Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1ste autoflower kweek. ak49(vision seeds) lowryder#2(huismerk wz) en superskunk (vision)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 1ste autoflower kweek. ak49(vision seeds) lowryder#2(huismerk wz) en superskunk (visio

dag 9 .

de lowryder #2 doen het super goed .
    de ak49 staat mij niet zo aan . krijgt een beetje misvormde blaadjes .... iemand enig idee aan wat dit kan liggen ?
    de 3 lowryder en 1 ak49
    20140108_120203.jpg20140108_120208.jpg20140108_120213.jpg20140108_120217.jpg
    dit is de ak49 , weet echt niet aan wat dit kan liggen ??
    bij het uitkomen heb ik zelf het zaadomhulseltje van de kiemblaadjes moeten afhalen ....
    20140108_120222.jpg

de 4 superskunk auto zijn ontkiemd , zitten nu in jiffy's met turf.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

aangezien dit de aller 1ste x met autoflower is vraag ik me af of toppen wel aan te raden is ?
    heb graag struikjes met verschillende toppen ^^

Comment

Re: 1ste autoflower kweek. ak49(vision seeds) lowryder#2(huismerk wz) en superskunk (visio

Misvormde blaadjes bij zaailingen komen voor bij overbemesting.
      Bevestigt alleen maar mijn eerdere verhaal over het zaaien in batmix!
      Het ene soortje is al gevoeliger dan het ander.

Toppen is verder zeker en vast aan te raden. Neem maar een kijkje in mijn verslag.

Verder zou ik voor de hoge tent gaan. Dan kun je eventueel later nog overschakelen op HPS.
      Scroggen zit er niet echt in... Valt niet mee met autoflowers. Believe me, I tried...
      sigpic
      100% BIO Indoor autoflower enthusiast

Comment

Ff verduidelijken .
        Ik heb nu ook een 150 watt hps inhangen .
        Als ik de grotere tent neem neem ik zowiezo terug femenized en scrogg ik . Dit met 250 watt hps.
        zou dan maar 60*60cm hebben dus kan ik denk ik best de oppervakte gebruiken door te scroggen ....

Zal zeker je verslag nog es goed doorlezen op gebied van toppen bij autoflowers .

Lamp hangt nu op 30 a 35 cm boven de plantjes.

De plantjes zijn niet in de batmix gezaaid he .
        Ze zijn in turf jiffy s gezaaid en na 3 a 4 dagen in de batmix gezet.
        De ak49 was vanaf het ontkiemen al niet 100%
        Heb de zaadschaaltjes of hoe het ook noemt zelf van rond het plantje moeten halen . Groeide erna zeer traag en had ook al misvormde kiemblaadjes.....

opstelling :

Dark propagator 90 (90*60*90cm)
        Can light 300m/h filter met bluetube 125 VKO1 190m/h
        150 watt hps
        4watt ecofan

20140108_152454.jpg

voeding en medium

plagron terra bloom
        plagron green sensation
        bio nova bio roots
        plagron batmix.

nu krijgen ze enkel een kleine dosis bio roots .
        normaal 10 ml/liter
        ik doe 10ml/1.5 liter water.
        bloeivoeding zullen ze pas krijgen na een week of 6
        Last edited by smokey89; 8 January 2014, 15:48.

Comment

Na een dag of 2 zullen de wortels van die jonge plantjes reeds geproefd hebben van de batmix hoor... (Wat nog steeds te vroeg is)
          sigpic

Comment

Owja ok.
            Wel vroeger zaaide ik igg in de batmix .
            Nooit geen probs gehad .
            Ik laat ze wat langer in de jiffy groeien dan .

Thx man

Comment

De lowryders zijn getopt
              Benieuwd wat het doet bij de autoflowers

Comment

Auto's top je best, komt je opbrengst alleen ten goede !
                Alleen wel hee veel planten voor je opervlakte niet?
                Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nik View Post
                  Alleen wel hee veel planten voor je opervlakte niet?
                  Zeker voor een 150 watter...

