Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Going crazy met Granddaddy Purple en Metrop

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: Going crazy met Granddaddy Purple en Metrop

    Lijkt me lastig selecteren.
    Gewoon in 3 liter potjes afbloeien de eerste stekken je moet zoveel in de gaten houden.
    Man/vrouw groeipatroon bloeipatroon geur hoogte eventueel gewicht en dit in de zelfde omstandigheden.
    Kun je de stek van de dame waar je mee je verder wil gelijk bananen laten maken en je volgende stekken van de goede moeder bestuiven.

    Comment


      #47
      Re: Going crazy met Granddaddy Purple en Metrop

      Zolang de moeders in me ketelhokje/tentje passen kan ik me bloeihok gebruiken om af te bloeien.
      Wat je zegt is idd de makkelijkste weg de eerste x toppen word gelijk de eerste stek.
      Voorlopig staat er toch nog wat te bloeien in me hokje dus kunnen we daarmee doen en laten wat we willen.

      Comment


        #48
        Re: Going crazy met Granddaddy Purple en Metrop

        En met selecteren kun je beter zeker van je zaak zijn ook ivm met het selecteren van een man is het wel zo handig om dit te begeleiden.
        Alleen van de eerste stek rook je de goeie stek niet op de rest is voor in het vloeitje toch
        Ik zat zelf te denken om straks die van mij in 3 liters te zetten deze in een wasmachienelekbak in een verhoging met een stop erin om hem na 2 uurtjes mits er nog wat in zit leeg te kunnen laten lopen.
        Of met een vlakke blumat de bak bevloeien en dan aardewerkpotjes gebruiken.
        Wat ga jij gebruiken als startblokje voor de stekken?

        Comment


          #49
          Re: Going crazy met Granddaddy Purple en Metrop

          Ik heb nog van die stekken trayen liggen maar ik denk dat ik die andere blokken ga hale en dan in de prpagator onder de tneon.

          Comment


            #50
            Re: Going crazy met Granddaddy Purple en Metrop

            Wil deze gaan gebruiken.
            2159stek.jpg
            Heb dit een Canadees zien doen en dat beviel me.
            In een middelhoge propogator tl er boven laagje perliet in de bak.
            Zal die link is opzoeken

            Comment


              #51
              Re: Going crazy met Granddaddy Purple en Metrop

              Ik heb er nog weinig over gelezen al helemaal in combo met stekken wortelen dus ik ben benieuwd m8
              Die stektrayen zijn sowieso hele kleine plugjes dus kut om mee te starten. Die jiffy's zijn weer wat hoger he?
              Was er ook niet een probleem bij die jiffy's met schimmels?

              Comment


                #52
                Re: Going crazy met Granddaddy Purple en Metrop

                Als het klimaat op orde is zou het geen probleem moeten zijn ik gebruik soort gelijken voor mijn zaad nu.
                Vanaf dat ik ze gebruik geen uitvallers 27 uit 27.
                Stekkenkast moet gewoon goed zijn ivm klimaat anders gaat het kut.
                Dus 19/24 graden en lv 70/80 24/7.
                Denk dat led een hele goeie hiervoor is.
                Die ufo`s van anowietje lijken me hier uitermate geschikt voor verwarmingsmatje eronder een bevochtiger er bij denk dat het dan helemaal goed komt.Alsmede om moeders te groeien.
                Voorlopig eerst onder TL

                Comment


                  #53
                  Re: Going crazy met Granddaddy Purple en Metrop

                  Hoe houd jij de luchtvochtigheid zou hoog dan puur de luchtbevochtiger?
                  De eerste week houd je voornamelijk de klepjes van de propagator dicht tog? dan heeft een luchtbevochtiger ook weinig nut.
                  Zat zelf te denken aangezien ik nog een zak perliet heb van 60x200 250l ofsow geen id een bodempje in de propagator en een laagje water erin uiteraard niet tot de wortels.

                  Led heeft wel een betere dieptestraling dan tl denk ik als ik dat zo zie bij bloemetje die plantjes groeien er best op(al is dat wel een dure versie van led).

                  Agja we gaan het zien wat de toekomst ons brengt dromen genoeg iig haha.

