Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

10x Jack herer (vision seeds), 1x Mamba Negra (Blimburn seeds)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    10x Jack herer (vision seeds), 1x Mamba Negra (Blimburn seeds)

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal. Ben toch aangemoedigd/opgedragen om een kweekverslagje hier te beginnen. Dus bij deze!

    Heb een flinke hoeveelheid Jack Herer zaden via 420shop besteld, en heb er op donderdag avond 28 augustus 10 te ontkiemen gelegd. Had er ook 3 Mamba Negra freebee zaden bij gekregen, al leken me deze best wel over datum/niet helemaal fris. Die er dus ook maar bij gelegd.

    Na 36 uur tussen de watten in een (DHS huismerk) ontkiembakje waren alle 10 de Jack Herer zaden ontkiemd. Die zijn zaterdag ochtend 30 augustus dus de aarde in gegaan. (hergebruikte growshop aarde die ik eerder goed nat had gemaakt, ivm droog als een woestijn) In de propagator ermee.

    Omdat de zaden iets te diep waren gepoot, hadden ze iets meer tijd nodig om boven de grond te komen. Heb ze zondag middag een handje geholpen, en ze kwamen alle 10 prima boven. Zondag avond (31 augustus) zijn ze onder de groeilampen gegaan.

    Van de Mamba Negra heb ik het wat minder goed bijgehouden. Maar na 3 dagen te hebben gelegen in de bakjes, en geen enkel teken van leven te hebben vertoont, heb ik ze voorichtig open gebroken met een pincet: 1 zaadje pulp, 1 zaadje grijs/bruin, en 1 zaadje dat er redelijk uit zag. Uiteindelijk is dit laatste zaadje de aarde in gegaan en boven de grond gekomen op dinsdag 2 september, en daarna ook onder de lamp gegaan.

    Momenteel doen ze het allemaal redelijk, op 1 Jack Herer plantje na. De blaadjes stonden namelijk omhoog, en ze ging traag vooruit. Heb gezorgd dat de airflow verbeterd is, en de gewone blaadjes gingen weer horizontaal staan. De lob blaadjes bleven omhoog staan, en dat heb ik nu ruim een uur geleden weer horizontaal gedrukt, en ze blijven nu dan ook goed staan.

    Ze hebben vanaf donderdag 4 september voeding gekregen van Gout. (wortel stimulator, zym en grond basis) PH van rond de 6.0.

    Vragen/opmerkingen, laat maar horen!
    Still learning... Respect, ook voor de mensen die tegen beter weten in hun eigen koers trekken.

    #2
    Re: 10x Jack herer (vision seeds), 1x Mamba Negra (Blimburn seeds)

    ben benieuwd naar de foto's ik zal je volgen

    grtz. Bigbud
    https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

    Comment


      #3
      Re: 10x Jack herer (vision seeds), 1x Mamba Negra (Blimburn seeds)

      Snel ff 3 foto's gemaakt. Hier moet je het eerst maar ff mee doen. Beetje gestrekt, maar had wat lamp verstel problemen. Indien nodig ga ik ze wel dieper ingraven wanneer de aarde is ingezakt, of wanneer ze groter komen te staan.
      IMG211.jpg
      IMG213.jpg
      IMG212.jpg

      Weet niet of de thumbnails zichtbaar zijn, maar die zijn van gister avond.
      Attached Files
      Still learning... Respect, ook voor de mensen die tegen beter weten in hun eigen koers trekken.

      Comment


        #4
        Re: 10x Jack herer (vision seeds), 1x Mamba Negra (Blimburn seeds)

        Leuk dat je een verslagje gestart bent, ze zien er goed uit.
        Ik zou als ik jou was ze zo snel mogelijk in grote potten zetten en onder 600w knallen.
        Dan kunnen ze meteen de volle wortelruimte gebruiken en groeien ze iets sneller.
        Succes!

        Comment


          #5
          Re: 10x Jack herer (vision seeds), 1x Mamba Negra (Blimburn seeds)

          Dit is helaas niet mogelijk. Er passen geen grotere potten in die groei ruimte, is echt mini en laag. En onder de HPS gaat helaas nog niet. Maar bedankt voor de tip!
          Still learning... Respect, ook voor de mensen die tegen beter weten in hun eigen koers trekken.

