Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5 plantjes Pineapple chunk scrogg (Barney's farm)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    5 plantjes Pineapple chunk scrogg (Barney's farm)

    Korting op 420shop
    Zoooo,,,, eindelijk na alleen maar kweekverslagen te lezen nu eens een eigen kweek

    Ik heb afgelopen maandag mijn bestelling binnen gekregen. 2x 5zaadjes pineapple chunk fem. En daarbij 2 gratis fem. zaadjes LSD.

    Een dag later ook de benodigdheden voor de rest van de installatie en voeding. Wat ik al had:
    -tent Mammoth pro 120x60x160
    -lampkap hamerslag, vsa
    -canna terra Vega/terra Flores
    - scrogg rek (homemade)
    -Tl 2x koelwit 1x warmwit (groei)

    hier de lijst die ik heb binnen gekregen:

    Aantal Product Prijs
    1 Tentwaaier + klem 15cm
    1 Plagron Light-mix 50ltr/zak
    1 Plagron Bat-mix 50ltr/zak
    1 Afzuigslang combiconnect 127mm
    1 Buisafzuiger BK 200 790m3 (kunststof)
    1 Phat/ Rhino filter 425m3
    3 Snelklem 60t/m135mm
    2 Verloopstuk diameter 200-125mm
    1 Adwa EC meter
    1 Adwa PH meter
    1 Hortiline Hortimeter premium
    1 Kweekkast 38x24x19cm propagator 43
    7 Pot vierkant 9x9x9,5cm 1152/ doos
    7 Pot vierkant 25x25x26cm 12ltr
    1 Davin schakelkast DV 12 voor 2 lampen
    1 Lamp 400w Philips son-t+
    1 Ganna pH- bloei 1 ltr
    1 Ganna pH- groei 1ltr
    1 Ganna Rhizotonic 0,25ltr
    1 Gannazym 0,5ltr
    1 Ganna PK 13-14 0,5ltr
    1 Ganna Boost 0,25ltr
    1 Variac 500w
    1 Brandblusser 1kg (automatisch)

    jammer genoeg waren de verloopstukken niet meer leverbaar Heb ik die nog maar bij een andere site besteld samen met een Blumat set en tensio meter. Aangezien ik op dit forum echt helemaal fan van de scrogg manier ben geworden, lijkt t met toch wel handig om een bewateringssysteem te hebben.

    vandaag de zaadjes direct in de light mix gestopt, die ik eerst heb bevochtigd met water en Rhizotonic.
    hopen na alle leuke verslagen die ik lees, dat ik zelf ook een fijn rokertje kan klaarstomen.

    hier wat foto's en zal elke week een hopelijk positieve update te doen.


    image.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpg
    Last edited by Straicar; 7 May 2014, 19:59.
    -5-plantjes-Pineapple-chunk-scrogg-(Barney-s-farm) (Running)

    #2
    Re: 5 plantjes Pineapple chunk scrogg (Barney's farm)

    Zo mooie spullen en setup meteen man, ik wens je veel succes. Ik ga je volgen
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...er-25L-600watt

    Comment


      #3
      Re: 5 plantjes Pineapple chunk scrogg (Barney's farm)

      Ja leuke set up,kom af en toe es meeloeren hoor.
      Succes met je plantjes.

      Comment


        #4
        Re: 5 plantjes Pineapple chunk scrogg (Barney's farm)

        Succes!!!

        Comment


          #5
          Re: 5 plantjes Pineapple chunk scrogg (Barney's farm)

          Straicar ik zie dat je een brandblusser erbij hebt,die je het liefst niet wil gebruiken!!!!!
          Ik word wel onrustig van al die kabels,je kweekt veilig maar zet dan ook die losse draaden ff vast,zodat we straks van je kweken kunnen genieten!!!!!E n
          er wat van leren.
          Succes met je ananas chunk.
          Er is nog iemand hier die ze kweekt.

          Comment


            #6
            Re: 5 plantjes Pineapple chunk scrogg (Barney's farm)

            @tuinbroek. Wrm die brandblusser niet? Wil hem ook nog aanschaffen daarmee.

            Verstuurd vanaf mijn AT-AS53N met Tapatalk
            Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
            Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

            Comment


              #7
              Re: 5 plantjes Pineapple chunk scrogg (Barney's farm)

              @rezpiet en @tuinbroek thnx leuk dat jullie ff komen kijken, en ja wou gelijk goed doen met de setup. Doe t goed of doe t niet

              @matthijs1990 thnx

              Vandaag ook mijn laatst bestelde spullen binnen gekregen. Blumat set (voor als ze over gepot zijn) en de verloop stukken voor de afzuiger.
              dus gelijk maar aan de slag gegaan. Afvoer mooi op de schoorsteen uit laten komen. Setup helemaal klaar.

              Zodra de dames hun kopjes laten zien zal ik weer ff een foto update doen.
              Attached Files
              -5-plantjes-Pineapple-chunk-scrogg-(Barney-s-farm) (Running)

              Comment


                #8
                Re: 5 plantjes Pineapple chunk scrogg (Barney's farm)

                Ga je volgen Straicar.
                Nette uitrusting.
                Nu de les lezen
                Ga dat kroonsteentje is vervangen door of een snoer uit een stuk of een aderhuls.
                De brandblusser boven je vsa.
                En waarom zit die aarde nog niet in de pot
                Succes met je eerste kwwek kerel

                Comment


                  #9
                  Re: 5 plantjes Pineapple chunk scrogg (Barney's farm)

                  @tuinbroek nja die brandblusser is de simpelste. Maar leek me eerst wel ok. Zal verloop van tijd een Mabo kopen. Mja was al een dure setup dus nog maar ff sparen.
                  en wat betreft de kabels... Het is aan de achterkant van de tent, waar ik eigenlijk niet kom. Zal ze nog wel ff binden, maar heb op dit moment alleen maar de tl verlichting aan. Zodra die eruit gaat en de hps aangaat zal het wat netjes worden.
                  -5-plantjes-Pineapple-chunk-scrogg-(Barney-s-farm) (Running)

                  Comment


                    #10
                    Re: 5 plantjes Pineapple chunk scrogg (Barney's farm)

                    Zal het netjes zijn.
                    Wel alert blijven he.

