Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De kweek-o-theek 5x PP silverbox 1st time

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    De kweek-o-theek 5x PP silverbox 1st time

    Korting op 420shop
    Beste leden,

    Na aardig wat verschillende kweekverslagen met heel veel plezier te hebben gelezen,
    heb ik besloten zelf ook maar eens een bijdrage aan dit leuke forum te brengen.

    Ik heb nog niet eerder binnen gekweekt en zal gaanderweg deze kweekverslag vast een hoop
    vragen stellen, en misschien een hoop fouten maken. Alle kritiek en verbeteringen zijn welkom!

    Laat ik maar beginnen met vertellen wat voor set-up ik heb staan.
    Het gaat om een 70x70x170 silverbox met Ruck-125-L afzuiging 330m3/uur.
    Een 400W lamp en 5 powerplant stekjes en een koolstoffilter.



    En als voeding geef ik nu Bio grow van Biobizz. Ik kweek op lightmix aarde.
    Voor de volgende kweek ga ik waarschijnlijk over op coco's omdat ik hier betere
    dingen over gehoord heb, zoals betere opbrengsten en makkelijker te reguleren
    ph waardes etc.



    Ik had vanaf het begin af aan eigenlijk problemen met de tent. Ik heb hem overgekocht
    van iemand met 600W lamp maar deze maakte mijn tent ongeloofelijk heet, waardoor de temperatuur
    op 32 graden bleef steken, en de stekken nu lichtelijk gestresst zijn. Dit heb ik noodgedwongen
    een paar dagen moeten volhouden totdat de growshop de 400W op voorraad had. Nu hangen ze sinds
    afgelopen vrijdag onder de 400W en te temperatuur steekt mooi rond de 28/29 graden.

    Hier zie je wat foto's van de stekken die aangetast zijn door de te hoge temperatuur. Hopelijk
    trekt dit nog wel wat bij maar ik heb daar geen ervaring mee, wellicht kan iemand mij geruststellen ?





    En zie hier de huidige staat van de stekjes in de tent. Ze zijn hier 1 dag geleden overgepot.
    Ik denk nog een week in de groei max. voordat ik ze op 12/12 zet ? Of kan ik dit beter nu al doen
    in verband met de beperkte hoogte van mijn tent. (170cm)


    Ik moet jullie de nieuwe foto's even schuldig blijven want mijn camera doet 't nauwelijks met de lamp aan!
    Heb er even een paar van paar dagen terug toegevoegd. De nieuwe komen vanmiddag of vanavond.


    Bedankt voor het lezen en tot de volgende post!
    Attached Files

    #2
    Re: De kweek-o-theek 5x PP silverbox 1st time

    Zie hier de nieuwe foto's, snel even gemaakt voor de lamp op volle kracht begon te schijnen, dus misschien iets wazig.

    We zitten in dag 5 sinds ik de stekjes in bezit heb. Ik zal voor in de toekomst ook goed bijhouden welke dag we zitten.








    Tips, reacties, vragen en commentaar word gewaardeerd

    Comment


      #3
      Re: De kweek-o-theek 5x PP silverbox 1st time

      Hoe kan op cocos kweken nu eenvoudiger zijn als je daarbij de pH en EC moet meten ?
      Als je de complete Biobizz lijn gebruikt hoef je helemaal niets te meten of aan te passen.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: De kweek-o-theek 5x PP silverbox 1st time

        Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
        Hoe kan op cocos kweken nu eenvoudiger zijn als je daarbij de pH en EC moet meten ?
        Als je de complete Biobizz lijn gebruikt hoef je helemaal niets te meten of aan te passen.
        He daar was ik me zeker van bewust, voor de volgende keer staat een PH/EC meter ook zeker in de planning.
        Er liggen 6 autodinafem Amnesia XXL auto zaadjes klaar, en ik wil daar wel echt een top oogst vanaf kunnen halen,
        vandaar ook de overweging om volgende keer op cocos te kweken. Ik hoef alleen de aarde aan te schaffen want bij
        aanschaf van de tent kreeg ik er coco voeding bij.

        Comment


          #5
          Re: De kweek-o-theek 5x PP silverbox 1st time

          Tja, en de meters.
          Ik bedoel...als je met Biobizz kweekt heb je geen meters nodig, en hoef je ook geen ec en ph te meten.
          Dan werkt het op cocos toch veel ingewikkelder ? hmm, ok we zullen wel langs elkaar praten op een of andere manier.

          Dat van die TOP-oogst op cocos is ook wat overdreven denk ik.
          Zeker in combinatie met autoflowers die je toch minimaal 18 uur licht per dag moet geven, van begin tot eind, voor die top-oogst.