          Comment


            #6
            Re: 10x Jack herer (vision seeds), 1x Mamba Negra (Blimburn seeds)

            Het werd maar weer eens tijd om hier een update te plaatsen. Er werd weer flink gezeurd namelijk. Zal het in delen moeten doen ivm maximaal aantal plaatjes per keer dat ik kan uploaden ofzo.

            Vandaag (zondag/maandag nacht) staan ze 2 weken onder de 300 watt turbo neon groei lampen. Ze doen het alle 11 nog, maar niet allemaal even goed. Rechts doet het beter dan links. Ik denk dat het iets te maken heeft met de airflow en eventueel nog de LV. Volgende ronde verplaats ik de luchtbevochtiger, en kijk wat voor resultaat het geeft.

            Om het 2 weken onder de lamp te vieren, kregen ze een knipbeurt. Nou ja, knippen wou niet goed, dus ik heb de topjes eraf gesneden met een scalpel. De meeste zaten wel op 4-5 internodes, sommige, zoals nummer 6, zat op 3. Om alles gelijk te behandelen, ook allemaal gelijk getopt. Hieronder zouden voor en na plaatjes moeten komen.

            Jack Herer nr 1:
            IMG239.jpgIMG240.jpg
            Jack Herer nr 2:
            IMG241.jpgIMG242.jpg
            Jack Herer nr 3:
            IMG243.jpgIMG244.jpg
            Jack Herer nr 4:
            IMG245.jpgIMG246.jpg
            Jack Herer nr 5:
            IMG247.jpgIMG238.jpg
            Jack Herer nr 6:
            IMG248.jpgIMG250.jpg
            Jack Herer nr 7:
            IMG251.jpg
            Jack Herer nr 8:
            IMG253.jpgIMG254.jpg
            Jack Herer nr 9:
            IMG255.jpgIMG256.jpg
            Jack Herer nr 10:
            IMG257.jpgIMG258.jpg
            Mamba Negra:
            IMG259.jpg

            Merk dat ik niet consequent was met pics nemen... Ontbrekende pics heb ik dus niet helaas...

            Scalpel waarmee ik top:
            IMG260.jpg

            Dit werkt echt IDEAAL. De mesjes koop je per 10, en dan zijn ze steriel verpakt ook nog. Is eigenlijk ziekenhuis materiaal ofzo. Vlijmscherp, en je hoeft eigenlijk geen enkele druk uit te oefenen. (pas wel op waar je em neer legt, ongeluk zit in een klein hoekje...)
            Last edited by Bohica; 16 September 2014, 16:51. Reden: Pics gesorteerd.
            Still learning... Respect, ook voor de mensen die tegen beter weten in hun eigen koers trekken.

            Comment


              #7
              Re: 10x Jack herer (vision seeds), 1x Mamba Negra (Blimburn seeds)

              ziet er goed uit die kleine komt er vast ook wel bovenop!
              https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

              Comment


                #8
                Re: 10x Jack herer (vision seeds), 1x Mamba Negra (Blimburn seeds)

                Dat is idd ook wat ik hoop. Ze gaat bijzonder traag vergeleken bij de rest, maar ik wil haar zo laten staan, om bij de volgende kweek de plek te vergelijken. Kijken wat er nu mis zou zijn met die plek/kant in de bak. En natuurlijk het soortje leren kennen. Is zo'n trage wel de moeite waard, en wat kan ik er van verwachten. Preventief omhakken vind ik ook jammer.
                Still learning... Respect, ook voor de mensen die tegen beter weten in hun eigen koers trekken.

                Comment


                  #9
                  Re: 10x Jack herer (vision seeds), 1x Mamba Negra (Blimburn seeds)

                  ja kan geen kwaad je hebt er genoeg die het goed doen, en preventief omhakken doe ik zeker nooit... die plek is anders leeg en je gebruikt niet meer stroom voor dat ene plantje meer
                  https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

                  Comment


                    #10
                    Re: 10x Jack herer (vision seeds), 1x Mamba Negra (Blimburn seeds)

                    Wat een goed idee om een scalpel te gebruiken voor het toppen, dat werkt vast veel beter dan een schaartje.