                    Comment


                      #11
                      Re: 5 plantjes Pineapple chunk scrogg (Barney's farm)

                      Eindelijk!!!!! Als je voor de eerste keer kweekt duurt elke dag nadat je zaadje geplant is te lang.... Heb ik t wel goed gedaan/grond te droog of nat/ te hard aan gedrukt. Allemaal twijfels maar dan 3 dagen na het planten van de zaadjes steken er 3 van de 5 hun kopje boven, onze dames ontwaken

                      1 van deze had het kapje er nog op, deze heb ik zo voorzichtig mogelijk verwijderd. Nog een dag later nr 4 ook boven. Nu alleen nog op het nakomertje wachten. En ja hoor vandaag ook deze haar mooie kopje laten zien.

                      wel had ook deze het kapje er nog op, ik denk dat ik bij de volgende x toch de grond iets steviger moet aandrukken zodat het kapje achterwege blijft.

                      Wel denk ik maar 4 van de 5 dames te houden. Want mijn tentje is maar 60cm diep en ga een 90/100cm in de breedte. Dus zal dit wel genoeg vulling geven.

                      heb tot de laatste boven was mijn tl 24/0 aangehad en zal hem vanaf vandaag op 18/6 zetten. De temp zal dan miss wel wat zakken, dit ff aankijken anders maar een warmte kabeltje kopen.

                      temp rond 22graden Lv58%

                      volgende week maar weer een update. Iemand opmerkingen/ advies....van harte welkom
                      Attached Files
                      -5-plantjes-Pineapple-chunk-scrogg-(Barney-s-farm) (Running)

                      Comment


                        #12
                        Re: 5 plantjes Pineapple chunk scrogg (Barney's farm)

                        Ik heb ze al 3 dagen geen water gegeven, want de grond is nog vochtig zat. Dit komt volgens mij omdat ze nog in het kweekbakje zitten. Met alleen maar 3x 18w tl erboven. De LV zit rond 62% omdat het dicht is. Temp 23/17graden.

                        is de lv niet te hoog in deze gesloten bak. Zou het miss beter zijn om ze eruit te halen en gewoon onder de 400w hps te doen(gedimt naar 300w)? Want zie bij bijna alle andere verslagen iedereen gelijk onder hps groeien ipv tl.
                        -5-plantjes-Pineapple-chunk-scrogg-(Barney-s-farm) (Running)

                        Comment


                          #13
                          Re: 5 plantjes Pineapple chunk scrogg (Barney's farm)

                          Ontkiemen 4 dagen (klaar)
                          Groei 6 dagen
                          Temp. 26/20graden
                          LV 55%

                          Ok, weer een kleine update. De jonkies zien er goed uit, ze voelen zich lekker nu ze buiten de kweekbak staan. Ook word de grond af en toe wat droger, zodat ik ze af en toe een beetje water met de bloemspuit geef.
                          Heb de potjes ook ff tot de rand bij gevuld met grond.

                          ik had ivm de temp een warmte kabel gekocht...en ja hoor vandaag temp te hoog. Licht aan 30graden licht uit 24. De oorzaak hiervan dat we eindelijk weer eens wat lekker weer hebben in Nederland. Vandaag graadje of 19 en volgende week zelfs 25tot27 graden

                          Dus word het dit weekend tijd dat ik de BBQ maar weer tevoorschijn haal. En mijn grill kunsten weer eens zal beproeven onder het genot van een heerlijk koud pilsje.

                          Nu zonder enige hulp temp in de tent 26/20 graden.
                          Dus wel blij dat ik de jonge dames nog gewoon onder de tl heb staan, want warmte zullen ze aankomende dagen genoeg krijgen.

                          Dit was het voor nu. Iedereen maar lekker genieten van ons zomerse weertje.

                          hierzo ff foto's van de 2 beste dames.
                          Attached Files
                          -5-plantjes-Pineapple-chunk-scrogg-(Barney-s-farm) (Running)

                          Comment


                            #14
                            Re: 5 plantjes Pineapple chunk scrogg (Barney's farm)

                            Ziet er ook mooi groen uit,ik heb gelukkig een sterke afzuiger en een actieve inblaas.
                            En als het niet meer lukt dan heb ik wel een koelkast op reserve zet ik die bij de tent.Nee gein vorige zomer kon ik net onder de 30 blijven.
                            Dus laat maar komen ga buiten ook wat zetten maar wel verduisteren.Met een hele grote doos.
                            He succes

                            Comment


                              #15
                              Re: 5 plantjes Pineapple chunk scrogg (Barney's farm)

                              Ik lees dat je Cannazym bij je dagelijkse voeding kunt doen. Maar ook de mogelijkheid om het maar 1x pw met je voeding mee te geven.


                              zijn er mensen die hier ervaring mee hebben, en welke manier beter is voor de planten. Dagelijks of 1x pw?

                              Heb vandaag voor het eerst Cannazym meegegeven. 1.5L water, 6ml Rhizotonic, 3.5ml Cannazym


                              thnx.
                              -5-plantjes-Pineapple-chunk-scrogg-(Barney-s-farm) (Running)

                              Comment

                              Bezig...
                              X