Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

DenSchimmige cultiveert door

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: DenSchimmige cultiveert door

    Ik ga er meestal vanuit dat de snelst ontwikkelende plantjes de mannen zijn. Benieuwd wat de uitkomst bij jou wordt. adhd.gif
    Waarom zou je die spreader niet gebruiken ?
    Met spreader heb je minder snel problemen met de plantjes recht onder de bulb.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #32
      Re: DenSchimmige cultiveert door

      Ziezo, heb ik door dit leuke interresante verslag te lezen toch weer iets aangenaam en nuttig gedaan vandaag...

      Tnx for the info.

      Laters...

      Handen in de lucht en groeten aan je tante...

      Comment


        #33
        Re: DenSchimmige cultiveert door

        Denschimmige,
        Ik kloon nu al 2 jaar mijn aloes en dat gaat niet zonder slag of stoot.
        Kloontjes ongeveer een week laten drogen en dan in potgrond doen. dit jaar had ik 7 kloontjes waarvan er 5 mooi geworden en de overige 2 gesneuveld zijn.

        Comment


          #34
          Re: DenSchimmige cultiveert door

          Thanks people,
          Reacties zoals deze maken het waard om wat extra tijd in het verslag te steken.

          En ja Mway tot nu toe bevalt de HPI me wel goed.
          Het voelt iig alsof het een hoop tijd bespaart, vraag me af hoeveel het zou schelen met mainlining


          Het is inderdaad uitkijken in het leven, anders word je aan vele kanten leeg getrokken.
          Gelukkig ben ik met de jaren aardig emotioneel krachtig
          If life keeps putting you down, You better stay high

          Comment


            #35
            Re: DenSchimmige cultiveert door

            Leuke update schim

            Volgens mij is geslachtsbepaling volledig random. Is geen touw aan vast te knopen.
            Wat voor mij wel eens werkte is: Dim langzaam je licht, dus elke dag een half uurtje minder lang licht en blijf rond de 15,5 uur zitten totdat je de voorbloei spot, die wordt hierdoor getriggert volgens mij.
            Zodra je het geslacht weet kun je al een paar mannen wegwerken en je uren weer op 18 lichturen zetten. Een plant met voorbloei zit namelijk nog steeds in de groei/vegetatieve fase.

            Zo'n hpi gaat echt lekker snel he

            Comment


              #36
              Re: DenSchimmige cultiveert door

              Hoe hoog hangt ie?

              Comment


                #37
                Re: DenSchimmige cultiveert door

                Oooo wat zie ik hier allemaal schimie, mooi werk man!
                Leuke verbouwingen en al die upgrades mooie plaats heb het nu denk me binnenkort ook een hpi te kopen ter vervanging van mijn metalhalide lamp.

                Je plantjes staan er lekker bij man, hopelijk heb je niet teveel mannen er tussen!

                & ik geloof ook nog steeds in karma!
                Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

                Comment


                  #38
                  Re: DenSchimmige cultiveert door

                  Hpi = Metal Halide meende ik Nik

                  Comment


                    #39
                    Re: DenSchimmige cultiveert door

                    En gelijk heb je cooki
                    Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

                    Comment


                      #40
                      Re: DenSchimmige cultiveert door

                      Oorspronkelijk geplaatst door Cookaap View Post
                      Volgens mij is geslachtsbepaling volledig random. Is geen touw aan vast te knopen.
                      Wat voor mij wel eens werkte is: Dim langzaam je licht, dus elke dag een half uurtje minder lang licht en blijf rond de 15,5 uur zitten totdat je de voorbloei spot, die wordt hierdoor getriggert volgens mij.
                      Zodra je het geslacht weet kun je al een paar mannen wegwerken en je uren weer op 18 lichturen zetten. Een plant met voorbloei zit namelijk nog steeds in de groei/vegetatieve fase.
                      Zo'n hpi gaat echt lekker snel he
                      Mja ik hoop het maar haha.. zit niet te hopen op een hok vol mannen
                      En ja die methode heeft Psy me ook eens proberen bij te brengen inderdaad.
                      Maar als de voorbloei is gestart dan gaat de plant toch door de bloeifase in?

                      Wil ze aan de ene kant toch minimaal 1 keer toppen..
                      Denk dat ik het overschot wel goed kan gebruiken als stek om de bloei in te gooien.

