Mijn poging tot succes... 1x Arjan's haze #1 LED 90W UFO

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Bruteforce01
    Junior Stoner
    Nieuw Lid
    • Feb 2014
    • 15

    #1

    Mijn poging tot succes... 1x Arjan's haze #1 LED 90W UFO

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    Hier mijn eerste en hopelijk niet laatste kweekverslag-je.(ben nog 100% een beginner met ALLES dus spaar mij!)

    Heb een setje sativa mix(color coded) gekocht bij GHS.(feminised)

    Ik heb al een poging gedaan 2 zaadjes te ontkiemen; Arjan's strawberry haze en de Neville's haze.
    De Neville's ging erg goed tot ik met mijn steendehoofd na het planten lekker veel heb bewaterd.. daar kan ze helaas niet goed tegen, dus ging ze dood. De strawberry deed praktisch niets tijdens het ontkiemen(8 dagen) en ook niet na iets meer dan een week in de grond te hebben gezeten.

    Dus, op naar de volgende ronde!


    Had voor de gelegenheid al een LED UFO 90w unit aangeschaft.
    Heb hier niet echt meer info van maar als ik nog wat tegen kom zal ik het updaten.



    Ik ben begonnen met het ontkiemen van het zaadje tussen 2 stukjes keukenpapier en heb dit natuurlijk lekker vochtig gehouden op een donkere plek.


    06-02-2014.jpg
    06-02-2014 Dit is tevens de dag dat ik het zaadje geplant heb.

    Dit is na ongeveer een dag ontkiemen. Het blauw is het restant van de kleur codering. Ik heb na het blauwe laagje te hebben geweekt het zaadje tussen de tissue heen en weer laten rollen. Ik heb dit gedaan om zo het blauw te verwijderen met de hoop dat het zaadje zo makkelijker zou ontkiemen.

    09-02-2014.jpg
    09-02-2014 de buitenste 'schil' gaat er moeizaam van af, althans dat idee had ik.

    Het zaadje staat in Pokon Zaai- & Stek Grond.

    10-02-2014.jpg
    10-02-2014a De 'schil' wil maar niet open... PANIEK... geen geduld; DUS IK HELP HAAR EEN HANDJE!


    10-02-2014b.jpg
    10-02-2014b gaat mooi zo..


    10-02-2014 c.jpg
    10-02-2014c Ik maar hopen dat ik haar niet zeer gedaan had

    11-02-2014.jpg
    11-02-2014 Een dag later.. Ze stond gewoon voor het raam.

    Ik heb haar deze dag onder de lamp gezet op 40cm afstand. (dom?)

    13-02-2014.jpg
    13-02-2014 Dit is met belichting van de LED op 18/6.

    De luchtvochtigheid is om en nabij 55/70% de temperatuur tijdens de nacht is ongeveer 18C en overdag tussen de 24/26C.

    14-02-2014.jpg
    14-02-2014 Hier heb ik haar over gezet in een grote pot van 25L.(dacht ik)

    De potgrond die ik heb gebruikt was op aanraden van de growshop(zonder etiket) de verkoper gaf aan dat deze grond voldoende voeding had voor de eerste 3 weken.

    16-02-2014.jpg
    17-02-2014 De laatste foto die ik van haar heb.

    Ik ben enigszins ongerust.. vanwege de gekrulde uiteinden van het blad, is dit een teken dat ze het zwaar heeft?

    Ik hoop morgen nieuwe foto's te kunnen maken.


    Gr, Brute

    Edit: Op de laatste foto heeft ze te maken met de LED lamp die op 20cm hangt met een temperatuur van +/- 26C
    Ze stond in de buurt van een verwarming dus ik was bang voor oververhitting(heeft een dag op 30C gestaan, woeps) want de pot voelde ook vrij warm aan en las ergens dat dit niet ideaal is voor mijn meisje.


    20-02-2014 23:50 update.

    Zojuist de lamp dichterbij gezet en langs de rand van de pot bewaterd.(De grond voelde droog aan)

    Hoogte lamp +/- 14cm temperatuur 25.6C, luchtvochtigheid 51%

    PICCAHD1.jpg
    20-02-2014

    PICCAHD2.jpg

    PICCACRAP1.jpg
    Close-up van één van de eerste twee blaadjes, heb hier voorzichtig een foto van genomen.



