we starten het fotoverslag op 22januari2014

de gevreesde maar herma blijkt een koolvormtop

een weekje later op 29januari2014:

anesthesia --------------------------------------------------------------------lemon thai

duidelijk een aantal tekorten of fouten / ik werk meterloos en dit is herbruik grond .. we zien wel, hier toch nog een paar kiekjes.

nog een week later
                  op 6februari 2014:

de planten beginnen vollop kristallen aan te maken, ik vind de nacht (dag bij mij dus) wat koud worden dus ik bedenk dat ik nog een klein
                  kacheltje staan heb dat mijn nacht temp kan omhoog brengen .. dat zou wel eens leuk kunnen worden voor mijn plantjes ..

deze laatste zou de combinatie anesthesia/lemonthai moeten zijn ..

vandaag 12februari2014:

de 'tekorten' schuiven langzaam op, volgende keer kan ik aan de hand van deze foto's beter doen

kutkachel ..

de kachel is dus terug uit, toprot is weggesneden ..

volgende keer meer .. over anderhalve week oogst ik dus ik ben vorige zaterdag al gestopt met voeden, heden krijgen ze enkel water.

Comment

Zet die foto is recht man mijn nek doe pijn
                    God was never on your side..

Comment

Over anderhalve week, feestje dus.

Ik neem bier mee

Comment

Mooie wiet en leuk verslag om te lezen.

Comment

alweer een week voorbij .. zucht
                          een eerste afscheid is nabij .. zucht

de ronde 'LG Killing Berries' is afgerond.

wat vooraf ging: - op 14september werden de zaden te kiemen gelegd, 11 stuks, vers uit de geplukte wiet. na een week waren 8 v/d 11 ontkiemd .. die acht zijn in opgeplitst beginnen voorgroeien, eerst alle 8 onder TL even later gingen de eerste 6 in de befaamde koelkast en nog een paar weken later gingen ze de bloeiruimte in, 6planten werden 4vrouwtjes .. vanaf dat moment gingen de laatste twee de koelkast in verder groeien om hun weg naar de spaarlampen te vinden via een drieweekse hps kuur, twee planten werden 2vrouwtjes. (6/8 vrouwtjes !!)

laatste foto's dateren van 7 februari ..
                          deze foto's starten vijf dagen later en gaan door tot het end

12feb zicht op de eerste 4 vrouwtjes

plantje uit bloeironde 2 na drie weken hps verdween deze terug onder spaarlamp (beidden 250w) om plaats te maken.

17 februari .. kroonvormige top : jack berry invloeden zijn zeer duidelijk

23feb, enkele dagen voor de oogst, de bladeren worden nu echt helemaal leeg gezogen

plantjes uit tweede bloeironde op 25feb, nog minstens 4 weken te gaan..

en dan was het oogsttijd voor de planten uit de eerste bloeironde, deze vrij kort voorgegroeide planten brengen kleine maar zeer harde toppen, planten zijn nooit onder hps geweest dus ik zal een klein verschil merken als ik de laatste twee planten knip. deze laatste zijn op zicht nu al haast zo groot als de uiteindelijke topjes van de eerste ronde.

niet gewogen omdat ik geen weger ben en omdat ik geen referentie wil zijn voor andere kwekers op het gebied van lage of hoge opbrengsten .. ik werk op zicht, en dat zicht verklapt me dat deze 3 planten minder op brachten dan de twee laatste planten die in het begin getoond werden als mogelijke ouderlijke genenpoel. echter die planten hadden een ruime voorgroei tijdens zomerse temperaturen. dus boeie

ik vind ze mooi

die zal voor ons geen kommiskes niet meer doen !!

tot zover het einde van deel 1 van de twee over 'LG Killing Berries'
                          volgende keer meer over andere planten

Comment

mooi resultaat toch voor onder spaarlampen
                            Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                            Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

Lekkere verzameling toppen

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Laat het je smaken Grillo, moge jij schetecanard ervan zijn!
                                ‘A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on’

Comment

Bezig...
                                X