                      Oorspronkelijk geplaatst door MWay View Post
                      Hoe hoog hangt ie?
                      Momenteel hangt hij op 60cm boven de planten in stand 4 (diepstraal)
                      Spreader zit er niet in omdat de HPI bulb te groot is

                      Maar denk dat hij binnenkort naar standje 3 mag. (plantjes wat verder uit elkaar gaan zetten)

                      Kon me nog geen betrouwbaar schema vinden.
                      Een schema die de gehele groei op 100cm schrijft vertrouw ik niet zo...
                      Vond nu al dat sommige aardig gestrekt waren

                      En we zullen gaan zien Nik.
                      If life keeps putting you down, You better stay high

                      Comment


                        #41
                        Re: DenSchimmige cultiveert door

                        voorbloei betekend geen bloei, dan staat ze gewoon nog in de groei.

                        Als je een plant 3 maanden in de groei laat groeien dan zal in die 3 maanden het geslacht getoond worden ook al staat ze op 18/6.

                        Comment


                          #42
                          Re: DenSchimmige cultiveert door

                          [Current Date:] 22-05-2014
                          [Gezaaid] 24-04-2014
                          [Ontkiemd] 26-04-2014/28-04=2014
                          [Start groei periode] 05-05-2014

                          [Groei] [Week:]3[Dag:]20
                          [12/12 zetting]
                          [Bloei vanaf 12/12] [Week:] [Dag:]
                          [Bloei gespot]
                          [Bloei vanaf spot] [week:] [Dag:]

                          [Temperatuur:] 21C / 29C
                          [Luchtvochtigheid:] 40%/70%







                          Eloa,
                          Daar zijn we weer een keertje met een update.
                          12 dagen verder van de laatste update hebben we weer eens tijd kunnen vinden om aandacht aan het verslag te besteden.
                          Dus bij deze weer veel plezier.


                          Jetzt geht lose!


                          buitentjuin.jpg





                          De afgelopen keer was ik al een kijkje aan het nemen naar mijn water.
                          Aldaar deze naar mijn mening zeer veel kalk bevat :/
                          Al vul ik een glas met water kun je duidelijk een hoop kalk deeltjes zien zweven. (had hier foto van maar helaas verwijdert)
                          En daar drink ik dan dagelijks minstens 1,5 liter van...
                          Is goed voor de botten zullen we maar zeggen haha.


                          Drugsinc1.jpg

                          Ben een beetje gaan aankloten door hoeveelheden water te laten koken voor bepaalde tijden etc.
                          Om ze daarna af te laten koelen en door een koffie filter te gieten. (Niet dat je kalk zo kan filteren maar goed..)
                          De resultaten stonden allen op zijn eigen. waarbij ik de ene keer bijna niks aantrof had ik de andere keer zoveel kalk in het filter hangen dat als ik het in een zakje zou doen ik zo nog 100 piek kan verdienen aan een of andere junk
                          Wat me wel opviel was dat de E.C. waarde van het water overal 0,50 bleef. (Regelrecht uit de kraan en ongeacht hoeveel het behandeld was)
                          Kan ik daaruit opmaken dat kalk geen invloed heeft op de E.C. (wel op Ph) of zijn hier andere dingen aan de hand?




                          Planten in huis:
                          Zijn leuk, mooi, nuttig, maar ook een gevaar voor je kweek.
                          Check dus niet alleen ja Cannavrienden maar ook regelmatig de rest van de planten in huis.
                          De mei maand is ook de maand waar de bladluis weer in opkomst is.
                          Zo ook ik bleef niet ongedeerd.
                          Die Sun of a bladluizen zaten potnondeju op mijn paprika plant

                          Het leuke aan hobbyist zijn is dat je zelf kunt bedenken en beslissen hoe je zo'n probleem gaat oplossen.
                          *Afrikaantjes trekken lieveheersbeestjes of sluipwespen aan, de natuurlijke vijand van de bladluis.
                          *Deze 2 zijn ook via het internet te bestellen maar leek me beetje zonde.
                          *klein beetje research leert mij dat insecten geen fan zijn van sterke geuren (zoals lavendel, bonenkruid, dille, salie, hysop, uien en knoflook)
                          zo ook de bladluis niet.
                          *Uien of knoflook plant zou ook afwerend werken, alleen niet in bezit.
                          *Afspoelen met koud water met/zonder groene zeep.

