Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bash's Super Silver Haze

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Bash's Super Silver Haze

Zo, weer even update.

Ze zitten nu op 25 dagen groei en 3 dagen in de grote potten. Heb ze gister een beetje water met wortelstimulator gegeven.

Na even stil te hebben gestaan zijn ze nu weer aardig op gang.
    Staan er verder goed bij, alleen worden de onderste blaadjes geel. Ik weet niet goed waar dit aan zou moeten liggen. Voeding is het niet lijkt me aangezien ze in batmix staan. Daar zit genoeg in lijkt mij.

Ik denk nu nog 3 dagen groei en dan op 12/12.

Heb de klok inmiddels al een paar uur verzet de afgelopen dagen. Zat op 0600-0000 en zit nu op 0900-0300 lamp aan. Met het verzetten staan ze elke dag een uurtje langer in de zon.

Zo dit was het weer even.

Op- en aanmerkingen zijn welkom

Grtz!

If a plant is sad, will other plants photosympathize with it?

"Hey, I chlorofeel you bro."

Comment

Re: Bash's Super Silver Haze

Die onderste blaadjes zijn niet zo belangrijk hoor je kan ze ook weghalen

Comment

Die vergeling lijkt me van teveel water en te weinig zuurstof bij de wortels...
        Haze Berry, Shining Silver Haze, Critical en White Widow
        Jack Herer in scrog
        The Autofiles (Autoflower buitenkweek)

Comment

Bash's Super Silver Haze

Oke beste is dus om ze voorlopig maar niks te geven. Denk toch een beetje te gortig geweest met het inwateren van de aarde of het hele inwateren op een verkeerde manier gedaan. Heb in ieder geval een liter water per pot verdeelt toen ik ze gevuld heb en een dag later de plantjes er in gezet.

Ga het wel aankijken hoop dat het snel wat bij trekt dan.

Pijpjes zitten er in voor wat zuurstof onderin de pot dus dat zal nu dan ook wel een beetje helpen, blij dat ik ze er in heb gezet.

Zo als op de foto zitten ze er ongeveer in, op 1/3 van de pot.

Thanks!

Comment

Over een maand gaat de klok een uur terug eh...hou je daar ook rekening mee ?

nb. Het lijkt alsof ze wat te droog staan. Heb je de aarde wel ingewaterd voor je het in de potten deed ?
            SSH is een grote groeier, die moet je niet te droog laten vallen.
            Maar droog of nat is van een afstandje moeilijk te zien. Til die potten even op dan weet je alles.
            Last edited by QnQ; 26 September 2014, 09:49.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bash's Super Silver Haze

Hey QoQ,

Das een goeie helemaal niet bij stil gestaan. Haha. Gaan we rekening mee houden. Thanks!

Ik heb een dag voor dat ze verpot werden de potten gevuld en daar bij een liter water per pot toegevoegd. Dus niet eerst de aarde, niet goed gedaan dus.

Boven op is de aarde heel droog, maar heb ze even opgetild en zijn vrij zwaar nog dus denk dat ze wel genoeg(te veel) hebben.

Ik heb ook het idee dat door het water de aarde heel compact is geworden wat denk ik ook niet echt goed is voor de groei van de plant.

Heb net even voorzichtig met een dunne stok rondom wat gaatjes in de aarde geprikt zo dat er wat meer lucht bij kan.

Ze zijn vergeleken met gister wel weer een stuk gegroeid, dus ze lijken het wel weer aardig op te pakken. Vergeling lijkt ook niet veel verder meer door gezet te zijn.

Nog even een foto van elke plant.

1.

2.

3.

4.

Grtz!
              Last edited by BuTTonBaSHer; 26 September 2014, 17:35.

Comment

Last edited by BuTTonBaSHer; 2 October 2014, 00:01.

Comment

Gaat lekker man en haze ik ben een echte sativa haze gek.
                  Maar dat wist je al wel.
                  Succes Tuin

Comment

Heerlijk,

ik ga dit volgen.

Comment

Bash's Super Silver Haze

Zooo tis weer is tijd voor een update.

Volgens mij gaat het tot nu toe allemaal prima

Plantjes groeien nog steeds lekker door. Ik dacht dat ik ze een beetje had overbewaterd en heb ze toen 2 dagen geen water gegeven, wat resulteerden in 2 dagen amper groei. Toen ik weer water had gegeven waren ze de volgende dag weer zo'n 2cm gegroeid, dus dat overbewateren viel wel mee gelukkig.

Geef ze nu dagelijks zo'n 300ml afgezuurd water PH6

Zit nu in totaal op 41 dagen groei waar van 12 dagen op 12/12.

Nog geen bloei gespot.

Ben ze inmiddels al lekker aan het vastbinden en er komen er steeds meer boven het netje uit.

Foto's!! (zijn van een paar dagen terug zal vandaag is wat nieuwe maken)

Zo dat was 'm weer.