                  Comment


                    #54
                    Re: Going crazy met Granddaddy Purple en Metrop

                    Rollup is er nu met eentje bezig.
                    sigpic

                    Comment


                      #55
                      Re: Going crazy met Granddaddy Purple en Metrop

                      Ik heb een bevochtiger met een slang eraan.
                      Die komt buiten de tent slang erin.
                      In de propogator en luikje open.
                      En perliet is beter dan stekaarde ivm de tere wortels deze blijven aan de aarde kleven als die nat is en dan trek je ze kapot.

                      Comment


                        #56
                        Re: Going crazy met Granddaddy Purple en Metrop

                        hmmm , daar heb ik tog een andere mening over

                        ik gebruik coco ^pluggen , 50 st kosten je een euro of 7-8 vermoed ik !!

                        ivm de propogator , daar doe ik steeds laagje aarde in , daar de pluggen op , 1 keer alles nat spuiten ( stekjes en deksel van dat ding )

                        schuifjes laat ik toe , en na 1 week zet ik 1 luikje open , dan spuit ik die krengen nog is nat.

                        ivm schimmel , dat wil zeggen dat je coco pluggen te nat zijn

                        IVM wat Mway zegt dat je dan je wortels kan beschadigen !! dan ist het wel het teken dat je je pluggen te lang in die propegator laat zitten , komt er een worteltje door je plug , dan ist tijd dat deze verpot word !!

                        groetjes
                        Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

                        Comment


                          #57
                          Re: Going crazy met Granddaddy Purple en Metrop

                          Voor stekken gebruik ik steenwolplugjes, die kosten een paar cent.
                          Inwateren met pH6 en Hypro wortelstim.
                          Stekjes (schuin) snijden en meteen in de pluggen. Geen gel of poeder.
                          Pluggen in de propagator, geen laagje perliet ofzo, ook niet nodig. Tneon 20cm daarboven.
                          Luchtbevochtigers doe ik ook niet aan, da's nutteloos als ze in een propagator staan

                          Ieder z'n manier he..
                          Het maakt ook heel veel uit welk soortje je hebt.
                          De een wortelt met 4 dagen, de ander heeft 10+ dagen nodig, ik heb ze ook gehad die wilden gewoon niks doen.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            #58
                            Re: Going crazy met Granddaddy Purple en Metrop

                            Ga voor mij de eerste keer worden maar wil het wel goed doen en denk psy ook dus info uit ervaringen horen we graag.
                            Doe je deze bevloeien of gewoon het blokje naar behoefte met de hand bevochtigen.

                            Comment


                              #59
                              Re: Going crazy met Granddaddy Purple en Metrop

                              Als de blokjes zijn ingewaterd hoef je bij snelle wortelaars niets te doen.
                              De LV bouw je af door de schuifjes elke dag meer open te zetten en dan gaan ze wortels maken.
                              Als de blokjes te droog worden mik ik gewoon wat water in de propagator en dat zuigen ze rap op. Als je ballen of perliet op de bodem hebt gaat dat niet
                              Dan met een pipetje denk ik ?
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment


                                #60
                                Re: Going crazy met Granddaddy Purple en Metrop

                                @k1 thnx m8 hou het in me gedachte.

                                @MWay wat je zegt m8 slagen zullen we.

                                @QnQ Thnx voor de tips. Bij de vorige pogingen om te stekken kreeg ik de luchtvochtigheid niet goed.
                                Ze stonden in een plastic propagator in deze mamoth propagator met een luchtbevochtiger erbij maar de luchtvochtigheid in de plastic propagator bleef wat laag wat resulteerde in slap hangende stekken binnen 4 dagen +combo geen ph meten toen(dat is ook de boosdoener geweest denk ik).

                                Nu gaan we er uiteraard strak op zitten want het MOET slagen
                                Ik heb 2 plastic propagator-tjes dus misschien proberen we wel 2 manieren kijken wat beter werkt voor mij.
                                Dat bewateren in de lege bak zonder perliet of iets is idd ook wel handig.


                                Dag 4


                                DSCN4564.jpg

                                RSCN4565.jpgRSCN4566.jpg

                                RSCN4567.jpgRSCN4568.jpg

                                RSCN4569.jpgRSCN4570.jpg

                                RSCN4571.JPGRSCN4572.JPG

                                RSCN4573.jpg

                                Greets

                                Comment

                                Bezig...
                                X