                          Op
                          Oma weet raad
                          Alchemitesspoilthebrew.jpg
                          Een aftreksel welke effectief zou zijn tegen bijna elk aan de plant voedend insect.
                          Benodigdheden: Paar teentjes knoflook, Uien, Groene zeep,

                          Bij metingen gaf dit aftreksel E.C. waardes aan over de 1,8. (Zou dit eventueel ook blad voedende eigenschappen hebben?)
                          Als ik dat op mijn plant spuit verbrand het blad gelijk aan alle kanten.
                          Flink aangelengd met water en gecorrigeerd tot 5,8 Ph.

                          Daarbij uit voorzorg al mijn kamerplanten maar een behandeling gegeven.
                          Na een paar keer herhaling hebben de luizen het hazen pad gekozen.

                          paprika.jpg
                          Ik blij, Plant ook vast wel iets blijer



                          Bladproblemen:
                          Nu we toch in deze hoek zijn maak ik gelijk even van de gelegenheid gebruik om een aantal van de bladproblemen in mijn tent weer te geven.

                          bladprobleem1.jpgBladprobleem2.jpg
                          bladprobleem3.jpg17meiWoopstocold.jpg

                          Foto 1: geeft al 2 mankementen weer.. de lichtgroene verkleuring & mis vormt/mis groeit blad. (de kalk aanslag is later aangepakt)
                          Foto 2: Tamelijk hetzelfde veroorzaakt door??
                          Foto 3: Deze is zeker aan mezelf te wijten. Tijdschakelaar beetje dom ingesteld staan waardoor de plant koude nachten ondervond.
                          Daardoor deze waarschijnlijk groei vertraging heeft ondervonden. (kou in de tijd dat hij moet knallen) *thx for reminding Mway.
                          Foto 4: Koude nacht (purple)


                          Iniminytinyfails

                          12 mei: Na een paar dagen wind vangen blijft de mini sekte stug volhouden op een slappe dunne stam.
                          Geen enkele verbetering te herkennen.
                          Een kijkje dichterbij maakt het de gemoederen niet beter op.


                          12mklein1.jpg12mklein2.jpg12mklein3.jpg12mklein4.jpg12mklein5.jpg

                          Toch is er nog een positief iets uit deze mini sekte te halen.
                          Deze Biedt weer meer ruimte voor uitbreidingsmogelijkheden van andere planten.
                          Van de 19 die er nog over waren zijn er nu dus nog 13 over

                          Daarbij heb ik gelijk wat grondmonsters genomen.
                          Nummer 1 sample, nummer 10 sample & 4 random samples uit de aarde afkomstig van de mini sekte
                          En deze een dag laten weken in Demi water.


                          Sample 1 10 X X X X
                          E.C. 0,80 0,70 0,90 0,60 1,0 0.90
                          De random samples vanuit de (bij elkaar gemixte) minisekte grond lopen nogal uit een.
                          Wat deze tabel lichtelijk laat zien (en wat ook wel logisch is) is dat de aarde van de kleintjes(0,85) meer voeding bevat dan de aarde van de grotere planten(0,75).

                          Op wortel booster na hebben deze planten verder nog geen voeding gehad.
                          En om eerlijk te zijn weet ik niet eens welke e.c. waardes mijn grond momenteel nodig heeft.
                          I.i.g. niet boven de 1,8
                          En ach.. binnenkort toch overpoten.



                          Maintaining: *not mainlinning*

                          Op 15 mei zag ik dat alle plantjes minstens 6 internodes hadden bereikt.
                          Daarom vond ik het mooi tijd voor een pitstop.

                          15mStekkenbak.jpg
                          In de voorbereiding de stekbak klaargemaakt om de top stekken *afgeknipte gedeelte na het toppen* in te zetten.
                          Met de bedoeling deze in bloei te zetten voor geslachtsherkenning.
                          Dit wat er uiteindelijk niet van gekomen is haha. (te kleine stekken, vergeten onderhoud, geen fatsoenlijke manier etc.)

                          15meivoedknip.jpg
                          Een klein draaisysteem opgezet voor het voeden/uitlekken/toppen.
                          Eerst de potten vol laten trekken, daarna op de roosters laten uitlekken terwijl ze een top/knip behandeling krijgen.
                          Niet geheel veilig i.v.m. eventuele overbreng van ziektes/beestjes maar het werkt wel prima.
                          De minisekte is hier ook officieel de tent uitgezet.

                          15mei4weglols.jpg
                          De planten hebben soms wel gekke vertakkingen.
                          Dat levert bij het toppen van de planten soms wel leuke uitkomsten zoals hierboven.