    23-02-2014 update.

    downloadfile-4.jpg

    downloadfile-3.jpg

    downloadfile-2.jpg

    downloadfile.jpg

    downloadfile-1.jpg

    Heb de grond maximaal opgehoogd hierdoor zitten de lob blaadjes ongeveer 4 a 5 centimeter van de grond.


    Gr, Brute.
    Last edited by Bruteforce01; 23 February 2014, 17:51.
  • FlintStoned
    Banned
    • Oct 2012
    • 5580

    #2
    Re: Mijn poging tot succes... 1x Arjan's haze #1 LED 90W UFO

    Ze is op zoek naar bruikbaar licht, vandaar het strekken. Die ufo er korter op zou ik eens denken. En/Of op zoek naar beter licht voor je dametje.

    Comment

    • Bruteforce01
      Junior Stoner
      Nieuw Lid
      • Feb 2014
      • 15

      #3
      Re: Mijn poging tot succes... 1x Arjan's haze #1 LED 90W UFO

      Bedankt voor je reactie, heb hem even aangepast zie edit.

      Dit alles was natuurlijk de 17de en we leven nu op de 20e, ze groeit wel door alleen de puntjes(zichtbaar op de foto) zijn nog steeds gebogen.


      Gr, Brute.

      Comment

      • psychedelic1988
        Retired
        • Oct 2012
        • 2796

        #4
        Re: Mijn poging tot succes... 1x Arjan's haze #1 LED 90W UFO

        Ik zou beginnen bij het water geven hoeveel geef je haar?
        daarbij kan je beter aan de zijkant van de pot wateren dan langs de stam wortels gaan graag op zoek naar water ipv verzopen te worden

        Comment

        • Cookaap
          Elite Grower
          • Dec 2011
          • 2730

          #5
          Re: Mijn poging tot succes... 1x Arjan's haze #1 LED 90W UFO

          bij het overpotten moet je haar even tot de lobblaadjes ingraven

          En zoals flint zei, ze strekt door het zoeken naar licht, die ufo kan er wel wat dichter op dus.

          Comment

          • MWay
            Amazing Grower
            MemberLucky Member
            • Sep 2012
            • 4999

            #6
            Re: Mijn poging tot succes... 1x Arjan's haze #1 LED 90W UFO

            Verslag begonnen zie.
            het pantje idd gauw ingraven maar gezien het potje zo diep komt te zitten en deze wel vochtig gehouden moeten worden zou ik deze eerst goed vochtig maken.
            Anders komen de wortels er niet door.
            En water voorlopig even langs de buitenkant van het cocopotje zodat deze vocht opneem.
            Succes

            Comment

            • Bruteforce01
              Junior Stoner
              Nieuw Lid
              • Feb 2014
              • 15

              #7
              Re: Mijn poging tot succes... 1x Arjan's haze #1 LED 90W UFO

              Update.

              Ik heb het plantje ongeveer 6 dagen geleden overgezet naar de grote pot (zonder coco potje) en heb daarmee ook het stek grond overgezet.
              De grond was toen al wat droog en bleef niet goed samen hangen. Ik had voldoende bewaterd zodat de wortels verder groeiden. Ook heb ik hem toen al dieper gezet zo'n beetje 5 cm . Alles ging zon beetje naar behoren op deze blaadjes na..

              Vanaf de grond tot aan de lob blaadjes is nu ongeveer 6 a 7 cm.. zou ik hier nog iets mee moeten doen?

              Gr, Brute.

              Bedankt voor de reacties en suggesties!
              Last edited by Bruteforce01; 21 February 2014, 00:13.

              Comment

              • Cookaap
                Elite Grower
                • Dec 2011
                • 2730

                #8
                Re: Mijn poging tot succes... 1x Arjan's haze #1 LED 90W UFO

                het is niet erg voor de gezondheid voor het plantjes als ze wat hoger begint. Het is vaak alleen vervelend als je weinig hoogte hebt en er gaat al 10cm van je hoogte af door strek.