Verder top je autoflowers inderdaad best.
                  Je bent er alleen wel heel erg vroeg bij vind ik...
                  sigpic

Comment

Met men gewone femenised deed ik het vanaf bladniveau 3 . Om zo meteen een lage basis te hebben met vertakking .
                    Heb 6 x 11L pot en staat 2 x 6 liter pot.
                    Grond staat inderdaad vol .
                    Heb geselecteerd op plantjes die niet veel groter dan 60 cm gaan . Word het te vol dan gaan er 2 verhuizen richting een vriend.
                    Jammer genoeg moet ik het inderdaad onder een 150 watt doen . 250 watt word gewoonweg te warm voor de ruimte die ik heb .
                    Geloof me dat ik ervan baal dat ik men dr120 met 400 watt niet meer heb .

Maar na deze grow schaf ik me een dr60 aan .
                    En upgrade ik uiteraard naar 250 watt .

Heb met een femenised blue cheese van big buddha een leuk resultaat gehad in deze ruimte.
                    Plantje ook van klein af aan getopt , is niet groter dan 60 cm geworden en toch een opbrengst van 39 gram droog.
                    Dat ik nooit immense oogste zal hebben met deze setup ben ik ben zeker van bewust , maar moet her er maar mee doen , daarom ook meerdere plantjes in de hoop wat meer opbrengst te hebben .
                    Ben een redelijk zware blower.

hier de lowryders (snelle gsm foto s) , gisterenavond getopt ( uiteraard wel zeer voorzichtig knippen met kleine schaar) , je ziet de scheutjes al ontwikkelen in de bladoksels.
                    heb altyd zo vroeg getopt , en heeft altyd goed gewerkt.
                    vind dat je met een lage vertakking een steverige plant krijgt.

20140110_172752.jpg20140110_172757.jpg20140110_172804.jpg
                    Last edited by smokey89; 10 January 2014, 17:35.

Comment

paar dagen na het toppen .
                      (hps foto s)
                      zelf 1 lowryder met 4 vertakkingen na 1 x toppen XD ,
                      DSC_0074.jpgDSC_0066.jpg
                      de ak49 begint zich goed te hernemen
                      DSC_0070.jpg

bij 2 dames krullen van een paar bladeren de bladrandjes naar boven toe .
                      heb de lamp er nog iets hoger van gezet en de luchtvochtigheid goed aan het opdrijven .
                      dames zijn nu 14 dagen oud

Comment

Het voordeel van een tNeon te gebruiken is dat als de ruimte niet zo groot is de planten niet verbranden.De warmte afvoer is ook stukken minder nodig. De warmte in een kleine ruimte met hps verlichting geeft al snel een temperatuur probleem.Of de afzuiging moet continu draaien.Kijk anders een bij het item micro kweken daar haal je een hoop informatie over het kweken in kleine ruimtes.

Comment

Last edited by smokey89; 14 January 2014, 21:12.

Comment

ben ik dan met eindelijk nog eens een update
                            dag 25 van de lowryders :
                            ze gaan erg lekker !! ook de eerste bloeihaartjes zijn er

linksachter de ak49 nu 21 dagen
                            DSC_0003.jpgDSC_0004.jpgDSC_0006.jpgDSC_0009.jpgDSC_0008.jpgDSC_0011.jpg

ook de superskunkjes gaan goed
                            dag 10 en getopt
                            DSC_0014.jpg

erg benieuwd naar de reactie s nu ^^
                            Last edited by smokey89; 23 January 2014, 15:28.

Comment

Yep, leuke plantjes.
                              Ze doen het goed.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Thx.
                                Ja voor de eerste x met autoflower ben ik tot nu toe aangenaam verrast.
                                Als de opbrengst en qualiteit nu nog eens zo goed worden ben ik een gelukkig mens Xd

Comment

Bezig...
                                X