          Mgoed, ga eerst deze maar eens afmaken, ghehe....en over vier maandjes heb je al een pak meer ervaring.
          -
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: De kweek-o-theek 5x PP silverbox 1st time

            Wat ik bedoelde is, dat ik voor de volgende kweek, PH en een EC meter ga aanschaffen.
            Cocos schijnt ook het voordeel te hebben minder gevoelig te zijn voor insecten en ongedierten.

            Maar auto-flowers 18 uur licht geven inplaats van 12? Wat heb ik hier gemist. Ik dacht dat autoflowers gelijk beginnen
            met bloeien ongeacht of je ze 18 uur of 12 uur geeft? 18 lijkt me dan nogal een verspilling van energie.

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.
            Last edited by Poseidon; 13 September 2014, 23:30.

            Comment


              #7
              Re: De kweek-o-theek 5x PP silverbox 1st time

              Iedereen maakt weleens een foutje, doe je niks aan, da's menselijk zeggen ze dan.
              Ik denk dat je vooral met een verwoed cocos-voorstander gesproken hebt.
              Des te beter dat je eerst een kweekje op aarde doet, dan kun je zelf ervaren wat voor jou de meest geschikte manier is.

              Ik heb weleens een schemaatje op JD gezet wat ik gebruik met Biobizz voeding op Lightmix tijdens de bloeiperiode.

              Ter vergelijk :QNQ2012080.jpg
              Maar dan kun je nog verschillen hebben natuurlijk.
              De ene plant is de andere niet, het licht speelt mee, en de LV ook. Kan allemaal invloed hebben op de hoeveelheid voeding.
              Een schema is dus meer een richtlijn waar je zelf een beetje 'omheen' zit.

              Grow geef je inderdaad de hele bloeiperiode mee.
              Als ik een bladpuntje zie verkleuren geef ik een of twee dagen alleen water of ik verminder de Grow of Bloom tijdelijk.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: De kweek-o-theek 5x PP silverbox 1st time

                Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                Grow geef je inderdaad de hele bloeiperiode mee.
                Als ik een bladpuntje zie verkleuren geef ik een of twee dagen alleen water of ik verminder de Grow of Bloom tijdelijk.
                Dat van die bladpuntjes vind ik een goeie tip! Ik heb me plantjes nu duidelijk overvoed.. Heb besloten om nu maar even twee
                dagen, of naar gelang nodig is, geen voeding te geven maar alleen water zodat de planten zich wat herstellen.
                Heb op twee stekjes erg last van bruin omgeslagen puntjes en gele randen.

                Comment


                  #9
                  Update 28-09

                  Hallo forumleden!,

                  na korte tijd wat problemen te hebben ondervonden met de telefoon, ben ik weer in staat
                  fotootjes te maken!

                  Ik zal er dan ook verder weinig woorden aan vuil maken, zie hier de stekjes in bloei



                  Tot nu toe nog geen problemen gezien op de plant in de vorm van beestjes, even afkloppen en hopen dat
                  het gedurende de rest van de bloei ook niet verschijnt.

                  Snel weer een update, de plantjes groeien nog iedere dag weer flink door.

                  Comment


                    #10
                    Re: De kweek-o-theek 5x PP silverbox 1st time

                    Nieuwe update !! De dames gaan te gek ! En wat ruikt dat goed..





                    Comments zijn altijd welkom

                    Comment


                      #11
                      Re: De kweek-o-theek 5x PP silverbox 1st time

                      Nice, die toppen gaan nog eens zo groot en dik worden !
                      Had je ze als stek behandeld tegen beestjes ?
                      Pas op dat je fan geen blaadje naar binnen trekt.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #12
                        Re: De kweek-o-theek 5x PP silverbox 1st time

                        Hee QnQ,

                        jaaa die toppen gaan echt lekker, niks op aan te merken. Zitten nu (ongeveer) in de 3e week van de bloei. Ik hou het
                        kweekschema aan van Biobizz voor het beste resultaat.

                        Ik heb de stekken niet behandeld tegen beestjes, volgende keer ga ik uit voorzorg wel wat critters los laten,
                        maar tot nu toe heb ik voorzorgsmaatregelen genomen die bestaan uit het volledig plant-vrij maken van de woning,
                        om kruisbesmetting via andere planten te voorkomen, en de tent word alleen geopend door mij met een schone stofjas om
                        water te geven. Hopelijk is dit voldoende, en zo niet is het ook weer een les geleerd, de volgende kweek word de kweek
                        waar het mij echt om gaat, 6x XXL Amnesia autoflower van Dinafem. Dit is meer een leer - project.

                        Comment

                        Bezig...
                        X