                          15meiSchoonmaken.jpg15meieindresultaat.jpg
                          Om met deze opstelling verder te gaan.
                          Na analysatie van de overgeblevene ligt mijn voorspelling op 3 mannen.
                          Dit zou volgens mijn voorspelling 5, 9 & 13 zijn.
                          We zullen het vanzelf gaan zien

                          man13.jpg
                          Een van de ''voorspelde'' mannen (of gewoon zeer mongolide)



                          20 mei was zo'n dag waar ik door de hitte totaal nergens geen energie voor had.
                          Heb ook zowat de hele dag voor pampus gelegen. kon niet eens mijn bed uit komen.
                          S'avonds toen het af begon te koelen (en de schemer weer inkeer deed) begon ik weer wat energie te krijgen.

                          Weet niet wat voor gekke tik het is.
                          Vorig jaar (tijdens verhuizing) heb ik ook door de hitte heen liggen slapen.
                          Om daarna in de nacht productief te kunnen zijn..

                          Omdat ik zo voor pampus lag ben ik niet bij mijn tent geweest waardoor ik niet opgemerkt heb dat de lamp weer te laag hing en daarbij geen watergift gedaan.

                          *Voor watergift hanteer ik momenteel het systeem dat ik de aarde eerst weer tamelijk droog laat trekken alvorens weer water te geven*
                          Ik probeer de HPI bulb (zonder spreader) nog steeds op 60cm afstand van het gewas te houden.

                          Maar als mij dit niet lukt...U raad het all... zullen de plantjes enige schade kunnen aanvaarden.

                          21meitop.jpg21meifront.jpg
                          In vergelijking met 15 mei zijn de plantjes op 21 mei zeer hard gegroeid.
                          Met nog 1 dag te gaan om op de 3 weken groei te zitten kwam ik er achter dat ik op mijn gefaalde stekkenplan na niks meer had ondernomen om geslachtsherkenning te plegen.
                          Terwijl het toch ook hoognodig tijd is dat de ''uitverkorene'' in 11 liter potten worden gezet.
                          Zal dus snel iets moeten gaan doen om geslachtsherkenning te laten optreden.

                          Momenteel neig ik naar een 12/12 cyclus alleen nog wel met HPI licht. (alhoewel 15/8 ook een optie zou kunnen zijn)
                          Dit tot alle planten geslacht zouden laten herkennen waarna ik ze kan overpoten.
                          Na het overpoten zou de ik de full spectrum lamp er in kunnen knallen. (HPS)
                          22meitop.jpg22meiside.jpg
                          Ondanks de kort dag kon ik het toch niet laten om het een en ander te mishandelen in mijn tentje.


                          Thankz for readingz..
                          Last edited by DenSchimmige; 22 May 2014, 08:02.
                          If life keeps putting you down, You better stay high

                          Comment


                            #43
                            Re: DenSchimmige cultiveert door

                            Als je ze blijft ondersteunen maken ze niet snel dikkere stammetjes.
                            Mooi verslag. ras_wink.gif

                            Als je gaat selecteren zou ik vast bladprobleem3 (foto7) in de kliko mikken.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment


                              #44
                              Re: DenSchimmige cultiveert door

                              Die mini's hebben eerst ook gewoon wind staan happen, alleen vielen ze om naarmate het bladerdek groter werd en de stam hetzelfde bleef :/
                              En mja.. dan zal ik alleen eerst weer even moeten kijken welke het was xD


                              Ben momenteel weer iets aan het testen..

                              Gebruik blauwe tl of LEDS om indicatie te induceren in vegetatieve planten.
                              Geef de planten 12 uur regelmatige licht en dan 12 uur blauw Licht.
                              De planten zullen vegetatief blijven groeien, maar produceren ook wat bloemen.
                              Blauwe TL --- UVC (Blacklight) UVB (Electrische vliegenvanger) zouden moeten kunnen voldoen.
                              Normaal licht --- Valt HPI hier onder? of alleen HPS?
                              If life keeps putting you down, You better stay high

                              Comment


                                #45
                                Re: DenSchimmige cultiveert door

                                Een UV lamp geeft toch geen "blauw" licht? UV zit in het spectrum onder de 400nm en dat gebruiken de planten niet voor de celontwikkeling. Het blauwe licht wat de planten nodig hebben zit meer in de range van 400nm tot 500nm.

                                Als je echt blauw licht wilt hebben zou je eens moeten kijken naar de lampen die koraal kwekers gebruiken. Of LED.

                                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                                Comment

                                Bezig...
                                X