                    De plantjes staan er zo te zien mooi bij!

                    Comment


                      #11
                      Re: 10x Jack herer (vision seeds), 1x Mamba Negra (Blimburn seeds)

                      Bah, server had storing, back-up werd gebruikt, plaatjes weer niet goed, en de nuttige reactie van Q weg... En weer niet gewoon member...

                      @Wietblaadje: Jah, zo'n scalpel werkt echt perfect! Veel beter dan een schaartje.
                      Still learning... Respect, ook voor de mensen die tegen beter weten in hun eigen koers trekken.

                      Comment


                        #12
                        Re: 10x Jack herer (vision seeds), 1x Mamba Negra (Blimburn seeds)

                        Ben zelfs berichten kwijt,soms raak ik foto,s kwijt of heb ze van anderen.
                        Leuke kweek.
                        He ik kom af en toe zeker ff kijken hoe het met de jacks gaat!!![emoji271] [emoji106] [emoji3]

                        Comment


                          #13
                          Re: 10x Jack herer (vision seeds), 1x Mamba Negra (Blimburn seeds)

                          Even een update zonder foto's.

                          Zoals in mijn voorstel topic staat, heb ik een tent van 2,40x1,20x2,00. Deze tent staat voor de helft vol, en hier stond maar 1 van de 2 lampen aan. De LV was vrij hoog. (rond de 50%) Die planten moeten nog een aantal weken, maar nu heb ik in 1 top, toprot gevonden. Vakkundig weg gesneden, en zo netjes mogelijk gewerkt met handschoenen aan. (die ik daarna direct weg gooide, en andere handschoenen aan deed voor een verdere toppen inspectie) De LV bleek ook omhoog te zijn geschoten naar 59%, oorzaak onbekend...

                          Volgens mij is het et beste om de hele tent na toprot te gaan schoonmaken, voordat je er nieuwe planten in zet. Maar hier loop ik dus tegen een probleem aan. Deze Jack Herer zal in de (nu lege) helft van de tent komen te staan, terwijl de andere planten er ook nog staan. Alles schoonmaken is dus niet echt een optie lijkt me... Heeft iemand tips voor mij?

                          *PS: afzuiger iets harder aan gezet, en de 2e HPS aangezet. Niet als lichtbron, maar om de LV te laten dalen. LV is met lamp aan gedaald van 59 naar 43%.

                          @Tuinbroek, had al stoeltjes klaar gezet. Welkom!
                          Still learning... Respect, ook voor de mensen die tegen beter weten in hun eigen koers trekken.

                          Comment


                            #14
                            Re: 10x Jack herer (vision seeds), 1x Mamba Negra (Blimburn seeds)

                            Wouw moeilijk probleem.Als het om een paar dagen ging kon je ze zolang buiten zetten.
                            Je kan het ook nu niet schoonmaken want die schimmelsporen verplaatsen zich door de lucht.Ik zou dan de jonkies opofferen,maar aan de andere kant er hoeft maar een microscopisch deel achter te blijven,en de rot zal zich nog meer versprijden.Ik zou het zo niet weten,hopelijk blijft het weg.!!!!!

                            Comment


                              #15
                              Re: 10x Jack herer (vision seeds), 1x Mamba Negra (Blimburn seeds)

                              Omdat ik de LV al gevaarlijk hoog vond, was ik er al meer mee bezig. Qua inlezen enzo. En er moet een bepaalde LV zijn, willen ze zich kunnen nestelen. De LV is nu dus wel weer acceptabel... Hoe hoog risico schat je het in, dat de JH ook toprot gaat krijgen? En als ik de komende week geen nieuwe toprot ontdek in de planten die al in de tent staan, hoe "save" zit ik dan?

                              Owja, de lucht wordt via een bestaand luchtkanaal afgevoerd. Ik vermoed dat het risico op schimmelversprijding in mijn woning dus niet erg hoog is...
                              Still learning... Respect, ook voor de mensen die tegen beter weten in hun eigen koers trekken.

                              Comment

                              Bezig...
                              X