Grtz Bash
                      Last edited by BuTTonBaSHer; 11 October 2014, 13:39.

Comment

Waarmee zuur je af dan ?
                        Gewone pH- verloopt hier niet zo snel zo veel.

Comment

Bash's Super Silver Haze

@QoQ Salpeterzuur, dus dat is het probleem niet denk ik.
                          Net water gegeven.
                          Gister PH6
                          Nu net PH6.4
                          3 druppels PH- er bij PH5.9
                          Die 3 druppels is aanzienlijk minder dan wat normaal nodig is. Ook best vreemd.
                          Heb jij het toevallig afgedekt staan?
                          Ik heb het gewoon in een niet afgedekte emmer bij de tent staan.

Heb ik nog twee vragen waar iemand mij hopelijk bij kan helpen.

Ik wil dus alles onder het net weg dieven.
                          Klopt het dat ik dan de twee scheuten op de foto gewoon weg haal? En hoe doe ik dat dan het beste? Heb filmpje gezien met een schaar, ergens gelezen het er af te "scheuren". Kom er niet uit, wil het wel goed doen natuurlijk. Bladeren laat ik sowieso zitten tot ze er vanzelf af vallen.

Dan nog een andere vraag over mijn inlaat.
                          Ik heb nu 2 slangen die de tent in gaan en naar beneden lopen, om zo een zo goed mogelijk doorstroming van verse lucht te krijgen die geheel langs de plant gaat. Zie foto.

Dit neemt best veel ruimte in beslag aangezien de slangen 200mm zijn.

Zou ik de slangen ook gewoon kunnen doen zo als op de volgende foto? Is de doorstroming langs de plant dan ook gewoon goed? Gaten zitten ter hoogte van de plant.

Alvast bedankt!

Dan nog wat foto's voor de leuk! Vers van de pers.

Fijne avond allemaal!
                          Last edited by BuTTonBaSHer; 11 October 2014, 18:22. Reden: Opmaak gehannes met telefoon. Haha

Comment

Je kan altijd ook nog een ventilator voor/bij de luchtinlaat plaatsen. En ik heb ook eens super silver haze gekweekt. Bij mij waren er pas na 14 dagen de eerste tekenen van bloei. Verder ziet het er goed uit man.
                            Still learning... Respect, ook voor de mensen die tegen beter weten in hun eigen koers trekken.

Comment

Maar 6.4 is niet verkeerd op aarde eh, ik vind 5.9 aan de lage kant.
                              Ik heb het water in een tonnetje zitten, afgedekt maar niet geheel lichtvrij, die HPS schijnt er wel een beetje doorheen.
                              Ik vul 'm met pH 5.9 en laat het dan gewoon oplopen tot 6.6/6.7 ofzo. Meestal duurt dat wel een weekje, maar ik doe er geen voeding door.

Je zou eens moeten testen hoever het oploopt, want met die Plagron er doorheen loopt die misschien vanzelf naar 'n ideale waarde ?
                              I dunno, de tijd dat ik Plagron gebruikte kan ik me weinig meer van herinneren

Het verschil kan ook in het kraanwater zitten misschien ?
                              Maar als die elke dag een half punt blijft oplopen zul je wat vaker moeten verversen misschien. Je kunt niet oneindig pH- erbij blijven gooien.

Comment

Bash's Super Silver Haze

@Bohica Thanks, gaat het in de gaten houden. Zal niet lang meer duren dan eer ik wat ga spotten. Zijn ze nog ver door gegroeit bij jou na dat je bloei had?

Ik denk dat ik het toch maar gewoon ga proberen om de slangen gewoon tot in de gaten te laten lopen, ipv nog helemaal naar beneden. Even kijken hoe het uit pakt. Heb er sowieso 2 clipfans in hangen die van boven een beetje door de plantjes heen blazen.

@QoQ Zal het ook is gaan afdekken misschien dat het er uit verdampt of zo.

Bij Plagron geven ze een PH6.0-6.5 op voor het water
                                Bij Elixer (waar de PH- van is) geven ze zelfs PH5.5-6.0 op.

Vorige ronde zo rond de PH5.8 gedraaid.

Die 5.9 is dus ook een beetje aan de lage kant. Maar zo als ik zei dit was met 3 druppeltjes PH- er bij op zo'n 6L water. Heb al menig watertje verprutst door een druppeltje te veel met een uitkomst van PH4-5.

Ik zal het is gaan testen met de voeding er bij. Er zat nu al een beetje door heen en volgens mij is die al minder snel opgelopen dan normaal. Volgende ronde pak ik gewoon weer een lightmix zo dat ik sowieso een berg meer voeding nodig heb.

PH van het kraanwater is vrij hoog hier 8.4!

Eindeloos PH- er bij gooien is inderdaad niet de bedoeling maar mijn streven is toch wel 4 dagen met 1 emmertje water te kunnen doen.

Thanks voor het meedenken

Comment

Bezig...
                                X