                Comment

                • Bruteforce01
                  Junior Stoner
                  Nieuw Lid
                  • Feb 2014
                  • 15

                  #9
                  Re: Mijn poging tot succes... 1x Arjan's haze #1 LED 90W UFO

                  Dus dieper in graven is niet nodig? Ook niet als ik dr klein wil houden?

                  Comment

                  • Cookaap
                    Elite Grower
                    • Dec 2011
                    • 2730

                    #10
                    Re: Mijn poging tot succes... 1x Arjan's haze #1 LED 90W UFO

                    Als je dr klei wil houden moet je haar ingraven. Als je een wietplant ingraaft dan kan het ingegraven stuk stengel weer nieuwe wortelontwikkeling ontstaan. Vandaar dat ingraven aangeraden wordt.

                    Comment

                    • Bruteforce01
                      Junior Stoner
                      Nieuw Lid
                      • Feb 2014
                      • 15

                      #11
                      Re: Mijn poging tot succes... 1x Arjan's haze #1 LED 90W UFO

                      Ok ik zal hem verder ingraven! Tot aan de lob blaatjes zonder dat de lob en gewone blaadjes de grond raken?

                      Comment

                      • Pope
                        Elite Stoner
                        MemberLucky Member
                        • Jan 2010
                        • 128

                        #12
                        Re: Mijn poging tot succes... 1x Arjan's haze #1 LED 90W UFO

                        Ik graaf ze in met de lobblaadjes nog net boven het grondoppervlak.
                        Verdere tips: Lamp zo kort mogelijk houden 10 a 15 cm.
                        Binnen ongeveer 2 weken de plant toppen
                        Een scrog maken, ik raad dit sterk aan omdat je met ledverlichting werkt. Je gaat de plant vele malen efficiënter kunnen belichten.

                        Heb je nog meer info/foto's van je kweekopstelling? tent,afzuiging,voeding enz....

                        Altijd leuk om dat te weten

                        Alvast veel succes! Je maakt het je zelf wel moeilijker door een sativa te kiezen voor de eerste kweek, indicas zijn toch iets makkelijker en sneller
                        1ste binnenkweek LED


                        Comment

                        • Bruteforce01
                          Junior Stoner
                          Nieuw Lid
                          • Feb 2014
                          • 15

                          #13
                          Re: Mijn poging tot succes... 1x Arjan's haze #1 LED 90W UFO

                          Ik zal dr vanavond dieper weg zetten. Ik was me bewust van het feit dat ik hem dichter bij moest zetten voor maximale efficiëntie. (nu op 14cm) Ook was ik van plan om LST toe te passen langs de rand van de pot i.p.v scrog. Dit omdat ik met 90w werk en zoveel mogelijk het licht moet concentreren op één plek. Helaas duurt dit wel een stuk langer. Of is scrog een goed alternatief?

                          Heb geen tent.. en geen afzuiging..

                          Zal vanavond een foto uploaden van mijn 100% beginners opstelling
                          En van de voedingen (geef momenteel niets..)

                          Het maakt dus niet uit als de bladeren de grond raken wanneer ik hem dieper zet?

                          Ik houd wel van een uitdaging!

                          Stay tuned...!

                          Comment

                          • MWay
                            Amazing Grower
                            MemberLucky Member
                            • Sep 2012
                            • 4999

                            #14
                            Re: Mijn poging tot succes... 1x Arjan's haze #1 LED 90W UFO

                            Weet je woonstituatie niet maar ook al is het 1 plantje die gaat flink stinken hoor als ze gaat bloeien onderschat dat niet.

                            Comment

                            • Pope
                              Elite Stoner
                              MemberLucky Member
                              • Jan 2010
                              • 128

                              #15
                              Re: Mijn poging tot succes... 1x Arjan's haze #1 LED 90W UFO

                              Heel je huis jongen!

                              Elke methode is goed, zolang je er maar voor zorgt dat je ze efficiënt kunt blijven belichten.
                              Hou de bladeren best net boven de grond, voeding kan je nog wel 2-3 weken mee wachten. In die 25l pot zal ze voorlopig wel genoeg voeding vinden

                              Ben benieuwd naar die opstelling
                              1ste binnenkweek LED


                              Comment

                              Bezig...